[Mijn] Gevoelens van haat

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: [Mijn] Gevoelens van haat

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 14 okt 2023 10:40
lost and not found yet! schreef: 13 okt 2023 23:28 @ Dikkemick!

Ik ga het je nog 1 keer proberen uit te leggen!

Stel, je hebt een buurman, die, let wel, vanaf het begin van zijn bestaan, de uitdaging heeft om jou en je familie en landgenoten te vernietigen! Het is je buurman hè? Next door! Hoe zou je daar mee om gaan? Zou je echt je familie opofferen om het je buurman naar z’n zin te maken? Onderhandelen is niet mogelijk hè! Het uiteindelijke doel van je buurman staat onomstotelijk vast! Geen discussie! Never! Nooit! Geen enkele mogelijkheid! En als je zou durven aanbellen bij je buurman, dan stuurt je buurman z’n kinderen om jou te beantwoorden en te beïnvloeden! Kies maar!
En daarom is het gewettigd om het flatgebouw waarin die buurman woont, plat te gooien terwijl ook de andere bewoners er nog wonen?
Ik zelf zou waarschijnlijk zo van haat vervuld zijn dat ik om mijn geliefde naasten te redden zo nodig het flatgebouw waarin die buurman woont plat te gooien. Of ik op dat moment, net als de Israëliërs momenteel, nog voldoende menselijkheid actueel zou hebben om eerst te waarschuwen zodat die andere bewoners zich naar het zuiden zouden kunnen verplaatsen?
Hmmm ... dat weet ik eerlijk gezegd niet ... :oops:

ff Los van of het gewettigd is,
zou jij ervoor kiezen om jouw geliefde naasten af te laten slachten
in plaats van dat flatgebouw plat te gooien?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 14 okt 2023 11:14

Stel, je hebt een buurman, die, let wel, vanaf het begin van zijn bestaan, de uitdaging heeft om jou en je familie en landgenoten te vernietigen! Het is je buurman hè? Next door! Hoe zou je daar mee om gaan? Zou je echt je familie opofferen om het je buurman naar z’n zin te maken? Onderhandelen is niet mogelijk hè! Het uiteindelijke doel van je buurman staat onomstotelijk vast! Geen discussie! Never! Nooit! Geen enkele mogelijkheid! En als je zou durven aanbellen bij je buurman, dan stuurt je buurman z’n kinderen om jou te beantwoorden en te beïnvloeden! Kies maar!
Lanfy, wil je dit eens goed tot je nemen? Als je hetdan over het begin hebt.....
Je kunt dit gebeuren niet los zien van de geschiedenis. Lees het aub nauwkeurig alvorens je je pro Israël sympathieën spuit

viewtopic.php?f=23&t=18866&start=420#p624597
Je duikt weg voor je eigen gevoelens van haat!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

HierEnNu schreef: 13 okt 2023 08:45
dikkemick schreef: 12 okt 2023 19:16 HierEnNu, we gaan t zien hoe t de Palestijnen in de toekomst zal vergaan.
Ik gun beide partijen rust en vrede, maar ik houd mn hart vast.
Dankjewel voor deze bijdrage die mij uit het hart gegrepen kon zijn!
I stand corrected:
  • inmiddels geloof ik er geen ene jota meer van:
    jij wilt mijns inziens zelf rust en vrede,
    en daarom ontloop je al dan niet bewust je eigen gevoelens van haat!
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

lost and not found yet! schreef: 12 okt 2023 23:23 En nog steeds anti Israel of sta je nu redelijk in het midden?
kun je in het midden staan?
of is elke kritiek op hamas moslimhaat en kritiek op israel per definitie jodenhaat?
appelfflap
Banned

Stel, je hebt een buurman, die, let wel, vanaf het begin van zijn bestaan, de uitdaging heeft om jou en je familie en landgenoten te vernietigen!
je vergeet 1 stap
waarom wil die buurman je dood?

Ik heb Vranckx ooit weten schrijven dat heel veel Palestijnse gezinnen in gaza nog altijd de sleutel van hun oorspronkelijk huis in Israel hebben, nl het huis waar hun grootouders in 1948 uit verdreven werden.

Willen ze de israeli dood omdat hij Jood is of willen ze gewoon terug vanwaar ze verdreven werden? of zijn we op een punt aanbeland dat het niet meer uitmaakt?

en nu heb jij veel mogelijkheden om aan te geven waarom de israeli die Palestijn wel moest verdrijven.
gzaande van zelfverdediging tem het Bijbelse "wij werden millennia geleden verjaagd en nu willen wij terug"
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 14 okt 2023 14:10
dikkemick schreef: 14 okt 2023 11:14

Lanfy, wil je dit eens goed tot je nemen? Als je hetdan over het begin hebt.....
Je kunt dit gebeuren niet los zien van de geschiedenis. Lees het aub nauwkeurig alvorens je je pro Israël sympathieën spuit

viewtopic.php?f=23&t=18866&start=420#p624597
Nee, ik begrijp mijn gevoel van onbegrip (jij noemt t haat). Ik haat t wel dat jouw Bibi nog steeds de macht heeft.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 14 okt 2023 14:35
HierEnNu schreef: 14 okt 2023 14:10:scissors:
Nee, ik begrijp mijn gevoel van onbegrip (jij noemt t haat). Ik haat t wel dat jouw Bibi nog steeds de macht heeft.
Ik begrijp dat je het kennelijk verkiest om veel energie te steken in het proberen te begrijpen van jouw GEVOELENS van onbegrip in plaats van de situatie te accepteren zo zoals die is en zich nog verder zal gaan ontwikkelen, maar ik verwacht oprecht dat die ambivalentie en cognitieve dissonantie die velen van ons ten deel valt en als een soort van massa-psychose als neerslag over ons allen neerdaalt en waar we ieder op ons eigen manier mee moeten zien te dealen, dat zulks alleen nog maar erger wordt, door het ongekende wat eventueel nog kan en waarschijnlijk zal gaan plaats vinden ...

Jij schrijf in één adem dat je niet haat EN:
  • "Ik haat t wel dat jouw Bibi nog steeds de macht heeft."
Ja, ik WEET dat je iets anders bedoelt dan wat je schrijft,
maar zulks laat onverlet dat je zulks wel degelijk daadwerkelijk schrijft!

Retorisch vraagje:
  • begrijpt jouw hersencel echt niet hoe HATELIJK het is
    om te schrijven dat het MIJN Bibi is?
OOK als je het zo niet bedoelt of zelfs lollig bedoelt, het blijft intens HATELIJK.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

axxyanus schreef: 14 okt 2023 10:40

En daarom is het gewettigd om het flatgebouw waarin die buurman woont, plat te gooien terwijl ook de andere bewoners er nog wonen?
Wat stel jij voor dan? Er is in een oorlog, die er nu is, altijd bijkomende schade! Hamas wist wat er ging gebeuren met hun eigen bevolking na deze aanval en nu is bijkomende schade door Israel wel buitenproportioneel?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Dikkemick schreef:
Mijn conclusie is dat de Palestijnen de underdog in deze hele geschiedenis zijn en dat alleen 2 staten opdeling een oplossing voor dit schrijnende en slepende conflict is.
Ik ben het er in zoverre mee eens dat ook ik denk dat uiteindelijk een 2 statenoplossing de enige mogelijkheid is! Maar die ga je met Hamas niet bereiken! Nooit! Die onderhandelen niet en hebben als eerste punt in hun manifest de TOTALE VERNIETIGING van Israel, (om even bij je hoofdletters te blijven) staan! Niets anders! Wat dan?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
appelfflap
Banned

lost and not found yet! schreef: 14 okt 2023 22:40 Ik ben het er in zoverre mee eens dat ook ik denk dat uiteindelijk een 2 statenoplossing de enige mogelijkheid is! Maar die ga je met Hamas niet bereiken!
Ook niet met Israel vrees ik

Ik zie het totaal niet gebeuren dat politiek Israel ook maar 1 detail aan zijn annexatie- en nederzettingenpolitiek in de westbank en ivm Jeruzalem zal veranderen. dat maakt het de facto onmogelijk dat de westbank ooit een onafhankelijke staat kan zijn.

Yuval noah harari
https://www.youtube.com/watch?v=8dtdlWLPT7o
die 1O minuten zal je zeker interesseren
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

appelfflap schreef: 14 okt 2023 23:40 Yuval noah harari
Dat was een zeer interessant gesprek. Een wijs man!
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 14 okt 2023 23:40:scissors:

Yuval noah harari
Zeer verhelderend! Thanks for sharing!
lost and not found yet!
Bevlogen

HierEnNu schreef: 15 okt 2023 13:44
appelfflap schreef: 14 okt 2023 23:40:scissors:

Yuval noah harari
Zeer verhelderend! Thanks for sharing!
Voor mij ook zeer verhelderend! En vooral een partij die niet wil onderhandelen totaal uitsluiten! Het begint tenslotte met een conversatie!
We will dance again!
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

lost and not found yet! schreef: 15 okt 2023 22:44 Voor mij ook zeer verhelderend! En vooral een partij die niet wil onderhandelen totaal uitsluiten! Het begint tenslotte met een conversatie!
Klopt. Dat is indirect ook het punt dat Ehoed Barak maakt als hij zegt: 'Zonder Hamas kunnen we weer praten over tweestatenoplossing' (NOS). Zolang Hamas een rol van betekenis speelt, is vrede simpelweg onmogelijk.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 16 okt 2023 01:33
lost and not found yet! schreef: 15 okt 2023 22:44 Voor mij ook zeer verhelderend! En vooral een partij die niet wil onderhandelen totaal uitsluiten! Het begint tenslotte met een conversatie!
Klopt. Dat is indirect ook het punt dat Ehoed Barak maakt als hij zegt: 'Zonder Hamas kunnen we weer praten over tweestatenoplossing' (NOS). Zolang Hamas een rol van betekenis speelt, is vrede simpelweg onmogelijk.
Wat is er nieuw? Ook toen Hamas de verkiezingen hadden gewonnen, wilde Israel al onder geen voorwaarde met hen praten. Nu is het heel begrijpelijk, maar toen vond ik het maar dom.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie