uitspraken ter overdenking
Moderator: Moderators
Re: uitspraken ter overdenking
lawrence M. krauss (professor in de natuurkunde en auteur van: A Universe From Nothing) kan het niet laten om met name theologen de volgende veeg uit de pan te geven in een gesprek met Richard Dawkins:
"Maybe I'm not qualified to speak about nothing, because theologians and filosophers are experts in talking about nothing."
("Misschien ben ik niet gekwalificeerd om te spreken over niets, omdat theologen en filosofen experts zijn in praten over niets.")
"Maybe I'm not qualified to speak about nothing, because theologians and filosophers are experts in talking about nothing."
("Misschien ben ik niet gekwalificeerd om te spreken over niets, omdat theologen en filosofen experts zijn in praten over niets.")
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Veel mensen kennen God wel, maar ze geloven niet dat Hij bestaat.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Ik ben een agnosticus - ik pretendeer niet dingen te weten waar veel onnozelaars zeker van zijn.
Clarence Darrow 1857-1938
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Oh nee, ik vind hem mooi. De uitspraak maakt duidelijk dat je juist met kennis van zaken over religies heel makkelijk geen geloof in God kunt hebben.
It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.
- Mark Twain
- Mark Twain
Sorry, doet me toch echt hier aan denken.PietV. schreef:Ik ben een agnosticus - ik pretendeer niet dingen te weten waar veel onnozelaars zeker van zijn.
http://xkcd.com/774/" onclick="window.open(this.href);return false;
It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.
- Mark Twain
- Mark Twain
Een skepticus is niet iemand die twijfelt, maar iemand die onderzoekt, in tegenstelling tot iemand die iets beweert en denkt dat hij het gevonden heeft.
Miguel de Unamuro 1864-1936
Miguel de Unamuro 1864-1936
Het enige excuus voor God is dat hij niet bestaat.
Stendhal 1783-1842
Stendhal 1783-1842
M'n zoontje van 6 zei het net. En dan de uitleg: Ja kijk es, wij kennen Roodkapje ook. Maar we geloven niet dat die bestaat.erikketik schreef:Oh nee, ik vind hem mooi. De uitspraak maakt duidelijk dat je juist met kennis van zaken over religies heel makkelijk geen geloof in God kunt hebben.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Er zitten weer mooie tussen. Ik zal ze binnenkort gaan plaatsen op de 95/200..
We want more !
We want more !
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Ze kunnen hier ook blijven staan. Het is een mooie plek en gemakkelijk te vinden. Je kan er een sticky van maken. Weer een uitspraak ter overdenkingbiemer schreef:Er zitten weer mooie tussen. Ik zal ze binnenkort gaan plaatsen op de 95/200..
We want more !
Ehm Piet...you got me...Wellicht (voorlopig) wel idd beter zo 
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Zelf verzonnen:
Volgens de bijbel:
De wereldbevolking is 2x ontstaan door incest. Na het Paradijs en vervolgens na de zondvloed.
Volgens de bijbel:
De wereldbevolking is 2x ontstaan door incest. Na het Paradijs en vervolgens na de zondvloed.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
En de uitspraak van Leo Polak, als mijn onderschrift:"Religie verdeelt"
Maar die slaat niet op de 95 stellingen
Maar die slaat niet op de 95 stellingen
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)