Aanslagen in Parijs

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Aanslagen in Parijs

Bericht door dikkemick »

Een verstandelijke reactie Peter. Maar ga dit de Parijzenaren (en destijds de Amerikanen) vertellen. Deze aanslagen spelen m.n. in op het gevoel. Onrust, paniek en haat zaaien. En dat lukt ze uitstekend. Volgens mij is dit een uitzichtloos gebeuren en weer denk ik dat alleen hele goede educatie een (toekomst)-rol kan gaan spelen. Maar prioriteit op de scholen had dit blijkbaar onlangs nog niet. Wij (ongelovigen en gelovigen moeten met de gematigde (westerse) moslims op 1 lijn gaan komen.) De kloof is nog te groot en dit zal binnenkort, vrees ik gaan blijken. Mensen eisen weer een standpunt van de moslims in Parijs en er zullen ongetwijfeld moskeeën beklad/vernield gaan.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Peter van Velzen schreef: De zogeheten "colateral damage" is doorgaans zo groot dat "wij" vele malen meer burgers doden dan IS. Alleen wij zien niet wie wij doden, en denken daarom dat wij daarom "beter" zijn. Dat mag qua intenties waar zijn, qua daadwerkelijk aantal slachtoffers ligt het - vrees ik - ietsje anders.
Wat zou de verhouding zijn collateral damage - doelwit. Lees dat de bekende beul tevoorschijn kwam en op straat met nog enkelen rondliep en daarna werd er een bom uitgegooid. Gezien de luchtdruk die een gemiddelde bom verplaatst kun je gemakshalve stellen dat in een straal van enkele honderden meters slachtoffers te betreuren vallen. Daar hoor je nooit iets over dus als er 30 vrouwen en kinderen overlijden dan is dit bijzaak, het doelwit is gehaald. Slachtoffers daar malen ze slechts over als het mensen zijn van UNCHR of Artsen zonder grenzen dit is namelijk slechte pr.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Misschien begrijp ik het een beetje verkeerd, maar enkelen/meerderen lijken van mening, dat de aanleiding tot de aanslagen het bombarderen van IS op markten, ziekenhuizen en woonwijken. Al dan niet bedoeld om actieve jihadisten te treffen. Hierdoor zouden zelfs veel mee doden vallen dan in Europa. Beter is, daar weg blijven en het ze zelf te laten uitzoeken. Daar onze democratie brengen en nog wel met bommen is een illusie.
Maar IS wil zich uitbreiden. De droom van Mohammed, de realisatie van zijn opvolgers. Een groot islamitisch kalifaat.
Het hele Midden-Oosten weer onder één kalief, uitbreiding naar Noord Afrika, Spanje, de Balkan. Herstel van de oude grondgebieden.
Moeten we ze dan ooit tegenhouden? Niet bij de grenzen van Syrië en Iraq. Daar zijn 'we' nu mee bezig. Bij de grenzen van Turkije, Jordanië en Libanon? Of dan nog steeds niet accepteren, dat er bommen gegooid worden. Of pas bij de grenzen van Europa? Maar met of zonder militair geweld?

Of toch maar een groot hek om het huidige grondgebied van IS met hoge hekken, diepe grachten, mijnenvelden, bunkers en sterke grens militairen?

Ik zou het niet weten hoe ze te stoppen zonder veel slachtoffers daar of hier of beide. Ik weet ook niet of je ze dan maar beter niet kunt stoppen, als je daarmee levens spaart.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

vegan-revolution schreef: Verder denk ik dat het wel erg ver gaat om de systematische islamistische terreur en islamitisch geïnspireerde mensenrechtenschendingen die wereldwijd dag-in-dag-uit plaatsvinden te kenschetsen als "waan van de dag".
Rereformed schreef:
Jagang schreef:Ik word vooral doodmoe van de waan van de dag
In welke waan leef jij om dit de waan van de dag te noemen?
In de waan dat dit de komende tijd weer misbruikt gaat worden door roeptoeters die tegen het opvangen zijn van mensen die juist op de vlucht zijn voor dit soort geweld.

Aanslagen zijn het koren op de molen van extreemrechtse organisaties en bevolkingsgroepen die er ideeën op nahouden welke niets frisser zijn dan die van IS.

Ik weiger om haat met haat te beantwoorden.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

BTW: Heeft men hier al eens gedacht aan de materiele zaken die het Islamitisch extremisme verhevigen?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Rereformed schreef: Wel is de angst voor een grote toestroom van moslims in Europa zeer gegrond. Een opiniepoll van vier of vijf jaar geleden in Britannië had als uitkomst dat een derde van alle moslims daar voor de invoering van de sharia was, en ook voor de doodstraf voor iedere moslim die van het moslimgeloof afvalt. Zestig procent was van mening dat mensen die de Islam aanvallen gerechtelijk vervolgd zouden moeten worden. 78% was van mening dat de Deense cartoonisten gerechtelijk vervolgd zouden moeten worden. Het lijkt me duidelijk dat mensen met zulke opinies een bedreiging vormen voor de democratie en moeizaam opgebouwde westerse vrijheden.
Dat zijn voor een groot deel zaken die we vanuit het westen over onszelf hebben afgeroepen.

Waarom blijven we olie afnemen bij landen waarvan we weten dat zij met deze gelden terreurorganisaties steunen?
Dat is toch een beetje als wel drugs willen kopen, maar tegelijkertijd tegen de misdaadsyndicaten zijn die deze drugs aanbieden.

