Privacy perikelen

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Privacy perikelen

Bericht door dikkemick »

Tiberius C: Wat versta je onder doelloos/zinloos? Door de grachten van Amsterdam varen of de molens bij Kinderdijk bezoeken? Want dan ben ik het hartgrondig met je eens.

En Peter. Inderdaad heeft eea te maken met de informatie die uit China komt. Alles is erop gericht een positief beeld van de grote leider te houden (voor de bevolking daar) maar lijkt lijkt zn doel faliekant te gaan missen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 10 jan 2023 09:49 Tiberius C: Wat versta je onder doelloos/zinloos? Door de grachten van Amsterdam varen of de molens bij Kinderdijk bezoeken? Want dan ben ik het hartgrondig met je eens.
Dat val er onder andere onder.
Maar ook naar een voetbalweistrijd gaan kijken 6000km verderop zou onmogelijk moeten worden.

Veel ellende in de wereld wordt veroorzaakt door veel te veel vervoer van goederen en personen, dat moet dus beperkt worden.
Natuurlijk is dat niet leuk voor mensen die jaarlijks twee of driemaal naar de andere kant van de wereld reizen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En dit betekent inderdaad inperking van de heilige doorgeslagen privacyregels. M.n Nederland is hier heer en meester in.
Privacy begrijp ik. Niet alle data moet vrij verkrijgbaar op straat liggen, maar 40 jaar terug was privacy alleen de schutting of heg in je tuin. Nu valt alles onder privacy
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 10 jan 2023 09:57 En dit betekent inderdaad inperking van de heilige doorgeslagen privacyregels. M.n Nederland is hier heer en meester in.
Privacy begrijp ik. Niet alle data moet vrij verkrijgbaar op straat liggen, maar 40 jaar terug was privacy alleen de schutting of heg in je tuin. Nu valt alles onder privacy
Gisteren tijdens het kijken naar 'Opsporing verzocht' dacht ik nog ff aan jou en jouw vermeende 'Heilige' en doorgeslagen privacyregels. Dat valt echt heel erg mee hoor, kijk zelf maar het volgende korte fragment uit de aflevering van gisteren:

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ja, als ALLE andere opties niets opleveren.....
Mijn vraag (en ik mag dit niet vragen): waarom zijn dit altijd beelden van gekleurde mensen?
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 11 jan 2023 08:00 Ja, als ALLE andere opties niets opleveren.....
Mijn vraag (en ik mag dit niet vragen): waarom zijn dit altijd beelden van gekleurde mensen?
Waarom mag jij die vraag niet stellen? Van wie niet?

Mijn antwoord op de vraag die jij volgens jou niet mag stellen
is wellicht een antwoord wat ik volgens jou niet mag geven en
zulks heeft mijns inziens onder andere te maken met projectie en prejudice,
ff denken, dat is geen goed Nederlands woord, vooroordeel[?]:

Hersens racisme - ZW.jpg
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dan heb je alleen de racisten nog maar te pakken. Opsporing verzocht heeft meestal met criminaliteit te maken.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 11 jan 2023 08:45 Dan heb je alleen de racisten nog maar te pakken. Opsporing verzocht heeft meestal met criminaliteit te maken.
Ik heb een nieuw topic geopend betreffende 'Institutioneel racisme in Nederland'
Je kan dat als antwoord beschouwen en er eventueel daar op reageren.
Kunnen we ons in dit topic verder beperken tot 'Privacy perikelen'

Zie eventueel: 'Institutioneel racisme in Nederland'
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 11 jan 2023 08:00 Ja, als ALLE andere opties niets opleveren.....
ff Los van de suggestie dat het altijd beelden van gekleurde mensen zou betreffen, want gekleurde mensen hebben even veel/weinig recht op privacy als witte mensen [toch?], het gaat in dit topic over 'Privacy perikelen'.

Wat bedoelje eigenlijk met jouw opmerking:
dikkemick schreef: 11 jan 2023 08:00 Ja, als ALLE andere opties niets opleveren
:?: :?: :?:

Ik begrijp daar namelijk uit dat jij de bestaande privacyregels reeds aan de kant wilt schuiven nog vóór alle andere mogelijke opties zijn toegepast en in dat geval heeft jouw missie/strijd tegen de huidige privacyregels niets van doen met die privacyregels op zichzelf, maar strijd je feitelijk tegen het [waan?]idee van
  • 'Heilige' [SIC] en doorgeslagen privacyregels.
In onze vrije en Democratische samenleving moeten mensen erop kunnen vertrouwen dat organisaties en met name overheidsinstanties zorgvuldig omgaan met hun gegevens. Nu en in de toekomst. Privacy is een grondrecht en als dat om moverende reden aan de kant zou mogen worden geschoven nog vóór alle andere mogelijke opties zijn toegepast, dan leg je mijns inziens de bijl aan de wortels van onze vrije Democrate!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Goed, laten we verder gaan met privacy.
Artikel in Volkskrant vandaag: "Zo bescherm je Nederland tegen online dreiging"
Een tenenkrommend artikel over de onmogelijkheden van NCSC (nationaal cybercentrum). Het komt er in t kort op neer als een vermoede hack persoonsgegevens bevat deze NIET bekeken mag worden door dit NCSC.
Het vergelijk werd gemaakt: Alsof de brandweer weet welke bedrijfspanden gevaar lopen en niets mag zeggen.

Hele artikel wellicht ook online te lezen.

500 duizend ip-adressen van hackers, malafide websites of gehackte bedrijven ontvangt het NCSC dagelijks. Met ruim 95 procent daarvan mocht de Vries tot voor kort niets doen.

Zo lijkt er enig licht in de duisternis te komen....
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 14 jan 2023 10:54 Goed, laten we verder gaan met privacy.
Zonder eerst ff in te gaan op mijn vraag/reactie? OK, ga er dan maar weer lekker op los, als een soort Don Quichot op zoek naar andere Reusachtige Gevaren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 14 jan 2023 11:51
Zonder eerst ff in te gaan op mijn vraag/reactie? OK, ga er dan maar weer lekker op los, als een soort Don Quichot op zoek naar andere Reusachtige Gevaren?
Excuus. Als alle andere opties.... Daarmee bedoelde ik dat we als aller-ALLERlaatste middel iets gaan inzetten dat werkt! Een middel waarmee daders opgepakt kunnen worden OMDAT ze zichtbaar in beeld worden gebracht.

Overigens is je film-linkje aan mij gericht afgeschermd vanwege "prive" doeleinden. :D
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 14 jan 2023 11:56 Overigens is je film-linkje aan mij gericht afgeschermd vanwege "prive" doeleinden. :D
:mrgreen:

Ojeetje, als ik daarmee privacy regels heb geschonden,
dan vind ik zulks 'Heilige' en doorgeslagen privacyregels! :D
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 14 jan 2023 11:56
HierEnNu schreef: 14 jan 2023 11:51
Excuus. Als alle andere opties.... Daarmee bedoelde ik dat we als aller-ALLERlaatste middel iets gaan inzetten dat werkt! Een middel waarmee daders opgepakt kunnen worden OMDAT ze zichtbaar in beeld worden gebracht.

Overigens is je film-linkje aan mij gericht afgeschermd vanwege "prive" doeleinden. :D
Ik heb ook nog een voorbeeld gevonden met witte verdachten:

Venlo: Jong tweetal gezocht om ernstige mishandeling

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Geschminkt?

Nee, natuurlijk maken ook onze inlandse lieverdjes zich schuldig aan misdadig gedrag.
Maar ontneem ze alle privacy en deel dit soort beelden sneller!
Einstein/Mick
Plaats reactie