Dromen

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
Petra
Banned

Re: Dromen

Bericht door Petra »

doctorwho schreef: 24 feb 2018 10:06 Was vannacht met mijn vriendin in een museum. Aldaar moesten we een trap en een portaal gaan schilderen (niet op doek). Er stond een emmer verf klaar. Op zich al merkwaardig dat we dit heel gewoon vonden. Maar ik vond dat er onvoldoende materiaal was en ging bij de museumdirecteur vragen om afplak-tape. Kwam ze met een kwart rolletje aan. Tsja zei ik nu moet ik eerst de stad in om tape te gaan kopen want het begint met goed afplakken. Hoe het verder afliep weet ik niet meer. Wel waar het vandaan komt, want heb vanwege de komende vorst de watergedragen verf vanuit de schuur in huis gezet en mijn vriendin gaat vandaag naar een museum.
Aangezien het museum en de verf verklaarbaar zijn maar de afplakrolletjes niet.....

Misschien omdat je de museumdirectrice een directeur noemde dat ze dacht.. zoek het lekker uit met je rolletjes.
Of het is een voorspellende droom en je moet nu als de sodemieter meer rolletjes kopen om af te plakken. Bijvoorbeeld omdat je binnenkort lekkage krijgt. :o
Of je ramen zijn niet goed genoeg geïsoleerd.
Of .. ehhhh... god.. wat kun je allemaal wel niet met afplak tape :lol:
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Petra schreef: 25 feb 2018 05:22 Misschien omdat je de museumdirectrice een directeur noemde dat ze dacht.. zoek het lekker uit met je rolletjes.
Directeur is de titel die deze dame wenst dat respecteer ik volledig :idea:
Ze had gewoon niet zoveel kaas gegeten van echt schilderwerk en viel daarmee door de mand.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik loop door de straat waar ik mijn jeugd heb doorgebracht. Kijk bij een huis (iets verderop in de straat) naar binnen (weet zelfs nog welk rijtje huizen dit was) en zie een bordje staan met het overlijden van mijn juffrouw uit de 1e klas lagere school.
Niet helemaal uit de lucht komen vallen deze droom, want mijn vrouw had die middag een crematie en 's avonds tijdens een etentje ook gepraat over overlijden.
Maar waar die juf ineens vandaan kwam???
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Petra
Banned

Bericht door Petra »

doctorwho schreef: 25 feb 2018 09:03
Petra schreef: 25 feb 2018 05:22 Misschien omdat je de museumdirectrice een directeur noemde dat ze dacht.. zoek het lekker uit met je rolletjes.
Directeur is de titel die deze dame wenst dat respecteer ik volledig :idea:
Ze had gewoon niet zoveel kaas gegeten van echt schilderwerk en viel daarmee door de mand.
Het kan natuurlijk ook dat ze de tape aan een architect had gegeven om het wat beter op rolletjes te laten lopen. Die deed ze in een mand zodat de schilder ze bij de hand zou hebben... zat er een gat in de mand. :shock:

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Petra
Banned

Bericht door Petra »

dikkemick schreef: 25 feb 2018 11:53 Maar waar die juf ineens vandaan kwam???
Het staat gewoon algemeen voor iemand waar je iets van leert. Gezien de 1e klas setting; kinderlijke onbevangenheid.
Het kan zijn dat die overleden persoon daarmee samenhangt voor jou. Of je vrouw. :)

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Petra schreef: 26 feb 2018 04:17 Het kan natuurlijk ook dat ze de tape aan een architect had gegeven om het wat beter op rolletjes te laten lopen. Die deed ze in een mand zodat de schilder ze bij de hand zou hebben... zat er een gat in de mand. :shock:
Tsja die architect was al honderd jaar dood en had vergeten het mand met tape overdragen in zijn wilsbeschikking op te laten tekenen.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

doctorwho schreef: 26 feb 2018 09:12
Petra schreef: 26 feb 2018 04:17 Het kan natuurlijk ook dat ze de tape aan een architect had gegeven om het wat beter op rolletjes te laten lopen. Die deed ze in een mand zodat de schilder ze bij de hand zou hebben... zat er een gat in de mand. :shock:
Tsja die architect was al honderd jaar dood en had vergeten het mand met tape overdragen in zijn wilsbeschikking op te laten tekenen.
:lol:

De architect had ook zo slim kunnen zijn om eerst die mand dicht te tapen. :lol:

Eigenlijk, in een droom... gaat het altijd (meestal dan hè) over jezelf.
Als jij droomt dat je schilder bent maar -watdanook- mist om je werk goed te kunnen doen omdat iemand anders dat niet heeft geregeld.... dan zou de boodschap kunnen zijn dat je ook niet afhankelijk moet zijn van anderen maar je eigen zaakjes/spullen op orde moet hebben.

Dit is normaal gesproken de uitleg bij het missen of het zoeken van dingen in dromen.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Petra schreef: 27 feb 2018 03:38 Als jij droomt dat je schilder bent maar -watdanook- mist om je werk goed te kunnen doen omdat iemand anders dat niet heeft geregeld.... dan zou de boodschap kunnen zijn dat je ook niet afhankelijk moet zijn van anderen maar je eigen zaakjes/spullen op orde moet hebben.
In het echt ben ik door schade en schande wijzer geworden zeer goed voorbereid al het om schilderwerkzaamheden gaat. Je ziet maar dat zo'n museumdirecteurmevrouw van het echte schildersbestaan geen kaas heeft gegeten.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Nog droomuitleggers op het forum?
Ik droom veel maar kan me meestal niet meer dan flarden herinneren. Wat al jaren een steeds terug kerende droom is, is dat ik ergens naar op weg ben maar nooit aankom?
Het landschap is nooit het zelfde en ik ben altijd te voet. :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Fish schreef: 27 feb 2018 21:50 Nog droomuitleggers op het forum?
Ik droom veel maar kan me meestal niet meer dan flarden herinneren. Wat al jaren een steeds terug kerende droom is, is dat ik ergens naar op weg ben maar nooit aankom?
Het landschap is nooit het zelfde en ik ben altijd te voet. :?
Leuk!
Op weg zijn we allemaal, tot we tussen zes plankjes o.i.d. eindigen.
Meestal zit het 'm erin HOE je op weg bent in je dromen. Dan maakt het uit of je per trein/auto/straaljager reist (ga je snel of langzaam), en wie er aan het stuur zit. (voel je je door anderen gedreven of voel je jezelf aan het roer staan).

Te voet beweeg je je dus langzaam maar je hebt wel het gevoel dat je je eigen pad loopt.
En dan maakt het uit hoe je je in je droom voelde. (Tevreden of gefrustreerd, was het landschap prettig of vervelend, glad of hobbelig, veel omhoog klimmen en omlaag klauteren of strak rechtdoor).

Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Petra schreef: 28 feb 2018 03:25 (Tevreden of gefrustreerd, was het landschap prettig of vervelend, glad of hobbelig, veel omhoog klimmen en omlaag klauteren of strak rechtdoor).
Het landschap varieerd hoewel nooit bergachtig, verder ben ik wel enigzins gefrustreerd vanwege het niet aankomen.
Een christen zou zeggen dat ik op zoek naar god ben maar het zelf nog niet door heb.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Fish schreef: 28 feb 2018 15:11
Petra schreef: 28 feb 2018 03:25 (Tevreden of gefrustreerd, was het landschap prettig of vervelend, glad of hobbelig, veel omhoog klimmen en omlaag klauteren of strak rechtdoor).
Het landschap varieerd hoewel nooit bergachtig, verder ben ik wel enigzins gefrustreerd vanwege het niet aankomen.
Een christen zou zeggen dat ik op zoek naar god ben maar het zelf nog niet door heb.
:lol: Ach jah, wie is er niet op zoek, maar of dat nou naar een god zou moeten zijn.
Denk je eens in als er niks meer te zoeken of te vinden viel.. geen gein aan volgens mij.

Gefrustreerd omdat het je te langzaam gaat?
Geniet je onderweg van het landschap of heb je er geen oog voor?
Gebeurt er nog wat in of met het landschap of is het wat saai?
Staan er bordjes langs de weg of is er een einddoel wat gehaald moet worden?
Loop je vermoeid te strompelen of stap je flink door?
Houd je de moed er in? Word je boos en gemotiveerd of terneergeslagen?

Anyway... m.i. kunnen mensen namelijk het beste zelf hun dromen interpreteren omdat hoe je je voelde in je droom het meest belangrijk is.

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate »

@Petra:
Is er nog steeds dromenuitlegspreekuur?
Ik heb een aantal thema's die al vele jaren steeds in verschillende context terugkomen en daarvan wil ik er wel een of twee delen...
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

Ik zeg niks. :-"
Ik zeg toch wat, misschien wil je graag de Camino lopen? https://nl.wikipedia.org/wiki/Pelgrimsr ... ompostella en dat is een héél eind.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Storm schreef: 01 mar 2018 11:48
Ik zeg niks. :-"
Ik zeg toch wat, misschien wil je graag de Camino lopen? https://nl.wikipedia.org/wiki/Pelgrimsr ... ompostella en dat is een héél eind.
Mijn oudste zuster heeft het gedaan. Lijkt me wel wat zo'n eind lopen.
Plaats reactie