En dan hebben ze het lef om te verkondigen dat er zonder bijbel geen moraal en/of ethiek mogelijk is.Grima schreef:Juist, waarvoor dank.HenkM schreef:Ik gaf, slechts, een voorbeeld waar zelfs die vrijheid er niet is.
Ga eens naar de US en bezoek bepaalde Staten als openlijk atheïst. Je hoort het niet vaak maar zelf fysiek geweld schuwen ze daar niet. En hoe kunnen we spreken van vrijheid van godsdienst als er nog achterlijke wetten bestaan die op religie stoelen en niet meer van deze tijd zijn? Als er zelfs partijen in Nederland zijn die hier graag nog eens een schepje bovenop willen doen?
Dat ik op straat loop en iemand met een kruis om zijn nek zien(even gekscherend) is natuurlijk confrontatie maar niet het soort confrontatie waar ik op doelde.
Stelling : anti-democratische godsdiensten uitsluiten
Moderator: Moderators
Re: Stelling : anti-democratische godsdiensten uitsluiten
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)