Muziek downloaden.

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

Re: Muziek downloaden.

Bericht door lanier »

Je kunt ook YTD Video Downloader gebruiken.

Sommige filmmaatschappijen passen nu unieke encryptie toe. Elke film die verkocht wordt bevat een unieke code die in de film zelf is verwerkt. Ik was al op de hoogte van encryptie in afbeeldingen op pixelniveau die niet te vinden en niet te kraken is, maar dit is nieuw voor me. In Amerika is iemand veroordeeld tot het betalen van 1,5 miljoen dollar voor het plaatsen van 7 films op een Torrentsite. De unieke code was gelinked aan hem, dus hij had deze films op internet geplaatst. Ik ben benieuwd hoe zich dit verder gaat ontwikkelen.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

lanier schreef:Je kunt ook YTD Video Downloader gebruiken.
Die download als MP4, als iemand MP3 wil kan ie alsnog gaan converteren.
Het maakt me ook allemaal niet uit, iemand kiest maar het prog dat het best bevalt.
Het is niet dat er niet genoeg keuze is. :)
Die dingen lijken qua naam ook nog eens allemaal op elkaar.

Op Usenet veel takedown verzoeken merk ik.
De laatste Dexter bv.
Dat wordt een torrentje aan slingeren.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Alles is er al over gezegd hier denk ik, maar ik zal even zeggen hoe ik het doe:

Ik gebruik ook youtube en als hoofdbrowser gebruik ik de nieuwste versie van Firefox.

Er zijn een aantal plugins voor firefox, de een beter dan de ander, waarmee ik muziek download. Downloaden doe ik meestal in m4a/mp4 of flv formaat, op de hoogste kwaliteit. Je kan deze plugins makkelijk vinden door in google "firefox youtube plugin" te zoeken. De kwaliteit verandert nogal omdat youtube natuurlijk veranderd, daarom gebruik ik er zelf meerdere door elkaar en kijk ik welke werkt op die bepaalde dag.

Hierna gebruik ik twee converters. Een flv -> mp3, en een m4a/mp4 -> mp3.

Nadat ik het omgezet heb in mp3 formaat zet ik het op een usb stick die ik zowel op de stereo kan gebruiken (dat is mijn computer :P) als in de auto.

Groetjes,
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Het hangt natuurlijk erg af van wat men wil.
Zelf zou ik zeggen, automatisch de hoogste kwaliteit kiezen en waarom converteren als ik het direct in het gewenste formaat kan downloaden?
Liever lui dan moe.

Als het je te doen is om audio is het niet altijd zinvol om voor de hoogste kwaliteit de te kiezen.
Die zijn vaak toch allemaal audio AAC 125 kbps. (wordt MP3 192 kbps)
De hoogste kwaliteit geldt in dit geval voor video.
Laatst gewijzigd door Fenomeen op 10 dec 2012 19:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Ik vind het persoonlijk leuk als er een clip bij zit waar ik naar kan kijken. Dan hou ik de mp4 voor op pc en mp3 voor in de auto ^_^. En ik vertrouw die online converters nooit zo. Ik wil graag het hoogst mogelijke aantal kbits en je hebt met software convertors vaak ook de mogelijkheid zelf tags etc aan te passen. Ik ben gewoon een beetje een geek :p
zdDog
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door zdDog »

Doppelganger schreef:Op deze site hoef je slechts de link naar een youtubefilmpje te plakken, op video converteren te klikken en hij maakt er een mp3 van die je lokaal kunt opslaan. Heb 'm al vaak gebruikt voor nummers die ik niet via torrent kon vinden.
Dank voor de link errug handig
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kevin schreef:Ik ben gewoon een beetje een geek :p
Geeks gebruiken .ogg. :D
zdDog
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door zdDog »

chips...ik dacht .flac

ben ik toch geen Geek...bummer!
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

windsurfer schreef:Je kunt toch ook gewoon via een add on van firefox beeld en / of geluid van youtube downloaden? Hartstikke handig vind ik dat. Geen andere software nodig en je kunt gelijk het bestandsformaat wat je wilt selecteren alvorens te gaan downloaden.
Ik wil muziek van youtube op een cd branden (gewone audio cd) - in welk bestandsformaat kan ik het nu het beste downloaden van youtube met die firefox add on?
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

MP3.

Het is nog niet mogelijk om direct een clip van Youtube te converteren naar een audio cd formaat.
Dat maakt weinig uit, downloaden als MP3 en dan maakt het brandprogramma er een audio cd formaat van.
Ter controle; met 'gewone audio cd' bedoel je een cd die elke (oude) stereotoren/autoradio kan afspelen?
Ongeveer 12 nummers per cd, voor apparaten die geen MP3 kunnen afspelen.
windsurfer
Diehard

tnx Fenomeen, ja dat laatste bedoel ik. In mijn auto zit een cd wisselaar en het ding kan geen mp3 afspelen. Een aanpassing om m'n iphone of andere mp3 speler te kunnen koppelen kost 399 en dat is een beetje veel dus ga ik maar wat cd's maken.

Maar heb ik op deze wijze geen kwaliteitsverlies daar MP3 een gecomprimeerd bestand is dat ik ga 'uitrekken'? Dan kan ik beter elders WAV bestanden gaan downloaden.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Op zich is dit wat een mp3 speler ook doet. Die moet eerst decomprimeren en dan krijg je dus iets als een intern tijdelijk wav bestand. Dus het mag niet veel verschil maken.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Maar heb ik op deze wijze geen kwaliteitsverlies daar MP3 een gecomprimeerd bestand is dat ik ga 'uitrekken'? Dan kan ik beter elders WAV bestanden gaan downloaden.
Hangt van de kwaliteit van je stereo-installatie in je auto af en uiteraard van de kwaliteit van het nummer zelf. Draai je als dj in een club dan zou ik zeker WAV aanraden (liever eigenlijk vinyl) maar veel dj's draaien ook mp3. Zolang je het bij één type houdt valt het niet zo op.
Heb je een standaard autoradio met fabrieksspeakers dan kun je rustig mp3 draaien. Het liefste wel kwaliteit 320kbps.
windsurfer
Diehard

lanier schreef:
Hangt van de kwaliteit van je stereo-installatie in je auto af en uiteraard van de kwaliteit van het nummer zelf. Draai je als dj in een club dan zou ik zeker WAV aanraden (liever eigenlijk vinyl) maar veel dj's draaien ook mp3. Zolang je het bij één type houdt valt het niet zo op.
Heb je een standaard autoradio met fabrieksspeakers dan kun je rustig mp3 draaien. Het liefste wel kwaliteit 320kbps.
Zit een Alpine hifi systeem in, prima en zuiver geluid. Maar ik ga het gewoon proberen met MP3 van een hoge bitrate, tnx.
windsurfer
Diehard

Kon via Firefox van YouTube helaas maar max 128 bit downloaden - gedaan en op cd gebrand in wav. Geluid is redelijk te noemen maar haalt het niet bij n originele audio cd
Plaats reactie