definitie van een kwakzalver

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

niels

Bericht door niels »

Dan moet je je net als anderen ,die het ook niet kunnen laten persoonlijk te worden ,misschien niet aan het thema wijden,als het je zo enorm stoort.Ik weet wel dat ik ook aan het roepen ben,maar er zijn mensen die menen bij ieder thema woorden als :''.slap gelul ''en dergelijke te moeten gebruiken,dat is gewoon gebek aan respect voor discussiedeelnemers .
bad_religion

Bericht door bad_religion »

niels schreef:Dan moet je je net als anderen ,die het ook niet kunnen laten persoonlijk te worden ,misschien niet aan het thema wijden,als het je zo enorm stoort.Ik weet wel dat ik ook aan het roepen ben,maar er zijn mensen die menen bij ieder thema woorden als :''.slap gelul ''en dergelijke te moeten gebruiken.
Beste Niels, ik doe wat ik doe, jij komt hier toch om te discussieren, nou dan krijg je negatieve en positieve input. Ik vind jouw inbreng van een dermate laag niveau dat ik vind dat jij beter maar geen inbreng meer kan doen. We hebben klootzakken, morosofen en verdwaalden genoeg hier. Elke graflul kan pagina's lange postings maken, maar denk nou niet dat het dan gelijk maar interessant moet zijn....

En trouwens, jij bent nummertje zoveel met hetzelfde domme gezwans!
niels

Bericht door niels »

zo.... en jij brengt het hier op een geweldige manier ....,? je voelt je geloof ik wel geweldig om dat even te kunnen bepalen op jouw manier? Ik had je nivo anders ingeschat maar ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is...nouja zingen....ertussendoor schreeuwen...geeft niet hoor,ik stoor me dan verder ook niet aan je als dat hier zo tot de gesprekscultuur behoort...
bad_religion

Joh, ik neem wat dit soort dingen geen blad meer voor m'n mond.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

niels schreef:zo.... en jij brengt het hier op een geweldige manier ....,? je voelt je geloof ik wel geweldig om dat even te kunnen bepalen op jouw manier? Ik had je nivo anders ingeschat maar ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is...nouja zingen....ertussendoor schreeuwen...geeft niet hoor,ik stoor me dan verder ook niet aan je als dat hier zo tot de gesprekscultuur behoort...
:wink:
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
heeck
Ontoombaar

VERPLICHTING

Bericht door heeck »

En Niels,

Leggen ze (ik laat ook maar eens weg wie ik bedoel, dat houdt de zaak helder) al die kennis die jij hieronder etaleert, zomaar naast zich neer ?
Is er soms een geheim verbond van rechtvaardige beterweters die onderling veel beter kunnen genezen dan die openbare bovengrondse regulieren ?

Je bent ethisch verplicht de leek wat beter houvast te geven !!!!!
Anders stuur je die net zo hard het oerwoud in als die door jou verfoeiden van de daagse wereld.

Roeland
niels schreef:Stress veroorzaakt sresshormonen.
Deze stresshormonen worden door enzymen in de lever afgebroken tot tussenproducten die soms kankerverwekkend zijn en dus kan stress mogelijk kanker veroorzaken bij bepaalde personen.Nu is het probleem dat iedereen op basis van erfelijkheid een verschillend enzymstelsel bezit wat meer of minder efficient werkt. Zo is het mogelijk dat bij een langzaam werkend enzymsysteem de kankerverwekkende tussenprodukten van stresshormonen te lang in het lichaam aanwezig blijven en eventueel kanker veroorzaken. natuurlijk ligt het er maar aan in hoeverre de enzymwerkingen in de lever door andere externe factoren)omgeving leefstijl ' verder belast worden.... Zo zijn er ook mensen die absoluut geen last hebben van stress omdat het enzymsysteem beter werkt en alle stresshormonen en tussenprodukten optimaal verwijderd.
Dit is een van de factoren die mogelijk een uitleg geven achter het onstaan van sommige kankersoorten in verband met stress omgevingsfactoren en erfelijkheid..Deze theorie geld ook voor bepaalde virussen die op de lever inwerken en een invloed op dit systeem hebben,zodat onderzoekers al jarenlang vermoeden dat ook virussen een rol spelen.
Het belang van dit ontgiftingssysteem moet niet worden onderschat .Echter verteld iedere arts over stress,maar niet welk systeem daarachter schuilt. Eigenlijk vreemd....
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
niels

Bericht door niels »

Nee,deze kennis is wel degelijk belangrijkSinds enige tijd)..
Deze kennis bepaald of men begrijpen kan waarom een medicijn bij de een wel werkt waarom bijwerkingen optreden,en waarom het bij een ander niet aanslaat.
Het verklaart echter ook waarom bijv. kanker in combinatie met leefgewoonten en erfelijkheid in veel gevallen ontstaat.Dit is allemaal na te lezen in oneindige reeksen onderzoeken die op dit gebied gedaan worden.
En daar zit m de kneep,want deze informatie zou kunnen bewijzen dat bepaalde methoden die in het alternatieve circuit gedrukt worden weleens werkzaam zouden kunnen zijn. Dat is nou net niet de bedoeling,dus wordt er maar een kant van de medaille onderzocht,de stofwisselingsprocessen van de medicijnen in het lichaam....Een interessant gebied...Maar ik wil hier geen stroom van reakties meer opwekken,daar heb ik niet zon zin in,deze informatie dient mijzelf echter perfect,ik heb er lang over gedaan erachter te komen en ik ben erblij om.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Fijn dat je er blij mee bent maar het lijkt mij onbetrouwbare informatie anders had je dat wel hier neer geplemd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
bad_religion

Nou niels, kom dan eens met keiharde bewijzen, i.p.v. het zou wel eens kunnen...

Ja, het zou wel een kunnen dat niels uit z'n nek lult!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Als je trouwens onder je ogen ziet gebeuren dat er oneigenlijke experimenten gebeuren met patienten waarom doe je daar op zo'n moment niet iets tegen? Of is dan je baan op dat moment toch iets belangrijker dan dat wat er volgens jou oneigenlijk met patienten gebeurt.

Groet,

Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

niels schreef
Stress veroorzaakt sresshormonen.
Deze stresshormonen worden door enzymen in de lever afgebroken tot tussenproducten die soms kankerverwekkend zijn en dus kan stress mogelijk kanker veroorzaken bij bepaalde personen.Nu is het probleem
Welkehrmonen bedoel je ? Waar bestaan die kankerverwekkende tussenprodukten uit?
Bewijs dus :!:

In de scientific american (he bah scientific) staat een artikel met als titel de ontrafeling van kanker. Over stamcellen maar ze zijn vergeten om een kopje stresshormonen afbraak op te nemen.
Er is wel bekend dat langdurige stress weesfselherstel vertraagt en dit heeft inderdaad met de specifieke werking van bepaalde hormonen te maken.
De "emergency reaction", "fight or flight respons" of stressreactie treed ook op bij zeer uiteenlopende situaties zoals kou, lichamelijke inspanning, onthouding van slaap, angst, woede of hoge concentratie. Zoals gezegd bereidt het organisme zich door deze stereotype reactie voor op snel reageren (vechten of vluchten). De bijnieren spelen hierin een centrale rol: adrenaline komt in het bloed onder invloed van sympathische stimulatie en cotisol door een verhoogde ACTH-afgifte door de hypofyse. Hierdoor gaat onder met het hart sneller kloppen, komt glucose in het bloed, openen zich meer haarvaten in de spieren en verhoogt het ARAS in de hersenen het niveau van waakzaamheid. Deze reactie is zeer functioneel als lichamelijke activiteit inderdaad de juiste reactie op de emotionerende of de stressverwekkende situatie is. Dat is echter maar zelden het geval bij de huidige mens.

De zaak wordt vooral bedenkelijk wanneer de toestand van stress over langere periodes blijft bestaan. De keerzijde van deze activerende werking van de stressreactie wordt gevormd door allerlei uitputtingsverschijnselen. Als gevolg hiervan kan op den duur aantasting van organen optreden. Zo zijn vooral de effecten op het hart (hart- en vaatziekten), de maag (maagzweer) en spieren (rugpijn) bekend geraakt als zogenaamde psychosomatische aandoeningen. Maar ook de koortsonderdrukkende en ontstekingsremmende werking van cortisol kan leiden tot een sterke algehele weerstandsverlaging waardoor de vatbaarheid voor infecties sterk is verhoogd. Het inzicht dat het centraal zenuw stelsel, het endocriene systeem en het immuunsysteem in hoge mate geïntegreerd functioneren, heeft een nieuwe wetenschap doen ontstaan: de (psycho)-neuro-endocrino- immunologie.
(stamcl.org)
Carcinoïd syndroom

Wat is een carcinoïd?
Een carcinoïd is een kleine en langzaam groeiende kwaadaardige tumor (kankergezwel). Het is een bijzondere en zeldzame tumor, die op verschillende plaatsen in het lichaam kan ontstaan. Bij voorkeur in de blinde darm, maar ook in de maag, dunne darm, dikke darm en longen kan een carcinoïd voorkomen. Zeer zelden zit een carcinoïd in de alvleesklier of in de geslachtsklieren. Een carcinoid wordt soms bij toeval, zoals bij een blindedarmoperatie, aangetroffen. Er zijn dan vaak nog geen uitzaaiingen.
Een carcinoïd is bijzonder, omdat de tumor hormoonachtige stoffen produceert (neuro-endocriene tumor). Deze 'hormonen' kunnen allerlei klachten geven. Al deze klachten bij elkaar zijn voor artsen erg herkenbaar en worden het "carcinoïd syndroom" genoemd.
(maag lever darm stichting)

Dus de tumor produceerd hormonen (die overigens zelf weer niet carcinogeen zijn)

Maar nergens vind ik iets wat je stressverhaal inzake kanker staaft dus ... Ik zoek niet goed en jij gaat nu even wat artikelen plaatsen :D Zoniet dan is je verhaal niet erg geloofwaardig.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
bad_religion

Zo remt cortison ook het herstel van weefselschade, maar ja toch nodig voor het catabolisme. Waarom spuit een body builder als hij niet meer verder groeit? Om de anabole in overvoled te hebben. Waarom leid overmatig krachttraining juist niet tot groei te veel cortison. Wat een medische ontdekkingen gooit niels de wereld in, fuck off niels!

Zonder stress hormonen zou een mens niet kunnen leven....
niels

Bericht door niels »

beste dr who,dit is basiskennis in de medische wetenschap.kijk even bij ontgiftingsfases van de lever .\moet ik ook nog gaan bewijzen dat de aarde rond is,wil je een foto?
En beste kitty,ja ik heb aktie ondernomen zoals gezegd,met gevolg dat de medicijngave gestopt werd. ik heb ook een corrupte arts tegen delamp laten lopen met het gevolg dat ik alles verloren heb. Is dit antwoort voldoende?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

niels schreef:beste dr who,dit is basiskennis in de medische wetenschap.kijk even bij ontgiftingsfases van de lever .\moet ik ook nog gaan bewijzen dat de aarde rond is,wil je een foto?
En beste kitty,ja ik heb aktie ondernomen zoals gezegd,met gevolg dat de medicijngave gestopt werd. ik heb ook een corrupte arts tegen delamp laten lopen met het gevolg dat ik alles verloren heb. Is dit antwoort voldoende?
Is jouw afkeer voor de wetenschap alleen maar gebaseerd op afkeer voor de medische wetenschap?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het maakt in ieder geval wel je rancune duidelijk.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie