Ja, ik ken er heel veel, die vast en zeker weten, dat Jezus is gestorven en opgestaan, naar de hemel is gegaan en weer zal komen.Fish schreef:Fish schreef:Ik loop al een tijdje mee Henk, heb je zelf wel eens twee gelovigen gevonden die hetzelfde geloven?
Wel even apart zetten en flink doorvragen.
Ik ben ze nog nooit tegen gekomen, en er zijn er al wat langs geweest hier.Misschien kun jij uitleggen waarom wij die zouden geloven?b v de Bergrede (Mattheüs 5 - 7).
Een argument van jullie kant, dat hier vaak tegenin gebracht wordt is: dat praten jullie jezelf aan, dat is projectie van wat je zou willen, dat waar is. Als dat inderdaad gezegd wordt dan zijn we uitgepraat.
Waarom de Bergrede lezen? Ik zou zeggen: doe het gewoon. Je gaat toch de krant of een boek niet pas lezen, nadat iemand je heeft vefteld, waarom het zo belangrijk is, dat je dat leest?
Lees de Bergrede eens, zo lang is het niet. 15 minuten? Je zult veel prikkelende uitspraken van Jezus tegenkomen. De mensen van die tijd en de leiders van het volk Israel vonden het ook confronterend.
Lees het gewoon, je hoeft echt niet bang te zijn, dat je daardoor zomaar van je overtuigingen wordt afgebracht.
Hebr 6: