Integendeel. De Passion is volgens hen heel realistisch, het toont gigantisch realistisch het lijden en de haat van de mensen en wat dan ook. Maar ik denk dat jij met ECHT realisme wat anders bedoelddikkemick schreef:Tja..Op een ECHTE (realistische) documentaire zit geen christen te wachten denk ik.Jagang schreef:Dat verhaal is ook gemaakt om te "inspireren", zoals ze dat zelf noemen.MoreTime schreef:Dat is met de Passion wel gebeurd. Die wordt veelvuldig gebruikt in evangelische kerkdiensten en zal ook zo rond de Pasen wel weer populair zijn.
"Fascinerend."
Bioscoopfilm Noach
Moderator: Moderators
Re: Bioscoopfilm Noach
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Of je krijgt oproer in de straten wegens belediging. Vergelijkbaar met Satansverzen,van Salman Rushdiedikkemick schreef:Tja..Op een ECHTE (realistische) documentaire zit geen christen te wachten denk ik.Jagang schreef:Dat verhaal is ook gemaakt om te "inspireren", zoals ze dat zelf noemen.MoreTime schreef:Dat is met de Passion wel gebeurd. Die wordt veelvuldig gebruikt in evangelische kerkdiensten en zal ook zo rond de Pasen wel weer populair zijn.
"Fascinerend."
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Als ik de film volg dan waren ze al aan het barbecueën voor de zondvloed. En heeft het dus ook in dit opzicht weinig geholpen. De alwetende god zat er weer naast.MoreTime schreef: Niet raar op zich, want in de bijbel staat dat men pas na de vloed begon met het eten van dieren.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Zou er nog een 'leuke' film komen waarin de kanaänieten in de pan worden gehakt. Zo'n lekkere bloederige film met veel hak en breekwerk...Zouden onze 'evangelische broeders' dan ook in zo'n jubelstemming zijn ?
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Die had je vroeger al, wel wat tammer dan huidig filmgeweld, maar toch: Ben Hur of The Ten Commandments, Samson & Deliliah.biemer schreef:Zou er nog een 'leuke' film komen waarin de kanaänieten in de pan worden gehakt. Zo'n lekkere bloederige film met veel hak en breekwerk...Zouden onze 'evangelische broeders' dan ook in zo'n jubelstemming zijn ?
Wie weet gaat men zulke verhalen nog eens in de remake doen als Noach een succes wordt.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Vast wel. Hoe meer gespuis ten onder hoe beter, toch?biemer schreef:Zou er nog een 'leuke' film komen waarin de kanaänieten in de pan worden gehakt. Zo'n lekkere bloederige film met veel hak en breekwerk...Zouden onze 'evangelische broeders' dan ook in zo'n jubelstemming zijn ?
(als die nieuwe Spartacus film een indicatie is .....)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Een soort flying high lijkt me ook wel wat. Een persiflage die de grenzen een keer flink opzoekt. Geen taboe meer heilig. Southpark XXL maar dan met echte acteurs.biemer schreef:Zou er nog een 'leuke' film komen waarin de kanaänieten in de pan worden gehakt. Zo'n lekkere bloederige film met veel hak en breekwerk...Zouden onze 'evangelische broeders' dan ook in zo'n jubelstemming zijn ?
Dat zou me verbazen. Want die zullen daarna niet meer in Hollywood aan de slag kunnen.PietV. schreef:Een soort flying high lijkt me ook wel wat. Een persiflage die de grenzen een keer flink opzoekt. Geen taboe meer heilig. Southpark XXL maar dan met echte acteurs.biemer schreef:Zou er nog een 'leuke' film komen waarin de kanaänieten in de pan worden gehakt. Zo'n lekkere bloederige film met veel hak en breekwerk...Zouden onze 'evangelische broeders' dan ook in zo'n jubelstemming zijn ?
Het jarenlange onstuitbare succes van de genoemde serie doet mij anders vermoedenHenkM schreef:Dat zou me verbazen. Want die zullen daarna niet meer in Hollywood aan de slag kunnen.PietV. schreef:Een soort flying high lijkt me ook wel wat. Een persiflage die de grenzen een keer flink opzoekt. Geen taboe meer heilig. Southpark XXL maar dan met echte acteurs.biemer schreef:Zou er nog een 'leuke' film komen waarin de kanaänieten in de pan worden gehakt. Zo'n lekkere bloederige film met veel hak en breekwerk...Zouden onze 'evangelische broeders' dan ook in zo'n jubelstemming zijn ?
Mijn antwoorden zijn hoe ik het nu zie, dus mogelijk achteraf onwaar.
Als er echte acteurs in spelen, een persiflage dus op de bijbel, dan zouden die acteurs daarna niet meer in Hollywood worden gevraagd. Zo'n film zou ook niet in het zuiden van de VS worden vertoond (ben ik van overtuigd).EvP schreef:Het jarenlange onstuitbare succes van de genoemde serie doet mij anders vermoedenDat zou me verbazen. Want die zullen daarna niet meer in Hollywood aan de slag kunnen.
Een soort flying high lijkt me ook wel wat. Een persiflage die de grenzen een keer flink opzoekt. Geen taboe meer heilig. Southpark XXL maar dan met echte acteurs.
De film raakt alweer uit beeld, maar hoe zit het nu met dat ding in Dordrecht. Lees de gebruikerservaringen.
http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Re ... vince.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Re ... vince.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Volgens Jan van den Bosch komen daar 'honderdduizenden mensen per jaar'.
http://pauwenwitteman.vara.nl/media/312432" onclick="window.open(this.href);return false;
Op 10:40.
Hij zegt het zonder blikken of blozen.
Schitterend vervolg (even een minuutje door kijken)
JvdB: "Dit verhaal heeft wel een diepere betekenis, nl. dat God de mensen niet alleen laat en er altijd voor hen wil zijn, dat is het verhaal van de ark".
Jeroen Pauw: "Eh ja, maar we hebben wel gezien dat God daarvoor bijna heel de mensheid heeft vernietigd he".

http://pauwenwitteman.vara.nl/media/312432" onclick="window.open(this.href);return false;
Op 10:40.
Hij zegt het zonder blikken of blozen.
Schitterend vervolg (even een minuutje door kijken)
JvdB: "Dit verhaal heeft wel een diepere betekenis, nl. dat God de mensen niet alleen laat en er altijd voor hen wil zijn, dat is het verhaal van de ark".
Jeroen Pauw: "Eh ja, maar we hebben wel gezien dat God daarvoor bijna heel de mensheid heeft vernietigd he".
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Destijds op de zeevaartschool tijdens ''Load the Ship'' de maten van de Ark op gezocht. Het geschatte gewicht en volume aan beesten en het voer voor de te verwachten tijd berekend. De conclusie was dat god een klootzak van een bevrachter was 
Mijn antwoorden zijn hoe ik het nu zie, dus mogelijk achteraf onwaar.
Infidel!!! Klootzak is met hoofdletter!EvP schreef:Destijds op de zeevaartschool tijdens ''Load the Ship'' de maten van de Ark op gezocht. Het geschatte gewicht en volume aan beesten en het voer voor de te verwachten tijd berekend. De conclusie was dat god een klootzak van een bevrachter was
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hoeveel dieren en mensen kende een gemiddelde woestijn gemeenschap?EvP schreef:Destijds op de zeevaartschool tijdens ''Load the Ship'' de maten van de Ark op gezocht. Het geschatte gewicht en volume aan beesten en het voer voor de te verwachten tijd berekend. De conclusie was dat god een klootzak van een bevrachter was