California Senate Bill 132

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: California Senate Bill 132

Bericht door axxyanus »

Peter van Velzen schreef: 02 jun 2024 03:36
axxyanus schreef: 01 jun 2024 11:39
Peter van Velzen schreef: 01 jun 2024 03:38 Volgens mij zijn we het er over eens, dat de problematiek samenhangt, met het bewust niet ter sprake willen brengen van penissen.
Neen, want de transactivisten spreken al tijden over vrouwelijke penissen. Vrouwen die zich niet op hun gemak voelen omdat een transvrouw zijn penis toont, zijn gewoon transfoob en moeten opgevoed worden om van hun vooroordelen verlost te worden. Het zou gewoon discriminatie zijn om onder de vrouwen een onderscheid te maken tussen vrouwen met penissen en vrouwen met vagina's. Net zoals het discriminatie zou zijn om een onderscheid te maken tussen vrouwen met een zwarte huidskleur en vrouwen met een blanke huidskleur.
Non-sequitor.
Wat (sommige) activisten zeggen, bewijst niet dat de door mij geconstateerde samenhang er niet is. Het bewijst hoogstens dat (sommige) activisten dwaze dingen zeggen. Als we het er niet over eens zijn, dan komt dat omdat jij denkt dat die samenhang er helemaal niet is. En ik zou graag de reden dáárvoor willen vernemen.
Peter het gaat niet om de samenhang op zich. Het gaat erom hoe we de zaken klasseren. Stel dat een aantal blanke vrouwen zich ongemakkelijk voelen bij de aanwezigheid van vrouwen met een donkere huidskleur. Zou dat gevoel van ongemak dan een reden zijn vrouwen te scheiden op basis van huidskleur? Als huidskleur niet ter sprake zou kom, hangt de problematiek dan samen met het niet ter sprake willen brengen van huidskleur?

En waarom beperk jij de zaak tot penissen? Denk je dat vrouwen zich beduidended minder ongemakkelijk gaan voelen als ze zich moeten ontkleden voor een man, als ze de penis van die man niet te zien krijgen?

Peter van Velzen schreef: 02 jun 2024 03:36
De enige manier om tussen mannen en vrouwen een coherent onderscheid te kunnen maken, is door de erkenning van twee verschillende (biologische) geslachten. En ja er zijn twijfelgevallen, maar die twijfelgevallen moeten ons niet tegenhouden om een man een man en een vrouw een vrouw te noemen wanneer er van twijfel geen sprake is. Volgens de cijfers die ik gezien heb, zouden die twijfelgevallen minder dan 0.02% uitmaken.
Dat is niet de enige manier om een coherent onderscheid maken voor wie men bij wie opsluit. Men zou ook domweg onderscheid kunnen maken tussen mensen met een penis en mensen zonder een penis, en het hebben van verschillende geslachtschromosomen, of het vertonen van een verschillend niveau van de hormonen testosteron en oestrogeen, en welk verschil er bij 99% van de mensen nog meer is, tussen wie men doorgaans een man of wie men doorgaans een vrouw noemt, volslagen kunnen negeren. Maar het is wel een zinvoller manier dan het volslagen zwijgen over het al dan niet hebben van een penis. Daarover zijn we het - denk ik - wél eens.
Peter als je dat niet verbind aan het geslacht, dan maak je je schuldig aan willekeur. Natuurlijk kan je op allerlei manieren een onderscheid maken, zoals op basis van huidskleur of op basis van inkomen of op basis van bloedgroep. Maar om als legitiem aanvaard te worden moet je wel een degelijke reden hebben om op basis daarvan dat onderscheid te maken. Als je dat niet aan het geslacht verbind dan is wel of geen penis gewoon een van de zoveel variaties die zich bij mensen voordoet.

Dus geef een reden waarom we wel op basis van een penis onderscheid zouden maken maar niet op basis van huidskleur of tatoeages, zonder naar geslacht te verwijzen.
Peter van Velzen schreef: 02 jun 2024 03:36 Volgens mij moet er iets danig mis zijn (gegaan) met de hersenen van mensen die wél onderscheid maken tussen mensen die beweren man of vrouw te zijn, en niet tussen mensen wier lichaam een orgaan bevat waarmee men sperma kan spuiten en waarmee in de praktijk de meeste vrouwen worden verkracht en mensen zonder dat orgaan. Ik hoop dat je het daar óók mee eens bent.
Omdat een man wiens genitaliën door een ongeval geamputeerd werden, nog steeds een man is. Omdat vrouwen zich ongemakkelijk voelen als ze zich in de buurt van een man moeten ontkleden, ongeacht of die man zijn penis nog heeft.
Peter van Velzen schreef: 02 jun 2024 03:36 Door allerlei regels te bedenken, waarin dit aspect niet wordt genoemd (in de FAQ waaruit wij beiden hebben geciteerd, komt - zover ik zie - geen enkele maal het woord penis voor!) en waar het woord man of vrouw geheel willekeurig is en geen objectief meetbare aspecten meer heeft, maakt men redelijk onderscheid onmogelijk. en dus krijgt men onredelijk onderscheid. Dat is wat discriminatie betekent. Ik wil best mensen anders behandelen naarmate ze anders behandeld willen worden, maar niet ten koste van het gezond verstand.
Zonder verwijzing naar geslacht, is vernoemen van de penis van de zelfde orde als het vernoemen van huidskleur, tatoeages, of andere kenmerken.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

axxyanus schreef: 01 jun 2024 14:45
heeck schreef: 01 jun 2024 13:44 Het discours lijkt zo zelfs te worden vernauwd tot een binaire schuifpuzzle terwijl er nog wel wat meer is om
al dan niet competitieve en/of cooperatieve groepen te zien ontstaan:
Onzin, dit is een typische transactivisten truk. De transactivisten proberen iedereen zover te krijgen om het feit dat er zoiets bestaat als geslachten, te negeren. Als je er dan op wijst dat geslacht weldegelijk bestaat en op ontwikkelingsfouten na, binair is bij zoogdieren, proberen ze de zaken om te draaien en beschuldigen ze de ander ervan om al de rest te willen negeren.

Overduidelijk probeer ik je te ontfutselen hoe belangrijk jij je eigen benadrukken van te bestrijden misstanden vindt door na te vragen welke aktie(s) je terzake onderneemt buiten een hier recreatief in de weer zijn.
Daar komt helemaal niets uit behalve dat je me nu etaleert als verspreider van een transactivisten truc.

Omdat je geen initiatief toont om de geschetste misstanden te bestrijden neem ik maar aan dat je je ergens stevig over opwindt dat niet echt belangrijk is.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

heeck schreef: 02 jun 2024 16:21
heeck schreef: 01 jun 2024 13:44 Het discours lijkt zo zelfs te worden vernauwd tot een binaire schuifpuzzle terwijl er nog wel wat meer is om
al dan niet competitieve en/of cooperatieve groepen te zien ontstaan:
Onzin, dit is een typische transactivisten truk. De transactivisten proberen iedereen zover te krijgen om het feit dat er zoiets bestaat als geslachten, te negeren. Als je er dan op wijst dat geslacht weldegelijk bestaat en op ontwikkelingsfouten na, binair is bij zoogdieren, proberen ze de zaken om te draaien en beschuldigen ze de ander ervan om al de rest te willen negeren.
Overduidelijk probeer ik je te ontfutselen hoe belangrijk jij je eigen benadrukken van te bestrijden misstanden vindt door na te vragen welke aktie(s) je terzake onderneemt buiten een hier recreatief in de weer zijn.
Ik ben jou geen verantwoordling schuldig Heeck. Waar ik mij buiten dit forum mij mee bezig hou, daar heb jij geen zaken mee.
heeck schreef: 02 jun 2024 16:21 Omdat je geen initiatief toont om de geschetste misstanden te bestrijden neem ik maar aan dat je je ergens stevig over opwindt dat niet echt belangrijk is
Ik heb ook nooit initiatief van jou gezien om kwakzalverij te bestrijden. Of toen het ging over die vereninging die mensen met een gevoel van een voltooid leven, wilde ondersteunen met hun zelfdoding, heb ik geen initiatief van jou gezien ter ondersteuning. Ik zal dan ook maar aannemen dat die zaken niet echt belangrijk zijn.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

heeck schreef: 02 jun 2024 16:21 Daar komt helemaal niets uit behalve dat je me nu etaleert als verspreider van een transactivisten truc.
ik vind dat ook flauw

Ook al is je tijd je kostbaar, zou je de vraag kunnen beantwoorden waarom we vandaag vrouwen- en mannengevangenissen hebben en waarom dit blijkbaar fout is?
Mensen zijn, volgens je studie, tenslotte allemaa ongelijk zodat we vrouwen en mannen probleemloos samen kunnen opsluiten.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Voor wie een idee wil hebben van wat transvrouwen in een vrouwengevangenis teweegbrengen: They look like linebackers with boobs.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

axxyanus schreef: 03 jun 2024 07:18 Voor wie een idee wil hebben van wat transvrouwen in een vrouwengevangenis teweegbrengen: They look like linebackers with boobs.
Ik heb het gelezen. Voor een Tabloid (want dat is de Daily mail) is het bericht eigenlijk vrij sober. Ik had meer sensatie verwacht.
Ik wens u alle goeds
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

axxyanus schreef: 03 jun 2024 07:18 Voor wie een idee wil hebben van wat transvrouwen in een vrouwengevangenis teweegbrengen: They look like linebackers with boobs.
Wat mensen elkaar georganiseerd kunnen blijven aandoen is zeker verbijsterend:
https://nos.nl/artikel/2126054-sluiting ... -decennium

Kan dat (die verbijstering over teweegbrengen) worden verminderd door alhier anoniem opeenstapelen van weerzin of zoiets?
Of is mens/dierlievendheid uiteindelijk toch zo besmettelijk dat naar die route als de meest belovende moet worden uitgezien?

Roeland
Peter van Velzen
Site Admin

axxyanus schreef: 02 jun 2024 12:28 Zonder verwijzing naar geslacht, is vernoemen van de penis van de zelfde orde als het vernoemen van huidskleur, tatoeages, of andere kenmerken.
Daarmee ben ik het niet eens. Zeker in verband met het scheiden van de bokken en de geiten, kijkt men normaliter éérst naar het geslachtsdeel, alvorens men ze bij een geslacht indeelt.
Jouw bezwaar tegen het gebruik van het woord vrouw voor iemand die dat biologisch helemaal niet is. deel ik, maar het woord geslacht is niet hetgeen waar het om gaat.

Het patriarchaat is onzijdig.
De angst is mannelijk.
De logica is vrouwelijk.

Maar waar we het over hebben, is hoe we een mens noemen. Dat werd voorheen door het geslachtsdeel bepaald. (meer was er bij de geboorte niet) Maar dan had men een klein probleem met hermafrodieten.

Later ontdekte men dat je ook naar de X- en Y-chromosomen kon kijken. Maar dan zijn er 6 geslachten, drie met alleen X chromosomen en 3 met ook Y chromosomen. Het kan desnoods dus wel gebruikt worden om het een twee-deling mee te maken.
Vrouwen hebben dan alleen X-chromosomen en Mannen ook een (of twee) Y-chromosomen.

En weer later ontdekte men, dat deze hun invloed uitoefenden, door middel van geslachtshormonen. De betreffende hormonen zijn in de praktijk vaak belangrijker dan de chromosomen en ze worden in de vrouwensport veel gebruikt, om die "mannen" (soms zijn het genetisch gezien wel degelijk vrouwen) de deelname te ontzeggen. Maar men heeft het vermoeden dat dit niet geheel en al voldoende is. Dat scheelt weer per sport.

En tegenwoordig wordt er dus ook gekeken, waartoe de mens in kwestie gerekend wil worden. Als een biologische vrouw als man door het leven gaat, levert dit weinig problemen op, al willen republikeinse politici hen vaak verplichten naar het damestoilet te gaan, waar ze dan door de politie mogelijk weer hardhandig worden verwijderd (omdat ze er in geslaagd zijn er mannelijk uit te zien). Serieuzere problemen kunnen ontstaan, als een biologische man als vrouw door het leven wil gaan.

Maar als je bang bent dat verkrachters in de vrouwengevangenis terecht komen en daar vrouwen kunnen verkrachten, kun je ongeacht welke methode je gebruikt om de mensheid in slechts twee geslachten te verdelen ook simpel kijken of iemand over het orgaan beschikt, waarmee vrouwen die verkracht zijn werden gepenetreerd. Wie dat orgaan mist kan - mijns inziens altijd in de vrouwengevangenis worden toegelaten. Ongeacht of het een gewone vrouw is of een ontmande man.

Of er ook nog mensen mét een penis worden toegelaten. Daar mag men - wat mij betreft over van mening verschillen.

Intersekse mensen hebben soms een penis, maar vrouwelijke chromosomen en soms een vagina, maar mannelijke chromosomen.
Het is dus niet alleszeggend. Ik neig ertoe hen eerder toe te laten, dan zij die zich transseksueel noemen. Het maakt - vermoed ik - wel uit of de persoon in kwestie vrouwelijk overkomt of als een linebacker met (of zonder) tieten. Maar zij die vrouwen verkracht hebben door ze met hun penis te penetreren (verkrachters dus) , zou ik - ongeacht hun chromosomen of hun uiterlijk - nooit toelaten.
Ik wens u alle goeds
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

heeck schreef: 03 jun 2024 13:33
Wat mensen elkaar georganiseerd kunnen blijven aandoen is zeker verbijsterend:
https://nos.nl/artikel/2126054-sluiting ... -decennium

Kan dat (die verbijstering over teweegbrengen) worden verminderd door alhier anoniem opeenstapelen van weerzin of zoiets?
Dat gebeurt hier niet Heeck. Peter van Velzen kwam hier met een IMO veel te rooskleurig voorstelling van wat er zich afspeelt in vrouwengevangenissen waar transvrouwen worden ondergebracht. Dus heb ik naar dat artikel verwezen waarin vrouwen getuigen, die in die situatie zitten of gezeten hebben.

Iemands te rooskleurige kijk op een sitiatie kan bijgesteld worden door hem in aanraking te brengen met getuigenissen van mensen die die situatie meemaken of hebben meegemaakt. Dus zie ik niet wat het probleem is met het hier onder de aandacht brengen van dat artikel.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Peter van Velzen schreef: 04 jun 2024 03:08
axxyanus schreef: 02 jun 2024 12:28 Zonder verwijzing naar geslacht, is vernoemen van de penis van de zelfde orde als het vernoemen van huidskleur, tatoeages, of andere kenmerken.
Daarmee ben ik het niet eens. Zeker in verband met het scheiden van de bokken en de geiten, kijkt men normaliter éérst naar het geslachtsdeel, alvorens men ze bij een geslacht indeelt.
Maar men doet dat toch enkel omdat men weet dat het geslachtsdeel een aanwijzing is voor het geslacht dat het dier heeft. Ik probeer je duidelijk te maken hoe een belangrijk deel van de transactivisten denken. Daarbij moet je dus het denkkader van waaruit je zelf denkt loslaten.

Denk je even in dat je een ruimtewezen bent dat op aarde geland is en net het onderscheid heeft leren maken tussen levensloze voorwerpen, dieren en planten. Hoe moet zo'n ruimtewezen weten dat je het geslacht kan onderscheiden op basis van geslachtsdelen i.p.v. hoorns bv.?

Voor de transactivisten is geslacht een sociale constructie, te vergelijken met het lidmaatschap van een vereniging. Het hebben van een penis of niet, is voor hen van de zelfde orde als het hebben van een lichte of donkere huidskleur of het hebben van een extra vinger e.d. soort zaken. En net zoals wij het maken van een onderscheid op basis van deze zaken als ongeoorloofde discriminatie zien, zien dit soort transactivisten onderscheid maken op basis van het geslachtsdeel dat je hebt als ongeoorloofde discriminatie.

En het is vanuit dit soort kader dat wetgeving zoals California Senate Bill 132 is ontstaan. Dus denken dat je dit soort wetgeving tot redelijke maatregelen kan beperken door de mensen aan het stuur zover te krijgen dat ze rekening houden met penissen is ijdele hoop. Onderscheid willen maken op basis van penissen, brandmerkt je in de ogen van deze mensen als een bigot.
Peter van Velzen schreef: 04 jun 2024 03:08 Maar waar we het over hebben, is hoe we een mens noemen. Dat werd voorheen door het geslachtsdeel bepaald. (meer was er bij de geboorte niet) Maar dan had men een klein probleem met hermafrodieten.
Dat is niet juist. Of op zijn minst onvolledig. Of we een dier als mannelijk of vrouwelijk klasseren doen we op basis van de gameten, die het dier als het zich normaal ontwikkelt, als volwassenen zal produceren. Kijken naar de geslachtsdelen heeft een grote betrouwbaarheid om een inschatting te maken welke gameten geproduceerd zullen worden maar het zijn niet de geslachtsdelen die bepalen of men van het mannelijk geslacht is of van het vrouwelijke, dat zijn de gameten.
Peter van Velzen schreef: 04 jun 2024 03:08 Later ontdekte men dat je ook naar de X- en Y-chromosomen kon kijken. Maar dan zijn er 6 geslachten, drie met alleen X chromosomen en 3 met ook Y chromosomen. Het kan desnoods dus wel gebruikt worden om het een twee-deling mee te maken.
Vrouwen hebben dan alleen X-chromosomen en Mannen ook een (of twee) Y-chromosomen.
Dat is grotendeels naast de kwestie. Die gaat over hoe een foetus uiteindlijk zich tot een mannelijk of vrouwelijk individu vormt. Vogels hebben bv Z en W chromosomen maar ook bij vogels wordt het geslacht bepaald op basis van de gameten. Bij mensen draait de vorming van het geslacht grotendeels om de activatie van het SRy chromosoom en kan je bv Xy vrouwen hebben. Allemaal heel boeiend maar weinig ter zake betreft dit soort wetgeving want dat soort zaken speelt daarin helemaal geen rol.
Peter van Velzen schreef: 04 jun 2024 03:08 En weer later ontdekte men, dat deze hun invloed uitoefenden, door middel van geslachtshormonen. De betreffende hormonen zijn in de praktijk vaak belangrijker dan de chromosomen en ze worden in de vrouwensport veel gebruikt, om die "mannen" (soms zijn het genetisch gezien wel degelijk vrouwen) de deelname te ontzeggen. Maar men heeft het vermoeden dat dit niet geheel en al voldoende is. Dat scheelt weer per sport.
Opnieuw heb je het hier over het ontwikkelingsproces. Iemands geslacht, is het eindresultaat. Hoe dat eindresultaat tot stand is gekomen is van weinig belang. Het eindresultaat wordt op zich bekeken; zitten we op een ontwikkelingspad naar kleine gameten of op een ontwikkelingspad naar grote gameten.
Peter van Velzen schreef: 04 jun 2024 03:08En tegenwoordig wordt er dus ook gekeken, waartoe de mens in kwestie gerekend wil worden.
Dat is enkel een kleine minderheid die iedereen die bezwaren had, probeerde het zwijgen op te leggen door de mensen met bedenkingen af te schilderen als transfoob, te vergelijken met racisten enz. Ik zie geen enkele reden om wanneer we iemand indelen, ons te bazeren op waar die persoon bij wil ingedeeld worden. We delen kinderen niet bij de meerderjarigen in, als ze dat zouden willen. We delen kwakzalvers niet in bij de wettige geneesheren, ook al zouden er heel wat dat willen. We delen mensen met anorxia nervosa niet in bij de dikke mensen ook al identificeren/zien ze zichzelf zo. Voor heel wat zaken is het belangrijk dat we mensen indelen volgens empirisch vast te stellen zaken en niet volgens hoe iemand zich identificeert. En wat mij betreft hoort geslacht tot die zaken.
Peter van Velzen schreef: 04 jun 2024 03:08 Maar als je bang bent dat verkrachters in de vrouwengevangenis terecht komen en daar vrouwen kunnen verkrachten, kun je ongeacht welke methode je gebruikt om de mensheid in slechts twee geslachten te verdelen ook simpel kijken of iemand over het orgaan beschikt, waarmee vrouwen die verkracht zijn werden gepenetreerd. Wie dat orgaan mist kan - mijns inziens altijd in de vrouwengevangenis worden toegelaten. Ongeacht of het een gewone vrouw is of een ontmande man.
Daar ben ik niet mee akkoord. Dit negeert het feit dat de mens een dimorfe soort is en dat het verschil tussen man en vrouw meer is dan de aanwezigheid van geslachtsorganen. De terreur die een man in een vrouwengevangenis kan veroorzaken, is maar weing afhankelijk van de aanwezigheid van zijn penis. De grotere neiging tot aggresiviteit bij mannen dan bij vrouwen bv, verdwijnt niet door het verdwijnen van de penis.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 04 jun 2024 03:08 Wie dat orgaan mist kan - mijns inziens altijd in de vrouwengevangenis worden toegelaten. Ongeacht of het een gewone vrouw is of een ontmande man.
Waar haal je dit nu weer vandaan?
Vrouwen kunnen ook vrouwen verkrachten al of niet met 'speeltjes'.
Je denkt nogal in het verleden over vrouwen: de geachte dat vrouwen alleen passief zijn.
Daardoor werden mannelijke homo' s ter dood gebracht en liet men de vrouwelijke ongemoeid.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

axxyanus schreef: 02 jun 2024 16:35
heeck schreef: 02 jun 2024 16:21
Ik ben jou geen verantwoordling schuldig Heeck. Waar ik mij buiten dit forum mij mee bezig hou, daar heb jij geen zaken mee.
heeck schreef: 02 jun 2024 16:21 Omdat je geen initiatief toont om de geschetste misstanden te bestrijden neem ik maar aan dat je je ergens stevig over opwindt dat niet echt belangrijk is
Ik heb ook nooit initiatief van jou gezien om kwakzalverij te bestrijden. Of toen het ging over die vereninging die mensen met een gevoel van een voltooid leven, wilde ondersteunen met hun zelfdoding, heb ik geen initiatief van jou gezien ter ondersteuning. Ik zal dan ook maar aannemen dat die zaken niet echt belangrijk zijn.
Axxyanus,

Je verdraait en zit er ook nog naast.
1)Het gaat hem niet om jouw verantwoording schuldig zijn, maar om mijn inschatten van jouw wijze en mate van gemotiveerd zijn, die helemaal niet gericht lijkt te zijn op meer dan een interessant punt van debatteren hoog houden.

2) Dat jij mij nooit kwakzalverij hebt zien bestrijden kan best kloppen en over de zelfdoding klopt vast ook. Beide tonen dat je jouw onkunde omtovert tot argument terwijl je beide kunt nalopen want er is heel voorstelbaar heel veel in mijn bestaan waar je geen fluit van weet.

Roeland
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

appelfflap schreef: 02 jun 2024 19:07
heeck schreef: 02 jun 2024 16:21 Daar komt helemaal niets uit behalve dat je me nu etaleert als verspreider van een transactivisten truc.
ik vind dat ook flauw

Ook al is je tijd je kostbaar, zou je de vraag kunnen beantwoorden waarom we vandaag vrouwen- en mannengevangenissen hebben en waarom dit blijkbaar fout is?
Mensen zijn, volgens je studie, tenslotte allemaa ongelijk zodat we vrouwen en mannen probleemloos samen kunnen opsluiten.
Er zijn gevangenissen om allerlei redenen en er zijn allerlei redenen om ook daarbinnen wangedrag te beperken. Mijn kennis van het gevangeniswezen stelt niets voor om ze van advies te kunnen dienen. Laat staan zo ver van huis.

En het ongelijk zijn van alle mensen tipte ik aan als overpeinzingspunt om te beseffen welke afscheidingen er door samenlevingen in stand worden gehouden en welke ineens extra opgeklopt worden tot probleem.

Roeland
PS
Mijn tijd wordt opgevreten door ouderdomsgezeur, waardoor er wat schaarste optreedt die ik scherper bewaak.
R.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

heeck schreef: 04 jun 2024 12:20 2) Dat jij mij nooit kwakzalverij hebt zien bestrijden kan best kloppen en over de zelfdoding klopt vast ook. Beide tonen dat je jouw onkunde omtovert tot argument terwijl je beide kunt nalopen want er is heel voorstelbaar heel veel in mijn bestaan waar je geen fluit van weet.
Heeck, ik gebruik gewoon het zelfde argument tegen jou als jij tegen mij.

Jij hebt mij geen initiatief zien nemen, en ik jou niet. Dat er heel veel in jouw bestaan is waar ik geen fluit van weet klopt helemaal en zo is er heel veel in mijn bestaan waar jij geen fluit van weet.
Peter van Velzen
Site Admin

axxyanus schreef: 04 jun 2024 11:27
Peter van Velzen schreef: 04 jun 2024 03:08 Maar als je bang bent dat verkrachters in de vrouwengevangenis terecht komen en daar vrouwen kunnen verkrachten, kun je ongeacht welke methode je gebruikt om de mensheid in slechts twee geslachten te verdelen ook simpel kijken of iemand over het orgaan beschikt, waarmee vrouwen die verkracht zijn werden gepenetreerd. Wie dat orgaan mist kan - mijns inziens altijd in de vrouwengevangenis worden toegelaten. Ongeacht of het een gewone vrouw is of een ontmande man.
Daar ben ik niet mee akkoord. Dit negeert het feit dat de mens een dimorfe soort is en dat het verschil tussen man en vrouw meer is dan de aanwezigheid van geslachtsorganen. De terreur die een man in een vrouwengevangenis kan veroorzaken, is maar weing afhankelijk van de aanwezigheid van zijn penis. De grotere neiging tot aggresiviteit bij mannen dan bij vrouwen bv, verdwijnt niet door het verdwijnen van de penis.
Waar ben je niet mee akkoord? Geloof je echt dat mannen die geen penis meer hebben evenveel verkrachten als mannen die er nog wel een hebben? Dat mensen enige dimorfie vertonen, wil niet zeggen dat ze zonder penis evenveel verkrachten als met. Of ben je het er niets mee eens, dat je kunt kijken of iemand over een penis beschikt? Bedenk dat ik een voorwaarde vooraf stelde. En die luidde niet "als je bang bent voor agressie".
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie