Effective Accelerationism

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

VseslavBotkin
Diehard

Re: Effective Accelerationism

Bericht door VseslavBotkin »

HierEnNu schreef: 12 mar 2024 04:45
VseslavBotkin schreef: 12 mar 2024 00:30
holog schreef: 01 mar 2024 20:17 Alhoewel effective accelerationism, een samenstelling is van 'accelerationism' en 'effective altruism' en er wel sommige overeenkomsten zijn , zijn er ook zware verschillen en ook wel tegenreactie. Btw de echte 'crazy'-ones, zowel op cult niveau, als op waar ze mee bezig zijn behoren eerder tot de 'decel'
Kun je hier meer over vertellen? Ik ben totaal niet bekend met decel.
Ik ook niet hoor en ik kan ook niet echt volgen waar jullie het over hebben, maar vind het wel spannend om mee te lezen, zo van, "Jaaaa, dalik snap ik waar het over gaat!". :mrgreen:
Haha, dat is de authentieke filosofische ervaring. Ik weet niet hoeveel boeken ik heb gelezen waar ik dacht, "waar gaat dit in Godsnaam over", en na heel veel tranen en zweet kun je er chocola van maken.
Een linkje naar 'decel' vinden kan ik wel:
  • "“Decel” is a derogatory slang word used by the e/acc community. It’s short for “decelerationist”, meaning someone who wants to slow down technological progress. Most decels probably wouldn’t explicitly think of themselves this way, but their attitudes and beliefs end up working in that direction. "
BRON: Noah Smith 4 okt 2023
Don't be a decel
Technological progress must be harnessed, not fought
Zoiets dacht ik ook, inderdaad, maar holog vond dat ze een beetje sekte-achtig overkwamen, ik ben wel benieuwd hoe dat precies zit. Landiaanse acceleratonisten (zie mijn eerste bericht in dit topic) komen namelijk al aardig gestoord op me over.
"Any proposition passing the lips of a priest is necessarily totally false, excepting only insidiouses whose message is momentarily misunderstood. It is impossible to deny him without discovering some buried fragment or reality." (Nick Land)

https://fanged-nominals.blogspot.com/
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Vseslav,

Dank voor het herhalen van je link
https://www.noahpinion.blog/p/dont-be-a-decel

Daar haal ik het volgende samenvattende uit:
The U.S. as a whole is not yet a decel nation, but we have far more decels than is healthy.

Why? The most obvious hypothesis is that American society has just been through a period of unrest, where existing social relations were challenged and disrupted. The social conflicts of the 2010s created a deep sense of unease throughout the U.S., in which no one is quite sure whether their country really belongs to them, or how they ought to act around their fellow countrymen, or how they can secure their jobs and social positions. In such a climate, it’s natural to resist any form of change — to view technological progress as just one more thing that makes our lives uncertain. Recall that the original Luddite movement coincided with the revolutionary fervor that was sweeping Europe in the early 1800s.
Decel movements may simply be a way of crying “Stop the bus, we want to get off!”.
Daarbij passeerden eerst het oordeel over antivaxx, zonnecellen en A.I. met dan deze duidelijke waarschuwing en de oversimplificerende vergelijking met een werklozen-protest.
Vergelijk met de stakingen tijdens Thatcher haar bewind zou minder goed passen?
Of met het opdoeken van de steenkoolmijnen hier dat gepaard ging met de noodzaak nieuwe werkgelegenheid te realiseren?

Holog,

Ik wordt wat nittelig van de druk die uit die aangehaalde tekst hierboven spreekt om partij te kiezen terwijl er minstens drie totaal verschillende veranderingen worden gepresenteerd alsof het over een enkele zaak gaat.
Alleen ben ik ook kwijt wat jij er als topic-aandrager zelf van vindt en waarom.
Kan je nog wat duidelijker zijn over wat je eerder leek voor te staan:
Maar E\Acc stelt eigenlijk een meer gebalanceerde vorm voor, dewelke niet puur top down is en ook niet volledig buttom up, een soort van meer dynamisch adaptief cybernetic systeem , welke meer in het midden ligt.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

VseslavBotkin schreef: 13 mar 2024 09:34 Zoiets dacht ik ook, inderdaad, maar holog vond dat ze een beetje sekte-achtig overkwamen, ik ben wel benieuwd hoe dat precies zit. Landiaanse acceleratonisten (zie mijn eerste bericht in dit topic) komen namelijk al aardig gestoord op me over.
Nu ja als je een beetje met bv de openAi story mee bent , zou dat niet zo vreemd mogen zijn , bedenk maar 'Feel the AGI !' van Sutskever, diegene die OpenAi tesamen met effective altruism tot val bracht
https://futurism.com/openai-employees-s ... ual-claims
Of bedenk als voorbeeld 'de brainchip' van Elon Musk.
Dat is oa de decel beweging.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
VseslavBotkin
Diehard

holog schreef: 13 mar 2024 19:54
VseslavBotkin schreef: 13 mar 2024 09:34 Zoiets dacht ik ook, inderdaad, maar holog vond dat ze een beetje sekte-achtig overkwamen, ik ben wel benieuwd hoe dat precies zit. Landiaanse acceleratonisten (zie mijn eerste bericht in dit topic) komen namelijk al aardig gestoord op me over.
Nu ja als je een beetje met bv de openAi story mee bent , zou dat niet zo vreemd mogen zijn , bedenk maar 'Feel the AGI !' van Sutskever, diegene die OpenAi tesamen met effective altruism tot val bracht
https://futurism.com/openai-employees-s ... ual-claims
Of bedenk als voorbeeld 'de brainchip' van Elon Musk.
Dat is oa de decel beweging.
Lol, hier wist ik niks van. Echt Black Mirror-shit.
"Any proposition passing the lips of a priest is necessarily totally false, excepting only insidiouses whose message is momentarily misunderstood. It is impossible to deny him without discovering some buried fragment or reality." (Nick Land)

holog
Bevlogen

Bericht door holog »

HierEnNu schreef: 12 mar 2024 04:45 maar vind het wel spannend om mee te lezen, zo van,
Our thermodynamic god. .

Klagen en zagen is al wat ze kunnen
Bijlagen
20240312_212118.jpg
20240314_075905.jpg
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

HierEnNu schreef: 12 mar 2024 04:45 maar vind het wel spannend om mee te lezen, zo van,
Hier en nu omdat ik vermoed dat jij een beetje de inleiding hebt gemist

holog
Bevlogen

Bericht door holog »

Voor Heeck

Amerauder
Ervaren pen

Bericht door Amerauder »

Het is interessant dat effective accelerationism uit accelerationism voort lijkt te komen, terwijl het op een bepaalde manier eigenlijk juist het tegenovergestelde voor ogen lijkt te hebben.

Misschien iets te simpel zo, maar om het punt duidelijk naar voren te laten komen:

Accelerationism is, even heel kort door de bocht en versimpeld: in plaats van de technologische vooruitgang tegen te houden, laten we hem juist bespoedigen, want op die manier zal het systeem ook eerder instorten, en zal langs die weg duidelijk worden dat het utopische denken niets dan een schadelijke illusie is die we gauw moeten vergeten. (Het wordt dan ook wel eens als 'neo-reactionary' omschreven.)

Effective accelerationism is, heel kort door de bocht en versimpeld: in plaats van de technologische vooruitgang tegen te houden, laten we hem juist bespoedigen, want op die manier zullen we eerder onze utopische droom bewerkstelligen, waarin de machine-god over ons zal heersen in het land van melk en honing, en zullen we eindelijk gelukkig zijn.

Precies het tegenovergestelde, toch? Ze zijn het erover eens dat de technologische vooruitgang niet gestopt moet worden, maar juist bespoedigd, maar om volledig aan elkaar tegengestelde redenen.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

“Holog” schreef: Voor Heeck
Dat klinkt aardig, maar ik ben niet gelijk enthousiast om een uur te besteden aan Joost mag weten wat. Want ik investeerde zo ook al eens een 3 uur aan Lecun.

Ook bleken deze mannen zo snel te praten dat ik me al gelukkig voelde met de optie waarmee het afspelen kon worden vertraagd.
Na een kwartier afgehaakt. Want hoewel ik dankzij mijn broer een ietsje snap van het belang om het absolute nulpunt te benaderen als je losse deeltjes wilt testen, en nog zo een paar dingen mis ik teveel.

Bijvoorbeeld waarom je al deze high-tech hier zonder toelichting of mogelijk doel uitstort.

Roeland
VseslavBotkin
Diehard

VseslavBotkin schreef: 27 feb 2024 17:36
heeck schreef: 27 feb 2024 17:07 VseslavBotkin,

Gelijk aangehaakt op deze uitnodiging?
Discover more from Beff’s Newsletter
Schizoid thoughts about effective accelerationism.
Of voor de zekerheid eerst “schizoid thoughts” opgezocht?

Roeland
Welkom in deze internetsubcultuur, zo te zien was je nog niet bekend. Het is algemeen bekend dat dit soort stof mensen met gekwelde psyches aantrekt. Of "Beff Jezos" serieus is of dat het tongue-in-cheek is kan ik niet zo 1 2 3 zeggen. In zijn substack-profiel noemt hij zich "based schizo-autist".
Forbes disclosed in December 2023 that the @BasedBeffJezos persona is maintained by Guillaume Verdon, a Canadian former Google quantum computing engineer and theoretical physicist.[10] The revelation was supported by a voice analysis conducted by the National Center for Media Forensics of the University of Colorado Denver, which further confirmed the match between Jezos and Verdon. The magazine justified its decision to disclose Verdon's identity on the grounds of it being "in the public interest".[10]

On 29 December 2023 Guillaume Verdon was interviewed by Lex Fridman on the Lex Fridman Podcast and introduced as the "founder of [the] e/acc (effective accelerationism) movement".[11]

https://en.wikipedia.org/wiki/Effective ... dBeffJezos

heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

VseslavBotkin,

Uiteraard jij ook hartelijk bedankt voor een 3 uur kijkplicht.
Gelukkig ben ik al wat voorgewassen met Guillaume zijn belangstelling voor de info-overgang op de rand van een zwart gat.
Zoiets roept onmiddelijk een snapgevoel op omdat je de verdichting van massa ahw ziet samenvloeien met de Kantiaanse ontkenning van het totale kennen.
Ik denk de denkbeelden per 20-minuten te gaan consumeren opdat ik mijn eigen motto dat begrip een waan met warm gevoel is, intenser kan beleven.

Roeland
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

VseslavBotkin schreef: 14 mar 2024 16:52
Forbes disclosed in December 2023 that the @BasedBeffJezos persona is maintained by Guillaume Verdon, a Canadian former Google quantum computing engineer and theoretical physicist.[10] The revelation was supported by a voice analysis conducted by the National Center for Media Forensics of the University of Colorado Denver, which further confirmed the match between Jezos and Verdon. The magazine justified its decision to disclose Verdon's identity on the grounds of it being "in the public interest".[10]

On 29 December 2023 Guillaume Verdon was interviewed by Lex Fridman on the Lex Fridman Podcast and introduced as the "founder of [the] e/acc (effective accelerationism) movement".[11]

https://en.wikipedia.org/wiki/Effective ... dBeffJezos

Code: Selecteer alles

[youtube]8fEEbKJoNbU[/youtube]
AHA! Thanks ... het kwartje heeft een begin gemaakt met beginnen te vallen ... \:D/
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Voor Holog,

Van diverse sprekers die hier per video worden gedropt heb ik wat publikaties nagetrokken.
En het is duidelijk dat ik ruimschoots onvoldoende kennis heb om met ze mee te kunnen redeneren.

Dat houdt ook in dat ik bij een presentatie gericht op leken ook de klos ben want om diezelfde reden kan ik niet testen of er iets wordt verhuld.

Omdat er altijd zijn die de kachel stoken met andermans onkunde ben ik extra nieuwsgierig Holog naar jouw intenties bij het plaatsen van je berichten en waarom die berichten bij je intenties horen.

Een video die ingaat tegen die welke jij me aanbeval, maar ik ook niet tot op de naad kan volgen:

https://www.youtube.com/watch?v=dd1jURhLR8Y&t=5s

Roeland
VseslavBotkin
Diehard

heeck schreef: 14 mar 2024 17:47 VseslavBotkin,

Uiteraard jij ook hartelijk bedankt voor een 3 uur kijkplicht.
Geen plicht hoor; ik heb het zelf niet gekeken. Ik gaf slechts een aanvulling op het eerdere bericht, met de podcast die op wiki wordt beschreven erbij.

holog
Bevlogen

Bericht door holog »

heeck schreef: 15 mar 2024 11:50 Voor Holog,

Een video die ingaat tegen die welke jij me aanbeval, maar ik ook niet tot op de naad kan volgen:

https://www.youtube.com/watch?v=dd1jURhLR8Y&t=5s
Roeland
Op welke manier spreekt deze de andere tegen dan ?
Voor zover ik kan zien, gaat het letterlijk over hetzelfde.
Plaats reactie