Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Verwijderd, want laten we het feestje van HierEnNu’s van deze wereld niet verder verstoren.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Tot welke conclusies kom ik volgens jou? Kun je die concreet benoemen?
Volgens mij is vanuit haat denken nauwelijks mogelijk, zulks lijkt me vooral vervormend
en daardoor het denken eerder verhinderend, want haat vernauwt het bewustzijn.
Hoewel ik meteen toegeef dat het haatgevoel zelf veel energie vrijmaakt, energie die
gebruikt kan worden om te focussen en de scherpte te geven om te concentreren op één
gedachte. Maar openhartige en/of wijze gedachtes zal het niet opleveren lijkt me.
Maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt, dus vertel, maar:
- hoe doe jij dat, vanuit haat denken?
Zie eventueel in hoofdstuk Ethische dilemma's:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Sorry, HierEnNu, ik heb even geen tijd voor jou geneuzel. Ik ben in het kader van het herdenken van de Nakba, 1 voor 1 alle bekende en onbekende slachtoffers, waaronder familie van mij, gevallen ten behoeve van die zgn onafhankelijke fantastische staat aan het herdenken. Deze rouwperiode neemt nogal wat tijd in beslag aangezien we vooralsnog niks van enige vorm van schuldbewustzijn van jou volk en/of de wereld hebben te verwachten in die zin, staan wij hier relatief eenzaam in.
Dus ga jij lekker verder met het vieren van jou feestje in plaats van mij lastig te vallen met jou haat-verhaal, ik heb er geen belangstelling voor. Dank
Dus ga jij lekker verder met het vieren van jou feestje in plaats van mij lastig te vallen met jou haat-verhaal, ik heb er geen belangstelling voor. Dank
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
-
appelfflap
- Banned
en heir doe je wat je altijd doet. Dit was NIET je oorspronkelijke bewering waar ik op reageerde.ChaimNimsky schreef: ↑30 apr 2025 18:50According to the International Institute for Strategic Studies, the IDF has 170,000 active duty personnel, including conscripts, and 465,000 reserves (Bron: BBC).appelfflap schreef: ↑30 apr 2025 18:44 Feitelijke onjuistheden, zoals de fout over reservisten, blijven bovendien onterecht ongecorrigeerd, alsof ze feitelijk waar zijn.
dat was dit
maar goed, het doet er blijkbaar verder niet toe. onjuiste informatie en op deze manier manipuleren is tenslotte toegestaan... terwijl Israel reeds 465.000 reservisten heeft; dat is meer dan dan alle landen van de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk samen.
Geen nieuwe ontwikkeling, helaas 
Wel belangrijk dit boven het kleed te blijven houden, dag in dag uit. Gewone mensen.
Palestijnse burgers over de hel in Gaza, getuigenissen.
Wel belangrijk dit boven het kleed te blijven houden, dag in dag uit. Gewone mensen.
Palestijnse burgers over de hel in Gaza, getuigenissen.
Maar Mus, dit zijn zogenaamd zielige Palestijnen.
Overigens zat ik te denken: Waarom vieren we in Nederland niet op 4 mei de verovering/kolonisatie van (Nederlands! Indië) en staan we op 5 mei stil bij het opgeven van deze (destijds) terechte kolonie? Waarom heeft Nederland dit ooit opgegeven? Hoe dom konden ze zijn? Die zogenaamd zielige Indonesiërs hadden toch maar mooi banen op de plantages.
Geef t m.a.w op! Je staat tegenover een overmacht. Het westen zal NOOIT buigen voor de tirannieke militaire overmacht van Israël. Je ziet het: ze zijn er trots op!
Laat t rusten, geef je over. De woestijn is geduldig en groot genoeg!
Overigens zat ik te denken: Waarom vieren we in Nederland niet op 4 mei de verovering/kolonisatie van (Nederlands! Indië) en staan we op 5 mei stil bij het opgeven van deze (destijds) terechte kolonie? Waarom heeft Nederland dit ooit opgegeven? Hoe dom konden ze zijn? Die zogenaamd zielige Indonesiërs hadden toch maar mooi banen op de plantages.
Geef t m.a.w op! Je staat tegenover een overmacht. Het westen zal NOOIT buigen voor de tirannieke militaire overmacht van Israël. Je ziet het: ze zijn er trots op!
Laat t rusten, geef je over. De woestijn is geduldig en groot genoeg!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Actie/reactie. Als ik kijk naar de grenzen van de erkende staat Israël in 1948 en de huidige grenzen denk ik dat het wel duidelijk is waar het probleem zit. Hoe dat zo gekomen is wordt door de verschillende partijen uiteraard verschillend beantwoord. Dat de huidige kolonisatiepolitiek van de staat Israël onwettig is mag duidelijk zijn. Maar dat is niet de kern van het probleem maar een gevolg. De kern in mijn optiek is dat twee volken elkaar willen uitmoorden of in zee drijven maar dat er 1 duidelijk sterker is dan de ander en daardoor meer "succesvol".
Levensovertuiging: het geheel van opvattingen dat je hebt over het leven en over de manier waarop je het beste kunt leven.
Totdat je je troefkaart (in dit geval, de militaire overmacht) verspeelt. Duitsland ging de expansiedrift de eerste 2 jaar ook voor de wind, maar werd uiteindelijk teruggefloten.
Hopelijk geldt dat voor Rusland en Israël ook.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik denk dat het voor de vrede in het MO beter is dat Israël een gelijkwaardige tegenstander krijgt. Dat men eens beseft dat je met praten verder komt.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Dat denk ik ook steeds.dingo schreef: ↑01 mei 2025 12:03 Actie/reactie. Als ik kijk naar de grenzen van de erkende staat Israël in 1948 en de huidige grenzen denk ik dat het wel duidelijk is waar het probleem zit. Hoe dat zo gekomen is wordt door de verschillende partijen uiteraard verschillend beantwoord. Dat de huidige kolonisatiepolitiek van de staat Israël onwettig is mag duidelijk zijn. Maar dat is niet de kern van het probleem maar een gevolg. De kern in mijn optiek is dat twee volken elkaar willen uitmoorden of in zee drijven maar dat er 1 duidelijk sterker is dan de ander en daardoor meer "succesvol".
Verder wordt er gestreden als in vroegere stammenoorlogen.
Toen was geen sprake van wettig of niet.
De sterkste wint er gebieden bij. Dat was de enige wet der gebeurtenissen.
Zo zijn tot voor halverwege de vorige eeuw over de hele wereld altijd grenzen verlegd, zowel letterlijk als figuurlijk.
We denken, dat in het Westen te zijn ontgroeit en gunden Israel heel lang het voordeel van de twijfel, als geciviliseerd westers georiënteerd land.
Maar we moeten ons nu toch duidelijk realiseren, dat voor Israel nu ook alleen nog maar de duizenden jaar oude stammen ideologieën gelden.
De hele Tenach staat er tenslotte bol van.
En ook al is een groot gedeelte niet meer gelovig, dit diep gewortelde besef kun je niet zomaar uitroeien en komt boven zogauw er maar enige dreiging te bespeuren is.
En dat zowel in het klein, maar steeds omvangrijker om en nabij de nederzettingen in de westelijke Jordaan gebieden, als nu in het groot, nu de regering van Israel voor eens en altijd wil tonen de sterkste te zijn.
Het erge is, dat zolang niet iedereen dit conflict los kan zien van de jodenvervolgingen in het verleden, en op dit moment geen actie wil ondernemen om de Palestijnen te helpen, dit een heel ontvlambaar plan zou kunnen zijn met gevaar voor de hele wereldvrede.
Mede door de religieuse overtuigingen van vooral evangelische christenen, die rijkelijk vertegenwoordigd zijn in Amerika:
- Bijbelse profetieën: Sommigen geloven dat het bestaan van Israël en bepaalde gebeurtenissen daar onderdeel zijn van eindtijdprofetieën in de Bijbel. Ze zien de terugkeer van het Joodse volk naar Israël als vervulling van Gods beloften.
- Steun aan Gods volk: Op basis van Bijbelteksten zoals Genesis 12:3 (“Wie u zegent, zal ik zegenen...”) geloven ze dat het ondersteunen van Israël leidt tot Gods zegen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Rara....... wie zal dat zijn in deze licht ontvlambare situatie wereld wijd.
Zie mijn vorige bijdrage.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Als je met het OT bent opgegroeid, is dit een normale manier van oorlogsvoering.
Maar er verandert wel iets:
https://www.volkskrant.nl/politiek/cda- ... ogle.nl%2F
https://www.volkskrant.nl/politiek/cda- ... ogle.nl%2F
Langzaam maar zeker gaan er steeds meer mensen om. Langzaam maar zeker vallen er ook steeds meer mensen om. Dat is de ellende, dus of het nog een beetje op tijd is?CDA kan optreden Israël niet langer verdedigen: recht op zelfverdediging kent grenzen
Het CDA kan niet langer wegkijken van de wijze waarop Israël meent zichzelf te moeten verdedigen tegen Hamas. De christendemocraten zijn van oudsher terughoudend in hun kritiek, maar het aanhoudende geweld in Gaza is voor het CDA nu niet meer uit te leggen.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik denk dat men al behoorlijk om is.Bonjour schreef: ↑01 mei 2025 12:55 Maar er verandert wel iets:
https://www.volkskrant.nl/politiek/cda- ... ogle.nl%2FLangzaam maar zeker gaan er steeds meer mensen om. Langzaam maar zeker vallen er ook steeds meer mensen om. Dat is de ellende, dus of het nog een beetje op tijd is?CDA kan optreden Israël niet langer verdedigen: recht op zelfverdediging kent grenzen
Het CDA kan niet langer wegkijken van de wijze waarop Israël meent zichzelf te moeten verdedigen tegen Hamas. De christendemocraten zijn van oudsher terughoudend in hun kritiek, maar het aanhoudende geweld in Gaza is voor het CDA nu niet meer uit te leggen.
Maar de zionisten en hun sympathisanten zitten nog steeds op de sleutel posities.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Israël verkoopt de blokkade van voedsel en medicijnen met het argument dat ze het inzetten om de gijzelaars vrij te krijgen. Dat ze daarmee 2 miljoen mensen gijzelen en al ombrengen om iets van tientallen vrij te krijgen, die blijkbaar niet zoveel te vrezen hebben, anders waren ze al dood, is een aanvaardbare actie volgens hun.
Hamas weet dat dat ze niets te winnen hebben bij het vrijlaten van gijzelaars. Er komt toch geen bestand en er blijven gewone mensen doodgaan, want Israël zendt het signaal uit, samen met Trump dat ze de Palestijnen gewoon weg willen hebben uit Gaza en de Westoever. Dat kunnen ze alleen voorkomen door de wereldopinie om te laten slaan en daarvoor moeten er alleen nog een behoorlijk aantal Palestijnen omkomen, maar er dan hoop voor degenen die overblijven.
Israël weet dat natuurlijk ook wel, dus die probeert dat omslaan van de wereldopinie tegen te gaan. Zo lang mogelijk. En straks komen er beelden naar buiten zoals ze niet meer gemaakt zijn sinds de concentratiekamper 80 jaar geleden bevrijd zijn en als die de wereld over gaan, geven ze natuurlijk elkaar de schuld.
Maar ze laten het allebei gebeuren. Ze hebben allebei schuld. En iedereen die wegkijkt mag zich afvragen wat de woorden 'Dit nooit meer' voor hem betekenen. Hamas is nooit populair geweest. Israël verliest het in rap tempo. Maar de Palestijnen krijgen steeds meer respect. Alleen triest dat er zoveel voor moeten sterven.
Hamas weet dat dat ze niets te winnen hebben bij het vrijlaten van gijzelaars. Er komt toch geen bestand en er blijven gewone mensen doodgaan, want Israël zendt het signaal uit, samen met Trump dat ze de Palestijnen gewoon weg willen hebben uit Gaza en de Westoever. Dat kunnen ze alleen voorkomen door de wereldopinie om te laten slaan en daarvoor moeten er alleen nog een behoorlijk aantal Palestijnen omkomen, maar er dan hoop voor degenen die overblijven.
Israël weet dat natuurlijk ook wel, dus die probeert dat omslaan van de wereldopinie tegen te gaan. Zo lang mogelijk. En straks komen er beelden naar buiten zoals ze niet meer gemaakt zijn sinds de concentratiekamper 80 jaar geleden bevrijd zijn en als die de wereld over gaan, geven ze natuurlijk elkaar de schuld.
Maar ze laten het allebei gebeuren. Ze hebben allebei schuld. En iedereen die wegkijkt mag zich afvragen wat de woorden 'Dit nooit meer' voor hem betekenen. Hamas is nooit populair geweest. Israël verliest het in rap tempo. Maar de Palestijnen krijgen steeds meer respect. Alleen triest dat er zoveel voor moeten sterven.