Definitief naar Thailand

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Samante

Re: Definitief naar Thailand

Bericht door Samante »

Nordic walking? In dit filmpje geeft Reinder van der Naalt zijn visie daarop:

http://www.youtube.com/watch?v=bw7kTzkbDY4
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Samante schreef:Nordic walking? In dit filmpje geeft Reinder van der Naalt zijn visie daarop:

http://www.youtube.com/watch?v=bw7kTzkbDY4
Grappig! De techniek is nog niet helemaal perfect, maar OK

Nordic Walking is mij - vanwege mijn Parkinson aandoening - zowel door mijn neuroloog als mijn fysiotherapeut aangeraden. De versie met een stok, werd gisteren door Kesinee voorgesteld. (tenslotte is het tot nu toe alleen mijn rechterarm, die niet vanzelf meebeweegt). In feite zijn de stokken natuurlijk een soort placebo. Het is nu eenmaal makkelijker om je armen te bewegen, als je er - min of meer - toe gedwongen wordt. Helaas weten we nog niet hoe we het placebo effect kunnen veroorzaken zonder placebo :(
De stokken zijn natuurlijk ook heel geschikt om de plaatselijke honden mee te bedreigen. . . .
Op een van mijn wandelingen was het hondje van de buren achter mij aan gehuppeld. Langs een huis gekomen, stoof de aldaar wonende - grotere - hond op mijn kleine metgezel af. Een keer met de stok wijzen, en rechtsomkeer ging de held.
Ik wens u alle goeds
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik zal kijken of ik vanmiddag Saai en haar vriendje op de foto kan krijgen
Dat is toch postbode Sieme? :D

HenkH
Forum fan

Bericht door HenkH »

Mooi, dat je niet per se meer naar de (slecht verlichte) internetshop hoeft.
Voor 2 Euro naar de kapper... Ik kan me nog herinneren, dat ik 90 cent betaalde (omdat ik het dubbeltje dat ik terugkreeg mocht houden), maar da's wel even geleden. Nu ben je hier bijna 20 Euro kwijt...
'k Las elders dat m'n duurste 'hobby', roken, me ook heel wat minder zou kosten... mits je de peuken niet op straat gooit, want dat schijnt je vooral als buitenlander duur komen te staan... vooral wanneer het geconstateerd wordt door een agent, die z'n eigen inkomen niet wil aanvullen.
Ook na wat je schreef over de inval bij het kaartclubje... de politie kun je maar beter te vriend houden.

Je gaat trouwens wel snel door je boeken... Gisteren nog halverwege Herfsttij der Middeleeuwen, vandaag Ulysses... 'k ben benieuwd of je Molly's monoloog inmiddels ook alweer achter je hebt gelaten... :roll:
Spreek je trouwens al een beetje Thai of ben je dat aan het leren (ik neem aan dat het in Thailand geen verplichting is voor wie zich er wil vestigen)?

'k Heb even opgezocht wat Kanom was en dat zag er wel smakelijk uit... met kokosnoot en rijst.
Boerenkool met worst zal er wel weinig op het menu staan... :)

Thip, Saai, Ting-Lie, Neck... uh... je hebt in ieder geval heel wat mensen om je heen, als een soort Nederlandse pater familias... die met speciale stokken de honden van zich afhoudt.

Even na half acht... ik hoop dat je een prettige ochtendwandeling hebt gehad.
Groet,
Henk.
Ni dieu, ni maître.
Peter van Velzen
Site Admin

Even de familie van Kesinee uiteenzetten
Kesinee heeft haar biologische moeder(mamma 2) en de oudere zus daarvan, waardoor ze grotendeels is opgevoed (mamma 1). Bigamist Pa is overleden. Dan is er nog een tante in Bangkok, waarvan een dochter (Daeng) met haar man Chindaar, goed bevriend zijn met Kesinee en haar zus Suchada. Ze wonen in een traditioneel houten huis (maar verbouwd, zodat de palen eronder nu de hoeken vormen van de benedenwoning) in de wijke Samray (op zijn engels uitspreken)

Jongere zus Suchada woont in Nederland en is getrouwd met Roel van Dijk en woont in een duplexwoning van 35 m2 in de watersgraafsmeer ("Jerusalem"). Zij komen in februari weer naar Thailand en zijn tot dan toe stinend jaloers. Suchada is kok(nu in de korte Leidse dwarsstraat bij Mai Thai) en via haar heb ik Kesinee leren kennen.

Ze hebben ook nog een oudere zus (Maak) met als huidige man Ting. en vier kinderen van haar eerste echtgenoot. Daarvan woont een dochter in Trang en een andere dichtbij in Hua Yod. Wij bezitten daar een Koe (gekocht van die zus zodat ze geld had om de andere zus te helpen. Een derede dochter heeft een winkeltje vlak bij het treinstation van Thung song en een man die bij de spoorwegen werkt (handige combinatie)

De broer van Maak, Kesinee en Suchada is overleden, wij hebben nog wel comtact gehad met hun twee zonen en twee dochters.

Verder drie halfzussen (kinderen van mamma 1), en een halfbroer (zoon van mama 2 en andere vader). Twee halfzussen en een halfbroer zijn overlden. De man van de overleden Boon-mie - die ik nog heb gekend - woont nog vlak naast mamma 1. Hij heet Aboe Bakr is moslim en spreekt heel weinig Thais. Boon Mie - die kanker had - wilde als moslim begraven worden, omdat haar man zo'n goede man voor haar was. (ging niet vreemd en zoop niet, dat schijnt een unieke combinaitie te zijn geweest in de familie)

Boonluan is getrouwd met Derek Steel (Engelsman, met twee dikke motorfietsen - een Harley en een Triumph Rocket - die tunnelwanden bekleed - momenteel in Hong Kong) met vier kinderen uit een eerder huwelijk en vier kleinkinderen.

Samroi getrouwd met militaire politieman (lam)duam die evenals boonluan in Thung Song woont (twee zoons naar ik meen) Duan heeft een bloedmooie zus die een schatrijke Scandinavier aan de haak geslagen heeft, nadat haar eerste Engelse vriend Jerry wegging uit schaamte dat hij van de barinkomsten van zijn vriendin moest leven. (Je bent nog niet gelukkig met een mooie vrouw)

Boon-Tha getrouwd met Rin woont in het huis van Mamma 1 in het bergdorpje Nopitham en heef drie kinderen (een jongen)

Halfbroer Toei wegens overspel verlaten door zijn vrouw Mie (die nu een Zweed heeft!) woont met dochter Min en zoon men (bijgenaamd King Kong) naast het huis zijn moeder Mamma 2 (tegenover mamma 1)

Dan zijn er drie kinderen uit Kesinee's eerste huwelijk met Nob (die nu met zijn - geloof ik - 4e vrouw ook in Trang woont)

Dochter Thip(Thippawan) getrouwd met Tan(chinese familienaam) Kroewai(banaan) met vier kinderen uit eerdere verbindtenissen: Saai (echte naam Marisa; zwanger van Ting Lee), Mot getrouwd met Som en vader van Kara(jongetje). Kaan, moeder van Hong-Daeng meisje: "rode zwaan" ) waarvan ik het vriendje nog niet ken, nakomertje Peng (nog op school maar met 12 jaar al vrijwel volgroeid). Mot en Kaan wonen in Hua Yod. de rest (ook hieronder genoemden) allemaal "om de hoek"

Dochter Kiauw ("groen", echte naam Onuma) getrouwd met Jaa heeft een dochter Namphon(=echter naam, betekent regenwater).Kiauw is de verstandgste van de drie en is financieel zelfsstandig.

Zoon Neck getrouwd met Ning met 3 kinderen van een eerdere man. Hij speelt aardig maakroek (Thais schaak) en wint bijna even vaak als ik.

Alle kinderen en kleinkinderen in Trang sloven zich uit voor mij, alhoewel ik inmiddels al zelf een keer koffie heb gezet, en inmiddels ook zonder hulp het drinkwater in de koelkast kan bereiken (lukte voorheen zelden, vanwege al die hulpvaardigheid).
Ik wens u alle goeds
HenkH
Forum fan

Bericht door HenkH »

Bedankt voor het uitgebreide voorstellen van de familie...
M'n nieuwsgierigheid bracht me al hier http://velzen5.home.xs4all.nl/Kesinee.html" onclick="window.open(this.href);return false; dus ik heb inmiddels een aardig plaatje van iedereen, die jou in de watten legt. :)

Voor zover ik daar als voorbijganger/lezer op dit forum zicht op heb... jouw leven ziet er, zeker nu, echt totaal anders uit dan in de pre-Kesinee-periode. Ondanks dat je niet bepaald over één nacht ijs bent gegaan, lijkt het me toch wel spannend.
Ook wanneer je positief ingesteld bent en niet in doemscenario's denkt...

Nogmaals veel geluk toegewenst!
Met vriendelijke groet,
Henk.
Ni dieu, ni maître.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Veel plezier Peter in je nieuwe omgeving. Ben erg benieuwd naar een paar foto's.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Peter van Velzen
Site Admin

PietV. schreef:Veel plezier Peter in je nieuwe omgeving. Ben erg benieuwd naar een paar foto's.
Daarvoor heb ik - vrees ik - enige hulp nodig. Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee hoe ik een foto op het forum moet zetten. Youtube filmpjes beheers ik inmiddels wel :) Ik ga eens even spieken . . . .

Afbeelding
Even zoeken naar de facebook URL!
De rechterzijde van de fotot valt er nog wel af, maar misschien vindt ik daar ook nog eens een oplossing voot
(HTML voor dummy's ?)
Ik wens u alle goeds
siger

Bericht door siger »

Mooie foto, maar wie/wat zien we?
Peter van Velzen schreef:De rechterzijde van de fotot valt er nog wel af
Als ik op de foto rechts klik, krijg ik de optie "afbeelding bekijken". Als ik daarop klik zie ik alles.
Ik gebruik Firefox, maar neem aan dat het niet zo verschillend zal zijn met een andere browser?

Kijk ook eens naar http://www.surfplaza.be/magazine/5-mani ... erkleinen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Of verklein met Irfanview: http://www.irfanview.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Goed, makkelijk, gratis (wel even installeren op je pc)
Jinny

Bericht door Jinny »

Opera geeft de hele foto ineens.
Peter van Velzen
Site Admin

siger schreef:Mooie foto, maar wie/wat zien we?
Saai en Ting Lee (zie: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 30#p345000" onclick="window.open(this.href);return false; )
Saai (fonetisch: wordt eigenlijk in het Thais geschreven als "Traai") betekent "zand" . Ting Lee is Chinees, daar heb ik verder geen verstand van. Hij ontkent overigens Kung-fu te beheersen (ik dachL Bruce Lee, Jet Lee, Ting Lee. . . . maar nee dus!)
Ik wens u alle goeds
KluukKluuk

Bericht door KluukKluuk »

Peter van Velzen schreef:Ting Lee is Chinees, daar heb ik verder geen verstand van. Hij ontkent overigens Kung-fu te beheersen (ik dachL Bruce Lee, Jet Lee, Ting Lee. . . . maar nee dus!)
Haha.

Veel woonplezier in Thailand, het is altijd spannend om in een ander land te wonen. En Thais vindt ik erg lekker. Miang kham ( เมี่ยงคำ) en kip met basilicum (uiteraard de Thaise variant (โหระพา) ) zijn enige van mijn favorieten.

Ik zelf heb op drie verschillende continenten gewoond. Ik vind het leert vooral de eigen cultuur te relativeren.
Peter van Velzen
Site Admin

[quote="Peter van Velzen"]Tweede poging ons nieuwe huis te laten zien (zal er wel rechts van af vallen)

Afbeelding

Nou, dat valt alleszins mee.

Ik had deze foto al eerder willen plaatsen, maar als je elke ochtend naar het perceel toewandelt zonder je camera mee te nemen, dan wordt het natuurlijk nooit wat :)

De muur die er af viel verdwijnt volgend jaar toch uit zicht, omdat we er aan die kant een nieuw slaapkamer tegenaan willen bouwen (nou ja, eigenlijk een complete suite). Kost een hald miljoen bath maar dan heb je ook wat!
Ik wens u alle goeds
siger

Bericht door siger »

Leuk huis Peter.
Waarom de prikkeldraad?
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

siger schreef:Of verklein met Irfanview: http://www.irfanview.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Goed, makkelijk, gratis (wel even installeren op je pc)
Als je Windows heb, kan dat ook eenvoudig met Paint.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie