PC bevriest

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Readburd
Geregelde verschijning

Re: PC bevriest

Bericht door Readburd »

Ik ben nu zover dat ik Linux op de USB stick heb en de BIOS ingesteld heb op prioriteit op externe schijf (removable device of zoiets) Er was geen keuze voor USB disk, maar aangezien dat een removable device is dacht ik dat het zo goed was. Dus niet, windows wordt geboot alsof de USB niet bestaat. De USB zit in dezelfde poort als waar die inzat toen Linux erop gezet werd. Wat heb ik over het hoofd gezien?
If wisdom and diamonds grew on the same tree we could soon tell how much men loved wisdom. Lemuel K Washburn
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Volgens mij heb je niets over het hoofd gezien maar heeft het BIOS geen mogelijkheid om op te starten van usb stick.
Je kan op de site van de fabrikant van je laptop/pc kijken of er een nieuwere BIOS versie is waarbij dit wel kan.
Is die er niet is het Linux image op dvd branden nog een optie.

Succes!
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Readburd
Geregelde verschijning

Bericht door Readburd »

^ Ik heb naar de optie van het upgraden van de BIOS gekeken en dat lijkt me te omslachtig en ik ben er niet zeker van of ik het zonder risico kan doen. Een bootable dvd maken is eenvoudiger.
If wisdom and diamonds grew on the same tree we could soon tell how much men loved wisdom. Lemuel K Washburn
Readburd
Geregelde verschijning

Bericht door Readburd »

ingenieus schreef:
Readburd schreef:Maar goed, ik zal me verder verdiepen in Linux mint, installeren moet te doen zijn voor mij. Doctor who en Maria, bedankt voor jullie antwoorden.
Verdiep u dan hier. Staat alles wat je moet weten om een werkende linux pc te realiseren. Voor een oudere machine het best Lubuntu of Mint gebruiken.
Via de website waarvan ingenieus een link gaf heb ik het voor elkaar gekregen. Via de DVD geinstalleerd en dat was een fluitje van een cent, een baardaap kan de was doen. :D Ik heb wel voor een dual boot gekozen vooral ook omdat het Legacy genealogie programma niet verkrijgbaar is voor Linux en dat is jammer. Vreemd genoeg heeft XP perfect gewerkt de laatste paar dagen.

Ik ga weer verder met stoeien in Linux.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Is het deze?:

https://appdb.winehq.org/objectManager. ... n&iId=3207" onclick="window.open(this.href);return false;
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Readburd
Geregelde verschijning

Bericht door Readburd »

Bedankt voor het opzoeken Fenomeen. Ik denk dat Gramps waarschijnlijk het beste alternatief is of Legacy moet binnenkort met een linux versie komen.
Plaats reactie