Het zoetwater aquarium van Noach.

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC »

Rereformed schreef:[...] In de bijbel kan ik vrijwel niets vinden wat ik nu echt mooi kan noemen. [...]
Het Hooglied? En het boek Prediker natuurlijk, al vind ik dat mooi om precies de omgekeerde reden dat een christen dit mooi vindt. De hele menselijke beschaving is immers het bewijs dat we de boodschap van Prediker hebben afgewezen, naast ons hebben neergelegd.
Ni dieu, ni maître.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

BOT maar weer???

Noachs zoetwateraquerium. Dinosaurussen die niet in de ark pasten en jammerlijk verdronken, zebra's, gnoes, antilopes die samen met leeuwen en jachtluipaarden stro aten.........En natuurlijk olifanten die een rondedansje met muizen deden........... :lol:
En die konijnen maar fokken, en de ratten, en de ........noem maar op. Nee, de zondvloed heeft een hoog geloofwaardigeheids- en waarschijnlijkheidsgehalte. Om over de geweldige diepe 'geestelijke' boodschap maar te zwijgen...........Maak God vooral niet boos want anders........God zij gedankt heeft Zijne Lieftallige Wispelturige Koninklijke Majesteit het teken van de regenboog gegeven.........Elke keer wanneer we een regenboog zien moeten we Onze Lieve Heere danken dat Hij in Zijn boosheid ons niet opnieuw veroordeelt tot de verdrinkingsdood. In plaats daarvan heeft Zijne Hoogheid iets veel humaners bedacht: de poel des vuurs...........Kunnen we iig bbq-en!
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Ik denk bij een regenboog eerder aan Ierland en kabouters :D Prediker was depri.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Naast het zoetwateraquarium, waren Noach en zijn familie ook nog drager van alle infectieziekten die je maar kunt bedenken, inclusief alle SOA's . De meeste ziekteverwekkende virussen en bacterien overleven alleen binnen de mens.

gevonden op Richard Dawkins forum
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Excuses als het al aan bod is geweest maar het volgende probleem bestaat ook nog:
het water zou uit de bodem komen (fonteinen) en uit de lucht. Het is gemakkelijk aan te tonen dat ondergrondse reservoirs niet gemakkelijk leegstromen. Dat zou geologische sporen achtergelaten moeten hebben. Plasregens dus.40 dagen en nachten.

Met een stevige onweersbui valt er misschien 5 cm in een uur. Dan heb je dus iets meer dan een meter op een dag. In 40 dagen 50 meter. Dat is niet spectaculair genoeg. Het moet zeker een factor 10 harder geregent hebben dan dit weekend. Of een boot dat houdt is zeer de vraag.

Als al dat water in de lucht zit heb je nog een probleem. 10 meter water is ongeveer 1 Atmosfeer luchtdruk. Al dat water in de lucht heeft een gigantische luchtdruk gegeven. 1 kilometer water geeft dus 100 Atmosfeer extra. Kan een mens dan nog leven?
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

kan uitstekend. Die 98,1x8,8=864atm extra druk vindt namelijk plaats onderaan die waterkolom, op het voormalige zeeniveau. Aangezien Noach en zijn kids boven die waterkolom dobberen is er nauwelijks een drukverhoging, sterker nog, een drukverlaging want de zelfde hoeveelheid lucht moet nu over een iets groter volume (straal van de aarde wordt 9km groter, immers het water komt hoger dan de hoogste berg etc) worden uitgesmeerd, dus minder atomen per volume eenheid, is lagere druk.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
bipolair
Forum fan

Bericht door bipolair »

Bonjour schreef:Als al dat water in de lucht zit heb je nog een probleem. 10 meter water is ongeveer 1 Atmosfeer luchtdruk. Al dat water in de lucht heeft een gigantische luchtdruk gegeven. 1 kilometer water geeft dus 100 Atmosfeer extra. Kan een mens dan nog leven?
Nee deze extra waterdruk is eerder een probleem voor bijvoorbeeld zee anemonen.

