dikkemick schreef:Voorwaarde is natuurlijk wel dat je de muziek die je plaatst op de 1 of andere manier zelf aantrekkelijk/goed vindt.
Neuhhh
Niet per definitie.
Als je dat wel als voorwaarde stelt:
Waarom is het dan volgens jou toch "foute muziek"?
Hihi...Grappig.
Tja, wat is fout. Wat is muziek. Smaken verschillen, dat ben ik me bewust. Maar met tranentrekkende foute muziek bedoelde ik muziek welke inspeelt op het sentiment, maar eigenlijk te gemakkelijk is gemaakt. Te simpel. Te eenvoudig. Met maar 1 doel: scoren. Songfestivalliedjes zijn hier doorgaans uitermate geschikt voor.
Maar dit is lastig uitleggen, omdat wat ik muziek noem, de ander de categorie 'teringherrie' er aanhangt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Ik zie niet in wat er "fout" aan is. In het algemeen zijn deze liedjes moreel gezien eerder "goed" te noemen dan fout. "fout" vind ik bijvoorveeld wel "ik heb eerbied voor jouw grijze haren". Voor haren heb ik doorgaans helemaal geen eerbied. Wel voor een denkend medemens. . .
Zo vind ik ook de tekst van "counrty road" (John Denver), fout. "Life is old there, older then the sea, younger then the mountains. Het leven is wel oud, maar waarschijnlijk wel jonger dan de zee (misschien wel ouder dan een specifieke zee), en zeker ouder dan welke specifieke berg dan ook.
Een andere "foute" tekst is " give me that oldtime religion". Meestal bedoelen ze niet het prehistorische polytheisme, maar een variant van het verhoudingsgewijs vrij nieuwe protestantisme. Nou ja, de Amerikanen weten zowiezo niet was "oud" is. Daarvoor moet je in Egypte of Iraq zijn.
Een cultfiguur minder De Belgische zanger Eddy Wally, die gisteren overleed. Hilarisch vond ik de Star trek versie van Kamagurka zie link https://www.youtube.com/watch?v=nlGiNTjH5yU" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar hier zijn grootste hit
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Fenomeen schreef:De desbetreffende dame ken ik van naam, maar dan houdt het ook op.
Als ik met iets fouts aankom is dat meestal uit de jaren 70.
Me too.
Maar ook alle goed komt uit de jaren 70 wat mij betreft. The Rubettes...fout maar ik vind ze geweldig. Mud: idem. The sweet, zelfs Abba!
Hier een uitgebreide zoekfunctie voor muziek uit de jaren 70: http://www.hitsallertijden.nl/hitdossier70/" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick