Besnijden is kindermishandeling

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Besnijden is kindermishandeling

Bericht door Peter van Velzen »

Jim schreef:Buiten dat een op de 500.000 kinderen sterft op een onnodige operatie.
Kennis van radio 1 vanmiddag.
Hm, mijn operatie duurde ongeveer 15 minuten, 500.000 kwartieren zijn 125.000 uren dat is 5.200 dagen dat is krap 15 jaar. Dat is dus een ruim 5 x grotere kans om te overlijden dan onder gemiddelde omstandigheden. Niet zo gevaarlijk dus als de straat oversteken, maar als je die straat niet over hoeft, moet je het toch maar niet doen.

Het is trouwens wel zéker zo gevaarlijk als het roken van een sigaret, want wie met zijn 20e vier pakjes sigaretten per dag gaat roken leeft gemiddeld ook nog wel 15 jaar.
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Peter van Velzen schreef:
Jim schreef:Buiten dat een op de 500.000 kinderen sterft op een onnodige operatie.
Kennis van radio 1 vanmiddag.
Hm, mijn operatie duurde ongeveer 15 minuten, 500.000 kwartieren zijn 125.000 uren dat is 5.200 dagen dat is krap 15 jaar. Dat is dus een ruim 5 x grotere kans om te overlijden dan onder gemiddelde omstandigheden. Niet zo gevaarlijk dus als de straat oversteken, maar als je die straat niet over hoeft, moet je het toch maar niet doen.

Het is trouwens wel zéker zo gevaarlijk als het roken van een sigaret, want wie met zijn 20e vier pakjes sigaretten per dag gaat roken leeft gemiddeld ook nog wel 15 jaar.
Wat een vreemde berekeningen/vergelijkingen.
En je hebt er verder niets aan.
Hier heb je veel meer aan.
Zoals iedere chirurgische ingreep kent besnijdenis risico’s op complicaties. De meest voorkomende complicaties zijn bloedingen, infecties, plasbuisvernauwingen, een gat in de plasbuis, verlittekening en misvormingen. Ook zijn amputaties en sterfgevallen gerapporteerd.

Er is veel discussie over de vraag hoe vaak deze complicaties voorkomen. Volgens sommigen is dat in slechts 0,2 procent van de gevallen, terwijl de Utrechtse kinderuroloog Tom de Jong stelt dat zo’n 20 procent van de jongens gedurende de rest van zijn leven problemen krijgt door de besnijdenis.

Veel hangt af van wat precies onder complicaties wordt verstaan, en of ook psychische problemen meetellen als complicatie. In Nederland vindt echter geen goede complicatieregistratie van besnijdenissen plaats, waardoor er alleen buitenlandse cijfers zijn.

Zeker is wel dat huisartsen en (kinder)urologen met grote regelmaat medische complicaties van besnijdenis zien, die soms zeer ernstig en blijvend van aard zijn. Omdat het om een medisch niet-noodzakelijke ingreep bij een minderjarige patiënt gaat, is geen enkele complicatie te rechtvaardigen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Ik wil niemand verbieden zich te laten besnijden, maar ik wil eenieder verbieden om anderen deze keuze op te leggen. MAW, bij kinderen niet doen...

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Peter van Velzen schreef:
Fish schreef:Je tast ook het recht van het kind op godsdienstvrijheid aan. Als hij later christen of atheist wil worden zit hij met een oneigenlijk merkteken.
Eh nee, ben ik minder atheistisch dan jij omdat ik geen voorhuid heb ?
De vrijheid op zich is wel aangetast, maar het idee dat voorhuiden iets met je overtuiging te maken hebben, bestaat alleen maar in je hoofd :)

Maar het argument is natuurlijk prima te misbruiken om gelovigen te overtuigen :lol:
Atheist was slecht gekozen door mij.

Maar in principe zou er een religie kunnen zijn die het hebben van een voorhuid vraagt om lid te kunnen worden.
In dat geval ..............................
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

en ja hoor Duitsland geeft al aan dat ze wel een manier zullen vinden om het toch volgens de wet te doen.

http://www.reuters.com/article/2012/07/ ... IZ20120713" onclick="window.open(this.href);return false;
Getses
Forum fan

Bericht door Getses »

Jim schreef:Daarnet in de auto een korte discussie gehoord tussen een vrijzinnig Joodse arts en iemand anders over de rechtszaak in Duitsland.
Wat een kwal die Jood.
:D
Daar hoorde ik ook een stukje van. Die kwal zei dat je een kind ook niet vraagt om geaborteerd te willen worden.

Dus, weg kind en ook dus weg vel.
Met hard fietsen heb je altijd wind tegen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

petals schreef:en ja hoor Duitsland geeft al aan dat ze wel een manier zullen vinden om het toch volgens de wet te doen.

http://www.reuters.com/article/2012/07/ ... IZ20120713" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar de meeste Duitsers lijken het met de rechter eens te zijn. Tja de man had natuurlijk ook gelijk. Je kunt je op je achtiende (of op je veertigste) altijd nog laten besnijden. Maar aangezien dwaze vaders en moeders het anders misschien klandistien laten doen, valt voor een streng gecontroleerde tolerantie van de besnijdenis ook wel wat te zeggen. Maar in dat geval blijft de vraag hoe de ouders zich tegenover het kind zullen verontschuldigen. . . . .

- Doe het niet
- Doe het nog niet
- Doe het alleen als het belangrijke voordelen heeft
(uit een automatiseringscursus)
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Joden in Duitsland.
Moeten ze gewoon doen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
KluukKluuk

Bericht door KluukKluuk »

Cluny schreef:Joden in Duitsland.
Moeten ze gewoon doen.
Ik vindt het idee dat besnijden kindermishandeling is zwaar overtrokken. We hebben het over een klein stukje voorhuid. Ik ben er zeker geen voorstander van maar ik zou niet zo ver willen gaan om het te verbieden.

Vrouwen besnijdenis vindt ik echter wel kwalijk en beschouw ik als zware lichamelijke mishandeling.

Tussen twee haakjes, ik weet niet wie "Jan (Jigzoz)" is van die website die ik verder helemaal niet ken, maar de volgende tekst:

Hoewel vaak beweerd wordt dat besnijdenis eigenlijk een vrij onschuldige ingreep is, is er wel degelijk sprake van gezondheidsrisico’s en een blijvende verminking. Medische complicaties zijn niet zeldzaam en de toekomstige seksuele ervaring wordt beïnvloed.

Komt helemaal niet in de gegeven referentie van het Reformatorisch Dagblad voor. Ik neem aan dat "Jan (Jigzoz)" dat er zelf bij heeft gezet. Dat is naar mijn mening niet zo netjes.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Hoewel vaak beweerd wordt dat besnijdenis eigenlijk een vrij onschuldige ingreep is, is er wel degelijk sprake van gezondheidsrisico’s en een blijvende verminking. Medische complicaties zijn niet zeldzaam en de toekomstige seksuele ervaring wordt beïnvloed.
Ik ga er van uit dat deze informatie feitelijk juist is.
Nogmaal, van mij mogen ze vertrekken.
Wellicht wordt het nog beter en krijgen moslims hetzelfde idee.
.
.
Wat een prachtig schilderij!
Afbeelding
.
.
De katholieken nemen het voor de Joden op!
Jinny

Bericht door Jinny »

Kluuk Kluuk, jij lijd aan hetzelfde vergoeielijken als de religieuzen.
Even vaststellen,

A] het is een niet noodzakelijke medische ingreep bij kinderen die daar zelf niets over te zeggen hebben.
B] Deze ingreep gaat mis, niet vaak, maar het gebeurt.
C] Tel eens hoeveel mannen er in de VS (waar het relatief veilig gebeurt) hun penis missen vanwege een niet noodzakelijke ingreep?

Laat staan in de rest vd wereld.
aton

Bericht door aton »

Cluny schreef:]Hoewel vaak beweerd wordt dat besnijdenis eigenlijk een vrij onschuldige ingreep is, is er wel degelijk sprake van gezondheidsrisico’s en een blijvende verminking. Medische complicaties zijn niet zeldzaam en de toekomstige seksuele ervaring wordt beïnvloed.
Het gebruik van circumcisie was reeds in gebruik door het woestijnvolk Midjan uit de omgeving Golf van Akaba. Er is reeds sprake van besnijdenis in Genesis 17 waarbij Abraham van zijn god de opdracht krijgt zich te laten besnijden ( op 99 jarige leeftijd ). Uiteraard is dit een legende om circumcisie te wettigen. Je kan hier terecht de vraag stellen of de voorhuid een constructiefoutje door god geweest is wat de mens maar zelf moest corrigeren. Wat de werkelijke reden van deze ingreep geweest is bij deze woestijnstam laat ik nog in het midden, maar werd later als ' brandmerk ' gebruikt voor alle Abrahamistische religies. Het labelen van vee heeft voor de boer dezelfde functie: Dit is mijn eigendom ! Pittig detail ( volgens genesis ) is dat ook alle personen in dienst van joden ook dienen besneden te worden. Zelf heb ik een tijdje in dienst geweest bij joden, maar heeft me dit nooit als voorwaarde gesteld.
Circumcisie gebeurd soms ook om medische reden. De personen die dit ( meestal als kind ) hebben moeten ondergaan en niet tot deze religies behoren, zullen maar best weten welke psychische gevolgen dit kan hebben. Dat dit voor sommigen zeker hun seksuele ervaring moeten hebben beïnvloed, mag zeker niet worden onderschat.
Bij het lezen van dit artikel viel mijn mond toch even open. Dit raakt kant noch wal ! Wat heeft dit nu met antisemitisme te maken ? Valt of staat het jodendom of de islam met al dan niet met besneden te zijn? De christenen zeulen nog wel met het O.T., maar zijn nu net niet meer gehouden aan die besnijdeniswet ! Hun kan dit lekker niet meer worden opgelegd. Zo kunnen ze nog steeds, dank zij de besnijdenis de joden van de christenen onderscheiden. Wat een zootje klootzakken.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het woord Nazi's wordt ook steeds vaker geroepen.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Blues-Bob schreef:Ik wil niemand verbieden zich te laten besnijden, maar ik wil eenieder verbieden om anderen deze keuze op te leggen. MAW, bij kinderen niet doen...
Groet,
Bob
Yep eerst maar een zien dat je in één stuk volwassen wordt alvorens te gaan snijden. Los van de discussie vind ik het ook verspilde tijd van medici.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
aton

Bericht door aton »

doctorwho schreef:
Blues-Bob schreef:Ik wil niemand verbieden zich te laten besnijden, maar ik wil eenieder verbieden om anderen deze keuze op te leggen. MAW, bij kinderen niet doen...
Groet,
Bob
Yep eerst maar een zien dat je in één stuk volwassen wordt alvorens te gaan snijden. Los van de discussie vind ik het ook verspilde tijd van medici.
En verspild geld van de ziekenfondsen. Voor de artsen is dit lucratief gevonden vreten.
Plaats reactie