Serieus? Had je het over het bovenstaande toen je schreef:dikkemick schreef: ↑15 mar 2024 06:25"We" dragen echt allemaal ons steentje bij hoor. Rijd jij auto? Heb ook jij misschien iets teveel kleding? Bestel je ook gemakkelijk via internet (en stuur je het soms 'gratis' terug? Is je huis volledig geïsoleerd? Kan het water in je tuin weg of is het betegeld? Maak jij geen gebruik van internet servers?
Stem jij niet 1 bepaalde partij? Polariseert je ook niet per ongeluk zo nu en dan? Neem jij asielzoekers in huis?
Nee ik doe veel van die dingen die je opsomt niet [meer], maar los daarvan, al zou ik die allemaal wel doen, hoezo verziek ik dan de hele aarde en kan ik nauwelijks samenleven met mijn eigen soort? Dat zijn toch gewoon menselijke [on]hebbelijkheidjes?
Kennelijk zitten wij anders in mekaar, want ik hoor niet bij die 'ons' die de aarde wil verdelen en leefbaar houden: ik wil mijn eigen leven kunnen leven en daarbij mezelf kunnen zijn! Ik ben heel tevreden met mijn 'footprint' en het openingsbericht stemt mij optimistisch voor de toekomst, omdat de mensheid wat dat betreft kennelijk op de goede weg is.dikkemick schreef:Ik kan zo nog uren doorgaan met hoe mensen leven, zijn en vervuilend en concurrerend, polariserend, haatdragend, onmenselijk door het leven gaan.
Het lukt ons niet om met zovelen die aarde te verdelen en leefbaar te houden.
Niet altijd, maar over het algemeen ervaar ik het leven als verrukkelijk.