België loopt voor op ons

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

DiMensie

Re: België loopt voor op ons

Bericht door DiMensie »

HenkM schreef:eigenlijk had ik dit onder ethiek moeten plaatsen .... maar ik vond het zo bijzonder ....
Nou de situatie inmiddels diametraal gewijzigd is zou je wellicht de Mods kunnen verzoeken om dit topic alsnog naar ethiek te verplaatsen waar het mijns inziens inderdaad eigenlijk vanaf den beginne al thuishoort: ik zou in ieder geval op prijs stellen als zulks zou gebeuren. Ik voel me namelijk nogal bezwaard om gezien de zwaarte van het onderwerp hier te reageren. Of vind jij zelf dat dit topic nog steeds thuis hoort in het forum 'Goed Nieuws!'?

Vind jij zelf nog steeds dat België op ons(?) voor ligt?

Wie allemaal bedoelde jij eigenlijk met 'ons'?
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

DiMensie schreef:
HenkM schreef:eigenlijk had ik dit onder ethiek moeten plaatsen .... maar ik vond het zo bijzonder ....
Nou de situatie inmiddels diametraal gewijzigd is zou je wellicht de Mods kunnen verzoeken om dit topic alsnog naar ethiek te verplaatsen waar het mijns inziens inderdaad eigenlijk vanaf den beginne al thuishoort: ik zou in ieder geval op prijs stellen als zulks zou gebeuren. Ik voel me namelijk nogal bezwaard om gezien de zwaarte van het onderwerp hier te reageren. Of vind jij zelf dat dit topic nog steeds thuis hoort in het forum 'Goed Nieuws!'?

Vind jij zelf nog steeds dat België op ons(?) voor ligt?

Wie allemaal bedoelde jij eigenlijk met 'ons'?
Hoeveel Nederlands talige sites ken jij?

Het goede nieuws is eraf, door de houding van de arts. Neemt niet weg dat het principe wel overeind blijft:
het is dus mogelijk, oor gevangenen.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

In mijn opinie was het goed nieuws, maar we hebben hier geen onderdeel "slecht nieuws" dus wat dikkemick voorstelt vind ik een goed plan. En die Belgische arts is een klootzak eerste klas! In mijn ogen dan!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
DiMensie

Bericht door DiMensie »

HenkM schreef:Hoeveel Nederlands talige sites ken jij?
Wat is jouw I.Q?
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

DiMensie schreef:
HenkM schreef:Hoeveel Nederlands talige sites ken jij?
ik vond dat jij naar de bekende weg vroeg
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
DiMensie

Bericht door DiMensie »

HenkM schreef:ik vond dat jij naar de bekende weg vroeg
Ik vind dat ik heel heldere vragen stelde en ben beniewd wat je met de bekende weg bedoelt.
Wellicht wil je op die vragen niet antwoorden,
omdat jij vond dat ik bij voorbaat wist wat jouw antwoord is op de betrefende vragen?

Voor alle duidelijkheid:
ik heb niet eens een begin gemaakt met in te vullen wat jouw antwoord zou kunnen zijn!
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Advocaat Belg: euthanasiewens blijft
Gisteren, 23:08 Buitenland

***knip***
Nederland doet volgens de advocaat een beetje aan ontwikkelingshulp
door Van Den Bleeken de kans te geven om daarnaartoe te gaan.

"Hij heeft altijd gesnakt naar een menswaardige behandeling. Die is er in België niet geweest. Er is in België ook geen enkele voorziening voor mensen zoals hij. Hij heeft altijd gezegd dat hij geen nieuwe misdrijven wil plegen en dat hij nooit weg wil uit een beveiligde omgeving."

Bron
Wat is het nou?

België loopt voor op ons (ons=Nederland?) of Nederland doet aan ontwikkelingshulp?

Is het goed nieuws dat iemand geëuthaniseerd mag worden vanwege ontbreken van uitzicht op zinvol leven,
of is het goed nieuws dat iemand uitzicht op mogelijk zinvol leven wordt geboden?

Voor degenen die veronderstellen dat ik naar de bekende weg vraag:
ik veronderstel dat u verdwaald bent!
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

DiMensie schreef:

Voor degenen die veronderstellen dat ik naar de bekende weg vraag:
ik veronderstel dat u verdwaald bent!
In je vorige antwoord gaf je al aan dat je het heel goed begreep.

Daarnaast gaf ik al aan dat het principe overeind bleef, ook al weigeren sleutelfiguren mee te werken.

Ik veronderstel dat je aan het trollen bent.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

HenkM schreef:Ik veronderstel dat je aan het trollen bent.
  • :shock:
Dat is geen goed nieuws: meen je dat serieus? Goh, ik ben echt nog steeds hartstikke serieus hoor!
Alvorens ik derhalve veronderstel dat jij of niet goed wijs bent, of gewoon mijn vragen bewust ontloopt:
op basis waarvan veronderstel jij dat ik aan het trollen ben?
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

DiMensie schreef:
HenkM schreef:Ik veronderstel dat je aan het trollen bent.
  • :shock:
Dat is geen goed nieuws: meen je dat serieus? Goh, ik ben echt nog steeds hartstikke serieus hoor!
Alvorens ik derhalve veronderstel dat jij of niet goed wijs bent, of gewoon mijn vragen bewust ontloopt:
op basis waarvan veronderstel jij dat ik aan het trollen ben?
Omdat ik vanaf het begin heb aangegeven dat België op ons (Nederland) voorloopt op het gebied van euthanasie.

Het goede nieuws vond ik dat ze dat ook in de praktijk wilden brengen.
Dat goede nieuws is nu gedeeltelijk achterhaald, hoewel niet in principe.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Beagle1831 schreef:
axxyanus schreef:
Beagle1831 schreef: Heb de man gezien op televisie en 'zijn uitzichtloosheid' kwam niet door het feit dat hij niet behandeld werd/wordt maar door het feit dat hij opgesloten zat en daar niet maar aan zou ontsnappen. Dus terug naar mijn 1e post dat ik zo de nasmaak krijg dat hij op die manier onder zijn straf uit komt, of is de doodstraf milder dan levenslang ?
Hij is niet gestraft, hij is geïnterneerd.
"vrijheidsberoving op grond van het algemeen belang, algemene of bijzondere veiligheid" (Van Dale)
Ik neem aan dat je deze bedoelt.

Lijkt mij toch verdacht veel op een straf.
Maar men hoeft niets strafbaars gedaan te hebben om geïnterneerd te worden.

Wat met mensen die in quarantaine geplaatst worden? Zijn die ook gestraft?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Beagle1831
Ervaren pen

Bericht door Beagle1831 »

axxyanus schreef: Maar men hoeft niets strafbaars gedaan te hebben om geïnterneerd te worden.

Wat heeft dat met die belgische meneer te maken ?

"Internering, in België, is een juridische veiligheidsmaatregel voor wie als persoon met een psychische aandoening of geestesstoornis, een misdaad of wanbedrijf pleegde en hierbij een gevaar vormt voor de maatschappij."
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Als ik het nieuws dus een beetje goed begrepen heb loopt België juist achter op ons.
Onze TBS regelen is veel beter uitgewerkt dan in België.

(Waar kan ik heen, ik kan niet naar Cuba , .... en België valt ook al af.)
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Bonjour schreef:Als ik het nieuws dus een beetje goed begrepen heb loopt België juist achter op ons.
Onze TBS regelen is veel beter uitgewerkt dan in België.

(Waar kan ik heen, ik kan niet naar Cuba , .... en België valt ook al af.)
Ach .... als je 'zieke' mensen levenslang achter tralies wil ...

maar het gaat hier om de mogelijkheid van euthanasie .... die hebben wij niet in zulke gevallen.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Beagle1831 schreef:
axxyanus schreef: Maar men hoeft niets strafbaars gedaan te hebben om geïnterneerd te worden.

Wat heeft dat met die belgische meneer te maken ?
Het heeft te maken met de Van Dale definitie die jij aanhaalde om iets een straf te noemen. Een quarantaine is ook een vorm van vrijheidsberoving op grond van het algemeen belang, algemene of bijzondere veiligheid.

Beagle1831 schreef:"Internering, in België, is een juridische veiligheidsmaatregel voor wie als persoon met een psychische aandoening of geestesstoornis, een misdaad of wanbedrijf pleegde en hierbij een gevaar vormt voor de maatschappij."
Mij best hoor, indien er nog geen misdaad of wanbedrijf gebeurt is, noemen we het een gedwongen opname. Het is nog steeds een vorm van vrijheidsberoving op grond van het algemeen belang, algemene of bijzondere veiligheid en het gebeurt zonder dat er een misdaad of wanbedrijf is gebeurd.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Plaats reactie