Dat is het 'm nou juist.Rereformed schreef: ↑13 feb 2025 10:12Dat is wederom onterecht. Er is helemaal niemand die jouw bedoeling niet begrijpt, want dat heb je uitgebreid zelf uitgelegd. Denken dat je mij moet vergeven voor iets waar ik helemaal niet schuldig aan ben is bijzonder hooghartig. Ik - en de moderator die je op de vingers tikte - ben het eenvoudig oneens met je om de betekenis die het woord antisemitisch wereldwijd heeft een andere betekenis te geven.
Het is ook hooghartig om te denken dat de ander geen denkoefeningen doet. En het getuigt niet van zelfinzicht wanneer je eindigt met 'ons' ervan te beschuldigen liever in oorlog te willen leven dan in vrede. Doe zelf maar eens een denkoefening:
Ik wist helemaal niet dat je Palestijn was, maar na jouw bijdragen gelezen te hebben concludeerde ik een tijdje geleden al dat jij het toppunt bent van Israel-haat. En ik vertelde je dat het dit effect heeft: "Men hoeft maar de bijdragen van Mus te lezen om gegarandeerd meer begrip te krijgen voor Israeliërs."
Voordat jij aan dit topic meedeed was het de Jood ChaimNimsky die met de meest extreme uitspraken aankwam en het minste begrip toonde voor Palestijnen. En iedere keer dat hij zich via een extreme uiting uitliet versterkte hij daarmee juist de Israel-haat van zijn tegenstanders.
Dus wat kan men hiervan leren?
Als jullie zogenaamd broeders en zusters van elkaar zijn ga er dan onderling maar eens wat van maken. Dat begint met luisteren naar de grieven die je tegenstander heeft en compromissen sluiten om tot een oplossing te komen.
Na al die treiterij, verdrijving, puinhopen e.d..
Dat zal niet meevallen..
En dan komt ook nog die Trump langs...