pallieter schreef: ↑27 jan 2018 18:09
Dus:
Toekomst ligt niet vast.
Heden is niet gedetermineerd (zoals we vandaag QM begrijpen)
Alles wat (ruimte)tijd ondergaat, is onderhevig aan oorzaak en gevolg.
Niet alles volgt oorzaak en gevolg (terug zoals we vandaag QM begrijpen)
Tijd en ruimte hangen samen
Hoewel tijd 1 dimensionaal is, heeft het geen nut een richting hieraan te geven. Tijd gaat over gebeurtenissen in een causaal verband, en dat heeft geen "richting".
Informatie kan (op kwantum niveau) noch gecreëerd, noch vernietigd worden.
Hoewel tijd 1 dimensionaal is, heeft het geen nut een richting hieraan te geven. Tijd gaat over gebeurtenissen in een causaal verband, en dat heeft geen "richting".
Bedoel je lineair?
Staat dat wel zo vast? Ik vraag het me namelijk af of dat 1D nu eenmaal 1D is of dat dat maar mijn interpretatie kan zijn.
Informatie kan (op kwantum niveau) noch gecreëerd, noch vernietigd worden.
Wat bedoel je hiermee?
Informatie wordt toch in een continu proces gecreëerd ?
Bedoel je dat alle info al aanwezig is op kwantum niveau? Altijd al aanwezig moet zijn geweest.. zoiets?
Is het zgn. zwarte gat geen informatie vernietiger?
Volgens mij zijn ruimte en tijd onderling vrij gelijk qua bestaansrecht ALS je uit gaat van een fysieke werkelijkheid.
Zonder tijd geen ruimte en zonder ruimte geen tijd.
In een fysieke werkelijkheid MOET er tijd verstrijken, hoe kort het dan ook moge zijn (Planck). Verstrijken is verstrijken; de hoeveelheid maakt niet uit.
Ik ben er alleen nog steeds niet uit of er nou wél of niet een fysieke werkelijkheid is.
N.B.
Ik was bij deze post gestopt met verder lezen, zie nu dat zwarte gat voorbijkomen. Hawking en ikke worden nog eens dikke vriendjes