Misschien is zo de platvis wel ontstaan :lol: :lol:
Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

bipolair schreef:Misschien is zo de platvis wel ontstaan :lol: :lol:
HAHAHA :lol:

Ja door het extra water kwam noach ook wat hoger in de atmosfeer te zitten. Misschien had god ze wel zuurstofmaskers gegeven :lol: Eigenlijk is het gewoon te makkelijk om de ark van noach af te kraken :D
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Eduard
Banned

Bericht door Eduard »

Het is in ieder geval een stuk makkelijker dan de geestelijke boodschap van het zondvloed verhaal proberen te doorgronden.
Gnothi Seauton
Atheist_1984
Ervaren pen

Eduard schreef:Het is in ieder geval een stuk makkelijker dan de geestelijke boodschap van het zondvloed verhaal proberen te doorgronden.
Hee eduard ben je weer terug :P Ik snap de geestelijke boodschap niet echt van een verhaal waarin een wrede god die spijt heeft van het maken van de mensheid de mensheid compleet uitroeit en alle andere dieren er gelijk ook maar bij. Maar daar gaat dit topic ook niet echt over.
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Eduard
Banned

Bericht door Eduard »

Atheist_1984 schreef:
Eduard schreef:Het is in ieder geval een stuk makkelijker dan de geestelijke boodschap van het zondvloed verhaal proberen te doorgronden.
Hee eduard ben je weer terug :P Ik snap de geestelijke boodschap niet echt van een verhaal waarin een wrede god die spijt heeft van het maken van de mensheid de mensheid compleet uitroeit en alle andere dieren er gelijk ook maar bij. Maar daar gaat dit topic ook niet echt over.
Het verhaal handelt over de ellende die we elkaar aandoen en dat er mensen zijn die middenin de chaos een (geestelijke) ark scheppen om degenen die welwillend van hart zijn voortbestaan te garanderen. Het zondvloed verhaal is een facet uit de socio-psychologische wetmatigheden die ook nu plaatsvinden. De bijbel verhaalt van allerlei socio-psychologische principes die plaatsvinden zolang de mens zal bestaan. Het bestaan is wreed als je niet verder kijkt dan de beperking van je eigen ego. Zeker.
Gnothi Seauton
Atheist_1984
Ervaren pen

Verhalen uit de bijbel worden niet meer historisch gezien maar symbolisch, wat is dan nog de waarde van de bijbel? Was jezus ook maar symbolisch, hij heeft niet echt bestaan. De hemel is niet echt, het is maar symbolisch? Waar trek jij de grens? En trouwens, ik heb helemaal geen ark van noach verhaaltje nodig om goed voor andere te zorgen.
Exodus 12

Eduard
Banned

Bericht door Eduard »

Ik heb ook geen ark van noach verhaaltje nodig om aan anderen te doen wat ik mijzelf aangedaan wens ...

Ik zie dat mij ook niet beweren, dus de relevantie van deze opmerking als reactie op mijn schrijven ontgaat me even.

De waarde van de bijbel is dat je de geestelijke structuur van het leven eruit kan leren en in het verlengde daarvan je leven op die structuur kan afstemmen. Of dat voor jou waarde heeft moet je voor jezelf uitmaken. Voor mij en vele anderen heeft het in ieder geval wel waarde. En ondanks dat Jezus, hemel en dergelijke begrippen beeldend zijn beschreven in de bijbel bestaan ze wel degelijk echt, namelijk als geestelijke structuren en deze structuren zijn niet van toen, ze zijn van nu.
Gnothi Seauton
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Sararje schreef:kan uitstekend. Die 98,1x8,8=864atm extra druk vindt namelijk plaats onderaan die waterkolom, op het voormalige zeeniveau. Aangezien Noach en zijn kids boven die waterkolom dobberen is er nauwelijks een drukverhoging, sterker nog, een drukverlaging want de zelfde hoeveelheid lucht moet nu over een iets groter volume (straal van de aarde wordt 9km groter, immers het water komt hoger dan de hoogste berg etc) worden uitgesmeerd, dus minder atomen per volume eenheid, is lagere druk.
Ik bedoelde de luchtdruk op het moment dat het begon te regenen en al dat water dus in de atmosfeer zat. Prima moment om een platNoah te laten ontstaan.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Gaat je redenering nog steeds niet op. Zodra de verdampte hoeveelheid water in de lucht zit opgelost, is de druk van dat water lager dan dezelfde hoeveelheid vloeibaar water als die als een kolom op aarde ligt. Immers, verdampt water heeft een lagere partiele druk dan vloeibaar water.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Plaats reactie