Dat mensen een universitaire opleiding hebben genoten kom je alleen te weten als zij dat zelf mededelen.dikkemick schreef:Hoe weet jij dan of mensen een universitaire opleiding hebben?zennie schreef:Wat ik vooral frustrerend vind is dat hier soms mensen met een universitaire opleiding aan de kant worden geschoven als de eerste de beste belhamel. Nu heb ik zelf geen universitaire opleiding maar ik vind het maar wat interessant om hun commentaren te lezen. Maar goed hun commentaren worden dan aan de kant geschoven als onzin waarbij de opponens nog trots is op zijn bullshit verhaal en denkt een argument te hebben. Dat zet bij mij weleens kwaad bloed, de eenvoud waarmee onopgeleide creationisten en atjist soms dingen opzij schuiven en denken dat ze nog echt een standpunt maken en ook tegen alle beter weten in blijven volhouden.
En hoe kan het dat deze mensen zich opzij laten schuiven? Als ze redelijke argumenten hebben en er wordt gewoon niet naar geluisterd....then so be it.
Ik neem in principe altijd aan dat men daar oprecht in is.
Overigens betekent hoogopgeleid zijn niet per definitie alwetend en/of onfeilbaar.
Ik heb wel een gezond respect voor mensen die jaren van hun leven in een studie hebben gestoken, maar datzelfde respect heb ik evenzo voor de autodidacten onder ons en de mensen van welk niveau dan ook die hun best doen op hun niveau.
Soms is het zelfs een uitkomst om niet gehinderd te worden door enige vorm van kennis, het kan een totaal onverwacht perspectief geven.