Bedankt voor deze mogelijk waardevolle hint! Ik had het niet gedacht,
maar het is dus zeer wel mogelijk dat ik toch ooit een Moslim wordt!
Moderator: Moderators
Bedankt voor deze mogelijk waardevolle hint! Ik had het niet gedacht,
Mijn donkerbruine vermoeden in deze luidt:HierEnNu schreef:Zou het voor die rechter verschil maken als die Christen zich zou beroepen op:
"Sorry rechter, maar ik wist dat niet!"?
Zou die rechter die Christen dan hebben vrijgesproken?
Mijn vermoeden is, dat die rechterheeck schreef: ↑25 apr 2025 13:28Mijn donkerbruine vermoeden in deze luidt:HierEnNu schreef:Zou het voor die rechter verschil maken als die Christen zich zou beroepen op:
Ieder strafsysteem kan niet zonder een eigen opvatting over wat "toerekeningsvatbaar" betekent en hoe de "ontoerekeningsvatbare" anders mag worden gecorrigeerd dan de "toerekeningsvatbare".
Jouw vermoeden past niet op een toerekeningsvatbare beschuldigde die wordt geacht vooraf
te hebben nagelopen wat de randvoorwaarden bij het voorgenomen gedrag zijn.
Roeland
Natuurlijk niet want het strafsysteem aldaar heeft maling aan het hier geldende rechtsfatsoen.HierEnNu schreef: ↑25 apr 2025 13:45Mijn vermoeden is, dat die rechterheeck schreef: ↑25 apr 2025 13:28Mijn donkerbruine vermoeden in deze luidt:HierEnNu schreef:Zou het voor die rechter verschil maken als die Christen zich zou beroepen op:
Ieder strafsysteem kan niet zonder een eigen opvatting over wat "toerekeningsvatbaar" betekent en hoe de "ontoerekeningsvatbare" anders mag worden gecorrigeerd dan de "toerekeningsvatbare".
Jouw vermoeden past niet op een toerekeningsvatbare beschuldigde die wordt geacht vooraf
te hebben nagelopen wat de randvoorwaarden bij het voorgenomen gedrag zijn.
Roeland
die Christen dan niet zou hebben vrijgesproken.
Hoezo past dat niet op een toerekeningsvatbare beschuldigde die wordt geacht
vooraf te hebben nagelopen wat de randvoorwaarden bij het voorgenomen gedrag zijn?
Ook als waarschuwingen of straffen te duiden vuurwerkbommen aan de voordeur of auto illustreren e.e.a... . . Een zevende zeecontainer noemden de verdachten de “behandelkamer”, overduidelijk bedoeld en in gereedheid gebracht om mensen te martelen.
heeck schreef: ↑25 apr 2025 16:57
Natuurlijk niet want het strafsysteem aldaar heeft maling aan het hier geldende rechtsfatsoen.
De georganiseerde misdaad alhier had ooit een martelstoel opgesteld om overtredingen voor te zijn en conform gedrag te bevorderen:
https://www.om.nl/actueel/nieuws/2020/0 ... containersOok als waarschuwingen of straffen te duiden vuurwerkbommen aan de voordeur of auto illustreren e.e.a... . . Een zevende zeecontainer noemden de verdachten de “behandelkamer”, overduidelijk bedoeld en in gereedheid gebracht om mensen te martelen.
De nadruk valt dan op het in het door jou gewenste gareel brengen van anderen; een vorm van domesticeren van anderen. Al dan niet per religie, zakelijk belang, of zwak voor het volkseigene.
Roeland
Kettervervolgingen door de eeuwen heen. Gewelddadige kerstening wereldwijd en door de eeuwen heen, kruistochten, Inquisitie, 30-jarige oorlog, 80-jarige oorlog, heksenvervolgingen, grootschalige moord op en marteling van dissidenten…gerard_m schreef: ↑21 apr 2025 16:17 Je vindt een voorbeeld van een paar eeuwen geleden...
Mooie onderbouwing van je idee dat alle religies even erg zijn!
Misschien weet je dat in landen met de sharia wetgeving afvalligheid of gebrek aan respect voor een heilig boek dodelijk zijn.
Heb je je nooit afgevraagd waarom dit soort doodsvonnissen buiten de islamitische wereld de laatste eeuw erg zeldzaam zijn ?
Moeten we de oorzaak van toepassing van de sharia altijd maar weer buiten de islam zoeken, of zou het wellicht iets te maken kunnen hebben met de sharia zelf?