open mind forum

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Dat is mooi. Want lachen is gezond! :)
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Ray. het mes van de rede snijdt hier twee kanten op. Ook ik zal mij voor het begaan van drogredenaties moeten behoeden, en als ik (zonder daar op dat moment bij still te staan, want zo gaat dat) onzin ga lopen verkopen, mogen anderen mij daar op afrekenen. Ik stel dat op prijs, omdat ik daardoor niet puur op mijn eigen talenten en gebreken ben aangewezen.

Iedereen krijgt hier vroeger of later kritiek te verduren, en hoewel men daar op het desbetreffende moment wellicht tegen aan zit te hikken met een bokkenpruikje, groei je er uiteindelijk ook door als mens.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Ray schreef:
Volgens mij heb jij veel meer tijd om dat op te zoeken, dan ik. Ik moet nog stapels spelletjes voor de kleuters bedenken voor morgen. Anders heb ik geen les om te geven! :P
zo verlies je hier dus je krediet Ray.

Je gooit 1 of andere aanname in de groep ( je MOET hier atheist zijn) en op het moment dat men je feitelijkheden vraagt of zelfs het tegendeel ten dele aantoont begin je taalspelletjes te spelen (sinterklaas) en vluchtgedrag te vertonen.
dat is inderdaad irrationeel gedrag Ray.

Jammer
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

appelfflap schreef:
Ray schreef:
Volgens mij heb jij veel meer tijd om dat op te zoeken, dan ik. Ik moet nog stapels spelletjes voor de kleuters bedenken voor morgen. Anders heb ik geen les om te geven! :P

Je gooit 1 of andere aanname in de groep ( je MOET hier atheist zijn) en op het moment dat men je feitelijkheden vraagt of zelfs het tegendeel ten dele aantoont begin je taalspelletjes te spelen (sinterklaas) en vluchtgedrag te vertonen.
dat is inderdaad irrationeel gedrag Ray.

Jammer
Aan de andere kant kun je redelijkerwijs ook weer niet verwachten dat iemand van de ene dag op de andere pats-boem verandert. Soms moet je iemand ook de ademruimte gunnen om te groeien en met kleine babystapjes tegelijk genoegen nemen.

Misschien is dit een goed moment om Ray er op te wijzen, dat je als liberale gelovige ook prima op een vrijdenkersbord kunt gedijen, zolang je emotioneel sterk genoeg in je schoenen staat, en een kritische kijk op je overtuigingen aandurft. En zoniet... heus niet alles hoeft over religie of theisme te gaan, en hier wordt sexisme, racisme en homohaat net zo genadeloos aangepakt als alle andere lariekoek. Op Infidelguy.com is één van de moderators een lesbische transsexueel, en ze kan zich daar heerlijk thuis voelen.

Je hoeft hier helemaal geen atheist zijn, maar je kan er maar beter wel tegen kunnen dat de hier aanwezige niet-gelovigen het theisme als een irrationele positie beschouwen, en je desgevraagt (of vaak zelfs ongevraagd) zullen voorzien van redenen waarom.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

.....dat je beter niet tegen sommige mensen (lees bad_religion) in kan gaan....
Je kan ook beter niet tegen me in gaan als alles wat je zegt gebaseerd is op aannames. Tevens heb ik een hekel aan personen die een discussie met me aangaan en direct van het onderwerp afgaan wanneer ze bemerken dat ze totaal geen argumentatie hebben. Erger wordt het als deze personen (lees o.a. Ray) alleen maar semantische spelletjes spelen en hun gebrek neerleggen bij mij als mijn tekortkomingen. Een "open minded" gesprek zegt mij niets. "Open minded betekent bij mij zoiets als een rationeel gesprek op argumenten en, en niet een gesprek met een zichzelf omhoog pratende kleuter begeleider.....
bad_religion

Afbeelding

Is dit je ideale "open minded" gesprekspartner Ray?
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

Voorstel:
Let's stop this crap.

Geen schuldigen, geen slachtoffers. Gewoon kappe nou!

Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

bad_religion schreef:....en niet een gesprek met een zichzelf omhoog pratende kleuter begeleider.....
Kijk, en da's nou wel een echte persoonlijke aanval. Ik wil niet op de 'heiliger dan gij' toer gaan (yuck), maar ik vindt wel dat als dit een flamewar wordt jij de marshmellows (yum) mag regelen.
Afbeelding
bad_religion

Ja, en dat is inderdaad een echte persoonlijke aanval, goed opgemerkt! :wink:
Ray

Bericht door Ray »

appelfflap schreef:
Ray schreef:

Jammer
Ach, een grapje moet kunnen toch?
Make love, not war.
Ray

Bericht door Ray »

bad_religion schreef:Afbeelding

Is dit je ideale "open minded" gesprekspartner Ray?
Hè, betrapt! Nou baal ik echt!!!!! :P
Make love, not war.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Ray ik heb een bloedje hekel aan veelschrijvers die hun standpunt niet willen verwoorden. Sinds 15 januari heb je al 70 postings en ik kijk nog steeds naar een wolk.

Ben christen, ietsist? Waarom kom je naar dit forum?

"jezus de paranormale genezer die veel goeds heeft gedaan" is een erge dooddoener hier, want we geven tegenargumenten.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

collegavanerik schreef:"Jezus de paranormale genezer die veel goeds heeft gedaan" is een erge dooddoener hier, want we geven tegenargumenten.
Het wij/zij principe schreeuwt hier vanaf. Jammer is dat. En de tegenargumenten zijn soms sterk, maar zeker niet altijd. En het theoretische aanpassingsvermogen van de vrijdenker is toch lager dan men hier zelf zou willen denken. In mijn ogen verwijt de pot de ketel toch echt dat ie zwart ziet. Ik zeg niet dat Ray hier veel inlevingsvermogen tentoonstelt, maar gezien zijn korte tijd hier en de hoek waar ie verbaal in gedreven wordt kan ik me er heel wat bij voorstellen.

Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Otter schreef:
collegavanerik schreef:"Jezus de paranormale genezer die veel goeds heeft gedaan" is een erge dooddoener hier, want we geven tegenargumenten.
Het wij/zij principe schreeuwt hier vanaf. Jammer is dat. En de tegenargumenten zijn soms sterk, maar zeker niet altijd. En het theoretische aanpassingsvermogen van de vrijdenker is toch lager dan men hier zelf zou willen denken. In mijn ogen verwijt de pot de ketel toch echt dat ie zwart ziet. Ik zeg niet dat Ray hier veel inlevingsvermogen tentoonstelt, maar gezien zijn korte tijd hier en de hoek waar ie verbaal in gedreven wordt kan ik me er heel wat bij voorstellen.

Gegroet
Jouw standpunt is duidelijk otter, dat van ray nog steeds niet. Ik zou zeggen verdiep je eens in de hedendaagse wonderdoener Sai Baba, en trek je paralellen. Als ex-gelovige kan ik me uitstekend in jou verplaatsen, jij daarentegen niet in mij.

Ray, waarom debatteer je niet?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Otter schreef: Ik zeg niet dat Ray hier veel inlevingsvermogen tentoonstelt, maar gezien zijn korte tijd hier en de hoek waar ie verbaal in gedreven wordt kan ik me er heel wat bij voorstellen.
Ray begon bij de minste geringste kritiek te spreken over 'het niet open-minded zijn' van de forumgebruikers hier, en dat is een uiterst onsportieve manier om met kritiek om te gaan. Logisch dat iemand dan verbaal stevig wordt aangepakt, al moet ik zeggen dat sommigen net iets te veel de spot gaan drijven, en steekjes onder water gaan geven, hetgeen ik heel goed begrijp, maar toch afkeur, want Ray zal daar niets van leren.
Ray zal met zijn opstelling waarschijnlijk op ieder forum met dezelfde problemen te maken krijgen. Wie aan een serieus discussieforum deelneemt moet tegen kritiek kunnen.
Als iemand op een vrijdenkersforum komt met een topic als 'Jezus was Gay', dan kun je er donder op zeggen dat iemand dan zegt 'Wat een zinloos topic', omdat de bewijsvoering zó ontzettend mager is, en omdat er volgens de meeste vrijdenkers überhaupt geen bewijzen zijn dat Jezus, zoals die wordt beschreven in het NT, écht heeft bestaan. En als dan meteen dit hele forum wordt verweten 'niet openminded' te zijn, dan vind ik dat erg zwak. Slaat nergens op.
Ik heb het al gezegd: laat Ray het topic 'Jezus is Gay' eens openen op een christelijk forum, zoals FAQ, of Christenforum, en dan eens kijken hoe fel de reacties zullen zijn (als het topic niet al onmiddelijk wordt gesloten door de moderator).

Maar ja, men kan natuurlijk de opvatting huldigen dat een atheïst überhaupt niet openminded kan zijn.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie