De nieuwe Trump-periode
Moderator: Moderators
Re: De nieuwe Trump-periode
Trump doet niet aan regeren, Trump doet aan decreteren.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Autocratie is geen regeren?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Die Amerikanen zullen het nooit willen zeggen, erkennen maar het is met die Trump gewoon het failliet (enorme staatsschuld) en de in elkaar storting van het land van hun (en misschien ook wel onze) dromen, de vrijheid, de oude vorm van democratie, die ze in alle landen wilden verbreiden, wat zo heel frekwent niet wilde lukken. Het is gewoon 't extreem-rechts van Donald Trump-Steve Bannon cc. wat ze/we nu zien. En cc. zijn de rijken. De 3% die alles hebben (honderen miljarden) tegenover het vaak wat armoedige tot het arme volk. En landen buiten de VS moeten hun kop houden omdat ze lastig zijn. En ze zijn idolaat van Putin. Al jaren. Want dit wat ze nu doen waren ze al jaren van plan.
En dan bij voorbeeld het vernielen van het giga-bouwwerk 'defensie'. (Er wordt meer vernield wat je niet wilt weten.)
Ik denk dat als het leger het niet eens zou zijn met wat Trump omver aan't gooien is, dan moeten ze nú echt wat gaan doen anders wordt de VS volgens mij gewoon een staat die je in het Westen nooit zou verwachten. Dan wordt het weer het Wilde Westen, maar dan op het hoogste niveau. Maffia mag je het ook noemen van mij.
https://www.news.com.au/world/north-ame ... =rss-basic
En dan bij voorbeeld het vernielen van het giga-bouwwerk 'defensie'. (Er wordt meer vernield wat je niet wilt weten.)
Ik denk dat als het leger het niet eens zou zijn met wat Trump omver aan't gooien is, dan moeten ze nú echt wat gaan doen anders wordt de VS volgens mij gewoon een staat die je in het Westen nooit zou verwachten. Dan wordt het weer het Wilde Westen, maar dan op het hoogste niveau. Maffia mag je het ook noemen van mij.
https://www.news.com.au/world/north-ame ... =rss-basic
It doesn’t need another January 6 insurrection.
It doesn’t need loyal militias on the streets.
All it takes for the world’s greatest democracy to fall is to fire those who believe in doing their job.
It’s just one month into Donald Trump’s second term as the 47th President of the United States, and he has issued his most controversial decree yet. He insists that only he and his Attorney-General can interpret the law for government institutions.
All the while, “special government employee” Elon Musk and his team of young acolytes are firing civil servants at all levels of government and seizing control of crucial personal records systems.
Political analysts are alarmed.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Slimme zet, of toch niet?
https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... schap.html
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky is bereid zijn presidentschap op te geven als dat zou zorgen voor vrede in Oekraïne. In ruil voor zijn vertrek zou zijn land NAVO-lidmaatschap kunnen krijgen, zei hij.
Maar het gaat Trump natuurlijk niet om dictator Zelenski, Trump wil grondstoffen...
En als Trump grondstoffen wil, dan krijgt (steelt) Trump grondstoffen.
2e probleem misschien is dat er straks een Russische pion president wordt.
Lastig.
https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... schap.html
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky is bereid zijn presidentschap op te geven als dat zou zorgen voor vrede in Oekraïne. In ruil voor zijn vertrek zou zijn land NAVO-lidmaatschap kunnen krijgen, zei hij.
Maar het gaat Trump natuurlijk niet om dictator Zelenski, Trump wil grondstoffen...
En als Trump grondstoffen wil, dan krijgt (steelt) Trump grondstoffen.
2e probleem misschien is dat er straks een Russische pion president wordt.
Lastig.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Decreteren is geen regeren. In mijn optiek is regeren het formuleren van beleid en dit dan via wetgeving realiseren. Trump schrijft het ene decreet na het andere uit. Dat is natuurlijk ook een vorm van beleid namelijk het proberen toe-eigenen van steeds meer macht. Maar ik zie dat toch anders dan regeren om dat decreten volgens mij niet echt in wet verankerd zijn (bijvoorbeeld omdat presidenten wederzijds elkaars decreten per decreet ongedaan maken).
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Wat regeren per decreet betreft
blijf ik toch maar uitgaan van de Wikipedia definitie, want binnen
die definitie maken democratiën ook gebruik van regeren per decreet:
Dat Trump momenteel aan de lopende band decreten uitvaardigt, is toegestaan. De Amerikaanse president mag executive orders [presidentiële decreten] uitvaardigen. Dit zijn directieven die bindend zijn voor federale instanties en ambtenaren. Deze decreten moeten echter binnen de grenzen van de grondwet en bestaande wetgeving vallen. De president kan hiermee bijvoorbeeld beleid aanpassen binnen bestaande wetgeving, maar geen nieuwe wetten maken of het Congres omzeilen. Regeren per decreet, binnen grenzen maar niet onbeperkt, is in de VS dus mogelijk.Wikipedia schreef:
Rule by decree
Rule by decree is a style of governance allowing quick, unchallenged promulgation of law by a single person or group of people, usually without legislative approval. While intended to allow rapid responses to a crisis, rule by decree is easily abused and is often a key feature of dictatorships.
When a state of emergency, such as martial law, is in place, rule by decree is common. While rule by decree is easily susceptible to the whims and corruption of the person in power, it is also highly efficient: a law can take weeks or months to pass in a legislature, but can be edited quickly during ruling by decree. This is what makes it valuable in emergency situations.
Er is een ongekend grote hoeveelheid decreten. Zulks gaat gepaard met de snelle vervanging van hooggeplaatste democratisch geöriënteerde ambtenaren door loyalisten. Dat is een sluwe strategie om nieuw beleid door te kunnen voeren dat achteraf gezien tegen de wet, of zelfs tegen de grondwet in gaat. De effecten van de decreten terugdraaien kan namelijk maanden, misschien zelfs jaren gaan duren, vanwege de doorlooptijd die gerechtelijke procedures zullen vergen.
- De vraag is: wie durft Trump écht te stoppen?
is zulks al grotendeels gelukt en in Polen scheelde het niet veel!
En hopla: ook de FBI in the pocked!
NOS Nieuws - vandaag, 14:01 schreef:
Ex-Secret Service-agent en podcaster Dan Bongino wordt adjunct-directeur FBI
Met de benoeming van Bongino (50), die werd aangekondigd op het sociale mediaplatform Truth Social, heeft Trump twee bondgenoten aan het hoofd van de Amerikaanse federale recherchedienst. Eerder werd Kash Patel aangesteld als directeur van de FBI.
Ja, en soms zijn de loyalisten zo weer weg ook, zagen we in de eerste periode Trump.HierEnNu schreef: ↑24 feb 2025 14:56
En hopla: ook de FBI in the pocked!
NOS Nieuws - vandaag, 14:01 schreef:
Ex-Secret Service-agent en podcaster Dan Bongino wordt adjunct-directeur FBI
Met de benoeming van Bongino (50), die werd aangekondigd op het sociale mediaplatform Truth Social, heeft Trump twee bondgenoten aan het hoofd van de Amerikaanse federale recherchedienst. Eerder werd Kash Patel aangesteld als directeur van de FBI.
Komen er weer andere trekpoppen.
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... ste-moment
De VS maakt een beetje boel misbruik van de huidige supersnel veranderde omstandigheden. Zie ook Gaza-ideeën.
Dezelfde stijl als de bijna coup van Trump en hoe er met employées gruwelijk wordt omgegaan door de zonnekoning.
Onbeschoft vind ik wel een juiste typering.Auteurs: ANP en Thomas Kist
Het gesprek dat EU-buitenlandchef Kaja Kallas in Washington zou hebben met de Amerikaanse minister Marco Rubio van Buitenlandse Zaken gaat niet door. Vanwege ‘agendaproblemen’ kan de ontmoeting niet plaatsvinden, zegt een woordvoerder van Kallas. ‘Het lijkt mij heel sterk dat dit de werkelijke reden is’, zegt Europacorrespondent Stefan de Vries. (..)
Volgens De Vries is het onwaarschijnlijk dat de annulering daadwerkelijk door agendaproblemen komt. Hij stelt dat de afspraak al een tijdje stond. 'Washington laat Europa weer in de kou staan met een behoorlijk onbeschofte annulering', zegt De Vries. (..)
De VS maakt een beetje boel misbruik van de huidige supersnel veranderde omstandigheden. Zie ook Gaza-ideeën.
Dezelfde stijl als de bijna coup van Trump en hoe er met employées gruwelijk wordt omgegaan door de zonnekoning.
Ook boeiend:
Wat je niet leest heh?
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... ministerieEen voormalig presentator van een extreemrechtse podcastshow krijgt van de Amerikaanse president Donald Trump een sleutelpositie op het ministerie van Binnenlandse Veiligheid. Het gaat om Paul Ingrassia, die na de verkiezingsnederlaag van Trump in 2020 nog opriep om de noodtoestand uit te roepen om Trump zo aan de macht te houden.
Wat je niet leest heh?
Elon CRASHES & BURNS at first Cabinet meeting
"Sorry, ik doekte per abuis de afdeling op die Ebola bestrijdt,
maar zie hoe goed ik ben: ik herstelde dat binnen 1 dag!"
Applaus voor Elon Musk tijdens first Cabinet meeting,
op vriendelijk verzoek van Trump [applaude or else: YOUR FIRED!]
Zou er een groter plan zitten achter al dit amateurisme?
VIDEO duurt 8 minuten:
Brian Tyler Cohen - 26 feb 2025
-
appelfflap
- Banned
Het begint te rommelen in het republikeinse achterland.
[youtube=https://youtu.be/2R8bFe-nAc8?si=7rWoc2jeLkPMtG6n]Filmpje[/youtube]
Ik ben doorgaans niet van de filmpjes maar deze kwam voorbij. Er is meer te vinden onder de zoekterm "republican townhall"
[youtube=https://youtu.be/2R8bFe-nAc8?si=7rWoc2jeLkPMtG6n]Filmpje[/youtube]
Ik ben doorgaans niet van de filmpjes maar deze kwam voorbij. Er is meer te vinden onder de zoekterm "republican townhall"
Zulks doet me daar aan denken:

Als AI-tje:

Wat als de VS daadwerkelijk uit de NAVO en de VN stapt?
Dan is de huidige wereldorde definitief voorbij en ontstaat er een nieuwe wereldorde waar enkele
militaire machtsblokken de wereld onderling verdelen en door middel van machtspolitiek de kleinere goden hier op aarde hun wil opleggen en lucratieve deals afdwingen.
Ongeveer zoals de maffia de 'onderwereld' beheerst, zo zal dan de bovenwereld
'geregeerd' worden. Mezelf zijn, zo zoals ik ben, zal dan niet meer meevallen ...
... rode lettertjes krijgen voor recalcitrant gedrag zoals hier gebeurt, zal dan
in de grote boze buitenwereld al vlug rode bloeddruppeltjes betekenen en/of
vliegles krijgen zonder parachute van uit een gebouw van tien hoog.
Aan de andere kant lijkt het me ook wel interessant om te ontdekken
of mezelf zijn, zo zoals ik ben, misschien ook inhoudt:
- "If you can't beat them, then join them!"
Maar goed, los van persoonlijke overwegingen in geval dat, is daar in het hier en nu altijd de mogelijkheid van de situatie accepteren zo zoals die is. In dat geval moet ik toch constateren dat degene die momenteel het meeste invloed schijnt te hebben op Trump, te weten Elon Musk, het er volledig mee eens schijnt te zijn dat de VS uit de NAVO en de VN stapt:
. .
.Huffington Post - 03/03/2025 06:18am GMT schreef:
Elon Musk Thinks US Should Leave NATO And The United Nations
Elon Musk, who holds no official cabinet position in the administration, wrote on social media that he agrees the United States should leave NATO and the United Nations.
On Saturday, Musk quote-tweeted “I agree” to a post from someone who wrote, “It’s time to leave NATO and the UN.”
Nato and the UN did not immediately respond to requests for comment.
=Trump also called NATO “obsolete,” and in a 2023 campaign video said the U.S. should reevaluate “NATO’s purpose and NATO’s mission.”:
.Donald J. Trump - 1 year ago schreef:
Preventing World War III
President Donald J. Trump explains the difference between the globalist establishment class, and those who are truly committed to stopping the Ukraine war and dismantling the entire neo-con nation-building industrial complex in Washington, D.C.
In the latest Agenda47 announcement, President Trump slams the corrupt globalist class for dragging our country through endless foreign wars, while destroying our homeland.
“These globalists want to squander all of America's strength, blood and treasure, chasing monsters and phantoms overseas—while keeping us distracted from the havoc they're creating right here at home. These forces are doing more damage to America than Russia and China could ever have dreamed.”
VIDEO duurt 3,5 minuut:
Trump Speech: Preventing World War III
Kan Europa één van de militaire machtsblokken worden of zullen we genoegen [moeten?]
nemen met een rolletje als één van de onderling verdeelde mindere goden?
Mij lijkt het mogelijk en wenselijk dat Europa één van die militaire machtsblokken wordt, al moet er dan wel op korte termijn het één en ander veranderen. Met name de mentaliteit, maar toch zeker ook de keuze voor éénsgezindheid en een duidelijke politieke wil voor een Europees leger.
Mijn optimisme wat betreft aantal militaire manschappen en benodigd materieel is onder andere gebaseerd op ondestaande video, en de mogelijkheid om onze economie op korte termijn om te buigen naar een op oorlogsindustrie gebaseerde economie.
.
NOS - 1 mrt 2025 schreef:
Komt er een Europees leger?
De verhoudingen met onze belangrijkste bondgenoot staan op scherp. Houdt Amerika ons in de toekomst nog wel veilig? Het gaat daarom steeds vaker over een Europees leger. In onze nieuwste video: wat houdt zo'n Europees leger in? En hebben we er eentje nodig?
01:05 Waarom hebben we het over een Europees leger?
02:34 Is Europa klaar voor oorlog?
04:14 Stukje geschiedenis
05:48 Wat is er nodig voor een Europees leger?
VIDEO duurt 10 minuten: