Maar ja, we moeten ons in dit topic enkel met honden en katten redden.Petra schreef:Ik ben stapeldol op jou, weet je dat ook weer.

Ik heb ook altijd die houding gehad. Als je op je 18 al weet dat we allemaal liggen de dobberen op de oceaan maakt het niet uit in welke richting je op vaart.Petra schreef:Je ziet alleen maar jacht om je heen. Jagen op succes, geld, roem..
Maar wat als je helemaal niks voelt voor die jacht.
Ik zie het wel, die stuurloosheid.
Ik liet mijn vrouw altijd het sturen doen.
Maar op een gegeven moment in mijn leven kwam ik erachter dat het af en toe zeer goed is om te sturen. Op je 18e of zo naar Californië gaan in plaats van Finland, en weten dat je dokter wil worden in plaats van 'ik zou het bij God niet weten, maar hij zal me wel leiden', of in het jaar 2000 voor 100 euro aandelen van Amazon kopen (nu 64.000 waard).
Ik leer heel langzaam, maar heb wel al een hoop tegeltjeswijsheid opgedaan. Weet bijvoorbeeld tegenwoordig dat een goeie godsdienst altijd de godsdienst is die je te laat bedenkt en dat het zaliger is te geloven dan de waarheid te kennen.
Ik denk dat de beste sturing heel slim te werk gaat. Mijn moeder zei soms dat ze nooit vroeg of ik mijn huiswerk wel gedaan had omdat ze erop vertrouwt dat haar zonen wel snappen dat dat heel belangrijk is.Maar ook ik vind het moeilijk om die sturing te bieden, wat is sturing, wat is dwang, hoever mag een kompas reiken?
Ik ook, maar ik heb een zoon die me daarvoor juist ooit eens een reprimande heeft gegeven. En ik ben m'n schoonzus nog altijd dankbaar dat ze ingreep en zei dat het niet genoeg is om vloeiend Engels te kunnen spreken, maar ik een diploma erin zou moeten behalen.Ik geloof heilig in het recht op zelfbeschikking.
Ik denk dat we dat altijd aan de persoon zelf moeten overlaten om te beslissen.Petra schreef:Maar wanneer ben je groot en sterk genoeg om dat aan te kunnen?
Haha, blijkbaar dacht God er oorspronkelijk zo over (volgens het bijbelverhaal). De domoor. Maar ik ben niets zonder een vrouw. Hopelijk word ik nooit genoodzaakt om ook die gedachte te moeten overwinnen.Petra schreef:Ik zie een hoop huisdieren voorbijkomen hier.
Denk je dat het voldoende zou zijn, alleen met de hond?