De link.
Het eerste citaat van wat ik al wist.
Dat Oekraïne de Krim kwijt is, is volgens de Oost-Europa-expert een voldongen feit.
Daarover nog de eerste vraag die ook in de berichtgeving staat. Ik zou dat graag willen weten maar besef dat ik daar nooit een goed antwoord op zal krijgen. Ik sluit het niet uit dat dit plan al jaren op de plank in de imperialistische despotenkast heeft gelegen.
Drie weken geleden, toen na maanden van onrust en protesten president Viktor Janoekovitsj het hazenpad koos, had Jansen in ieder geval de huidige gebeurtenissen niet durven voorspellen. "Het plan om de Krim te annexeren lag natuurlijk op de plank. Maar als een mogelijkheid, niet als een zekerheid."
En dan dit citaat.
Waar Poetin stopt, is de grote vraag. "We kunnen niet in de hoofden van de mensen kijken die het voor het zeggen hebben. Maar er zijn allerlei aanwijzingen dat ze rondlopen met het idee dat het oosten van Oekraïne er ook bij moet worden gepakt", vertelt Jansen. In die regio, met grote steden als Charkov en Donetsk, wonen veel etnische Russen.
En het zuiden van Oekraïne wonen ook veel Russisch-taligen en Ruslandgezinden.
En dan komen vanzelf weer de volgende vragen over waar de aandacht van de expansiedrift van Rusland verder naar toe zal gaan.
Mag ik een voorspelling doen?
Voordat Poetin helemaal klaar is met de Oekraïne gaat deze neo-stalinist al aan de slag met de Baltische Staten.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.