Daarnaast trekken politieke partijen zich terug uit onze samenleving, onder het mom "de samenleving is niet maakbaar", om vervolgens wel met bommen en granaten andere landen tot democratie te willen omvormen.
Hoezo maakbaarheidsgedachte?

En dan de retoriek van de Franse president, maar ook Mark Rutte.
Het doet me denken aan Bush' "War on Terror", die IS uiteindelijk mede heeft gebaard.

Wij zelf hebben er minstens zoveel mee te maken als "de Islam", maar over een wijziging van het geopolitieke beleid, of andere internationale economische keuzes hoor je niemand.

"Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg."
En roepen dat het allemaal uitsluitend door de Islam komt. doet geen recht aan de materiele zaken die extremistische ideologieën in de kaart spelen.
Noch laat het zelfreflectie toe.
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

doctorwho schreef:
gerard_m schreef: En dat is - in de ogen van IS - iedereen die zich niet onderwerpt aan de islam.
Meer specifiek hun gecorrumpeerde uitleg die zij daar aan geven als legitimatie voor wangedrag. Ook Moslims die de Islam anders interpreteren zijn het haasje.
Inderdaad. Met de communisten gedurende Sovjetperiode was het al niet anders gesteld.
Henry Ford
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Even tussendoor heren...

Franse blad Charlie Hebdo

Afbeelding

De kunst van de positieve gedachte blijven behouden, bij jezelf blijven en doen wat je moet doen.
Vrienden uit de hele wereld.
Dank jullie wel voor #PrayforParis,
maar we hebben geen behoefte aan meer religie!
Ons geloof gaat over muziek! Kussen! Leven! Champagne en vrolijkheid! #Parisisaboutlife.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Magnifieke reactie. Nu maar hopen dat men er iets van opsteekt.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

PietV. schreef:Magnifieke reactie. Nu maar hopen dat men er iets van opsteekt.

Zoals deze:

Ps, sorry, kan een mod deze kleiner maken? :oops:
Dit al eens gezien bij handleidingen ? Ik heb het nu 50% gemaakt. Maria
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Bedankt voor je hulp en handleiding Maria! O:)
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

http://www.standaard.be/plus/20151114/avond?page=9" onclick="window.open(this.href);return false;
Henry Ford
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Het gaat nu helemaal los.
Ik hoor Rutte nog eens duidelijk uitleggen dat we in oorlog zijn met IS.
En ik zie Aboutaleb op tv zeggen dat we die 50.000 Is strijders moeten uitroeien.

We zijn in oorlog.
Maar helaas ligt het allemaal niet zo simpel als Aboutaleb denkt.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

In een ander topic
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 46&t=15450" onclick="window.open(this.href);return false;
Komt naar voren dat er met de gedachtengoed"lijders" van IS niet normaal zal zijn te communiceren. De voedingsbodem voor aanhang onder kansarme moslims in het westen daar kunnen we wel proberen wat aan te doen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Met het geneuzel waar we in Nederland n mee bezig zijn komen we nergens.
Een oorlog is zwart wit en er is geen tijd voor oud Hollands gepolder.
Tot mijn stomme verbazing zégt Rutte wel dat het orlog is, maar handelt hij er niet naar.

Ik zie dat Rutte aan iedereen laat weten dat we schouder aan schouder staan met Frankrijk en dat we in oorlog zijn met IS.
Kennelijk leeft hij in de veronderstelling dat het oorlogsgebied ergens in het Midden Oosten ligt.
Welnu, het is de afgelopen weken wel gebleken dat de IS aanhang daar anders over denkt.
Niet alleen hebben we het Russische vliegtuig dat in de Sinai door een bom neer stortte en de gebeurtenissen in Parijs (beiden > 200 doden, het dodenta;l in Parijs zel nog oplopen) het wemelt van de verijdelde aanslagen.
Het recentste voorbeeld is Toulon: http://nos.nl/artikel/2068326-frankrijk ... jdeld.html" onclick="window.open(this.href);return false;
M.a.w: het oorlogsgebied ligt niet alleen in het Midden Oosten, maar óók in Europa.

En dat wordt het raar: Rutte ziet en weet dat de tegenpartij Europa als oorlogsgebied ziet en zegt dat we inderdaad met hen in oorlog zijn.
In zo'n geval kun je als premier maar één ding doen en dat is de oorlogswet van toepassing verklaren.
En daar komt het gepolder om de hoek kijken: dat gebeurt niet.
"De betrokken diensten zijn in verhoogde paraatheid" volgens Rutte.
Maar ook dat is onzin, want ik kan met mijn autootje nog steeds de grens over zonder dat ene 'dienst' mij dat ziet doen.

Ondertussen blijven de veiligheidsdiensten waarschuwen., ook vandaag weer: http://www.nu.nl/buitenland/4165207/rad ... sland.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
kennelijk vindt deze man de situatie behoorlijk ernstig, maar wordt hij door zijn regering niet gehoord.

Kennelijk zijn er nóg meer aanslagen nodig om die gedachten bij de regeringsleiders om te zetten.
Even, heel even, was premier Hollande zo ver, toen hij vrijdagavond alle grenzen sloot en de noodtoestand werd afgekondigd.
Maar een dag later was alles weer terug bij het oude.
Tot de volgende aanslag.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Plaats reactie