De anti-koran film van Geert Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Een dergelijke film is een goed initatief.

ja
30
34%
ja, maar dan ook graag een film over de Bijbel
25
28%
nee
23
26%
ik weet het niet
11
12%

Totaal aantal stemmen: 89

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Kochimodo schreef:
fbs33 schreef: (In mijn familie is een autochtone blonde gemaanse jongen een moslim geworden onder druk van een paar mooie Marokkaanse ogen, haha)
Tsja, kan ik me voorstellen! :wink:

Zo ben ik in pinkstersferen beland. Alleen waren dat prachtige Surinaamse ogen..... :D
En nú langs de weg v. geleidelijkheid werken aan een ontsnapping via elkaar troostende rationale wegen.
(als beginpunt kun je aanvoeren dat god ons mét die ratio geschapen heeft, en dat dát niet voor niets is gebeurt!)
En nú maar hopen dat niet het geloof, maar ándere fundamentele waarden de basis voor dat huwelijk zijn. (MENSELIJKE waarden!)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Zag onlangs kort interview met Gerarde Spong over de figuur Wilders en diens uitspraken. Hij vond dat Wilders een grens overschreed met het vergelijken van de Islam met fascisme. Deze reflex zie je meer en eigenlijk is dit een onjuiste denk ik want als je heel sec naar de omschrijving van fascisme kijkt en deze loslaat dan gaat dit voor een aantal werledreligies zeker op wanneer men deze in de lettter leest.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Wereldreligismen hebben zekerlijk meerdere eigenschappen gemeen met andere, door mensen bedachte ideologieën [ismen]
Nml,(A) een beloofde en omschreven rozige toekomst(samenhangend met een daarheen leidende manier v. leven.

(B) een stel gedragslijnen (regels en wetten etc.)

(C) groepsbindende elementen evenals groepsversterkende elementen(met aantallen gelovigen/idealisten ondersteund naar macht en lebensraum strevend [als logische consequentie daarvan!)

(D) een centraal punt als 'bedenker' van zo'n ideologie als onder 'A' aangeduid!

Fascisme heeft al die bovenstaande 'zaken' / 'doelen' met al! die andere ideologieën gemeen.
en dus óók met de wereldgodsdiensten die langs diezelfde lijnen ageren!

Ieder mens dat er in slaagt om zijn instinctieve 'angsten', alsmede de 'hoop' te determineren als zodanig- - - -en er daarna in slaagt 'ze' op zodanige wijze te isoleren dat rationeel uitgedachte lijnen doorgetrokken kunnen worden naar hun onverbiddelijke eindpunten,
kan niet anders concluderen dan dat een immanente god uit dat gedetermineerde 'instinct' is voortgekomen als behoefte om daarmee het rationeel bedachte ideaal af te schermen en onaantastbaar te maken!

Marx, Engels, Lenin, Hitler, Plato, enz. enz. enz. niet meer als zelfstandig menselijke denkers zien, maar (overdrachtelijk!) als profeten die in hun dromen geinspireerd werden door een overkoepelende immanente god.(levend in de grijze oudheid en onder andere namen, hebben zij bestaan en immanente goden hun vorm gegeven!)
Om hún gedachten vast te leggen, en er gezag aan te verlenen, et voilà, er is een kop van Jut waar ontzag voor is, dat voldoende is om de ideologie onaantastbaar te maken door er eerbied voor te eisen, als zijnde een god die Jut.
Alleen dát gegeven is in feite al fascistisch!
En als zodanig gevoelsmatig herkent door zowel christenen als islamieten als drijfpunt voor een gezamelijk voorlopig streven (Paus en een stel Islamieten die beloven gemene zaak te maken maar nog moeite hebben met het afpalen der gebieden waar 'ze' macht willen hebben !!!!)
Ik zei het eerder al, "Wilders heeft gelijk"! (ik had graag gezien dat de omstandigheden hadden gemaakt dat dát 'gelijk' een beetje minder was, haha.)
Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

http://www.garagetv.be/video-galerij/ye ... nfilm.aspx
Gewoon even vermelden.
Ter documentatie.
Een tegenfilmpje.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

wilders in het arabisch
http://www.dumpert.nl/mediabase/44038/2 ... lders.html
de tirade start op 2 minuut 25 sec

edit:
Meer van Wafa Sultan: =D>
http://www.youtube.com/watch?v=2WLoasfOLpQ
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 07 mar 2008 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

collegavanerik schreef:wilders in het arabisch
Maar toch...

"ZOEK DE ZEVEN VERSCHILLEN MET WILDERS..." :D
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Deze vrouw heeft recht van spreken, ze is een ervaringsdeskundige. Hoe zouden wij in het westen haar woorden kunnen ontkennen?

http://www.youtube.com/watch?v=up3yuQDAWKQ
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Impressive, impressive woman!! :)
Born OK the first time
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Rereformed schreef:Impressive, impressive woman!! :)
Familie? ;)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Willem_B schreef:http://www.garagetv.be/video-galerij/ye ... nfilm.aspx
Gewoon even vermelden.
Ter documentatie.
Een tegenfilmpje.
Ik heb het bekeken. Mijn commentaar:

Propagandistisch zonder inhoudelijke informatie.
Er wordt te veel op de man gespeeld en te weinig op de argumenten ingegaan (nog los van het feit dat dit een pro-active reactie is op een film die er nog niet is).
Suggestief, maar helaas niet meer dan dat.

Een aantal goede punten:
De opmerking dat Wilders geen parijleden heeft, alleen oppsitie voert en dus als partij (waarschijnlijk) geen toekomst heeft werd objectief weergegeven in deze film.
Het feit dat Wilders weigert te spreken met Moslims is ook correct weergegeven (negatief daarbij was,mijns inziens, hoe het werd weergegeven, maar dat is subjectief en een kwestie van smaak).

Al met al was ik weinig onder de indruk van deze film.

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Wafa Sultan! Altijd geweldig!

Maar...!

Maar in dit geval vond ik de tegenpartij beter!
Ik heb zelden zo'n goede youtube film gezien die genadeloos weergeeft wat de Islam nu precies inhoud!
Met oneindige dank aan Al-Jaazeerah die de achterlijkheid van de Islam in hun eigen woorden zo genadeloos bloot heeft gelegd! :wav:

MvG, Wim Ahlers.
Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

wahlers schreef:
Wafa Sultan! Altijd geweldig!

Maar...!

Maar in dit geval vond ik de tegenpartij beter!
Ik heb zelden zo'n goede youtube film gezien die genadeloos weergeeft wat de Islam nu precies inhoud!
Met oneindige dank aan Al-Jaazeerah die de achterlijkheid van de Islam in hun eigen woorden zo genadeloos bloot heeft gelegd! :wav: )

MvG, Wim Ahlers.

Ik heb persoonlijk, vele keren Al jazeerah geduid als "énige" aanvaarde critieke stem IN "Arabia-land". (Dit was op Vrijdenker.be")
Het vreemde is dat ZOWEL in het westen als in de Araabse wereld, Al Jazeera makkelijk wordt aangewezen als "ongewenste zender".
In het westen zou dit de spreekbuis "van" zijn ... (Invullen met: Islamisme, terrorisme, BIn Laden, ...),
In de Araabse wereld dan weer haast subversief westers.... (Stel je voor: een hoofdkantoor in Parijs, HET ongelovige bolwerk bij uitstek..... :D

Ik kan na vele jaren Al Jazeerah nog steeds niet doorgronden, maar ik weet één ding: ze doen PUUR journalistiek werk. En Parijs is MISSCHIEN de verzekering voor de dag dat ze met kogels en bommen uit de bestaande Araabse studios worden weggeknald.........
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Willem_B,

Mocht er nog misverstanden over bestaan...
Mijn laatste opmerking betrof niet Al-Jazeerah zelf maar de "zeer geleerde heer" die als Islam deskundige zijn onverhulde bloemlezing gaf over de geschiedenis, wetenschap, actualiteit en de principes van de Islam.

Kantekening:
Maar ook de AL-Jazeerah verslaggever maakte enorme blunders met toespelingen en verwijzingen naar de holocaust en ventileerde zijn persoonlijke mening naar een vermeende holocaust uitgevoerd door Israël. Een enorme blunder! Die wel vaker voorkomt bij Al-Jazeerah. Desalniettemin vind ik Al-Jaazerah over het algemeen vrij neutraal.

MvG, Wim Ahlers.
Meid.
Geregelde verschijning

Bericht door Meid. »

Ik heb "nee" gestemd en dat o.a. omdat het Wilders is, man heeft geen enkel andere vorm van inbreng dan het destructieve, dat neem ik dus echt niet serieus. Als zijn houding jegens moslims nou ook een constructieve was had ik hem toegejuicht wellicht, afhankelijk van de inhoud welke een genuanceerde moet zijn naar mijn idee.
Free will is a b*tch
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Meid. schreef:Ik heb "nee" gestemd en dat o.a. omdat het Wilders is, man heeft geen enkel andere vorm van inbreng dan het destructieve, dat neem ik dus echt niet serieus. Als zijn houding jegens moslims nou ook een constructieve was had ik hem toegejuicht wellicht, afhankelijk van de inhoud welke een genuanceerde moet zijn naar mijn idee.
Doe eens een aantal constructieve suggesties!
Ik verneem ze graag!

MvG, Wim Ahlers.
Plaats reactie