Het geloof van Nausea

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Re: Het geloof van Nausea

Bericht door doctorwho »

Nausea schreef:d. En nu is het afgelopen met deze discussie. Jullie zijn veel te gevoelig voor kritiek, zoveel is duidelijk. Geen vrijheid van meningsuiting, gewoon domweg een paar regeltjes volgen. Dat ben ik op meerdere Nederlandstalige forums tegengekomen en op geen enkel Zweedstalig forum. En Nederlanders maar zeggen dat Nederland zo'n liberaal en tolerant land is.
Kritiek is mits met rede onderbouwd prima. Kan jij mij naar aanleiding van mijn berichtje als reactie op jou epistel eens aangeven hoe almacht zich rijmt met hetgeen ik te berde bracht. Steeds als ik dit wil weten neemt men de kuierlatten en dat is natuurlijk begrijpelijk als je met de mond vol tanden staat. In jou heb ik echter groot vertrouwen en zie je antwoord met gepaste spanning tegemoet.
Nederland is in verhouding tot landen die geen parlementaire democratie kennen maar een al dan niet religieus georiënteerd totalitair systeem best tolerant. Dat is op dit forum nog meer het geval maar je dient wel je beweringen netjes te onderbouwen. En ja dat zijn regels of liever richtlijnen om fladderende ideeën niet te verwarren met vrijdenken.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Nausea schreef:
Rereformed schreef:
Nausea schreef:Oh ja? Ik oordeel over hem nadat hij over mij een oordeel velde. Hoe vind jij dat Jim zich zou moeten gedragen in zijn functie als moderator?
Alweer hypocriet, want je gaf ons juist een preek van Paulus:

"Waarom lijdt u niet liever onrecht? Waarom laat u zich niet liever benadelen? In plaats daarvan begaat u zelf onrecht en benadeelt u anderen. Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? 1Kor 6:1-9"

De bijbel geeft je dus advies dat je preekt aan anderen maar zelf niet opvolgt.
Nogmaals, ik mag heus wel kritiek leveren als iemand mij onheus bejegend.
O, ongelovige mensen mogen dat zeker. Maar ik wees je enkel op het feit dat je tegen ons preken houdt over wat de bijbel zegt, en je nota bene juist die woorden van Paulus die je aan ons voorlegt zelf aan je laars lapt. Indien het niet hypocriet is dan toch in ieder geval een hoogst vreemde zaak.
Mischien moet je eens nadenken over waarom ik het niet een 1 rechtertje overlaat en dus geen melding of officiele klacht heb ingediend.
Ik heb het overdacht. Is het antwoord misschien dat je niet weet aan wie je je klacht moet indienen?
En nu is het afgelopen met deze discussie. Jullie zijn veel te gevoelig voor kritiek, zoveel is duidelijk. Geen vrijheid van meningsuiting, gewoon domweg een paar regeltjes volgen. Dat ben ik op meerdere Nederlandstalige forums tegengekomen en op geen enkel Zweedstalig forum. En Nederlanders maar zeggen dat Nederland zo'n liberaal en tolerant land is.
Een beetje overdreven Nausea. Is het niet juist andersom? Als je een beetje geprikt wordt geef je dubbel terug. De opmerking van Jim was dat jij een nogal vernauwde blik had. Hoe je daar aanstoot aan kan nemen is mij een raadsel, want jij hebt in je leven tenslotte enkel je blik op Jezus gericht. Opkijken naar Jezus, richt je blik op Hem! Alleen Hij kan jou redden! Ja toch?

Indien je wat afgegleden bent van deze juiste instelling doe je er wellicht goed aan deze christelijke overdenking - die ik omdat ik een goed hart heb even voor je heb opgezocht - nog eens goed door te lezen http://www.inchristus.nl/artikelen/de-s ... focus.html" onclick="window.open(this.href);return false; : .. een juiste focus in het leven te hebben, een focus enkel en alleen op Christus. ... We dienen onze focus maar op één punt te hebben en dat is Jezus Christus. Op het moment dat ik mijn blik richt op de tegenliggers merk ik dat ik al ... We dienen onze focus maar op één punt te hebben en dat is Jezus ...
En neem de laatste regels goed in acht: Wilt u als christen nu eindelijk de overwinning op uw zonden?
Ga dan vandaag nog voor uzelf eerlijk na waar u uw focus op heeft gericht!
Doe het nou maar voor je gaat slapen. Want anders zou God je wel eens kunnen straffen voor de fouten die je vandaag maakte.
Born OK the first time
WPS
Forum fan

Bericht door WPS »

Ik haak af, het wordt mij te vaag... :?

Jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag of er ergens in een krant of tijdschrift een verslag gemaakt is van jouw zweven door de lucht. Dit lijkt mij wereldnieuws.

Jammer ook trouwens dat god niet eens iemand laat zweven op CNN ofzo. Zou een mooi getuigenis zijn. Ook iemand met geamputeerde benen nieuwe benen geven zou het goed doen als evangelisatiemiddel. Nu is er alleen sprake van anekdotisch 'bewijs'...

Not [-X
"De intuïtieve geest is een heilig geschenk, en de rationele geest een trouwe dienaar. We hebben een maatschappij gecreëerd die de dienaar eert, en het geschenk is vergeten".

Albert Einstein
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

... maar ik mag heus wel zeggen wat ik vind.
Natuurlijk mag dat, dat mag overal in Nederland! En ik vind het fijn als je dit ook doet. Maar let op, het is erg belangrijk dat je kritisch blijft, ook tegenover jezelf! Probeer het kritiek eens objectief te bekijken en het cynische gedoe even weg te laten. Dan denk ik dat je tot inzichten zou kunnen komen. Daarbij raad ik je aan om het boek "wij zijn ons brein" te gaan lezen. Hij schrijft over uit het lichaam treden etc. Hij begrijpt je maar legt uit op een wetenschappelijk gefundeerde manier hoe dit te verklaren valt!
Ik ben nog steeds geen vrouw en heb nooit geleerd me bek te houden.
Ik krijg het idee dat je denkt dat vrouwen hun mond moeten houden. Klopt dit niet? verbeter me dan alsjeblieft! Mocht dit zo zijn ben ik het met je op dit punt erg oneens. Maar dat mag, iedereen mag zijn mening hebben. Alleen vind ik het belangrijk dat je weer even kritisch naar jezelf probeert te kijken! Zonder er bijbelteksten er bij te gaan halen gewoon goed nadenken!

Ik hoop dat ik niet te hard op je overkom, dat is helemaal niet mijn intentie. Ik vind het belangrijk dat je iets van ons kunt leren en wij iets van jou!

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Samante

Bericht door Samante »

Ergens in deze discussie werd gesteld dat de mens zondig is, en daar ben ik het niet mee eens.
Zonde kan niet bestaan indien er een vrije wil is. Zonde kan ook niet bestaan in de ogen van een God die zuivere liefde is. Want zuivere liefde oordeelt niet en is onvoorwaardelijk. Net als de vrije wil niet aan voorwaarden gebonden is.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

sytze schreef:Hij schrijft over uit het lichaam treden etc.
Ik ben nog steeds geen vrouw en heb nooit geleerd me bek te houden.
Ik krijg het idee dat je denkt dat vrouwen hun mond moeten houden. Klopt dit niet?

Ik hoop dat ik niet te hard op je overkom, dat is helemaal niet mijn intentie.
Uitleg is niet nodig want daar gaat het niet om. Een geest is gewichtsloos en kan daarom zweven.

Nee, ik schreef zo omdat ik de indruk heb dat enkele kleine pausjes op dit forum mij de mond willen snoeren. Zo worden stelselmatig mijn berichten gewist als iets hun niet bevalt, zonder uitleg, zonder waarschuwing, gewoon deleted.

Ik ben wel wat gewend, en daarom ben ik ook niet boos op Jim, maar breek me de bek niet open.
Nausea, die iedereen met een allergie waarschuwt. Het bericht kan sporen van belering en ironie bevatten.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

Samante schreef:Zonde kan niet bestaan indien er een vrije wil is. Zonde kan ook niet bestaan in de ogen van een God die zuivere liefde is. Want zuivere liefde oordeelt niet en is onvoorwaardelijk. Net als de vrije wil niet aan voorwaarden gebonden is.
Hoe zouden God of mensen dan overtredingen kunnen bestraffen? Deze statements slaan echt helemaal nergens op. Sommige dingen kunnen we inderdaad aan ons geweten overlaten, daar hebben we geen wetgeving voor nodig. Als ik met 4 vrouwen wil trouwen moet dat kunnen. Waarom is dat niet zo? Omdat mensen jaloers zijn als het anderen wel lukt om een min of meer gelukkig huwelijk te hebben met meerdere partners. En ik ben geen moslem maar ik kan er geen bezwaar tegen hebben, net zo min als je homo's moet verbieden om een geregistreerde partner te hebben als ze dat willen.
Nausea, die iedereen met een allergie waarschuwt. Het bericht kan sporen van belering en ironie bevatten.
Jinny

Bericht door Jinny »

Nee, ik schreef zo omdat ik de indruk heb dat enkele kleine pausjes op dit forum mij de mond willen snoeren. Zo worden stelselmatig mijn berichten gewist als iets hun niet bevalt, zonder uitleg, zonder waarschuwing, gewoon deleted.

Ik ben wel wat gewend, en daarom ben ik ook niet boos op Jim, maar breek me de bek niet open.
Nausea, gaarne deze beschuldiging hard maken, discussies en dergelijke.
Zo niet, dan zijn we je inderdaad liever kwijt dan rijk, maar op andere gronden dan jij beweer.
Je loopt op een dun draadje momenteel met twee waarschuwingen.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

Jim schreef:

Nausea, gaarne deze beschuldiging hard maken, discussies en dergelijke.
Zo niet, dan zijn we je inderdaad liever kwijt dan rijk, maar op andere gronden dan jij beweer.
Je loopt op een dun draadje momenteel met twee waarschuwingen.
Het is meerdere keren gebeurt dat een bericht in de draad met de zogenaamde vergissing van Paulus verdween terwijl ik stelselmatig altijd mijn eigen bericht terugkijk om te zien of het is geplaatst, wat altiid het geval is als ik het wil plaatsen, en een tijdje later is het antwoord verdwenen. Dat is alles wat ik erover kan 'hard maken' dus daar zal je het mee moeten doen. Maar het zal wel aan een fout in het forum liggen, of niet soms? Het kan toch niet zo zijn dat een moderator zoimaar berichten wist?
Jinny

Bericht door Jinny »

Wat mij lijkt is dat er quotes opgeruimd zijn.
Al je berichten staan er nog.
Je quote slordig en gemakzuchtig, daar doen de moderators ook iets aan, het forum leesbaar houden.
Graag zou ik dus willen dat je de het bericht waar een bericht van jouw op zou moeten volgen even plaatst.
Dan weten we het zeker.
Twee, indien blijkt dat je zeer voorbarig was, dat je je beschuldiging publiekelijk hier intrekt.
Zoniet, zit ik niet te wachten op Nausea om het zo maar te zeggen.
Je hebt het in eigen hand nu.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

Jim schreef:Wat mij lijkt is dat er quotes opgeruimd zijn.
Al je berichten staan er nog.

Twee, indien blijkt dat je zeer voorbarig was, dat je je beschuldiging publiekelijk hier intrekt.
Rereformed heeft overigens bevestigd dat hij uitroeptekens heeft verwijderd, en natuurlijk dat gekloot met die kwoots. Al mijn berichten staan er niet meer. Ik weet heus wel dat ik berichten opnieuw heb moeten plaatsen. Ik zal geenzins deze beschuldiging intrekken omdat ik weet dat het zo is. Maar dat zal wel weer een trucje van jullie zijn om mij uit te lokken zodat jullie me een ban kunnen geven.
Jinny

Bericht door Jinny »

En bedankt voor het vermaak.
Exit Nausea.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Paranoïde wanen eigenlijk sneu maar het is hier een besloten inrichting waar echte malloten zich niet thuis voelen :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

doctorwho schreef:Paranoïde wanen eigenlijk sneu maar het is hier een besloten inrichting waar echte malloten zich niet thuis voelen :wink:
Alles goed en wel :wink: , maar het lijkt me toch echt beter om dit onderwerp te sluiten aangezien de hoofdpersoon verbannen is.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Lijkt mij ook.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Gesloten