persoonlijk/prive nieuws

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Dag Jutter,
Jutter schreef:En dan is er nog het overduidelijke verschil tussen de datum waarop de o.p. is geschreven, en de datum van registratie. Een beetje uit je doppen kijken en de hersentjes gebruiken is natuurlijk ook erg moeilijk.
Het is me niet duidelijk aan wie dit bericht is gericht. Ik weet ook niet wat een 'o.p.' is. Daardoor is een en ander erg 'cryptisch' voor me. Ronduit gezegd: ik begrijp niet wat je zegt en dat vind ik nooit prettig.
Vandaar mijn vraag: 'Wat bedoel je'? :)

Groeten.

Fons.
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

O.P. = OpeningsPost. Oftewel de 'posting' waar de draad mee begint. Het is amerikaanse forum-slang die gelukkig ook keurig naar het Nederlands te vertalen is.

Wat ik schreef was overigens geen commentaar op, maar een toevoeging aan jouw post.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Dag Jutter,
Jutter schreef:O.P. = OpeningsPost. Oftewel de 'posting' waar de draad mee begint. Wat ik schreef was overigens geen commentaar op, maar een toevoeging aan jouw post.
Dan zijn die vragen beantwoord. Bedankt. Een mens is nooit te oude om te leren. :)

En nu begrijp ik nóg niet: 'En dan is er nog het overduidelijke verschil tussen de datum waarop de o.p. is geschreven, en de datum van registratie'. Hoe ik er ook over nadenk, het ontgaat me wat ik daaruit kan of moet afleiden. Dom wellicht, maar ik ben bereid om bij te leren. Dus… als je de tijd hebt… :)

Groeten.

Fons.
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Vincent denkt dat deze draad het eerste is wat Enigma hier ooit geplaatst heeft, lees haar posten nog maar eens terug. Kijk daarna eens naar het verschil tussen die twee datums bij de OpeningsPost... Waar heeft Vincent niet op gelet alvorens stomme dingen te zeggen?
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Dag Jutter,
Jutter schreef:lees haar posten nog maar eens terug.
Dat is sneller gezegd dan gedaan! 18 (achttien!!!) pagina's verwijzingen naar 268 (tweehonderdachtenzestig!!!) postings. No cats urine! :)
Jutter schreef:Waar heeft Vincent niet op gelet alvorens stomme dingen te zeggen?
Ik zou het niet weten waarop hij niet heeft gelet. En, eerlijk gezegd, heb ik weinig tot geen behoefte dat te gaan uitknobbelen. Ook al heeft hij alleen maar gelezen waarop hij reageerde, dan denk ik al genoeg te weten. :)

Groeten.

Fons
Vincent

Bericht door Vincent »

Jutter schreef:Vincent denkt dat deze draad het eerste is wat Enigma hier ooit geplaatst heeft, lees haar posten nog maar eens terug. Kijk daarna eens naar het verschil tussen die twee datums bij de OpeningsPost... Waar heeft Vincent niet op gelet alvorens stomme dingen te zeggen?
nou en, het blijft een stom topic in een voorstelforum, toedeloe.. :D
Ruby
Forum fan

Bericht door Ruby »

Wellicht is het te laat om hier te reageren. Maar als Vincent er zo'n probleem mee heeft, dan had hij dat kenbaar kunnen maken bij de medewerkers en ik vond de titel van deze "draad" (ik kan niet zo goed aan dit woord in deze context wennen) heel toepasselijk en duidelijk. Helaas blijken er nog altijd mensen te zijn die er niet tegen kunnen als je menselijk blijkt te zijn. Iedereen moet geloof ik een huid van rubber hebben. Flink tegen aan "schelden" en gewoon terug "bouncen".
Ik sta er helaas maar weer versteld van. En ik ben blij wat ik van meerdere kanten hier lees. Blijkbaar vindt niemand dat kunnen. Dat doet mij deugd.

Enigma: ik hoop dat het je goed gaat!
Groeten van Ruby
-------------------------------------------
I don't question your existence - God
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Ik was vandaag bij de neurochirurg. Hij liet me de foto's van de MRI van mijn nek zien.

Ik schrok erg, want er bleken tee flinke vernauwingen in mijn ruggewervelkanaal te zitten, en als daar niets aan gebeurt heb ik het vooruitzicht verlamd te raken.

Het is een zware operatie, waarbij bot uit mijn heup gehaald moet worden, dat dan getransplanteerd moet worden naar mijn wervels in mijn nek

Voor het eerst zie ik op tegen een operatie, terwijl ik er toch al ettelijke gehad heb, die bijna allemaal mislukt zijn.

Het benauwd mij daar er een kleine kans is door de operatie kan leiden tot pareses, door beschadiging van het ruggemerg.
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Dag An3s,

En dan zeggen we in dit land: "Dat is geen leuke ontdekking". Zo zijn we (velen of de meesten): de toon waarop we het zeggen geeft aan wat we bedoelen. Allicht dat je schrok. Zelfs erg schrok. Raar, als je dat niet zou doen. Tóch?

De operatie is geen kleinigheidje. Zeker als niet neurochirurg kijk je er tegenaan alsof het een onbegonnen werk is. Maar – het is op slot van zake mijn vak (geweest) – als chirurg begin je niet aan een klus waarvan je vreest dat die boven je vaardigheden gaat. Je zult wel gek zijn.
'Bot uit mijn heup halen' en dat weer 'getransplanteerd' klinkt ontzettend bedreigend. In feite is het voor die gast 'routine'. Hij doet het voor de zoveelste keer.

Natuurlijk, want dat hoort tegenwoordig zo, is de chirurg helemaal open en eerlijk en behandelt hij je als een volwassene. D.w.z. hij probeert je niet met sussende woorden gerust te stellen. IEDERE operatie kan verkeerd gaan. Dat wil zeggen dat GEEN ENKELE OPERATIE niet verkeerd KAN gaan. Maar het gaat doorgaans om bar kleine percentages dat iets mis gaat. In het ene geval is dat percentage hoger dan in het andere geval. 2% is nu eenmaal meer dan 1%. :)

En zeg nu niet dat ik 'uit mijn nek zit te lullen' (stijl van Theo van Gogh), want de 26ste van deze maand ben ik zelf aan de beurt voor een identieke operatie, alleen een paar etages lager.

Verder wens ik je (en nog meer de chirurg) alle succes toe en jou daarenboven de nodige sterkte. En denk verder maar: 'De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest'. Je kunt zelf kiezen tussen a) een dreigende dwarslaesie of b) een flinke kans op herstel. Dat laatste kost slechts een twee à drie dagen te overkomen narigheid. :)

Sterkte en groeten.

Fons.
Ruby
Forum fan

Bericht door Ruby »

Ik wens jullie allen heeeeel veel sterkte.
Groeten van Ruby
-------------------------------------------
I don't question your existence - God
Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

an3sdej schreef:Ik was vandaag bij de neurochirurg. Hij liet me de foto's van de MRI van mijn nek zien.

Ik schrok erg, want er bleken tee flinke vernauwingen in mijn ruggewervelkanaal te zitten, en als daar niets aan gebeurt heb ik het vooruitzicht verlamd te raken.

Het is een zware operatie, waarbij bot uit mijn heup gehaald moet worden, dat dan getransplanteerd moet worden naar mijn wervels in mijn nek

Voor het eerst zie ik op tegen een operatie, terwijl ik er toch al ettelijke gehad heb, die bijna allemaal mislukt zijn.

Het benauwd mij daar er een kleine kans is door de operatie kan leiden tot pareses, door beschadiging van het ruggemerg.
Joh An3sdej, wat een narigheid en wat eng, logisch dat je hier tegenop ziet.

Ik wens je heel veel kracht en goede moed toe,

veel liefs en een stevig maar voorzichtig knusje van mij. :wink:
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.
Mar
Forum fan

Bericht door Mar »

Ik wens jullie heel veel sterkte, allebei.
Het is niet niks en inderdaad Fons, je kunt wel zeggen dat het eigenlijk nauwelijks een keer verkeerd gaat, maar verstand en gevoel kloppen niet altijd.

Daarom: ik kan alleen maar zeggen: alle moed en sterkte die je nodig hebt!

Mar
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Binnenkort moet ik een vrij ingrijpende operatie ondergaan, ik hoop dat jullie voor mij bidden ..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

......................................................................................................................Ik hoop dat het helpt ................................................................................................................................................................................................. 8)
Mar
Forum fan

Bericht door Mar »

Ik dacht toen ik je bericht las: zal ik zeggen dat ik een kaarsje voor je aansteek?
Maar het klonk zo "bekeerderig" of zo en dat wilde ik van geen kant...

Ik weet niet of het helpt. Ik weet alleen dat het je misschien een beetje helpt dat er mensen zijn die aan je denken...

En dat zal ik zeker doen!

Mar
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Mar schreef:Ik dacht toen ik je bericht las: zal ik zeggen dat ik een kaarsje voor je aansteek?
Maar het klonk zo "bekeerderig" of zo en dat wilde ik van geen kant...
Welnee, ik steek ook wel incidenteel een kaarsje aan (in een RK kerk, het oog wil ook wat).
Dat vind ie best leuk, dat zal het probleem niet zijn, dat zal 'm waarschijnlijk zitten in het woordje 'aansteek'.

Hoe is het met stoppen met roken Andries? ;-)

Sterkte!
Trouwens, als dat zo doorgaat met het tempo aan 'klachten mbt gewrichten' bij forummers hier, kunnen we straks een ziekenzaaltje afhuren. :-(
Zou er dan toch een wrakende God bestaan? :twisted:
Op zich heeft dat wel wat, minibar erin, wat rookwaren en een stel laptops, want we willen natuurlijk wel door blijven surfen. (ik iig wel)
Plaats reactie