Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 29 okt 2021 19:08Feit is dat we weten dat vaccins veilig en effectief zijn, tenzij vele duizenden dokters en wetenschappers toch stiekem in een wereldwijd complot zitten.
Wanneer is het effectief?

De getallen liggen veel lager dan 90% (afhankelijk van vaccin) bescherming dat is niet echt effectief lijkt me.

Maar natuurlijk is zo'n waarde arbitrair, ik vind dat dat pas bij rond de 95% ligt.

Een lage vorm van bescherming kan wel eens een negatief effect hebben.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 okt 2021 19:25 De getallen liggen veel lager dan 90% (afhankelijk van vaccin) bescherming dat is niet echt effectief lijkt me.
Dat ze werken zie je in de cijfers
bekijk in Belgen de 2 golven in september-oktober
in 2020 zonder vaccin
in 2021 met vaccin
je moet ziende blind zijn om geen verschil te zien

neen
ze werken geen 100% en dat is bijzonder jammer. noch op vlak van ziekte, besmettelijkheid,...
sommige leiden daaruit af dat vaccins neit werken, dat is natuurlijk onzin

maar als je ziet dat 20% vd bevolking, de niet-gevaccineerden, vandaag 50% vd ziekenhuisopnames vertegenwoordigen en dat dit percentage nog stijgt op de afdeling ic dan is het bedenkelijk dat men vaccins niet verplicht.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Effectief of niet, ligt eraan wat je wilt bereiken. Als je iedere milde besmetting wilt voorkomen, is het vaccin niet effectief.
Als je wilt voorkomen dat je in het ziekenhuis belandt (of erger)t, is het vaccin zeer effectief, rond de 90-95%.

Vanuit een ander perspectief: preventie is beter dan genezing.
als je de zorg overeind wilt houden, is het extreem effectief. Iedere corona patiënt minder op de IC is 8 a 9 operaties die kunnen doorgaan.
Een corona behandeling op de IC kost zo 30.000 euro. Een vaccin kost twee tientjes. Zelfs als je 1.000 prikken zou moeten zetten om één IC opname te voorkomen, is het effectief. En het vaccin doet het veel, véél beter dan dat.

100% garantie bestaat niet in de geneeskunde.
Er zijn maar zelden effectievere methodes dan dit vaccin. De beste corona medicijnen reduceren je risico dat het uit de hand loopt met misschien 40-50 % als je al ziek bent en er op tijd mee begint.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Veilig is relatief. Het vaccin nemen is vele malen veiliger dan het virus oplopen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

De discusssie begon off-topic te raken
Ik heb getracht alle berichten omtrent de onbetrouwbaarheid - zowel feitelijke als verondetstelde - van de overheid af te splitsen een een apart onderwerp, coronavirus en de onbetrouwbare overheid Reacties daarop die de feitelijke zaken omtrent virus en vaccins betreffen heb ik hier laten staan.
Ik wens u alle goeds
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Bonjour schreef: 17 feb 2020 07:59
Peter van Velzen schreef: 17 feb 2020 05:23 Vooralsnog is slechts een op de 13.000 Chinezen besmet.
Ja, maar dat komt doordat China zo groot is. En het verbaast me dat het niet sneller in omvang explodeert.
Dit is vanaf april 2020 voor mij ongeloofwaardig.
https://www.worldometers.info/coronavir ... try/china/
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 29 okt 2021 19:38
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 okt 2021 19:25 De getallen liggen veel lager dan 90% (afhankelijk van vaccin) bescherming dat is niet echt effectief lijkt me.
Dat ze werken zie je in de cijfers
bekijk in Belgen de 2 golven in september-oktober
in 2020 zonder vaccin
in 2021 met vaccin
je moet ziende blind zijn om geen verschil te zien

neen
ze werken geen 100% en dat is bijzonder jammer. noch op vlak van ziekte, besmettelijkheid,...
sommige leiden daaruit af dat vaccins neit werken, dat is natuurlijk onzin

maar als je ziet dat 20% vd bevolking, de niet-gevaccineerden, vandaag 50% vd ziekenhuisopnames vertegenwoordigen en dat dit percentage nog stijgt op de afdeling ic dan is het bedenkelijk dat men vaccins niet verplicht.
Ook als ze maar voor 40% werken dan nog kun je dat statisch wel terug vinden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
appelfflap
Banned

Maria schreef: 30 okt 2021 06:42 Dit is vanaf april 2020 voor mij ongeloofwaardig.
https://www.worldometers.info/coronavir ... try/china/
ik geloof die telling niet.
hoe kan Griekenland nu correct tellen op de vluchtelingeneilanden?
of de 3e wereld?

Dictatuur China heeft zijn cijfer een paar keer naar boven bijgesteld omdat hun eigen cijfer echt te belachelijk werd

Wuhan is een stad ter grote van Belgie en China werd koud gepakt in de winter '19 en '20. toch zitten zij maar aan 4000 doden, belachelijk natuurlijk
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Dit is wat ik wel geloof.
https://www.worldometers.info/coronavir ... therlands/
Vandaag
7,942 new cases and 13 new deaths in the Netherlands

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Gesorteerd op doden per miljoen.
Laten we hopen dat we onze plaats binnen Europa ergens onderin het rijtje (36) kunnen blijven behouden.

Ik denk, dat het mondkapje in drukke gelegenheid en winkels er weer aan zit te komen.
Tot nu toe nog niet.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -verplicht
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Maria schreef: 30 okt 2021 18:41 7,942 new cases and 13 new deaths in the Netherlands
Ik vermoed dat die cijfers wel kloppen, maar dat je ze niet zonder meer met het buitenland kan vergelijken. Zo zag ik een tijd geleden dat Duitsland een andere verhouding heeft testen positief geteste mensen en aantal doden. Het hangt er echt vanaf of mensen zich late testen. België had een andere norm om iemand een corona dode te noemen.
Dus een rijtje landen en cijfers zijn snel op een pagina te zetten, maar of hun onderlinge relatie correct is, is maar de vraag.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
appelfflap
Banned

Bonjour schreef: 30 okt 2021 21:17 Ik vermoed dat die cijfers wel kloppen,
zelfs als ze kloppen is het ook gewoon een feit dat heel wat landen anders tellen
Landen die halvelings correct tellen is de EU en andere westerse landen

In Indie liggen/lagen de doden gewoon op straat, begin maar eens te tellen
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Er zijn minimaal 1 miljoen doden gevallen wereldwijd.

Dat er nu weer maatregelen worden genomen komt omdat niet-gevaccineerden met onderliggende klachten zich nog steeds niet hebben laten vaccineren. Daardoor komen er meer mensen op de IC en moet de reguliere zorg weer ingeperkt worden. Als ik ziekenbroeder zou zijn op een ambulance zou ik iemand uit Staphorst of Urkbij de plaatselijke kerk eruit zetten. Ze vertrouwen toch op god? Los het maar op in zijn tempel. Misschien wordt je wel genezen en kunnen ze Staphorst omtoveren tot het Lourdes van Nederland. Immigranten ligt iets moeilijker want sommige kijken alleen naar buitenlandse zenders en leven in hun eigen wereldje. Die moet je goed voorlichten en daarna wat mij betreft een tijdlimiet stellen van een maand. Laat je vaccineren of anders zetten we je eruit bij de moskee.
Ik ben nu 3x gevaccineerd en ik begin erg te balen van de instelling van deze mensen. We moeten dit samen oplossen, we zijn per slot van rekening een SAMENleving. Ik word beperkt in mijn mogelijkheden terwijl ik niet weet hoelang ik nog te gaan heb. Dit is kostbare tijd voor mij die ik heel graag anders zou inrichten. Vandaag de laatste wappies ontvriend op Facebook. Stelletje achterbakse narcisten die de overheid de schuld geven terwijl wij als samenleving verantwoordelijk zijn. Sowieso ben ik eigenlijk allern maar actief in bepaalde groepen waar ik blij van word. De rest boeit me niet meer.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Begrijpelijke reactie. Het haalt het bloed onder je nagels vandaan als je mensen met onzinnige 'argumenten' aanhoort. Bij de reli-wappies kun je je er nog iets bij voorstellen. Die zijn geïndoctrineerd en weten niet beter, maar ik ken 'verstandige' mensen die vinden dat:

Het vaccin te snel ontwikkeld is.
Mensen die gevaccineerd zijn ook ziek kunnen worden
Ze supergezond zijn en het toch maar een griep blijft.
De regering aan het drammen is DUS dat ze daar niet aan meedoen.

En nee, het virus gaat niet weg als we allemaal ingeënt zijn, maar de maatschappij kan weer fatsoenlijk gaan draaien. Nu gaan we weer naar de volgende crisis toe met misschien wel weer een (gedeeltelijke) lockdown. Wat mij betreft mogen de regels aangescherpt worden. WEG met privacy bezwaren! Controle op de werkvloer! Thuiswerken, afstand houden en overal die QR code laten zien.
Op z'n Hollands gezegd: De antivaxers mogen wat mij betreft de schijt krijgen (TENZIJ ze een goede geldige reden hebben niet te vaccineren).
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Dikkemick schreef:
Op z'n Hollands gezegd: De antivaxers mogen wat mij betreft de schijt krijgen (TENZIJ ze een goede geldige reden hebben niet te vaccineren).
De antivacces zeggen dat Dikkemick de schijt kan krijgen omdat er altijd vanuit de regering gezegt is dat vaccineren niet verplicht is en je dit helemaal zelf moet weten! En wat is een geldige reden? Als iemand een geldige reden heeft is dat gewoon voor die persoon een geldige reden! Wie ben jij, als individueel, om te bepalen wat een zogenaamde geldige reden is? Dus krijg de schijt maar!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 03 nov 2021 23:03 maar ik ken 'verstandige' mensen die vinden dat:

Het vaccin te snel ontwikkeld is.
Mensen die gevaccineerd zijn ook ziek kunnen worden
Ze supergezond zijn en het toch maar een griep blijft.
De regering aan het drammen is DUS dat ze daar niet aan meedoen.
De meeste van deze argumenten zijn slechts rationalisaties van emotionele standpunten,
Dat gevacccineerden ook ziek kunnen worden is echter geheel waar.
En waar de gevaccineerden 85% van de volwassen bevolking vormen is dat voldoende om evenveel zieke gevaccineerden te hebben als ongevaccuneerden. Ook is de kans inmiddels groter dat je door een gevaccineerde wordt besmet dan door een niet gevaccineerde. DIe verspreiden weliswaar - per individu - maar 37% zoveel virusdeeltjes als ongevaccineerden, maar ze zijn met véél meer.

Gevaccineerden lopen vooral minder kans om aan het virus te overlijden.

Toen het virus voor het eerst opdook, was de kans dat iemand die coivid-19 kreeg het niet zou overleven omgeveer 2 procent. Dat is aanzienlijk meer dan de kans dat je aan een griep overlijdt maar bovendien is het geen griep maar een soort verkoudheid. En die zijn veel besmettelijker.

Je zou verwachten dat als het zich ongehinderd zou verspreiden zo'n 2% van de bevolking er aan zou overlijden. (150 miljoen wereldwijd). Dat is veel maar het aantal mensen dat jaarlijks overlijdt is zonder covid-19 reeds 100 miljoen per jaar.

Maar dat is niet wat er zou gebeuren!
Voor elke 2 doden waren er 8 anderen die alleen dankzij de intemsive care overleefden. Als er echter tweemaal zoveel mensen intensive care nodig hadden, dan zou de helft van hen die zorg niet krijgen. Als gevolg daarvan zouden niet 8 van de 10 ernstig zieken gered worden, maar slechts 8 van de 20. Het aantal doden stijgt dan van 2 op 10 naar 12 op 10. En ineens sterft niet langer 2% van alle geinfecteerden, maar 6%. Het poyentiële aantal doden wereldwikd zou dan 450 miljoen bedragen. Is het aantal ernstig zieken 3 maal zo groot dan redt men nog slechts 8 op de 30 en sterven er dus 22 op de 30. Het percentage doden per zieke is dan 7,33 %. En zo bleek het mogelijk dat in bepaalde gebieden (Bergamo in Italië en de New-Yorkse wijk Queens) 3% van de totale bevolking stierf, terwijl wellicht de helft van de bevolking nog virusvrij was). Dat is de belangrijkste reden om de verspreiding van de ziekte zodanig te vertragen dat we nog nog altijd 8 van de 10 ernstig zieken kunnen redden.

Omdat er weliswaar meer ongevaccineerden sterven dan gevaccineerden, is de kans dat je besmet wordt door een gevaccineerde dus groter dan de kans dat je besmet wordt door een ongevaccineerde. Onder die omstandigheden is het zinvoller om vooral maatregelen te nemen die IEDEREEN betreffen (zoals mondkapjesplicht) dan die alleen ongevaccineerden betreffen. Daarmee redt je wel vooral ongevaccineerden het leven, maar naarmate die groep kleiner wordt redt je steeds meer gevaccineerden. Zelfs als er geen ongevaccineerden meer gevaccineerd worden daalt het aandeel van deze risicogroep, want degenen die reeds covid-19 opgelopen hebben hebben eveneens een imuunsysteem dat beter voorbereid is. En inzoverre ze niet gevaccineerd zijn. tellen ze in deze beschouwing eigenlijk toch mee als gevaccineerd.

De overlevingskans is inmiddels waarschijnlijk gegroeid, en de uitkomsten zijn nu dus wat gunstiger. Maar het blijft van belang om evenveel intensive care capaciteit te hebben als dat er behoefte aan is.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie