ID aanhang blijft het proberen

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Alicia

Re: ID aanhang blijft het proberen

Bericht door Alicia »

dikkemick schreef:
Alicia schreef:Flauw hoor....net zo om tegen Duitsers te zeggen dat ze de fiets van opa hebben gestolen...
Maar DAT is echt waar!
Nee hoor want ze waren nog niet geboren.
En hun opa's zijn al dood. Duitsers begrijpen helemaal niets van deze uitspraken en het is flauw.
“We are star stuff which has taken its destiny into its own hands.”
― Carl Sagan, Cosmos
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Alicia schreef:
dikkemick schreef:
Alicia schreef:Flauw hoor....net zo om tegen Duitsers te zeggen dat ze de fiets van opa hebben gestolen...
Maar DAT is echt waar!
Nee hoor want ze waren nog niet geboren.
En hun opa's zijn al dood. Duitsers begrijpen helemaal niets van deze uitspraken en het is flauw.
Nee hoor, als ik flauw wil zijn:
Het loopt in de wei, en helpt tegen menstuatie?

Een tampony

Maar alvorens in de babbelbox verder te keuvelen, wat is nou precies je punt? Generaliseren is uiteraard not done! Ik denk dat iedereen dat hier wel eens is met elkaar. Maar in general kun je toch wel zeggen dat Amerika voor een groot del religieus ziek is?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Jinny

Bericht door Jinny »

Gaan we de flauwe grapjes en generalisaties weer achterwege laten?
Back on topic graag.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Toch scheelt er iets aan het onderwijs aldaar als ik dit lees:
Nearly half of Americans believe God created mankind in a single day about 10,000 years ago, a literal interpretation of the Bible, according to a new survey that shows the view toward evolution in the United States hasn't changed in 30 years.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ution.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Kurdy

Bericht door Kurdy »

Fish schreef:Wat houd je tegen Kurdy? Tenslotte ben je een medeforummer.
Een gegronde opmerking Fish.

Helaas ben ik niet geïnspireerd, en heb een writer’s block.
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Alicia schreef:Ik heb wel problemen met uitspraken dat "Amerikanen" denken dat de zon om de aarde draait?
Nog nooit gehoord noch gelezen. Het generaliseren van een land of volk is zo makkelijk.
Uit een onderzoek van de National Science Foundation kwam naar voren dat ruim een kwart van de ondervraagden denkt dat de zon om de Aarde draait. Dat staat uiteraard niet gelijk aan 'alle Amerikanen', maar ik vind het wel een schrikbarend hoog cijfer. Dat gezegd hebbende, ik heb geen idee hoe hoog dat percentage in andere landen ligt. Dat zou ook zomaar eens behoorlijk kunnen tegenvallen. Belangrijk verschil tussen de VS en Nederland is echter wel dat Amerikanen behoorlijk wantrouwend tegenover wetenschap staan, terwijl het vertrouwen onder Nederlanders juist erg hoog is.

Daarnaast proberen conservatieve wetgevers er in de VS continu wetten door te duwen die wetenschapondermijnend zijn, met name als het gaat om onderwerpen als evolutie en klimaatverandering. Van dergelijke door evangeliërs en de olielobby gefinancierde initiatieven hebben we in Nederland minder last.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Doppelganger schreef:
Alicia schreef:Ik heb wel problemen met uitspraken dat "Amerikanen" denken dat de zon om de aarde draait?
Nog nooit gehoord noch gelezen. Het generaliseren van een land of volk is zo makkelijk.
Uit een onderzoek van de National Science Foundation kwam naar voren dat ruim een kwart van de ondervraagden denkt dat de zon om de Aarde draait. Dat staat uiteraard niet gelijk aan 'alle Amerikanen', maar ik vind het wel een schrikbarend hoog cijfer. Dat gezegd hebbende, ik heb geen idee hoe hoog dat percentage in andere landen ligt.
Ongeveer een op de vier Amerikanen weet niet dat de aarde om de zon draait. Wij Europeanen doen het echter nog slechter: bij ons weet een op de drie het niet.
Domme Europeanen. :lol:

http://www.powned.tv/nieuws/raar/2014/0 ... n_dom.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Chronos op 18 mar 2014 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Doppelgänger
Bevlogen

Ah, ik heb niet goed gelezen zie ik. Dat is inderdaad nog dramatischer. Ben wel benieuwd naar de resultaten per land, dat kan nog wel eens grote verschillen opleveren.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Doppelganger schreef:Ah, ik heb niet goed gelezen zie ik. Dat is inderdaad nog dramatischer. Ben wel benieuwd naar de resultaten per land, dat kan nog wel eens grote verschillen opleveren.
Dat zal echt geen verbetering opleveren. :D
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Kurdy schreef:
Fish schreef:Wat houd je tegen Kurdy? Tenslotte ben je een medeforummer.
Een gegronde opmerking Fish.

Helaas ben ik niet geïnspireerd, en heb een writer’s block.
Een halve fles whisky wil sommige schrijvers nog wel eens helpen. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Doppelgänger
Bevlogen

Chronos schreef:Dat zal echt geen verbetering opleveren. :D
Denk je? Het zou me verbazen als er geen significante verschillen bestaan tussen, pak 'm beet, Zweden en Albanië.
Alicia

Bericht door Alicia »

Ik heb er gewoond, op school geweest en ben nog een paar maal terug geweest.
Ik heb het niet ontdekt of je moet specifiek gaan zoeken op internet.
Er zijn genoeg Amerikanen die vrijdenkers zijn, helaas is de politiek nu verweven met godsdienst.
Iets waar de Founding Fathers en de constitutie totaal tegen waren/zijn.

Een land met 300 miljoen inwoners en veel immigranten. Het is een land die bestaat uit immigranten en is niet homogeen. Het is een land met 4 tijdszones net zo als Rusland. Je kunt de oostkust niet vergelijken met het mid-westen of met California. Texas is apart omdat Texas de enige staat was dat een onafhankelijk land is geweest. In New York mag je niet eens in Central Park roken, in Texas zijn saloons te vinden met country muziek en je mag er roken....De Staten hebben meer onafhankelijkheid tegenover de federale overheid met eigen wetten. Het heet ook de verenigde staten van Amerika dus meer vrijheid dan de landen in de EU.
Maar in Nederland? Ik woon liever in Limburg dan in Friesland en ik begrijp de zuidelijke cultuur beter dan die van het noorden zoveel verschil in een klein landje als Nederland.

Als je verhuisd naar een andere staat moet je je nummerplaat veranderen en ook je rijbewijs....dat zegt al iets. Daarom begrijpen de meeste Europeanen Amerika niet omdat ze willen vergelijken. Maar waarom niet binnen de Europese grenzen vergelijken? In Portugal en Spanje zijn er nog processies, vooral voor Pasen en Maria Hemelvaart. Iets wat je niet meer ziet in Nederland. Maar de meeste kerken staan wel leeg. Worden gebruik voor doop of trouwerij of begravenis.

California women - Gretchen Wilson TEXAS

http://www.youtube.com/watch?v=Z6nygPJMNBU

Swing Low, Sweet Chariot - The Plantation Singers
Maar ook dit is Amerikaans http://www.youtube.com/watch?v=ljup8cIRzIk

Plantage Gospel lied.....
...en overgenomen door het Engels rugby team.
Haka drowned out by the English

http://www.youtube.com/watch?v=NOlpiDYRTDE

Een heerlijke wereld leven we in. En ik vind gospels gezongen door zwarte Amerikanen mooi. Oh Happy Day bv.
― Carl Sagan, Cosmos
Doppelgänger
Bevlogen

Kurdy schreef:Al enige tijd lees ik mee op het forum en heb sporadisch gepost, maar het valt me op dat het gedachtegoed van de vrijdenkers alhier vaak bestaat uit geloof en religie bashen.
En het valt mij op dat zelfs milde kritiek op religie al heel snel hyperbolisch wordt neergezet als 'religie bashen'.
Kurdy schreef:Persoonlijk versta ik dat niet onder vrijdenken; m.i. zal het een ‘echte’ vrijdenker een worst wezen wat anderen doen i.p.v. verscherping van tegenstellingen.
Erg bekrompen in mijn optiek. En een vorm van zelfbevrediging.
Wat iemand persoonlijk onder vrijdenken verstaat, vind ik niet zo interessant. Dergelijk humptydumptyisme leidt slechts tot spraakverwarring. Op dit forum hanteren we de algemeen geaccepteerde definitie van vrijdenken: de opvatting dat men zich in het denken uitsluitend door de rede, wetenschap en logica laat leiden en niet door (autoriteits)geloof of traditie. In tegenstelling tot wat mensen vaak schijnen te denken, heeft vrijdenken dus niets te maken met 'vrij zijn in je denken', in de zin dat een vrijdenker iemand is die iedere claim, hoe vergezocht ook, kritiekloos in overweging zou moeten nemen.
Kurdy schreef:Het zijn zeker niet de domste mensen op het forum, maar creativiteit is ver te zoeken, met regelmaat van de klok wordt er met vingertjes gewezen naar de andersdenkenden (hé dat komt me bekend voor).
Wellicht een relict uit de tijd dat men religieus was en dit nog niet volledig te boven is gekomen?

Nu ja, ik ben geen fan van groepsvorming door de dynamiek en de blinde ingenomenheid die deze met zich meebrengt.
Je bent blijkbaar wel een fan van overhaaste generalisaties en leunstoelpsychologie. Ik snap nooit zo goed wat mensen bezielt om op een forum te posten dat ze verachten.
Alicia

Bericht door Alicia »

dikkemick schreef:Toch scheelt er iets aan het onderwijs aldaar als ik dit lees:
Nearly half of Americans believe God created mankind in a single day about 10,000 years ago, a literal interpretation of the Bible, according to a new survey that shows the view toward evolution in the United States hasn't changed in 30 years.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ution.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook in Europa en in Nederland, er zijn genoeg gelovigen die denken dat de wereld maar 6000 jaar oud is en dat God alles binnen een week heeft geschapen. Want het staat in de Bijbel.

Verder neemt Nederland alles aan zodra er maar het woord "wetenschappelijk bewezen" valt.
Dus konden mensen zoals Diederik Stapel doorgaan met flut onderzoeken zonder dat er vraagtekens bij gezet werden en als je twijfelt dan ben JIJ gek omdat "wetenschap" een nieuwe godsdienst is geworden voor velen. En zijn ex-collega Roos Vonk beweert nu dat ze agressief wordt door de klimaat verandering, die niet bestaat zoals de IPPC het door onze strot proberen te duwen. Puf.
― Carl Sagan, Cosmos
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Alicia schreef: Ook in Europa en in Nederland, er zijn genoeg gelovigen die denken dat de wereld maar 6000 jaar oud is en dat God alles binnen een week heeft geschapen. Want het staat in de Bijbel.
Dan zou ik zeggen: "Stap eens binnen in de wereld van de 21e eeuw en ga zelf eens op onderzoek uit"
Verder neemt Nederland alles aan zodra er maar het woord "wetenschappelijk bewezen" valt.
Hoezo generaliserend?
Maar je hebt gelijk: Als iets wetencshappelijk bewezen is, ben ik snel geneigd dit te geloven, omdat wetenschap zichzelf inmiddels ruimschoots bewezen heeft. Het werkt! En rotte appels...tja. Die heb je overal. In ieder vakgebied.
Dus konden mensen zoals Diederik Stapel doorgaan met flut onderzoeken zonder dat er vraagtekens bij gezet werden
Dat is wetenschap! Er werden dus WEL vraagtekens bij gezet en de beste Diederik is door de wetenschappelijke mand gevallen.
en als je twijfelt dan ben JIJ gek omdat "wetenschap" een nieuwe godsdienst is geworden voor velen.

Vergelijk aub nooit godsdienst en wetenschap met elkaar! Godsdienst is afhankelijk van traditie, autoriteit, openbaringen en indoctrinatie. Je weet zelf ook hoe de wetenschappelijke methode werkt (en werkt in 2 betekenissen)
Lees anders: http://www.rationalresponders.com/richa ... onal_world" onclick="window.open(this.href);return false;
En zijn ex-collega Roos Vonk beweert nu dat ze agressief wordt door de klimaat verandering, die niet bestaat zoals de IPPC het door onze strot proberen te duwen. Puf.
Dit zegt me niets. Geen commentaar dus.
p.s. De muziek van Gretchen Wilson kan mij soms ook wel bekoren.

Quote gerepareerd.
Jagang.
Einstein/Mick
Plaats reactie