wereldwet tegen beledigen van religie?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Cultuur en politiek zorgt voor de extreme reacties op die cartoons
Ja
en de godsdienst is toch maar de overheersende component van de cultuur in die landen .... Iran is zelfs een Theocratie ; daar is de politiek dus ook de godsdienst

Het probleem is de Islam :het is een godsdienst van het zwaard .... het is
onvoorwaardelike "onderwerping " ( aan de islamieten/ de moslim hierarchie / allah )

Trouwens
de problemen zijn meestal met de kwezels van abrahamitische godsdiensten ....je kan het moeilijk blijven ontkennen ...
Islam is een koploper

die godsdiensten worden niet misbruikt , godsdiensten zijn zelf misbruiken
gebaseerd op dwang en op geweld / verminkingen van het denken tijdens de opvoeding --> waarbij Kinderen (en vrouwen ) letterlijk en figuurlijk worden verkracht

Godsdienst wordt misbruikt door " kerken " , sekten , organisaties ?
Islam is zelfs geen georganiseerde kerk .....het is een groot netwerk van allemaal kleine groepjes rondplaatselijke immans
ze blazen gewoon ook regelmatig elkaar op : tussen de dagelijkse vijf gebedstonden door, hebben ze daar nog net genoeg tijd voor

Als 90 % geen amok schopt,

Mee eens , en dat is ook niet verwonderlijk want
90% s niet in staat de echte koran ( in het arabisch ) juist
na te lezen ( ook sommige immans niet ) ;het overgrote deel doet het niet ....
Sommigen stellen zelfs dat de profeet een analfabeet was .... als aanbeveling en als voorbeeld ...... Mullah Omar ?

En natuulijk zijn de meeste gelovigen eerst en vooral mensen ( en mensezijk hopen we ) ... maar ze vinden wel allemaal zichzelf de " uitverkorenen " en
"wraakengelen " of tenminste helpers van hun god ....

Psychologisch zitten ze echt niet anders in elkaar dan wij.
Volledig akkoord i
Kijk maar naar wat er nu weer boven water komt in Ierland ....
luister eens naar de amerikaanse TV dominees ( roepen bijvoorbeeld op tot moord op een president van een vreemd land ---> net zoals de fatwa-bandieten dat doen )
is er een Abrahamistische Oecumene in de maak in het vaticaan . ?

EN VERDER

Is er wel een Europese " vredelievende " Islam het grondprincipe van de theocratie en sharia NIET als de ideale maatschappij i-nrichting waarin moslims moeten leven ( de oema ? ) , hanteert ?

De manifestaties in londonistan zijn bagatellen ?
De tienduizenden van Instanbul zijn waarschijnlijk bezig hun opwachtingen te maken als toekomstige landidaat- leden van Europa ?

Ondergrondse bewegingen, vaak door studenten gevormd, zijn vaak de ondermijning van dergelijke systemen
De studenten van Madrassa's ?
De studenten van Harun Yahya ?
De moslim medestudenten die nu al mijn kinderen vertellen dat binnen twintig jaar de inboorlingen van Europa de "slaven " worden ..... ?

Wakker worden ....
mvg
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

De grootschalige verontwaardiging over in dit geval spotprenten is in mijn ogen niet anders dan massagedrag, waarbij een "reden"al dan niet legitiem gevonden is om tot massagedrag te vervallen.

De spaanse filosoof Jose Ortega schreef in zijn opstand der horden ondermeer het volgende.
Een nieuw type mens heeft zijn intrede gedaan in de maatschappij en domineert deze in alle aspecten: de massamens. De term verwijst niet naar een kwantiteit maar naar een kwaliteit, naar een bepaald soort geestesgesteldheid of beter: een gebrek aan geest. En deze massamens manifesterd zich onder alle standen, bij arm en rijk, gestudeerd en ongestudeerd. Deopkomst- de opstand- van de massamens vormt een directe bedreiging voor de waarden en de idealen van de liberale democratie en et Europese humanisme; tradities waarin de geestelijke ontwikkeling van het individu centraal staat.
Nu bedoelde Ortega vooral de ontwortelde mens maar ik zie toch wel verbanden met hetgeen nu gaande lijkt.

Vanuit gedragswetenschappelijke hoek wordt daarbij traditioneel sterk de nadruk gelegd op het irrationele en schijnbaar chaotische karakter van groepsgeweld. Volgens diverse sociaal-psychologische theorieën verliezen mensen in een menigte hun “zelfbewustzijn” en vervallen gebruikelijke morele remmen en beperkingen. In navolging van LeBon (1895) werd en wordt vaak verondersteld dat in een menigte of massa van rationaliteit geen sprake meer is, maar integendeel van een (primitieve) neiging om te doen wat anderen doen. Onderdrukte verlangens komen tot uiting in gedrag. Er is sprake van een transformatie: mensen veranderen en vertonen ander gedrag enkel als gevolg van het feit dat ze onderdeel van een menigte zijn.De zogenaamde de-individuatie theorie van Zimbardo wordt in dat verband veelvuldig aangehaald. Volgens de de-individuatie theorie leidt de opwinding en de anonimiteit van het deel uitmaken van een groep tot ongeremd gedrag, waarbij de normale beperkingen die mensen zich opleggen, verloren gaan. Door de veronderstelde psychologische processen zou de individuele identiteit verloren gaan en zouden individuen bijzonder gevoelig worden voor suggesties en aansporingen door “leiders”. Typerend in deze zienswijze is dat iedere menigte (een verzameling mensen) een massa (“mob”) kan worden als gevolg van de acties van leiderfiguren, de verschijning van een gehate persoon of een gehaat object, het optreden van geweld,
Laatst gewijzigd door doctorwho op 22 feb 2006 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Maestro
Forum fan

Bericht door Maestro »

bert schreef:
Maestro schreef:
bert schreef:Een wereldwet? "Artikel zoveel van de universele rechten van de mens verklaart dat ieder mens het recht heeft gevrijwaard te blijven van een belediging tegenover zijn geloofsovertuiging." :?:
Ik heb geen idee waar je dit vandaan haalt, Bert; leg es uit...? Welk artikel is dat precies?

Groet!
Maestro
Zelf verzonnen, vandaar het vraagteken maar de volgende keer zal ik er :wink: aan toevoegen want het was niet duidelijk. Ik stelde me gewoon voor hoe zo'n wereldwet er zou uitzien.
Oké, Bert, dank je, want ik snapte 'm echt niet. Volgende keer wél, hoop ik...

Groet!
Maestro
All religions are easily combated, but with difficulty extirpated (D'Holbach)
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

bijzonder gevoelig worden voor suggesties en aansporingen door “leiders”.
doorgegeven door beroeps-agitatoren , adolescente raddraaiers en driftkoppen .....herdershonden , kudde en roedel gedragingen in golven

Ook te zien in zelf-organiserende vormen :
bij bijvoorbeeld hooligans , jeugdbendes , banlieusards , fouragerende meeuwen , vis-scholen , verkeersfiles ,wildparkeren , het vinden en het verstopt raken van sluîpwegen , trekvogels ,popconceten , lemmingen, huzaarapen , en bavianen /geladas ..... etc
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 22 feb 2006 13:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
rikus
Banned

Bericht door rikus »

doorgegeven door beroeps-agitatoren , adolescente raddraaiers en driftkoppen .....herdershonden , kudde en roedel gedragingen in golven
Kan dit vertaals worden in een taal dat simpele mensen als ik het ook begrijpen? anders ga ik met anneke spelen" :D
http://www.homepagez.com/moppencafe/poes.htm
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Veel spelplezier en de groeten aan anneke :lol:
Ni dieu , Ni maitre
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Ok maar mijn woorden boek met algemeen nederlands kan geen uitleg geven aan de aangehaalde begrippen, Moet ik nu een ander woorden boek halen>?
Alie uit Turkije
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Wie zoekt die vindt....
kijk eens in encyclopedieen of op het internet .....
( er staat daar nog heel veel wat niet in woordenboeen staat , weet je...... ) Smeer toch zelf je boterhammetjes ....

De termen zijn gewoon allemaal voorbeelden van gedragsmanipulaties van groepen door opruiers , kontroleurs ....enzovoort
en voorbeelden van allerlei collectieve zelf- organisaties door/ op basis van regels bijvoorbeeld : ingebouwd imitatiegedrag bij de deelnemers ... en ander gedrag dat bij dieren kan worden geobserveerd en overeenkomsten vertoont met menselijk groepsgedrag ....
Het zijn slechts preciseringen en concrete toepassingen/veroorzakers /wegwijzers
van en bij wat dr. Who al aanbracht ....

Eigenlijk is het een poging gericht aan Dr Who
om te vragen of deze paar aanvullingen wel inpasbaar zijn in zijn bijdrage of ze zijn suggestie supplementair kunnen ondersteunen /aanduiden ....

Sorry
het was niet aan jou gericht dus ;

Ach .... doe maar wat je wil
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 22 feb 2006 14:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Tsjok45 schreef:Wie zoekt die vindt....
ach .... doe wat je wil
Je mag zelf ook even kijken, als ik het hier niet kan vinden moet het dan wel in mijn simpele brein zitten
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/
Alie uit Turkije
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Tsja ik heb mijn bericht aangepast ....
Doe zelf eens wat huiswerk :wink:
en als je voortdurend zelf zegt dat je een simpel brein hebt ... nou dan is er eigenlijk niet veel kruid tegen gewassen ... begrijp je ? :P
Lees in het vervolg maar mijn berichtjes niet ....
Ni dieu , Ni maitre
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Tsjok45 schreef:Tsja ik heb mijn bericht aangepast ....
Doe zelf eens wat huiswerk :wink:
en als je voortdurend zelf zegt dat je een simpel brein hebt ... nou dan is er eigenlijk niet veel kruid tegen gewassen ... begrijp je ? :P
Lees in het vervolg maar mijn berichtjes niet ....
Is dat een schande dan? dat je een simpele ziel bent? Kijk als mijn simpele systeem constant stottert " niet bestaan woord" dan is dat erg vervelens en weet ik niet wat er werkelijk staat en hoe zou ik dan de inhoud van een dergelijk bericht moeten snappen als er drie woorden in een zin staan die blijkbaar bij mister van Dale onbekend zijn,,,,
Alie uit Turkije
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

mister van Dale
Het is " VAN DALE "
" Mister van Dale " vind je misschien in een engels of een vlaams of een nederlands of in een nederengels koeter woordenboek ?

Heb jij trouwens iets inhoudelijks toe te voegen aan /of enig kommerntaar te leveren op het bericht van Dr. Who ?
Want daar wi ik het namelijk over hebben ....
Simpel toch ?
Ni dieu , Ni maitre
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Nee dat gaat mijn simpele ziel te boven. Ik ben namelijk afhankelijk van de programmering van mijn systeem, het bevat alleen woorden die bestaan, zowel in het Engels, Duits , Frans en NL, dus ik zit in een intellect beperking. Het gaat niet verder dan dat
Alie uit Turkije
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Heb jij trouwens iets inhoudelijks toe te voegen aan /of enig kommerntaar te leveren op het bericht van Dr. Who ?
of gaat dat ook al veel te ver ?
Stap gewoon uit deze draad als je verder niets te melden hebt ..... toch ?
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 22 feb 2006 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Lees gerust mijn vorige post nog eens.
Alie uit Turkije
Plaats reactie