Ontwijkingsgedrag

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

relict

Bericht door relict »

Waarom zou ik de boel niet verwarren,
je kan een priester ook aanvallen op de misbruik van geloof...of niet? Het gebeurd rijkelijk en terecht...
Waarom de wetenschapper niet op misbruik in wetenschap?
Waarom ontwijk je het belang van verantwoording die wetenschappers eigenlijk zouden moeten bezitten omdat ze de macht bezit ons leven overal te veranderen??Ze wordt ons in de meeste gevallen gewoon opgedrongen..
Het is wel heel eenvoudig te stellen dat wetenschappers daarmee zelf niets te maken hebben....onzin!
Ontwijkgedrag....
bovendien is de zaak niet helder en precies te omschrijven...
Ik heb geen enkele reden de meeste wetenschappelijke conclusies serieus te nemen,ik lees er wel zeer vele....
Laatst gewijzigd door relict op 16 okt 2006 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

relict schreef:Waarom zou ik de boel niet verwarren,
je kan een priester ook aanvallen op de misbruik van geloof...of wel? Het gebeurd rijkelijk en terecht...
Waarom ontwijk je het belang van verantwoording die wetenschappers eigenlijk zouden moeten bezitten omdat ze de macht bezit ons leven overal te veranderen??
Het is wel heel eenvoudig te stellen dat wetenschappers daarmee niets te maken hebben....onzin!
Ontwijkgedrag....
Wanneer we wat meer naar de wetenschap zouden luisteren, hadden we 10 jaar geleden al km-heffing moeten hebben.

Want stel dat het ongeveer fifty-fifty kans is dat het waar is, van dat menselijk gemaakte broeikaseffect, dan zijn we dus 3 keer Russische roulette aan het spelen met de wereld,

niet erg rationeel en wetenschappelijk, gezien de gevolgen.

maal kans 0,5 geeft dat een enorm risico.
Laatst gewijzigd door jHenosch op 16 okt 2006 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
relict

Bericht door relict »

Ja je hebt gelijk dat de logische wetenschap(logisch zinvol) vaak niet gehoord wordt....
Waar ligt dat aan?
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

relict schreef:Ja je hebt gelijk dat de logische wetenschap(logisch zinvol) vaak niet gehoord wordt....
Waar ligt dat aan?
Vested interests, gedreven door hebzucht, Mammon.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

jHenosch schreef:
relict schreef:Ja je hebt gelijk dat de logische wetenschap(logisch zinvol) vaak niet gehoord wordt....
Waar ligt dat aan?
Vested interests, gedreven door hebzucht, Mammon.
't Kan ook een veel rustiger zaak zijn van bijvoorbeeld belangen die de jouwe niet zijn en waar je om die reden (andermans sores) geen of minder gewicht aan hecht dan aan die van jezelf: het hemd is nader dan de rok.

r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
relict

Bericht door relict »

Hebzucht is inderdaad niet mijn interesse... Ontwijkgedrag wel....

Ik heb nog geen antwoord op mijn simpele vraag beste Heck,maar ze staat goed onder dit thema...
Zijn jouw kreten vager,net zo vaag, minder vaag? niet vaag? waarom?
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Relict,

Een klein, maar mogelijk verhelderend & serieus plagerijtje:
http://www.skepp.be/artikels/alternatie ... -paradigma

In gedachten moet je die "alternatieve behandelingen" wat ruimdenkend vervangen door "jouw wetenschap(pers)".

Roeland
PS
Over de "VAAGHEID VAN KRETEN"
Relict, jij brengt iets op en het is niet helder maar vaag en vooral ook nog beschuldigend daarbij.
Op jou rust de verplichting helder te maken wat je wilt/bedoelt.
Je konstante probleem met controle op wetenschappelijke bevindingen dacht ik te hebben opgelost met mijn verwijzingen naar "senseofscience.org".
r.
PPSS
En reageer gerust iets trager, want je geeft wel erg de indruk dat je de met een bedoeling toegevoegde verwijzingen niet eens leest.
r.
Laatst gewijzigd door heeck op 16 okt 2006 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
relict

Bericht door relict »

Ontwijkgedrag....Leuk voorbeeld,maar nu antwoord op de vraag.....

Jij kent mijn wetenschap niet, Jij geeft een clicheevoorbeeld om mij als een clicheedenker af te stempelen..dat komt je wellicht van pas in je ontwijkgedrag... ik heb je hierboven aangegeven welke extra dimensies ik aan wetenschap geef .

Onterecht?
Hoe weet jij dat ik skepp niet lees?
Nu antwoord op mijn terechte vraag alsjeblieft.....
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Relict,
Ok gaan we puzzeltjes doen:

"Wou je het soms hebben over (gebrek aan) "integriteit" van sommigen waarvan we vermoeden dat ze wetenschappers zijn ?"
en misschien ook:
"Over de achtergronden van gebrek aan integriteit bij mensen die onderzoek doen en daarover publiceren ?"

Roeland
relict

Bericht door relict »

Ik verlang nog steeds om een antwoord op mijn vraag........

maar het past steeds beter in ontwijkgedrag.......nu zie ik meteen hoe dat werkt...Maar het begint je al te dagen...
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

relict schreef
Waarom zou ik de boel niet verwarren,
je kan een priester ook aanvallen op de misbruik van geloof...of niet? Het gebeurd rijkelijk en terecht...
Je mag best de zaken verwarren als je vind dat dat beter bij je geestesgesteldheid past :D . Maart het is onzin om wetenschap en het misbruik hiervan te vereenzelvigen met wetenschap zelf. Wat voor soort wetenschap bedoel je precies? En welke wetenschappers maken zich schuldig aan voornoemd misbruik?

Dus om een duidelijk beeld van je verhaal te krijgen vraag ik je vriendelijk om eens een typisch voorbeeld van bovenstaande te geven. Niet uitweiden gewoon onderzoek en de bewuste wetenschapper noemen. :idea:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

relict schreef: Waarom ontwijk je het belang van verantwoording die wetenschappers eigenlijk zouden moeten bezitten omdat ze de macht bezit ons leven overal te veranderen??Ze wordt ons in de meeste gevallen gewoon opgedrongen.....
Niemand dwingt je om een computer te gebruiken, in te loggen op het internet, en te discussiëren op fora.. en tóch doe je het! Kankeren op de wetenschap en tóch genieten van al die verworvenheden uit die 'doos van Pandora'. Nogal hypocriet als je het mij vraagt.
Wat doe je hier op dit forum, dit staaltje van moderne techniek, gecreëerd door wetenschappers? Wat doe je achter die computer? Wat doe je met die internetverbinding? Zondaar! Ga in een plaggenhutje op de hei wonen :lol: , dan neem ik je serieus.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Baruch
Forum fan

Bericht door Baruch »

relict schreef:Waarom de wetenschapper niet op misbruik in wetenschap?
Natuurlijk. Misbruik in de wetenschap moet worden aangepakt. Het mooie van het wetenschappelijk wereldje is dat het behoorlijk zelfreinigend is.
relict schreef:Waarom ontwijk je het belang van verantwoording die wetenschappers eigenlijk zouden moeten bezitten omdat ze de macht bezit ons leven overal te veranderen??Ze wordt ons in de meeste gevallen gewoon opgedrongen..
Waarom ben jij nog steeds in de veronderstelling dat wetenschappers zoveel macht bezitten? Het feit dat wetenschappelijke ontdekkingen veel invloed op ons leven kunnen hebben maakt niet dat wetenschappers zoveel macht hebben. Inzicht in wereldgeschiedenis en (technische) geschiedenis van de 20e/21e eeuw helpt te begrijpen dat overal waar ingrijpende veranderingen t.a.v. nieuwe uitvindingen hebben plaatsgevonden landen, regeringen, generaals, bedrijven, conglomeraties, politici, etc. de nieuw verworven kennis inzetten opdat op termijn het dagelijks leven wordt beinvloed.
relict schreef:Het is wel heel eenvoudig te stellen dat wetenschappers daarmee zelf niets te maken hebben....onzin! Ontwijkgedrag....
Natuurlijk hebben wetenschappers te maken met ethische aspecten, maar zeggen dat zij zo machtig zijn slaat nergens op. Macht heb je niet zozeer door het hebben van kennis maar door middelen om verkregen kennis te gebruiken.
relict schreef:Ik heb geen enkele reden de meeste wetenschappelijke conclusies serieus te nemen,ik lees er wel zeer vele....
Dat lijkt me een goede houding. Altijd kritisch lezen en vragen stellen, maar goed, dat geldt eigenlijk overal voor.

Groetjes,

Baruch
"Deorum offensae diis curae" [een Romeins principe]
relict

Bericht door relict »

Echt?
Wat een onzin schrijf je Devious.......
Het lijkt wel een totalitair regime die wetenschap van je.... ik mag geen kritiek uiten ,of alleen uit een hutje op de hei....ver van jouw forum....
Geweldige redenatie...je hebt me echt overtuigd van al het goede dat de wetenschap voortbrengt....
Laatst gewijzigd door relict op 16 okt 2006 16:12, 2 keer totaal gewijzigd.
relict

Bericht door relict »

Baruch,waarom zouden wetenschappers geen macht bezitten of slechts weinig?
Wat versta je onder behoorlijk zelfreinigend,of is dat wensdenken?
Denk je echt dat vele wetenschappers er behoefte aanhebben te reinigen?
Het zijn gewoon mensen hoor....
Plaats reactie