Mullog schreef: ↑25 aug 2025 20:14
Zojuist op het nieuws gezien hoe een tweede aanval van Israël op een ziekenhuis hulpverleners vermoorde.
Ik overweeg antisemiet te worden.
Israël graaft een eigen graf! Afschuwelijke beelden. Hulpverleners bombarderen. De kwaadaardige klootzakken.
De rechts extremistische schijnheil betreurt het ineens.
Netanyahu 'betreurt' aanval op ziekenhuis na internationale golf van kritiek | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/IHd23hUOfxVnox7Ei
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Na de aanvallen van maandag heeft het Israëlische leger sinds 7 oktober 2023 in totaal zeker 232 journalisten en andere mensen in de media gedood, aldus de internationale journalistenvakbond IFJ. Dat maakt de oorlog tussen Israël en Hamas tot een van de dodelijkste ooit voor deze beroepsgroep.
Vervelen doe je je nooit op Sderot Cinema!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑26 aug 2025 06:25
!!! RECORD!!!
Na de aanvallen van maandag heeft het Israëlische leger sinds 7 oktober 2023 in totaal zeker 232 journalisten en andere mensen in de media gedood, aldus de internationale journalistenvakbond IFJ. Dat maakt de oorlog tussen Israël en Hamas tot een van de dodelijkste ooit voor deze beroepsgroep.
Dat zijn er zo'n drie per week.
Dat kunnen geen ongelukken meer zijn, er werd bewust door de Zionisten gemikt op de pers.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick schreef: ↑26 aug 2025 06:25
!!! RECORD!!!
Dat zijn er zo'n drie per week.
Dat kunnen geen ongelukken meer zijn, er werd bewust door de Zionisten gemikt op de pers.
Ja, die Pers kan vrij nauwkeurig aan de wereld vertellen wat de IDF doet.... Dus dat kan niet anders dan Hamas zijn...
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Als je met je wijntje van de Westoever en nootjes zit te genieten op Sderot scinema, draai dan je hoofd eens 180 graden. Nog een spektakel om van te smullen.
Duizenden demonstranten hebben dinsdag in Israël met een blokkade van belangrijke wegen en kruispunten geprotesteerd tegen het uitblijven van een akkoord om de Israëlische gijzelaars vrij te krijgen. Ook eisten ze de beëindiging van de oorlog in Gaza.
Terwijl autobanden in Israël in brand werden gestoken om snelwegen te blokkeren, ging het Israëlische oorlogsgeweld in Gaza onverminderd door. Een dag nadat twintig doden waren gevallen bij een Israëlische aanval op een ziekenhuis in Khan Younis, meldden ziekenhuizen de dood van zestien Palestijnen bij diverse acties van het Israëlische leger.
Einstein/Mick
Volgens mij kan je hier nauwelijks nog of niet praten van 'oorlog'. (Zoiets zie je in bv. Ukraine, Sudan etc.)
Wel gewoon van 'genocide´. Dat wordt wel betwist, maar ik ben er klaar mee. Laat, maar ik ben terughoudend in dezen.
Volgens de definitie van het United States Holocaust Memorial Museum (USHMM): Genocide is een internationaal erkende misdaad waarbij handelingen worden gepleegd met de intentie om een nationale, etnische, raciale of religieuze groep geheel of gedeeltelijk te vernietigen
En wat je ziet in Gaza is precies dát, alsmede:
Volgens het VN-Verdrag inzake de voorkoming en bestraffing van genocide, omvat dit niet alleen het doden van leden van de groep, maar ook het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel, het opleggen van levensvoorwaarden die de groep geheel of gedeeltelijk moeten vernietigen, maatregelen om geboorten te voorkomen, en het gewelddadig overbrengen van kinderen.
En alles dat je verder nog zou kunnen bedenken; cultuur, geschiedenis bv. is voor wat mij betreft ook invoegbaar.
En de vele journalisten die het loodje leggen vergeet ik ook niet.
En ook wat er gebeurt op de Westbank wordt niet vergeten.
Gerard R. schreef: ↑27 aug 2025 15:24
En alles dat je verder nog zou kunnen bedenken; cultuur, geschiedenis bv. is voor wat mij betreft ook invoegbaar.
Ik vrees dat bovenstaande gewist gaat worden uit de geschiedenis. Israël heeft nog teveel fans in het westen.
Je ziet het nu al gebeuren. Kabinetten vallen (of bijna) maar ingrijpen doen ze niet. Deze Genocide heeft nooit plaatsgevonden!
Einstein/Mick
Gerard R. schreef: ↑27 aug 2025 15:24
Ik vrees dat bovenstaande gewist gaat worden uit de geschiedenis. Israël heeft nog teveel fans in het westen.
Je ziet het nu al gebeuren. Kabinetten vallen (of bijna) maar ingrijpen doen ze niet. Deze Genocide heeft nooit plaatsgevonden!
Ja, ik snap je. Maar wij hebben allemaal onze hersens en analen en velen zijn niet dom.
Wat bv. Turken deden met Armeniërs weet de wereld ook nog wel al wordt ook daar soms aan gemorreld.
En bv. wat Nederland in Indonesië deed is ook wel bekend.
Net zoals wat de Duitsers deden met Joden. Enz. Homo sapiens.......
Ik lees: Bij een aanval op een ziekenhuis in de Gazastrook zijn vijf journalisten omgekomen. Volgens de Israëlische premier Benjamin Netanyahu gaat het om een "tragisch ongeluk". Hoe geloofwaardig is het onderzoek dat Israël zelf doet naar de gebeurtenis?
Net zo geloofwaardig als het "ongeluk" met de ambulances.
Einstein/Mick
Open de krant en de eerste foto is van blakende mensen met die mooie vlag die hier wel als avatar werd/wordt gebruikt.
Begeleidende tekst:
De kolonisten van Gush Katif, die tot 2005 in Gaza woonden, staan te popelen om terug te keren. In hun plannen komen de huidige inwoners van Gaza nauwelijks voor, ziet verslaggever Rob Vreeken. 'Alle Gazanen zijn schuldig. Vanwege 7 oktober hebben ze het recht verloren om daar te wonen.'
En ook de laatste sympathieke uitspraak laat weinig (NIETS!) te wensen over:
Het is heel binair: of zij winnen, of wij winnen. Er is geen grijstint.'
En laat het grote übermachtige rechts nationalistische koloniale Israël de übermacht zijn!
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑28 aug 2025 06:29
Open de krant en de eerste foto is van blakende mensen met die mooie vlag die hier wel als avatar werd/wordt gebruikt.
Begeleidende tekst:
De kolonisten van Gush Katif, die tot 2005 in Gaza woonden, staan te popelen om terug te keren. In hun plannen komen de huidige inwoners van Gaza nauwelijks voor, ziet verslaggever Rob Vreeken. 'Alle Gazanen zijn schuldig. Vanwege 7 oktober hebben ze het recht verloren om daar te wonen.'
En ook de laatste sympathieke uitspraak laat weinig (NIETS!) te wensen over:
Het is heel binair: of zij winnen, of wij winnen. Er is geen grijstint.'
En laat het grote übermachtige rechts nationalistische koloniale Israël de übermacht zijn!
Ja, en nu komen er voor Pallestijnen geen geallieerden om ze te redden, sterker die heulen met de agressor of doen niets.
Die drijven 'handel'. Deals enzo...
Mashallhulp zal ook wel niet lukken.. Hoe is't Sigrid Kaag? Ga goe..?
Met 'double tap'-aanval treft Israël pers en hulpverleners: 'Morele ondergrens' | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/opoxgngHGjUIE3Cb9
Maandag viel Israël het Nasser-ziekenhuis in Gaza twee keer aan. De tweede bom viel toen journalisten en hulpverleners al ter plaatse waren. Dat is volgens experts geen toeval. Sterker nog: het is een beproefde techniek die ook Rusland toepast in Oekraïne.
Ze leren van de besten.
Of was t andersom?
Einstein/Mick
Trump heeft woensdag in het Witte Huis overleg gevoerd over de toekomst van de Gaza-strook. Onder de deelnemers: Trumps schoonzoon Jared Kushner, de Britse oud-premier Tony Blair, maar geen enkele Palestijn of Israeliër.
Trump: pro Israël
Kushner: pro Israël
Blair: pro Israël
Waarom er koloniale genocidale Israëliërs bij betrokken zouden moeten worden is me een raadsel.
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑29 aug 2025 06:54
Uiteindelijk komt het allemaal goed!
Trump heeft woensdag in het Witte Huis overleg gevoerd over de toekomst van de Gaza-strook. Onder de deelnemers: Trumps schoonzoon Jared Kushner, de Britse oud-premier Tony Blair, maar geen enkele Palestijn of Israeliër.
Trump: pro Israël
Kushner: pro Israël
Blair: pro Israël
Waarom er koloniale genocidale Israëliërs bij betrokken zouden moeten worden is me een raadsel.
Blair beweert Links te zijn.
Hier laat hij echter voor de zoveelste keer zijn ware gezicht zien.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?