Mus schreef: ↑25 jul 2025 14:12die definitie is gevaarlijk...
Nederland gebruikt die IHRA-definitie als beleidskader en richtlijn in de opsporing voor antisemitisme
Het allerbelangrijkste is dat hij niet rechtsgeldig is.
Het is verder schandelijk dat een land als Nederland, dat democratie zo hoog in het vaandel zegt te hebben, zo’n gevaarlijke, niet democratische definitie onderschrijft.
Het verklaard wel waarom die rode lijn, waar onze regering het steeds over heeft, niks waard is.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick schreef: ↑25 jul 2025 14:53
Sorry, maar al je excuses om je meest humane heilige leger te ontzien schieten bij mij echt in t verkeerde keelgat!
Heb je dit topic wel helemaal in de smiezen? Begrijp je wat hier met moraal wordt bedoeld?
En heb je dan in de gaten dat jouw morele IDF genocidaal bezig is? Kun je daar eens een keer inhoudelijk op reageren ipv ze de hand boven t hoofd te houden met "feitjes" over Kosovo. Dat laatste dan alweer om de aandacht af te leiden.
dingo schreef: ↑25 jul 2025 12:29
Zodra je forumregels hanteert heb je het al over een moraal die op het forum geldt. Daar ontkom je volgens mij niet aan en qua wetgeving ben je volgens mij ook verplicht om zaken als haatzaaien e.d. tegen te gaan. Dus ja dan komt het er op neer dat je iets van iemands mening vindt. Hoe je daar dan op reageert is dan weer een kwestie van omgangsvormen. En die hebben weleens te lijden onder een langdurige verhitte discussie en daar mag je als moderatie best op ingrijpen i.m.o.
Sterker, Nederland gebruikt de IHRA-definitie als beleidskader en richtlijn in de opsporing voor antisemitisme, en er zijn aantoonbaar op dit forum meerdere uitingen gedaan die daarmee in strijd zijn.
Dat betwijfel ik:
... criticism of Israel similar to that leveled against any other country cannot be regarded as antisemitic ...
Levensovertuiging: het geheel van opvattingen dat je hebt over het leven en over de manier waarop je het beste kunt leven.
dikkemick schreef: ↑25 jul 2025 14:53
Sorry, maar al je excuses om je meest humane heilige leger te ontzien schieten bij mij echt in t verkeerde keelgat!
Heb je dit topic wel helemaal in de smiezen? Begrijp je wat hier met moraal wordt bedoeld?
En heb je dan in de gaten dat jouw morele IDF genocidaal bezig is? Kun je daar eens een keer inhoudelijk op reageren ipv ze de hand boven t hoofd te houden met "feitjes" over Kosovo. Dat laatste dan alweer om de aandacht af te leiden.
Bewijs maar.
Ik heb deze gemeld. Totaal absurd. Waanzin dat je dit durft te vragen!
Moet ik je gaan uitleggen dat een volk uithongeren immoreel is?
Moet ik gaan aantonen dat klootschieten op jonge jongens niet netjes is?
Moet ik laten zien dat jij (en anderen) steeds in de hete brij heen blijven dansen?
Of wil je dat ik ga motiveren dat een uitzichtpost voor toeristen die zich kunnen verlekkeren aan het leed van Palestijnen, inhumaan is?
Je kunt de spreekwoordelijke (en letterlijke) pot op Chaimnimsky. Je bedoelde ongetwijfeld iets anders, kundig genoeg om je ook hier verbaal weer uit te draaien, maar ik heb totaal geen respect meer voor jouw mening, opvattingen en vragen en wacht t antwoord van melding wel af.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Zodra je forumregels hanteert heb je het al over een moraal die op het forum geldt. Daar ontkom je volgens mij niet aan en qua wetgeving ben je volgens mij ook verplicht om zaken als haatzaaien e.d. tegen te gaan. Dus ja dan komt het er op neer dat je iets van iemands mening vindt. Hoe je daar dan op reageert is dan weer een kwestie van omgangsvormen. En die hebben weleens te lijden onder een langdurige verhitte discussie en daar mag je als moderatie best op ingrijpen i.m.o.
Sterker, Nederland gebruikt de IHRA-definitie als beleidskader en richtlijn in de opsporing voor antisemitisme, en er zijn aantoonbaar op dit forum meerdere uitingen gedaan die daarmee in strijd zijn.
En waarvan we het eens waren dat ze bij de rechter hoogst waarschijnlijk geen stand houden.
Ik ben trouwens liever antisemiet in de IHRA definitie dan dat ik Israël steun.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Dat betwijfel ik:
... criticism of Israel similar to that leveled against any other country cannot be regarded as antisemitic ...
In november 2019 heeft het Nederlandse kabinet verklaard dat het de IHRA-definitie als uitgangspunt neemt in het bestrijden en registreren van antisemitisme. In november 2020 werd een tweede motie aangenomen waarin het kabinet werd gevraagd de IHRA-definitie prompt te gebruiken bij de aanpak en opsporing van antisemitisme. Deze motie had brede coalitieondersteuning. Het ontzeggen van het recht op zelfbeschikking van het Joodse volk, bijvoorbeeld door te stellen dat het bestaan van een Staat Israel een racistisch streven is, valt onder de IHRA-definitie. De politie gebruikt de IHRA-definitie als leidraad voor de herkenning van antisemitisme bij meldingen en aangiftes.
Mus schreef: ↑25 jul 2025 14:12die definitie is gevaarlijk...
Nederland gebruikt die IHRA-definitie als beleidskader en richtlijn in de opsporing voor antisemitisme
Het allerbelangrijkste is dat hij niet rechtsgeldig is.
Het is verder schandelijk dat een land als Nederland, dat democratie zo hoog in het vaandel zegt te hebben, zo’n gevaarlijke, niet democratische definitie onderschrijft.
Het verklaard wel waarom die rode lijn, waar onze regering het steeds over heeft, niks waard is.
Inderdaad, vergis je maar niet in Nederland. Zie onze geschiedenis, waarin we ook onze portie ellende kregen, maar zelf konden we er ook wat van hoor... Voorbeeld: heel Indonesië was bijna 'van ons' geweest en dat ging niet bepaald zo vriendelijk... Dat is zo groot als een werelddeel en je kon er van alles halen... VOC. WIC (Nieuwe Wereld). Maar dat wist je wel.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Bonjour schreef: ↑25 jul 2025 15:44
Ik las dat daar een Israël-lobby achter zat. Er wordt nu zo vaak kritiek geuit op Israël dat niemand dat deel van IHRA nog serieus neemt.
Oh nee, Chaimnimsky nog.
De politie gebruikt de IHRA-definitie als leidraad voor de herkenning van antisemitisme bij meldingen en aangiftes.
ChaimNimsky schreef: ↑25 jul 2025 15:54
De politie gebruikt de IHRA-definitie als leidraad voor de herkenning van antisemitisme bij meldingen en aangiftes.
Maar niet alles van de definitie wordt ook dat werkelijk als antisemitisme gezien. En het registreren van een melding of aangifte zegt niets over verdere vervolging. Het gaat erom wat de rechtbank ermee doet.
Doe maar aangifte tegen mij. Ik heb genoeg geschreven dat tegen de IHRA ingaat. Totaal geen probleem mee. Ik denk dat ik niet eens een advocaat in dienst neem. Als ik voor de rechter moet verschijnen licht ik wel de kranten in. De IHRA definitie verdwijnt dan in de prullenmand.
Bonjour schreef: ↑25 jul 2025 15:44
Ik las dat daar een Israël-lobby achter zat. Er wordt nu zo vaak kritiek geuit op Israël dat niemand dat deel van IHRA nog serieus neemt.
Oh nee, Chaimnimsky nog.
Dit topic gaat over moraal. Enige dan Chaimnimsky doet is de aandacht weer afleiden.
Want moraal en Israël gaan op dit moment NIET samen! Israël is vergelijkbaar met Rusland op dit moment totaal verkeerd bezig! Een moordmachines.
Excuses voor Rusland, want in vergelijking met wat Israël nu uitvreet, stellen die drones een aanvallen niets voor
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Bonjour schreef: ↑25 jul 2025 16:06
Ja, hij moest weer even de antisemitisme kaart trekken. Kritiek uit op Israël mag niet maar massaal op Palestijnen schieten en dat verdedigen mag wel.
Ja, afschuwelijk als je zo denkt, maar dat wordt oké gevonden op dit forum.
Gerard R. schreef: ↑25 jul 2025 16:11
Dat is dus wel een probleem, want ik heb het hier al eerder met hem over gehad e even later komt het dan toch weer terug als middel om kritiek op Israël te smoren.
Daarom heb ik mijn vraagtekens met het "alles mogen zeggen"model en dan uitleggen wat er mis is en dan maar hopen dat het niet weer gebeurt.
Wie gaat dat tegengas dan geven en op welke manier levert dat uiteindelijk dan waarschuwingen op?
Gerard R. schreef: ↑25 jul 2025 16:11
Dat is dus wel een probleem, want ik heb het hier al eerder met hem over gehad e even later komt het dan toch weer terug als middel om kritiek op Israël te smoren.
Daarom heb ik mijn vraagtekens met het "alles mogen zeggen"model en dan uitleggen wat er mis is en dan maar hopen dat het niet weer gebeurt.
Wie gaat dat tegengas dan geven en op welke manier levert dat uiteindelijk dan waarschuwingen op?
Ik hoop dat ik je goed volg.
Als 'alles gezegd mag worden', dan geeft dat gegarandeerd reactie en volgens mij ultiem problemen.
Uiteindelijk wordt er toch gemodereerd. Of zie ik dat fout?