Vervolg van "Hai" van Mus

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Hai

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 13 feb 2025 10:12
Mus schreef: 13 feb 2025 09:11 Rereformed, je laat zien dat je geen snars begrijpt van mijn bedoeling, het is je vergeven. Laat de denkoefening maar zitten want we leven als mens nu eenmaal liever in oorlog dan vrede, het is wat het is.

Het ga je goed.
Dat is wederom onterecht. Er is helemaal niemand die jouw bedoeling niet begrijpt, want dat heb je uitgebreid zelf uitgelegd. Denken dat je mij moet vergeven voor iets waar ik helemaal niet schuldig aan ben is bijzonder hooghartig. Ik - en de moderator die je op de vingers tikte - ben het eenvoudig oneens met je om de betekenis die het woord antisemitisch wereldwijd heeft een andere betekenis te geven.

Het is ook hooghartig om te denken dat de ander geen denkoefeningen doet. En het getuigt niet van zelfinzicht wanneer je eindigt met 'ons' ervan te beschuldigen liever in oorlog te willen leven dan in vrede. Doe zelf maar eens een denkoefening:

Ik wist helemaal niet dat je Palestijn was, maar na jouw bijdragen gelezen te hebben concludeerde ik een tijdje geleden al dat jij het toppunt bent van Israel-haat. En ik vertelde je dat het dit effect heeft: "Men hoeft maar de bijdragen van Mus te lezen om gegarandeerd meer begrip te krijgen voor Israeliërs."

Voordat jij aan dit topic meedeed was het de Jood ChaimNimsky die met de meest extreme uitspraken aankwam en het minste begrip toonde voor Palestijnen. En iedere keer dat hij zich via een extreme uiting uitliet versterkte hij daarmee juist de Israel-haat van zijn tegenstanders.

Dus wat kan men hiervan leren?

Als jullie zogenaamd broeders en zusters van elkaar zijn ga er dan onderling maar eens wat van maken. Dat begint met luisteren naar de grieven die je tegenstander heeft en compromissen sluiten om tot een oplossing te komen.
Dat is het 'm nou juist.
Na al die treiterij, verdrijving, puinhopen e.d..
Dat zal niet meevallen..

En dan komt ook nog die Trump langs... :shock:
¥¥
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Mus schreef: 13 feb 2025 10:23
Rereformed schreef: 13 feb 2025 09:11 Als jullie zogenaamd broeders en zusters van elkaar zijn ga er dan onderling maar eens wat van maken. Dat begint met luisteren naar de grieven die je tegenstander heeft en compromissen sluiten om tot een oplossing te komen.
Dat was dus precies de bedoeling Rereformed maar dat is iets dat jij niet ziet en/of wil ziet. Laat mij dan maar dan afgeserveerd worden als hooghartig ik vind het helemaal prima. En geloof me rereformed ik heb de oren veel meer open voor de andere kant dan omgekeerd het geval is. Maakt verder niet uit, het is wat het is, ik krijg wel een belletje hoop ik wanneer ik mijn familieleden uit de middelandse zee kan vissen, want we zouden toch de pret en het plezier van de Israëli niet willen verpesten door als drijvende lijken langs te komen wanneer ze onschuldig en onwetend liggen te zonnebaden, veel te confronterend voor ze.
En rereformed ik laat het hier verder bij want ik wil van dit topic geen ‘ hoe ver kan jij plassen, ik kan verder plassen, thema maken. Ik zou het ondertussen prettig vinden wanneer iedereen is gaat nadenken over het gegeven waarom de Palestijnen ook voor 7 okt het licht in de ogen niet werd gegund. Ik heb wel een idee, anderen?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 13 feb 2025 10:32
Mus schreef: 13 feb 2025 09:11 Als jullie zogenaamd broeders en zusters van elkaar zijn ga er dan onderling maar eens wat van maken. Dat begint met luisteren naar de grieven die je tegenstander heeft en compromissen sluiten om tot een oplossing te komen.
Dat was dus precies de bedoeling Rereformed maar dat is iets dat jij niet ziet en/of wil ziet. Laat mij dan maar dan afgeserveerd worden als hooghartig ik vind het helemaal prima. En geloof me rereformed ik heb de oren veel meer open voor de andere kant dan omgekeerd het geval is. Maakt verder niet uit, het is wat het is, ik krijg wel een belletje hoop ik wanneer ik mijn familieleden uit de middelandse zee kan vissen, want we zouden toch de pret en het plezier van de Israëli niet willen verpesten door als drijvende lijken langs te komen wanneer ze onschuldig en onwetend liggen te zonnebaden, veel te confronterend voor ze.
En rereformed ik laat het hier verder bij want ik wil van dit topic geen ‘ hoe ver kan jij plassen, ik kan verder plassen, thema maken. Ik zou het ondertussen prettig vinden wanneer iedereen is gaat nadenken over het gegeven waarom de Palestijnen ook voor 7 okt het licht in de ogen niet werd gegund. Ik heb wel een idee, anderen?
Zeker. Maar wat maakt het uit als zoveel kapot is en het verhaal lang nog niet klaar is?
¥¥
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Rereformed schreef: 13 feb 2025 09:11 Als jullie zogenaamd broeders en zusters van elkaar zijn ga er dan onderling maar eens wat van maken. Dat begint met luisteren naar de grieven die je tegenstander heeft en compromissen sluiten om tot een oplossing te komen.
Dat was dus precies de bedoeling Rereformed maar dat is iets dat jij niet ziet en/of wil ziet.
Jij kan honderd maal roeptoeteren dat je goede bedoelingen hebt, maar wanneer de toehoorder van wat je zegt opvangt dat je het toppunt van Israel-haat bent dan is het volkomen nutteloos om die toehoorder ervan te beschuldigen dat hij alles verkeerd begrijpt. Je kunt je dan beter gaan bezinnen en je afvragen hoe jij het beter zou kunnen doen.

Laat mij dan maar dan afgeserveerd worden als hooghartig ik vind het helemaal prima.
Je hebt een houding waarin je laat zien dat je onterecht als hooghartig bent neergezet, maar laat zien dat je stoer rechtop blijft staan. Je schiet echt helemaal niets op met deze houding. Het laat je gesprekspartner enkel zien dat je niet in staat bent te luisteren naar de grieven van een ander. Je legde schuld op mijn schouders terwijl ik mij nergens schuldig voor hoefde te voelen. Daarna vergeef je mij grootmoedig. Daarmee krenk je een ander. Wanneer de ander je daarop wijst wijs je vervolgens die kritiek af. Je schiet er niets mee op. Integendeel, je hebt nu de vijandigheid met mij vergroot.
Mus schreef:En geloof me rereformed ik heb de oren veel meer open voor de andere kant dan omgekeerd het geval is.
Alweer, je kan roeptoeteren dat je oren hebt voor de andere kant, maar indien dat het geval was, hoe denk je dan dat ik de indruk van je kreeg dat je de grootste Israel-hater bent in dit topic?
Kun je me laten zien waar je de 7 oktober massamoord die Hamas pleegde veroordeelde en betreurde? En indien - zoals je zelf laat horen - Arabieren en Joden broeders zijn, erken je het bestaansrecht van de staat Israel?
Mus schreef:Maakt verder niet uit, het is wat het is, ik krijg wel een belletje hoop ik wanneer ik mijn familieleden uit de middelandse zee kan vissen, want we zouden toch de pret en het plezier van de Israëli niet willen verpesten door als drijvende lijken langs te komen wanneer ze onschuldig en onwetend liggen te zonnebaden, veel te confronterend voor ze.
Dus een ademtocht nadat je hebt uitgesproken dat je 'oren hebt voor de andere kant' vervolg je met een door en door haatdragende opmerking over Israeliërs.
Je maakt het steeds bonter en maakt jezelf ongeloofwaardiger.
Born OK the first time
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 13 feb 2025 10:45
Dat was dus precies de bedoeling Rereformed maar dat is iets dat jij niet ziet en/of wil ziet.
Jij kan honderd maal roeptoeteren dat je goede bedoelingen hebt, maar wanneer de toehoorder van wat je zegt opvangt dat je het toppunt van Israel-haat bent dan is het volkomen nutteloos om die toehoorder ervan te beschuldigen dat hij alles verkeerd begrijpt. Je kunt je dan beter gaan bezinnen en je afvragen hoe jij het beter zou kunnen doen.

Laat mij dan maar dan afgeserveerd worden als hooghartig ik vind het helemaal prima.
Je hebt een houding waarin je laat zien dat je onterecht als hooghartig bent neergezet, maar laat zien dat je stoer rechtop blijft staan. Je schiet echt helemaal niets op met deze houding. Het laat je gesprekspartner enkel zien dat je niet in staat bent te luisteren naar de grieven van een ander. Je legde schuld op mijn schouders terwijl ik mij nergens schuldig voor hoefde te voelen. Daarna vergeef je mij grootmoedig. Daarmee krenk je een ander. Wanneer de ander je daarop wijst wijs je vervolgens die kritiek af. Je schiet er niets mee op. Integendeel, je hebt nu de vijandigheid met mij vergroot.
Mus schreef:En geloof me rereformed ik heb de oren veel meer open voor de andere kant dan omgekeerd het geval is.
Alweer, je kan roeptoeteren dat je oren hebt voor de andere kant, maar indien dat het geval was, hoe denk je dan dat ik de indruk van je kreeg dat je de grootste Israel-hater bent in dit topic?
Kun je me laten zien waar je de 7 oktober massamoord die Hamas pleegde veroordeelde en betreurde? En indien - zoals je zelf laat horen - Arabieren en joden broeders zijn, erken je het bestaansrecht van de staat Israel?
Mus schreef:Maakt verder niet uit, het is wat het is, ik krijg wel een belletje hoop ik wanneer ik mijn familieleden uit de middelandse zee kan vissen, want we zouden toch de pret en het plezier van de Israëli niet willen verpesten door als drijvende lijken langs te komen wanneer ze onschuldig en onwetend liggen te zonnebaden, veel te confronterend voor ze.
Dus een ademtocht nadat je hebt uitgesproken dat je 'oren hebt voor de andere kant' vervolg je met een door en door haatdragende opmerking over Israeliërs.
Je maakt het steeds bonter.
Thanks Rereformed trap nog maar eens in de rug. En je vergist ik sta rechter op dan jij kan vermoeden, echter ik kan jou het beeld dat je van mij vormt niet ontnemen. Dus ook voor jou geldt: leg je pijn maar bij me neer, mijn mededogen en liefde heb je alvast in de pocket. Wanneer je het niet erg vind ga ik ondertussen wel even wat anders doen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Mus schreef: 13 feb 2025 10:54 Thanks Rereformed trap nog maar eens in de rug. En je vergist ik sta rechter op dan jij kan vermoeden, echter ik kan jou het beeld dat je van mij vormt niet ontnemen. Dus ook voor jou geldt: leg je pijn maar bij me neer, mijn mededogen en liefde heb je alvast in de pocket. Wanneer je het niet erg vind ga ik ondertussen wel even wat anders doen.
Je bent een meester in slachtoffergedrag!

Ik trap helemaal niet, laat staan in je rug. Ik ben een debater.

De enige reden dat ik op jou reageer is vanwege het feit dat jij dit forum zwart maakte en een moderator beschuldigt van onterechte beslissingen.
Er is op geen enkele manier sprake van enige pijn die ik zou hebben.

En jouw woorden van liefde en mededogen die je neerstrooit - net als schuld en pijn die je bij mij verzint - zijn enkel een ingestudeerd riedeltje, een theatervoorstelling, ze hebben geen enkele werkelijke waarde. Dát is wat ik van jou nu leer.
Born OK the first time
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 13 feb 2025 11:03
Mus schreef: 13 feb 2025 10:54 Thanks Rereformed trap nog maar eens in de rug. En je vergist ik sta rechter op dan jij kan vermoeden, echter ik kan jou het beeld dat je van mij vormt niet ontnemen. Dus ook voor jou geldt: leg je pijn maar bij me neer, mijn mededogen en liefde heb je alvast in de pocket. Wanneer je het niet erg vind ga ik ondertussen wel even wat anders doen.
Je bent een meester in slachtoffergedrag!

Ik trap helemaal niet, laat staan in je rug. Ik ben een debater.

De enige reden dat ik op jou reageer is vanwege het feit dat jij dit forum zwart maakte en een moderator beschuldigt van onterechte beslissingen.
Er is op geen enkele manier sprake van enige pijn die ik zou hebben.

En jouw woorden van liefde en mededogen die je neerstrooit - net als schuld en pijn die je bij mij verzint - zijn enkel een ingestudeerd riedeltje, een theatervoorstelling, ze hebben geen enkele werkelijke waarde. Dát is wat ik van jou nu leer.
Thanks voor je respect en begrip voor mijn kant van het verhaal, dat geeft me echt een goed gevoel. Praat je ook zo tegen. ChaimNimsky of mag die een minder aardig behandeling van je verwachten? Laat maar, je hoeft niks te zeggen want ik ken je antwoord al.

Thanks.

Ps: mensen zijn meesters in ontkenning, dat heb ik al vroeg in mijn jeugd geleerd. Ik ga jou echter niks aanpraten wat je niet ervaart, dus het is al goed.

En ps 2: mijn mensen zijn slachtoffer al zo’n beetje vanaf 1917 toen de Balfour-verklaring werd getekend, of was je dat vergeten misschien.

Tja die ontkenning kan toch dwars zitten wanneer er steeds een smerig palestijntje met zijn aanwezigheid blijft prikken, terecht dat we we onder de ogen van de echte slachtoffers moeten verdwijnen want die hebben recht op een eigen staat en kunnen daarbij geen inheemse bevolking bij gebruiken, dat is zoals de vork in de steel steekt en niet anders. Mijn mensen zijn slachtoffer en waag het niet dat af te doen met: je bent een meester in slachtoffergedrag blabla, want hoe respectloos wil je zijn? Veel erger kan niet.

Thanks.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Mus schreef: 13 feb 2025 11:11 Thanks voor je respect en begrip voor mijn kant van het verhaal, dat geeft me echt een goed gevoel.
Het gaat hier helemaal niet om "respect en begrip voor jouw kant van het verhaal". De enige zaak waar het om gaat is dat jij het woord antisemitisme een andere betekenis wil geven dan die wereldwijd in alle woordenboeken gegeven wordt.
Je werd hiervoor door een moderator op de vingers getikt, en na doordrammen kreeg je er uiteindelijk een waarschuwing voor.
Nu kan mij ook dat allemaal gestolen worden, ik reageer pas op jou wanneer je vervolgens de moderator die je op de vingers tikte gaat aanvallen, plus dit forum gaat zwartmaken en gaat beschuldigen van beknotten van meningsuiting.
En laat je weten dat de moderator terecht optrad en jij ongelijk hebt.

Praat je ook zo tegen. ChaimNimsky of mag die een minder aardig behandeling van je verwachten? Laat maar, je hoeft niks te zeggen want ik ken je antwoord al.
Hoe hooghartig weer, van tevoren al weten wat ik antwoord. Je verstaat geweldig goed de kunst om een verstandhouding met gesprekspartner met wie je nog nooit in gesprek bent geweest de grond in te boren.

Wanneer je al van tevoren weet wat ik schrijf dan heeft het verder geen nut meer iets aan jou te schrijven.
Born OK the first time
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 13 feb 2025 12:04
Mus schreef: 13 feb 2025 11:11 Thanks voor je respect en begrip voor mijn kant van het verhaal, dat geeft me echt een goed gevoel.
Het gaat hier helemaal niet om "respect en begrip voor jouw kant van het verhaal". De enige zaak waar het om gaat is dat jij het woord antisemitisme een andere betekenis wil geven dan die wereldwijd in alle woordenboeken gegeven wordt.
Je werd hiervoor op de vingers getikt, en na doordrammen kreeg je er uiteindelijk een waarschuwing voor.
Nu kan mij ook dat allemaal gestolen worden, ik reageer pas op jou wanneer je vervolgens de moderator die je op de vingers tikte gaat aanvallen, plus dit forum gaat beschuldigen van beknotten van meningsuiting.
En laat je weten dat de moderator terecht optrad en jij ongelijk hebt.

Praat je ook zo tegen. ChaimNimsky of mag die een minder aardig behandeling van je verwachten? Laat maar, je hoeft niks te zeggen want ik ken je antwoord al.
Hoe hooghartig weer, van tevoren al weten wat ik antwoord. Je verstaat geweldig goed de kunst om een verstandhouding met gesprekspartner met wie je nog nooit in gesprek bent geweest de grond in te boren.

Wanneer je al van tevoren weet wat ik schrijf dan heeft het verder geen nut meer iets aan jou te schrijven.
Ik kan mezelf nog wel eens herhalen maar dat heeft geen zin. En ja de vrijheid om te proberen mensen ergens over te laten nadenken is hier idd beknot. Wat denk jij dat ik de gevoeligheden niet ken. Het is niet voor niks dat ik dit nog niet eerder naar voren heb gebracht Rereformed, zoals gezegd heb ik dit nu gedurfd omdat ik zag dat er nog iemand, een moderator notabene, dit naar voren bracht. Ik dacht veilig te zijn met rugdekking maar was dat niet. Ik had beter beter moeten weten. En ja ik ben schrokken en reageerde daar dus ook vanuit, foei, niet doen, reflexreaktie. Ik vind het prima dat jij vasthoud aan jou gelijk heb ik geen problemen mee want ik ken mijn plek.

En ja ik ken je antwoord al want ik heb nog niet een onvertogen woord van jou zien verschijnen bij de haatdragendheid naar mijn mensen en maar wel veel onvertogen woorden tegen de mensen die opkomen voor mijn mensen. Bij jou Rereformed druipt de partijdigheid er aan alle kanten van af, dus ja ik ken je antwoord al van te voren en hoef ze niet nog eens te horen zoals je zult begrijpen wanneer je ook maar één greintje van begrip kan opbrengen voor mijn mensen. En let wel ik verwacht dat niet want die verwachting is al lang en breed ten grave gedragen. We hebben er een mooie toespraak bij gehouden, het was prachtig.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Mus schreef: 12 feb 2025 21:32Ik ga er hier mee stoppen want ik wil niet langer schrijven op een forum als dit. ik wens iedereen hier alle goeds toe.
Iemand die daadwerkelijk wil stoppen, gaat gewoon weg in plaats van onschuldige mensen onophoudelijk te martelen met ondraaglijk melodrama en gemanipuleerd slachtofferschap onder dreiging van vertrek.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 13 feb 2025 12:40
Mus schreef: 12 feb 2025 21:32Ik ga er hier mee stoppen want ik wil niet langer schrijven op een forum als dit. ik wens iedereen hier alle goeds toe.
Iemand die daadwerkelijk wil stoppen, gaat gewoon weg in plaats van onschuldige mensen onophoudelijk te martelen met ondraaglijk melodrama en gemanipuleerd slachtofferschap onder dreiging van vertrek.
Ach, schattepatatje, ik wordt een beetje opgehouden door een vriend van je. Ik snap ook wel dat mijn aanwezigheid een beetje te pijnlijk voor je is. Die voortdurende confrontatie met het gegeven dat een paar hotemetoten met een simpele handtekening gewoon een heel volk te grabbel heeft gegooid moet te pijnlijk voor jullie zijn, dus moeten we maar weg is het niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Chapoo zeggen we dan.

👍🏻
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Mus schreef: 13 feb 2025 12:55
Ach, schattepatatje, ik wordt een beetje opgehouden door een vriend van je. Ik snap ook wel dat mijn aanwezigheid een beetje te pijnlijk voor je is. Die voortdurende confrontatie met het gegeven dat een paar hotemetoten met een simpele handtekening gewoon een heel volk te grabbel heeft gegooid moet te pijnlijk voor jullie zijn, dus moeten we maar weg is het niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Chapoo zeggen we dan.

👍🏻
PS: zullen we wandaden vanaf 1917 van jou volk tegen mijn volk nog eens bij elkaar optellen en dan het één tegen het ander wegschrijven, en kijken wat er overblijft. Ik ben alvast benieuwd naar de uitkomst in elk geval, jij ook?
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Mus schreef: 13 feb 2025 12:55

👍🏻
Ik wil dat te grabbel gooien nog wel even wat nader specificeren. Want wat ik bedoel te zeggen is dat met simpele handtekening jou volk het legitiem genoeg vond om een heel volk te verdrijven van hun woonplek en daar bleef het niet bij zoals we allemaal weten. Dat we dat ons niet zonder slag of stoot lieten welgevallen moet een vreselijke tegenslag voor je zijn. Dit volk laat zich niet koeienieren door een stelletjes mishandelde pestkoppen.

Ik hoop dat je bovenstaande nog net hebt kunnen verdragen oh, gij kwetsbaar zieltje.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Mus schreef: 13 feb 2025 12:23 En ja ik ken je antwoord al want ik heb nog niet een onvertogen woord van jou zien verschijnen bij de haatdragendheid naar mijn mensen en maar wel veel onvertogen woorden tegen de mensen die opkomen voor mijn mensen.
Blijkbaar ben je te lui om daarnaar te zoeken en laat je liever mij dat werk doen. :lol:

Al op 8 oktober, een dag na de vreselijk barbaarse massamoord die Hamas uitvoerde, moest ik ChaimNimsky met een [-X aanspreken, hoewel ik ook begrip trachtte op te brengen voor menselijke gevoelens na een massamoord. Tien dagen later greep ik zelfs in door de woorden die ChaimNimsky uitsprak te verwijderen, iets wat moderators enkel heel zeldzaam doen. Een jaar later liet ik horen dat ChaimNimskys innerlijk ontspoord is sinds het oorlog werd.

Goed, je hebt me een hoop werk bezorgd. Nu moet jij ook wat werk gaan doen: ik wil nog steeds graag weten waar jij hebt laten zien dat je oren hebt naar de Israelische kant, en waar jij de 7 oktober massamoord van Hamas veroordeelt. Nogmaals: Kun je me laten zien waar je de 7 oktober massamoord die Hamas pleegde veroordeelde en betreurde? En indien - zoals je zelf laat horen - Arabieren en Joden broeders zijn, erken je het bestaansrecht van de staat Israel?
Ik zou namelijk heel graag een ander beeld van je willen krijgen dan dat je het hoogtepunt van Israel-haat bent.
Bij jou Rereformed druipt de partijdigheid er aan alle kanten van af, dus ja ik ken je antwoord al van te voren.
Ja en? Iedereen mag een mening hebben op een forum dat draait om opinies. De admin van het forum zou men van de omgekeerde partijdigheid kunnen beschuldigen. Indien je al een onpartijdige tegenkomt zal het naar waarschijnlijkheid een nietszegger zijn. De hele bedoeling van dit forum is tegengestelde opinies met elkaar in gesprek te laten zijn.
Wat betreft deze zaak ben ik van mening dat de Joden recht hebben op een stukje land Israel. Een tweestaten oplossing zoals men oorspronkelijk op het oog had zou wat mij betreft een uitstekende oplossing geweest zijn. Wellicht zouden ze net als de EU nu al opgeklommen zijn tot een Israel-Palestina Unie. Palestijnen hadden moeten kiezen voor een compromis. Ze hebben het keer op keer afgewezen, hetgeen, achteraf bezien, vreselijk onverstandig is geweest.

En de door Hamas uitgevoerde massamoord noem ik oerdom. En dat zeg ik niet achteraf, maar sprak ik al uit op 7 oktober 2023: Te verwachten is dat Israel op heel drastische manier vergeldt. Ik denk dat Palestijnse gewapende opstand geen enkele kans maakt en leidt tot een catastrofe voor hen..
Dat bleek niet zozeer een mening als het aangeven van een te verwachten feit. Vandaar mijn mening het oerdom te noemen.
Born OK the first time
Mus
Diehard

Re: Vervolg van "Hai" van Mus

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 13 feb 2025 13:32
Mus schreef: 13 feb 2025 12:23 En ja ik ken je antwoord al want ik heb nog niet een onvertogen woord van jou zien verschijnen bij de haatdragendheid naar mijn mensen en maar wel veel onvertogen woorden tegen de mensen die opkomen voor mijn mensen.
Blijkbaar ben je te lui om daarnaar te zoeken en laat je liever mij dat werk doen. :lol:

Al op 8 oktober, een dag na de vreselijk barbaarse massamoord die Hamas uitvoerde, moest ik ChaimNimsky met een [-X aanspreken, hoewel ik ook begrip moest opbrengen voor menselijke gevoelens na een massamoord. Tien dagen later greep ik zelfs in door de woorden die ChaimNimsky uitsprak te verwijderen, iets wat moderators enkel heel zeldzaam doen. Een jaar later liet ik horen dat ChaimNimskys innerlijk ontspoord is sinds het oorlog werd.

Goed, je hebt me een hoop werk bezorgd. Nu moet jij ook wat werk gaan doen: ik wil nog steeds graag weten waar jij hebt laten zien dat je oren hebt naar de Israelische kant, en waar jij de 7 oktober massamoord van Hamas veroordeelt. Ik zou namelijk heel graag een ander beeld van je willen krijgen dan dat je het hoogtepunt van Israel-haat bent.
Bij jou Rereformed druipt de partijdigheid er aan alle kanten van af, dus ja ik ken je antwoord al van te voren.
Ja en? Iedereen mag een mening hebben op een forum dat draait om opinies. De admin van het forum zou men van de omgekeerde partijdigheid kunnen beschuldigen. Indien je al een onpartijdige tegenkomt zal het naar waarschijnlijkheid een nietszegger zijn. De hele bedoeling van dit forum is tegengestelde opinies met elkaar in gesprek te zien.
Wat betreft deze zaak ben ik van mening dat de Joden recht hebben op een stukje land Israel. Een tweestaten oplossing zoals men oorspronkelijk op het oog had zou wat mij betreft een uitstekende oplossing geweest zijn. Wellicht zouden ze net als de EU nu al opgeklommen zijn tot een Israel-Palestina Unie. Palestijnen hadden moeten kiezen voor een compromis. Ze hebben het keer op keer afgewezen, hetgeen, achteraf bezien, vreselijk onverstandig is geweest.

En de door Hamas uitgevoerde massamoord noem ik oerdom. En dat zeg ik niet achteraf, maar sprak ik al uit op 7 oktober 2023: Te verwachten is dat Israel op heel drastische manier vergeldt. Ik denk dat Palestijnse gewapende opstand geen enkele kans maakt en leidt tot een catastrofe voor hen..
Dat bleek niet zozeer een mening als het aangeven van een te verwachten feit. Vandaar mijn mening het oerdom te noemen.
Ik was idd wat lui, excuus daarvoor.

7 okt veroordelen is voor mij net een stapje te ver zo je zult begrijpen, het is een peulenschil in vergelijking met wat met mijn volk gebeurd en is gebeurd. Het was en is een koekje van eigen deeg. Ik ben van mening dat men daar in Israël lering uit zou hebben moeten trekken in zin van: wat gij niet wilt wat u geschiet doe dat ook een ander niet maar dat doen zij niet en hebben ze ook nooit gedaan. De Israëlisch hebben nooit begrepen dat ze bij die eenvoudige handtekening in 1917 de Palestijnen hadden moeten betrekken. Mijn volk is van nature gastvrij en we hadden met alle liefde onze broeders willen ontvangen en ons gezamlijke land met hun willen delen, want het is ons beider thuisland. Een twee staten ding is niet de oplossing. Zowel Palestijnen als onze Joodse broeder moeten en kunnen in één land leven maar dat kan niet zolang onze broeder met alle geweld ons wil blijven verdringen met hun dikke reet omdat ze bang zijn hun thuisland te verliezen en ons dus niet de kans geven onze mooie kanten en liefde voor hen te laten zien want die is er weldegelijk.

Ik ben geen israelhater, ik kom alleen wel op voor mijn volk want niemand zal in die zin mij de kaas van het brood eten hoe groot de waffel ook is, dus als ik daar voor moet schreeuwen zal ik dat zeker niet nalaten, zoals bekent.
En verder ben ik vooral een liefhebber van Palestina/Israel als één land zoals het ooit was, of omgekeerd Israël/Palestina, maar ik ben dan ook te groot idealist om daar niet over te blijven dromen.

Dus praten jullie rustig verder over andere oplossingen dan droom ik nog even verder.
Plaats reactie