Moslim Manifest

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Moslim Manifest

Bericht door Maria »

Vit schreef:
pallieter schreef:Ik ben er vrij van overtuigd dat jij de Islam als een gevaar ziet voor Europa.
Klopt en daar helpt geen enkel argument tegen, omdat ik het dus dagelijks om me heen zie van types die zich door het moslim zijn superieur voelen, en ik niet enkel de gesubsidieerde media volg.
Woon jij tussen criminelen Vit?
Vit schreef:Ik stel me zo voor, dat als jij er eenmaal mee te maken hebt gehad zoals bijvoorbeeld jouw vrouw/vriendin of dochter in een gangbang verkracht is, hen ook niet echt als de ideale cultuurverrijking ziet, de kans dat het moslims betreft is vrij groot toch?
Zou best wel kunnen dat de emotie van het moment, dan de realiteit over het geheel doet vervagen.
Heb jij dat aan den lijve ondervonden?
Nog een vraagje trouwens, stel dat je s'avonds laat bij de flappentap gaat pinnen en er komt zo'n figuur die jou een kanker ouwe vind en wil dat je hem geld geeft, ga jij er dan mee in discussie of geef je hem meteen een knal voor zijn harses?
Geen van beiden.
Ik zal dan, als ik levensgevaar vermoed, direct mijn geld afgeven.
Je doet hier echter een hypothese, die voor mij niet reëel is.
Ik zal er altijd voor zorgen dat ik bij klaarlichte dag en op een plaats vol mensen mijn pas in een flappentapper steek.
Ik heb vertrouwen in de mensheid, maar ook vertrouwen in mijn eigen wantrouwen in het bestaan van incidentele criminelen.
Dit i.v.m dat jij zegt geweld/bedreiging niet met geweld te moeten aanpakken.
Ik denk dat je wel iemand een koekje van eigen deeg terug mag geven.
Maar daarom beoordeel ik nog niet iedereen vanwege datzelfde koekje. :wink:
Ps, 60% van de statistieken wordt ter plekke verzonnen. :wink:
Het meeste wat rondgaat aan verhalen zijn incidenten en onderbuikgevoelens.
Dat is tenminste bij mij zo, omdat het ook meestal via derden bij binnenkomt.
Statistieken, die aangelegd worden zijn er om te proberen te objectiveren.
Jammer dat ook de statistieken ingevuld worden door mensen met gevoelens, en vragen vaak suggestief zijn, waardoor de objectiviteit niet altijd beter is als de praatjes van de straat.

Het meeste van wat je schrijft kan ik begrijpen, waarom je denkt zoals je denkt.

Maar bij het meeste van wat ik hier lees herken ik meteen de achterbuurt cultuur, die er in elke stad heerst in deze tijd, zo ook in buurten die ik dan weer ken, met (be)dreigende situaties, waar amper een moslim te zien is.
Sterker nog:
Het niet de Moslims zijn, die de sfeer in de buurt bepalen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Dit i.v.m dat jij zegt geweld/bedreiging niet met geweld te moeten aanpakken.
Ik heb het meegemaakt en blijkbaar ben ik dus een van die idioten die, ondanks mijn pacifistische overtuiging, toch geweld met geweld beantwoordt. Resultaat? 64 hechtingen in pols door een stanley mes. Had wel de baseball knuppel in rechterhand gezien, niet het mes in zijn linker, nog juist op tijd om mijn gezicht te beschermen met mijn pols. Die knuppel heb ik nog steeds.

Maar dat was niet wat ik zei. Ik zei dat geweld geweld uitlokt. De reactie van de geallieerden op het geweld van de Nazi's was zeer te verwachten. Indien de geallieerden nadien ook alle Nazi's hadden willen afmaken was de vicieuze cirkel nooit doorbroken. Iemand moet ooit zijn verstand gebruiken.

Geweld lokt geweld uit. En dat geldt evengoed voor diegene die mensen overvalt, als voor diegene die zich verdedigt met geweld, als voor Assad, als voor IS, als voor Bush, als voor...
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

pallieter schreef: Ik ben er vrij van overtuigd dat jij de Islam als een gevaar ziet voor Europa. Dat jij er van overtuigd bent dat islamitisch terrorisme een echt probleem is in het Westen.
.......
Blijkt dus niet echt te kloppen.
Los van de zeer bedenkelijke kwaliteit van deze analyses: je versmalt het probleem met de islam hier tot terrorisme. Terrorisme is niet meer dan een bijverschijnsel. In landen zoals Saoedi Arabië of Iran waar de islamitische wetten gelden, komt nauwelijks terrorisme voor. Dit is niet de samenleving die ik zou willen maar wel wat je krijgt als je de wetten van Allah invoert.

Ik begrijp niet de link die jij maakt tussen het stigmatiseren van moslims en het benoemen van problemen met de islam. Je komt met nazisme als voorbeeld, maar de meeste aanhangers van het nazisme gebruikten geen geweld en hadden nauwelijks benul van concentratiekampen. Daarmee definieer je niet het probleem nazisme weg.

Het probleem met de islam is veel breder dan terrorisme. Het is de manier waarop deze religie ingrijpt in de samenleving, regels voorschrijft voor haar eigen aanhangers én voor niet-moslims.

In Nederland is de sharia niet zo'n issue met 6% moslims, maar zijn er wel degelijk islam gerelateerde problemen. Met de angst om "de moslims" te stigmatiseren, laten we vrouwen die niet naar buiten mogen, kinderen die worden besneden en afvalligen die met de dood bedreigd, worden lelijk in de kou staan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Maria schreef: Woon jij tussen criminelen Vit?
In een wijk met heel veel Marokkanen en een AZC vlakbij.
Zou best wel kunnen dat de emotie van het moment, dan de realiteit over het geheel doet vervagen.
Heb jij dat aan den lijve ondervonden?
Ik ken een forummer die zou zeggen: ik heb geen vrouw, vriendin of dochter.
Geen van beiden.
Ik zal dan, als ik levensgevaar vermoed, direct mijn geld afgeven.
Je doet hier echter een hypothese, die voor mij niet reëel is.
Voor mij maakt het niet uit overdag of s'nachts, ik heb het vorig jaar ondervonden en ben niet in discussie gegaan, maar ja ik ben een man natuurlijk en met gevechtstraining wat je nooit meer vergeet.
Ik denk dat je wel iemand een koekje van eigen deeg terug mag geven.
Dat vond ik nou ook.
Jammer dat ook de statistieken ingevuld worden door mensen met gevoelens, en vragen vaak suggestief zijn,
Was een gebbetje Maria. :wink:
Laatst gewijzigd door Vit op 11 aug 2015 17:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

pallieter schreef:Ik heb het meegemaakt en blijkbaar ben ik dus een van die idioten die, ondanks mijn pacifistische overtuiging, toch geweld met geweld beantwoordt. Resultaat? 64 hechtingen in pols door een stanley mes. Had wel de baseball knuppel in rechterhand gezien, niet het mes in zijn linker, nog juist op tijd om mijn gezicht te beschermen met mijn pols. Die knuppel heb ik nog steeds.
Voor een volgend keer (als de omstandigheden er naar zijn), een vuistslag pal boven de neus zonder vragen te stellen is zeer effectief, wel lastig natuurlijk als er meerdere zijn, maar die kun je altijd vragen of er meer belangstelling is, in mijn geval was het er maar een die een poosje ging liggen.

Ps, Dit terzijde voordat we afdwalen.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

pallieter schreef:Maar dat was niet wat ik zei. Ik zei dat geweld geweld uitlokt. De reactie van de geallieerden op het geweld van de Nazi's was zeer te verwachten. Indien de geallieerden nadien ook alle Nazi's hadden willen afmaken was de vicieuze cirkel nooit doorbroken. Iemand moet ooit zijn verstand gebruiken.
Nou dat hebben ze met een invasie, met als resultaat dat de aanstichter zelfmoord pleegde (althans dat zeggen ze), nu helpt alleen een neutronenbom op een concentratie (helaas met collateral damage).
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

gerard_m schreef:
pallieter schreef: Ik ben er vrij van overtuigd dat jij de Islam als een gevaar ziet voor Europa. Dat jij er van overtuigd bent dat islamitisch terrorisme een echt probleem is in het Westen.
.......
Blijkt dus niet echt te kloppen.
Los van de zeer bedenkelijke kwaliteit van deze analyses: je versmalt het probleem met de islam hier tot terrorisme. Terrorisme is niet meer dan een bijverschijnsel. In landen zoals Saoedi Arabië of Iran waar de islamitische wetten gelden, komt nauwelijks terrorisme voor. Dit is niet de samenleving die ik zou willen maar wel wat je krijgt als je de wetten van Allah invoert.
Gerard, Gerard, Gerard toch.

En waarom zijn deze analyses van een bedenkelijke kwaliteit? Als je niet uitlegt waarom een argumentatie fout zou zijn maak je enkel gebruik van de stroman drogreden. Ga ik dus vanuit dat je eerste zin niet echt enige waarde heeft buiten stemmingmakerij.

Ik versmal helemaal niet tot terrorisme, ik zeg gewoon dat er geen probleem met islam terrorisme is in Nederland. Dat is een feit. Het andere feit dat er nog wel andere rare dingen zijn in de koran doet er hier absoluut geen bal toe.

Ook wel even benadrukken dat 90% van de slachtoffers van het moslim terrorisme, moslims zijn.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitisch_terrorisme
De slachtoffers zijn in grote meerderheid moslims, volgens het NCTC variërend tussen de 82% en 97% in de jaren 2007-2011. De helft van de doden viel in Afghanistan en Irak.[1] In de Europese Unie worden volgens Europol ieder jaar vrij veel "religieus geïnspireerde" verdachten gearresteerd, tussen 110 en 216 in de jaren 2009-2013. De intensiteit van het feitelijk uitgevoerde islamitisch terrorisme is er de meeste jaren echter laag. In 2013 werd in het Verenigd Koninkrijk één militair onthoofd; verder waren er bij de 152 door de lidstaten gemelde geslaagde, mislukte of verijdelde aanslagen geen islamitische terroristen betrokken.[2] In 2015 werden aanslagen gepleegd in Parijs en Kopenhagen.
En waarom jij nu plots onder de sharia zou moeten leven, wel daar begrijp ik geen bal van. De moslims willen dat? Wel ik wil wel iets met Jessica Alba, maar dat zal ook niet gebeuren.
Ik begrijp niet de link die jij maakt tussen het stigmatiseren van moslims en het benoemen van problemen met de islam. Je komt met nazisme als voorbeeld, maar de meeste aanhangers van het nazisme gebruikten geen geweld en hadden nauwelijks benul van concentratiekampen. Daarmee definieer je niet het probleem nazisme weg.
Ik heb nooit over Nazi- aanhangers gesproken. Ik sprak over Nazi's. Dus drogreden nummer twee: de doelpalen verplaatsen. Voor de rest twijfel ik er niet aan dat jij veel niet wil begrijpen. [-X
Het probleem met de islam is veel breder dan terrorisme. Het is de manier waarop deze religie ingrijpt in de samenleving, regels voorschrijft voor haar eigen aanhangers én voor niet-moslims.
En aan welke islamitische voorsrchriften moet jij je dan houden? En wat is het verschil met de lulletjes in de Nederlandse Bible Belt?
In Nederland is de sharia niet zo'n issue met 6% moslims, maar zijn er wel degelijk islam gerelateerde problemen. Met de angst om "de moslims" te stigmatiseren, laten we vrouwen die niet naar buiten mogen, kinderen die worden besneden en afvalligen die met de dood bedreigd, worden lelijk in de kou staan.
Ja hoor, die besnijdenissen zijn perfect legaal, net zoals iemand opsluiten thuis. En die doodsbedreigingen vervolgen we ook niet.

Natuurlijk bestaan er islam geralteerde problemen! Die islam is walgelijk. Maar daarom zijn haar volgelingen dat niet, en dat is nog zoiets dat jij niet wil bergrijpen.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Vit schreef: nu helpt alleen een neutronenbom op een concentratie (helaas met collateral damage).
Zijn we hier nu niet een heel klein beetje aan het uitdagen? [-X

Nee hoor, in deze trap ik niet in. 8*)
Vit
Banned

Bericht door Vit »

pallieter schreef:
Vit schreef: nu helpt alleen een neutronenbom op een concentratie (helaas met collateral damage).
Zijn we hier nu niet een heel klein beetje aan het uitdagen? [-X

Nee hoor, in deze trap ik niet in. 8*)
Hè toe nou.

Btw, viel Isis nou maar Israël aan dan hebben we dat ook weer gehad, want dat is een deathwish zonder hulp van allah wat het verleden heeft uitgewezen.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Meisje van 20 verdrinkt, omdat streng-religieuze vader niet wil dat reddingsbrigadiers haar aanraken

http://www.dagelijksestandaard.nl/2015/ ... ore-117034" onclick="window.open(this.href);return false;
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Hè toe nou.
grumpy-cat-no-1.jpg
Vit
Banned

Bericht door Vit »

So saai.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

VIt en Pallieter: svp wel een beetje on topic blijven. Jullie laatste bijdragen lijken niets met het Manifest te maken te hebben! svp serieus debatteren.
Ik wens u alle goeds
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

pallieter schreef:Gerard, Gerard, Gerard toch.

En waarom zijn deze analyses van een bedenkelijke kwaliteit? Als je niet uitlegt waarom een argumentatie fout zou zijn maak je enkel gebruik van de stroman drogreden. Ga ik dus vanuit dat je eerste zin niet echt enige waarde heeft buiten stemmingmakerij.
Allereerst worden algemene conclusies getrokken uit onderzoek in 7 EU landen. Zou je dit onderzoek in Thailand, Filipijnen of Irak hebben uitgevoerd, dan waren de conclusies anders geweest. Daarnaast worden alle "attacks" op één hoop gegooid (dus elke attack heeft evenveel impact? Hoeveel doden zijn gevallen door separatistisch geweld?). Het onderzoek is gedateerd (tot 2008). De halve conclusies, zoals "Het zou dus ook kunnen zijn dat je als islamist een grotere kans loopt opgepakt te worden, zonder dat er (voldoende) bewijs is dat je van plan was om een aanslag te gaan plegen." zijn suggestief en niet onderbouwd. Er wordt naar een conclusie toe geschreven zonder de attacks te relateren aan relatieve omvang van de bevolking. Zo is 6% islamitisch terrorisme in de USA hoog in verhouding tot de moslimbevolking daar. Methodisch is onduidelijk hoe categorieen benoemd zijn, zo kan separatistisch terrorisme ook een religieuze component hebben. Of de onderliggende data klopt, valt niet na te gaan o.b.v. deze blog. Zo maar wat puntjes.
Ik versmal helemaal niet tot terrorisme, ik zeg gewoon dat er geen probleem met islam terrorisme is in Nederland. Dat is een feit. Het andere feit dat er nog wel andere rare dingen zijn in de koran doet er hier absoluut geen bal toe.
Volstrekt off topic, het ging over het moslim manifest en jij gaat roepen dat islamitisch terrorisme geen probleem is.
Ook wel even benadrukken dat 90% van de slachtoffers van het moslim terrorisme, moslims zijn.
Ja, en? Geeft het niet als er moslims omkomen?

En waarom jij nu plots onder de sharia zou moeten leven, wel daar begrijp ik geen bal van. De moslims willen dat? Wel ik wil wel iets met Jessica Alba, maar dat zal ook niet gebeuren.
Stroman. Ik heb dit niet geschreven.
Ik heb nooit over Nazi- aanhangers gesproken. Ik sprak over Nazi's. Dus drogreden nummer twee: de doelpalen verplaatsen. Voor de rest twijfel ik er niet aan dat jij veel niet wil begrijpen. [-X
Een semantisch verschil. Je schiet in de stress als een probleem benoemt wordt uit angst voor het stigmatiseren van mensen. Zowel Vit als ik hebben al herhaaldelijk gezegd dat dit geen moer met elkaar te maken heeft.
En aan welke islamitische voorsrchriften moet jij je dan houden?
Ik had het -zoals duidelijk gezegd- over islamitische landen, niet over landen waar moslims 6% van de bevolking vormen.
Onder de sharia moeten niet moslims zich aan islamitische voorschriften houden. Speel je nu naief of weet je dit echt niet?
En wat is het verschil met de lulletjes in de Nederlandse Bible Belt?
Als de biblibelt het voor het zeggen krijgt, ontstaat geen extra belasting voor niet-christenen, geen verbod om overheidsfuncties te bekleden, geen verbod om met een christenvrouw te trouwen, geen verbod op alle levenswijzen m.u.v. christendom, islam, jodendom, geen publieke executie van homo's en overspeligen, en meer fraais uit de sharia.

Natuurlijk bestaan er islam geralteerde problemen! Die islam is walgelijk. Maar daarom zijn haar volgelingen dat niet, en dat is nog zoiets dat jij niet wil bergrijpen.
Je blijft dit als een mantra herhalen. Ik heb NOOIT geschreven dat de moslims walgelijk zijn en talloze keren gezegd dat er vele prima moslims zijn, waaronder in mijn vriendenkring. Je wilt het niet weten. Jij spreekt zelf van
"lulletjes in de Nederlandse Bible Belt"
maar met kritiek op de islam stigmatiseer ik moslims :roll:
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Reactie overgeplaatst naar de Beheerdersprullenmand wegens grof op de man spelen.
@Pallieter: waarschuwing wegens overtreding regel E2

Indien je het nog eens wil proberen, enkel zo zakelijk mogelijk reageren.

Rereformed
Plaats reactie