Bij de gratie Gods

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Bij de gratie Gods

Bericht door Maria »

PietV. schreef:Gerrie van der List heeft in de Elsevier een stuk geschreven over dit onderwerp.

http://www.elsevier.nl/Nederland/blogs/ ... ageid=5571" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik krijg alleen
Hebt u al een account?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Eerst vrij toegankelijk als lokkertje en nu willen ze er dus iets voor terug zien. Als ik een verse link zie dan vervang ik hem.

Om de wachttijd te verkorten bied ik enige achtergrond informatie aan van de auteur.

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... r_1_859754" onclick="window.open(this.href);return false;
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Gisteren kwam het bedroefende bericht van Waarom?, dat er niets verandert. Nu zou het nog zo kunnen zijn dat naast politieke onverschilligheid er ook nog druk is uitgeoefend door de koning?? Want hij heeft tenslotte veel fans onder gelovigen en zelf wil hij van tijd tot tijd wel even roepen dat hij ook gelooft in bovennatuurlijke zaken. Wel opvallend dat Segers zat te schreeuwen waar maakt D66 zich druk om en dan kwam er een lijst met prioriteiten. Het woord symboolpolitiek kwam uit zijn keel, volgens mij is alles rond de CU gegrondvest op symbolische zaken, het hele gedoe rond een god en zijn zoon in het canon is tenslotte symbolisch, maar dat terzijde.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

PietV. schreef:Gisteren kwam het bedroefende bericht van Waarom?, dat er niets verandert. Nu zou het nog zo kunnen zijn dat naast politieke onverschilligheid er ook nog druk is uitgeoefend door de koning?? Want hij heeft tenslotte veel fans onder gelovigen en zelf wil hij van tijd tot tijd wel even roepen dat hij ook gelooft in bovennatuurlijke zaken. Wel opvallend dat Segers zat te schreeuwen waar maakt D66 zich druk om en dan kwam er een lijst met prioriteiten. Het woord symboolpolitiek kwam uit zijn keel, volgens mij is alles rond de CU gegrondvest op symbolische zaken, het hele gedoe rond een god en zijn zoon in het canon is tenslotte symbolisch, maar dat terzijde.
Piet,

Rustig ...... :wink: Blijf je bij de feiten houden....zoals wat je zegt over de koning. We weten het niet...
En dat van die symboolpolitiek: dat was van de SGP ( van der staaij ) Het verzet van die partij is ook symbolisch...... :wink:
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

PietV. schreef: Wel opvallend dat Segers zat te schreeuwen waar maakt D66 zich druk om en dan kwam er een lijst met prioriteiten.
De kleine christelijke partijen ChristenUnie en SGP, die dit kabinet meermaals uit de brand hielpen de afgelopen jaren, laten luidkeels weten niet van het voorstel gediend te zijn. ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers: 'Klimaat, vluchtelingen, antisemitisme. Maar D66 gebruikt de luwte van het reces voor de aanpak van een pas echt groot probleem.'

Dit najaar liet het kabinet nog zien dat het rekening houdt met christelijke gevoeligheden. Men hoopte destijds op steun van de SGP en de ChristenUnie voor het Belastingplan.
Ik een beetje toegeven, jij een beetje toegeven.

In een kabinet waar de christelijke partijen in zijn vertegenwoordigd moet je iets.
Ik heb vaak het idee dat ze voor spek en bonen meedoen.
Je moet ze een keer laten winnen, dan hebben ze iig. het idee dat ze ook een keer wat hebben bereikt.

De meeste regeerders vinden dit onderwerp buitengewoon oninteressant.
En laten we eerlijk zijn; het gros van de bevolking ook niet.
Ook al vinden wij het onzin en een farce, dat de koning dit moet zeggen; zolang hij er zelf geen probleem mee heeft zal het niemand worst wezen zolang er belangijker zaken te regelen zijn en we medewerking nodig hebben van alle regeringspartijen.

Dit zal nog heeeeeeeeeel lang een issue blijven van D66 en van de christelijke partijen.
Zeker in tijden, dat de actualiteit zo'n probleem is, dat elke uitspraak daarover politiek incorrect lijkt.

De rest kan het geen moer schelen, want die hebben genoeg aan de dagelijkse problemen.
Zo, en nu weer over tot de orde van de dag, zullen zij zeggen.
De meer belangrijke zaken zullen toch ook benoemd moeten worden
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie