En zoek een richting die je aanstaat en ook wat opbrengt. Kan je ook nog echt leuke dingen doen naast je werk.
Kunstgeschiedenis geeft 46% kans op een vaste baan.
Moderator: Moderators
Hartelijk bedankt.Fish schreef:Bron:
http://universitairebachelors.nl/univer ... e-masters/" onclick="window.open(this.href);return false;
Even met de linker muisknop ingedrukt over: Kunstgeschiedenis geeft 46% kans, muisaanwijzer erop dan de rechtermuisknop indrukken, selecteer: Google doorzoeken op 'Kunstgeschiedenis bla bla.
Denk jij ook niet dat dit te maken heeft met dat de zorg toen nog niet zo was zoals nu?Jin schreef:En dat ze nogal snel sleten, dus niet oud werden........
Ja, de afwezigheid van medische zorg had er ook mee te maken, maar andere voorwaarden voor een gezond leven waren ook al niet zo best geregeld.Kevindemen schreef:Denk jij ook niet dat dit te maken heeft met dat de zorg toen nog niet zo was zoals nu? Je kunt nog zo goed eten, nog zo veel beweging krijgen, ziek kun je altijd worden.
Ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld noten, fruit en vis een stuk ongezonder zijn dan een portie bitterballen uit de frituur.Daarnaast hebben we een soort romantisch dieet van het "gezonde" eten dat mensen vroeger hadden, maar de werkelijkheid is dat we helemaal niet goed weten of de mensen vroeger altijd wel zo gezond aten.
Dat is helemaal niet zo erg. We zijn er nu aan gewend dat we het hele jaar door bananen kunnen eten maar sinds wanneer is dat mogelijk? Slechts enkele decennia geleden. Daarnaast is de leus 'twee stuks groente en twee stuks fruit' en men zegt helemaal niets over welke soorten en ook niets over de afwisseling ervan. Elke dag twee dezelfde appels eten zal totaal geen enkele invloed hebben op je gezondheid t.o.v. het eten van een variëteit aan fruit.Mensen waren destijds namelijk veel meer dan nu, afhankelijk van wat de directe omgeving te bieden had.
Nu zal ik onmiddelijk beamen dat vetzucht, zoals we nu kennen, in die tijd vrijwel uitgesloten was.
Oh, dit citaat maakt mijn dag gewoon.lanier schreef:We zijn niet geëvolueerd om de hele dag maar op onze reet achter een pc te zitten en 's avonds chips eten op de bank.
Kan je even aanhalen waar ik dat zei?lanier schreef:Ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld noten, fruit en vis een stuk ongezonder zijn dan een portie bitterballen uit de frituur.
Dat klopt.Dat is helemaal niet zo erg. We zijn er nu aan gewend dat we het hele jaar door bananen kunnen eten maar sinds wanneer is dat mogelijk? Slechts enkele decennia geleden. Daarnaast is de leus 'twee stuks groente en twee stuks fruit' en men zegt helemaal niets over welke soorten en ook niets over de afwisseling ervan. Elke dag twee dezelfde appels eten zal totaal geen enkele invloed hebben op je gezondheid t.o.v. het eten van een variëteit aan fruit.
In tegenstelling tot wat we vaak denken waren jagers/verzamelaars gezonde mensen die gevarieerd aten (tegenwoordig eten we overal ter wereld dezelfde soorten bespoten groente/fruit) en die veel in beweging waren.
Dit zijn een hoop beweringen tegelijkertijd.De mens is een biologische machine net als elk ander dier. We zijn niet geëvolueerd om de hele dag maar op onze reet achter een pc te zitten en 's avonds chips eten op de bank. We kunnen het wel, maar is dat het doel? Dat lijkt me toch niet. Veel buiten zijn, veel bewegen en datgene eten wat de natuur ons biedt lijkt me een stuk gezonder dan zogenaamd biologisch voedsel (is niet gezonder) en ons verstoppen in een huis.
Hoe zou een jager/verzamelaar het er 50.000 jaar geleden van af brengen als hij ongezond/vet zou eten, niet bewegen en een stressvol bestaan zou lijden? Zou hij beter af zijn dan degene die veel zou bewegen en veel buiten zou zijn?