Waarmee je tevens zegt; ik ben niet in staat beknopt de visie hier te verwoorden, waarmee eigenlijk het standpunt van jou een wat apostolisch karakter krijgt.
Denk je nu werkelijk dat ik alles ga overschrijven hier op het forum? Ik ben bereid om er punten uit te halen en uit te werken, maar dan wel wanneer het mij uitkomt. Wat jij ervan denkt moet je zelf weten, ik weet wel beter.
Bestudeer de wikimed sites die over de verschillende begrippen gaat, vertaal het in het Nederlands en daar heb je het resultaat. Ook hieruit blijkt je apostolische insteek, je hebt de kennis niet eigen gemaakt en probeert het hier te verkopen als de waarheid.
Je verwijt mij niet met een antwoord te komen en wat doe je zelf? Doe toch maar een poging, je verwacht van mij hetzelfde of niet soms?
Akkoord. Maar dan zeg je: 'dan moet je anders om gaan...'
Dat is een filosofische keuze. Dan stel je dat het goed moet gaan met de mens. En ik ben het van harte met je eens. Maar wetenschap maakt helemaal geen keuzes. Ze beschrijft hoe dingen werken. Ze is 'waardenvrij'.
Dick Swaab is niet alleen wetenschapper maar ook arts. Vanuit zijn wetenschappelijke visie doet hij uitspraken en maakt hij keuzes. Daarvoor heeft hij de filosofie niet nodig.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington