Crisis tussen India en Pakistan 2025
Moderator: Moderators
Re: Crisis tussen India en Pakistan 2025
Terwijl het journaal niet verder komt dan het presenteren van een nieuw poppetje in het vaticaan, haalt Pakistan een Indiase Rafale, gemaakt in Frankrijk, neer met een Chinese J-10. En dat is tamelijk irritant voor Europa omdat er hier velen zouden zien dat we niet afhankelijk zijn van Amerikaanse wapens. Dat kan vervelende gevolgen hebben.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Twee dagen geleden ook alBonjour schreef: ↑08 mei 2025 22:54 Terwijl het journaal niet verder komt dan het presenteren van een nieuw poppetje in het vaticaan, haalt Pakistan een Indiase Rafale, gemaakt in Frankrijk, neer met een Chinese J-10. En dat is tamelijk irritant voor Europa omdat er hier velen zouden zien dat we niet afhankelijk zijn van Amerikaanse wapens. Dat kan vervelende gevolgen hebben.
Zionist
Ik heb geen datum gezien. Het kan hetzelfde incident zijn.
Het overgrote deel van de Indiase luchtmacht bestaat uit toestellen van Russische makelij. Er zijn maar een paar dozijn Rafeles. Kan nog wat worden. Pakistan heeft ook nog F-16's.
Er is blijkbaar een wapenstilstand tussen India en Pakistan, toch weer de VS (Trump, Vance, Rubio) die bemiddelt heeft https://www.reuters.com/world/india/pak ... 025-05-10/
Laat de incidenten rond de Rafales niet het zicht ontnemen dat India wel degelijk overwicht heeft en Pakistaanse militaire doelen flink geraakt lijkt te hebben.
Laat de incidenten rond de Rafales niet het zicht ontnemen dat India wel degelijk overwicht heeft en Pakistaanse militaire doelen flink geraakt lijkt te hebben.
Terroristen trekken zich niets aan van bestanden, integendeel!
- Enkele uren nadat er een bestand werd aangekondigd tussen India en Pakistan klinken er opnieuw explosies in meerdere steden in Indiaas Kashmir. Het gaat om de steden Jammu en Srinagar. Het is nog niet duidelijk wie verantwoordelijk is voor de explosies.
India meldt schending bestand, explosies gehoord in meerdere steden Kashmir
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De ETA was net zo min Frans als Spaans. Ik weet niet wat de idealen en de connecties zijn van de 'terroristen'.
Het is goed mogelijk dat India noch Pakistan het bestand schonden,
want de identiteit van de daders is nog niet bekend.
Echter, de doelgerichte aanslagen in stedelijk gebied, direct na het aangekondigde bestand, wijzen sterk op de beproefde terroristische methode van seperatisten, om vredesprocessen te saboteren en machtsverschuivingen te forceren door een machtsvacuüm te creëren. Deze oorlog is tenslotte ook zo begonnen en er zijn meerdere seperatistische groeperingen aktief in Kasjmir
Met het woordje terrorist duid ik geen etnisch of nationalistisch oordeel, maar verwijs
ik naar het bewust tegen burgers gerichte geweld met politieke ontwrichting als doel.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
Je hoort er zo weinig van de afgelopen weken, maar opgepikt: India houdt nog steeds de dammen dicht. Als het herfst wordt zal Pakistan in grote problemen komen met de watervoorziening voor tientallen miljoenen inwoners, zo niet meer. Dan kunnen de rapen weer gaar zijn: Pakistan zou nog als enige optie hebben op te rukken naar de dammen om ze weer open te stellen (of volledig toegeven aan India en al het gestook om Jammu en Kasjmir stoppen - gaat dus niet gebeuren is de inschatting.)
Tussenstandje.
Tussenstandje.
Ja, het ettteren is wereldwijd B.S.
Mensen..
Mensen..
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Het is het soort verzuchting dat alles verklaart - en niets eigenlijk...
Mensen zijn collectief instabiel, bang voor wat ze andere groepen toeschrijven en als er zich een catalysator voordoet bij opgebouwde spanning grijpen ze graag naar geweld. Dat zit in de genen. En dan maar afwachten of het helpt... Heel primitief eigenlijk.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het zijn ook twee onnatuurlijke staten, ontstaan uit een koloniale erfenis.
Helaas dat terugdraaien is niet meer mogelijk.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Tsja...TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑28 jul 2025 18:21Het zijn ook twee onnatuurlijke staten, ontstaan uit een koloniale erfenis.
Helaas dat terugdraaien is niet meer mogelijk.
Zo is het altijd: domme, ondoordachte of gewelddadige handelingen van vandaag kúnnen in de toekomst ongelooflijk veel extra ellende teweeg brengen. En zo blijven we ons in onze eigen drek rondwentelen.
Gerard R.: 'het zit in de genen' wordt ook al gauw een gemakzuchtige slogan...of een manier om af te reageren...(sluit elkaar zeker niet uit...).