27 maanden later

Als je nieuw bent op dit forum, lees dan eerst even de regels.

Moderator: Moderators

Gesloten
lost and not found yet!
Superposter

Re: 27 maanden later

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 20 feb 2026 21:58 Niet alleen deze Jehova getuige spreekt van GENOCIDE.

https://nos.nl/collectie/13959/artikel/ ... deplichtig

Een VN-commissie die geweld onderzoekt in Israël en de bezette Palestijnse gebieden zegt dat Israël zich in de Gazastrook schuldig maakt aan genocide. Volgens de onderzoekers tonen de uitlatingen en daden van Israëlische leiders aan dat er sprake is van de moedwillige vernietiging van het Palestijnse volk.
Duidelijk mijn link niet gelezen en je geeft weer geen antwoord op mijn vraag! Ik herhaal deze nog maar eens:

Hoeveel mensen woonden er in Gaza in oktober 2023 en hoeveel mensen wonen er nu? Genocide wordt bepaalt door getallen, niet door wat de NOS zegt! Of begrijp je dat niet? Of wat de VN-commissie zegt! Aantallen tellen, wat Francesca Albanese zegt totaal niet! Ontmaskerd als Hamas vertegenwoordiger! VN hè! Is toch heilig voor jou? Dus kom met aantallen hoeveel mensen er door genocide in Gaza zijn omgekomen! En graag ook een scheiding tussen Hamas terroristen en burgers! Be my guest!
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 20 feb 2026 14:56 Untermenschen dus? Misschien is mens nog teveel van het goede?
Zie jij Palestijnen als volwaardige mensen???
Heb het simpel liever niet over de staatloze Arabieren die zich sinds 70 jaar opeens een Palestijnse nationale identiteit willen aanmeten.

Als gezegd, Israel heeft de oorlog gewonnen; Hezbollah is gedecimeerd, het Syrië van Assad is gevallen, met de terroristen van Gaza is afgerekend, ze zullen in deze fase van het akkoord de wapens overdragen en zich overgeven. Het bestuur van Gaza wordt een Israel-vriendelijke technocratische commissie die sterk veiligheidsafhankelijk is van Israel en onder westers toezicht; namen als Tony Blair en Jared Kushner worden daarbij veruit het vaakst genoemd. Opiniepeilingen laten zien dat ongeveer de helft van de Gazanen vertrek overweegt; deze emigratie wordt impliciet gefaciliteerd, terwijl Gaza zelf wordt heringericht als een economisch rendabel project, waaronder toeristische ontwikkeling gericht op bezoekers van Israel. En terwijl het Palestijnse lijden gewoon doorgaat, importeert de wereld ondertussen meer uit Israel dan ooit.

Ik begrijp dat Gaza allesbehalve rustig is, maar de situatie is effectief genormaliseerd waardoor het nauwelijks nog het nieuws haalt. Iran is het volgende hoofdstuk en dat is waar ik mezelf ook op ga richten.

Had dit reeds uitgelegd.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

holog schreef: 20 feb 2026 16:15
dikkemick schreef: 20 feb 2026 11:32
https://toxic.nl/nieuws/studie-blootste ... 0-procent/

En ik meld je beschuldiging van antisemitisme! Schandalig dat je dit nog steeds door mn strot wilt duwen.
Artikel vanuit "welingelichte kringen", zelfde niveau als anti-vaxxers propaganda. Zelfde ideologie, licht verschillend onderwerp. (geneeskunde tov landbouw).

Btw. Ik denk niet dat je een klassieke 'antisemitist' bent, andere gedreven ideologische motivatie 'de postmodernistische retoriek'.

Je kunt het woord "klassieke" gerust weglaten. Roundup kan waarschijnlijk wel degelijk Kanker veroorzaken, maar alleen bij personen er regelmatig mee omgaan. Dat Dikkemick haastige conclusies trekt, is niet noodzakelijkerwijs veroorzaakt, door zijn afkeer van de huidige regering van Israel en al helemaal niet door enige afkeer van "Joden". Net als sommige andere forumleden, reageert hij zonder verder naslag te plegen.

Wat herbiciden voornamelijk doen is planten doden, en het gebruik er van buiten de landsgrenzen is daarom waarschijnlijk een oorlogsmisdaad. Ook als er niemand ziek door zou worden. Niemand heeft het recht andermans potentiële voedselbron te doden.

Omdat je wellicht hebt gedacht dat Dikkemick zou weten, dat de kans dat het herbicide kanker veroorzaakt zeer klein is, kom je er hier van af met slechts een tijdelijke ban van één week.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

dikkemick schreef: 20 feb 2026 18:14
HierEnNu schreef: 20 feb 2026 18:07 Ik snap daar helemaal NIETS van!
Nee en hier laten we het bij. Jij snapt het niet. Beetje beter inlezen wellicht in de situatie daar en je gaan verdiepen in humaniteit, menselijkheid en....familiebanden - en gevoelens.
Ik begrijp heel goed waarom HierEnNu het niet begrijpt.
Ik begrijp het namelijk ook niet.
Beter inlezen zal niet helpen.
we zullen het alleen begrijpen als de betreffende mensen het ons uitleggen.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

lost and not found yet! schreef: 20 feb 2026 21:55
dikkemick schreef: 20 feb 2026 10:32 Korte samenvatting post hierboven:

Misdaad loont.

Want dergelijke reacties zijn (vind ik in ieder geval) tenenkrommend. Het schuurt zo tegen genocide-verheerlijking aan. Want hoe je het ook wendt of keert, hoe je het ook bagatelliseert of verlekkerd, we hebben met genocide te maken.
Ik weet dat het je niet aanstaat maar ik post het nog één keer:

Wil je nu echt willens en wetens steeds je stokpaardje “genocide” bij iedereen hier in z’n gezicht douwen? Je lijk GVD wel een Jehovagetuige! Het hebben van een lul is leuk maar je hoeft hem niet steeds in iedereen z’n gezicht te duwen!

Vraagje DM: hoeveel mensen woonden er in Gaza in oktober 2023 en hoeveel mensen wonen er nu? Je bent goed met dingen opzoeken dus antwoord moet niet moeilijk zijn voor je toch? Graag onderbouwde cijfertjes!

Gelieve Genocide niet met een mannelijk lichaamsdeel te vergelijken!

Ik vond op deze pagina de volgende tekst.
In dit Verdrag wordt onder genocide verstaan een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, ethnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen:

Je vraag over de bevolking van Gaza is daarom weinig zinvol, Het gaat niet noodzakelijkerwijs om de hele groep en het gaat er ook niet over in hoeverre het doel is bereikt. Zo zal niemand beweren dat de holocaust geen genocide was, omdat er nog altijd joden zijn.

gelieve deze definitie goed te lezen, en nogmaals laat dat gelul over lullen (en over Jehova Getuigen)
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Voordat ik dit onderwerp weer open, wacht ik tot iemand me duidelijk maakt, waar dat toe zou dienen. Vooralsnog lijkt het veel meer op een loopgravenoorlog dan op een gedachtewisseling.
Ik wens u alle goeds
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Daar er toch een blijkbaar onweerstaanbare drang blijkt te bestaan om naast actualiteiten toch steeds de oudere berichten van de Palestina- Israel oorlog naar voren te halen en men dit dan in andere lopende topics doet, lijkt het me zinvoller om een dergelijk topic opnieuw te openen en hier de Midden Oosten actualiteit te blijven bespreken.
Nieuwe topics met aanleunende onderwerpen, die toch weer steeds verwateren naar voornoemde herhalingen kunnen dan gesloten worden of samengevoegd.
Zie ook viewtopic.php?p=676101#p676101
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gesloten