Ja, inderdaad dat zeggen zij, maar ik geloof het niet,HenkM schreef:Zij (wettenmakers) zeggen dat het te maken heeft met veiligheid.
Ik denk dat het alles te maken heeft met moslim en buitenlander haat.
Moderator: Moderators
Ja, inderdaad dat zeggen zij, maar ik geloof het niet,HenkM schreef:Zij (wettenmakers) zeggen dat het te maken heeft met veiligheid.
Zoals ik al zei: met jou ben ik klaar.KluukKluuk schreef:Ja, inderdaad dat zeggen zij, maar ik geloof het niet,HenkM schreef:Zij (wettenmakers) zeggen dat het te maken heeft met veiligheid.
Heb je hier ook bewijs voor? Voor zover ik weet gaat het om een algeheel verbod op gezichtsbedekkende kleding en is dit gedaan vanwege veiligheidsredenen.KluukKluuk schreef:Ja, inderdaad dat zeggen zij, maar ik geloof het niet,
Nee kan ik niet bewijzen, anders zou ik natuurlijk ook niet gezegd hebben dat ik het niet geloof. Geloven betekent toch zeker iets denken zonder daar concrete bewijzen voor te hebben anders zou het weten zijn.Doppelganger schreef: Heb je hier ook bewijs voor?
Voor zover ik weet gaat het om een algeheel verbod op gezichtsbedekkende kleding en is dit gedaan vanwege veiligheidsredenen.
Vrijdenken betekent niet alleen maar "Ik ben vrij om te denken wat ik denk, zonder dat ik daar een reden vor hoef te hebben".KluukKluuk schreef:Nee kan ik niet bewijzen, anders zou ik natuurlijk ook niet gezegd hebben dat ik het niet geloof. Geloven betekent toch zeker iets denken zonder daar concrete bewijzen voor te hebben anders zou het weten zijn.Doppelganger schreef: Heb je hier ook bewijs voor?
Voor zover ik weet gaat het om een algeheel verbod op gezichtsbedekkende kleding en is dit gedaan vanwege veiligheidsredenen.
Zou toch moeten kunnen dat iemand iets niet gelooft?
Gelooft u alles wat politici zeggen?
Uiteraard, en zoals je al aangeeft bestaat er in dit geval geen enkele concrete aanwijzing voor. Jammer, ik zie liever een onderbouwing die niet gebaseerd is op onderbuikgevoelens.KluukKluuk schreef:Nee kan ik niet bewijzen, anders zou ik natuurlijk ook niet gezegd hebben dat ik het niet geloof. Geloven betekent toch zeker iets denken zonder daar concrete bewijzen voor te hebben anders zou het weten zijn.
Zou toch moeten kunnen dat iemand iets niet gelooft?
Nee, maar politici liegen dan ook regelmatig aantoonbaar. Correctie, ze hadden dat vaak 'anders bedoeld' of ze waren 'verkeerd begrepen'.Gelooft u alles wat politici zeggen?
Jan Smits, hoogleraar Europees privaatrecht aan de Universiteit Maastricht, schreef enige maanden geleden een stukje over het boerkaverbod:Doppelganger schreef: Uiteraard, en zoals je al aangeeft bestaat er in dit geval geen enkele concrete aanwijzing voor. Jammer, ik zie liever een onderbouwing die niet gebaseerd is op onderbuikgevoelens.
Nee, dat steun ik niet, ondanks het feit dat het symbool staat voor vrouwenonderdrukking en een archaïsch patriarchaal wereldbeeld. Het probleem is echter dat gelovigen vaak zo gehersenspoeld zijn, dat ze zelf gaan denken dat ze zoiets vrijwillig dragen. En als het vrijwillig is, waarom zou je ze dan straffen? Bovendien worden vrouwen, die toch al onderdrukt worden, nog eens extra gestraft. Het zou me niet verbazen als velen hun huis dan niet eens meer uit (mogen) komen en in een sociaal isolement terecht komen.KluukKluuk schreef:Jan Smits, hoogleraar Europees privaatrecht aan de Universiteit Maastricht, schreef enige maanden geleden een stukje over het boerkaverbod:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... nten.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat vind u Doppelganger, steunt u een boerkaverbod?
En zo ja op welke gronden?
Ik ben voor dit verbod. Natuurlijk. Educatie komt na ordehandhaving.Het verbod geldt voor het gebruik van alle gezichtsbedekkende kleding (boerka én bivakmuts) op openbare plaatsen
Ik vraag mij af hoe ver wilt u gaan?siger schreef:Ja, dat is natuurlijk ook belangrijk.
Natuurlijk, maar dat gaat hier duidelijk niet op, ik stel u gewoon een paar vragen.siger schreef:Heeft u al eens over de straw man fallacy gehoord?