AFSCHEID
Moderator: Moderators
-
Theoloog
Re: AFSCHEID
Dank je wel Rereformed voor je bijzonder welkomRereformed schreef: Beste Plons,
Ook met jou nog geen kennis gemaakt. Welkom op het forum. Hopelijk kun je het wat langer volhouden met sukkels, bekrompen kortzichtigen, besserwissers en cybermongolen.
Fuck met alles.
Had jij dan het idee dat ook maar iemand hier hem wel serieus nam?Theoloog schreef:Ik denk dat Frodo meer bedoelt dat we Highlander niet zo serieus moeten nemen. Dat doen we met iemand die bij de supermarkt staat te schelden immers ook niet (dan denken we: zal wel aan Gilles de La Tourette lijden).
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Tsja, een goed verstaander.....Theoloog schreef:Ik denk dat Frodo meer bedoelt dat we Highlander niet zo serieus moeten nemen. Dat doen we met iemand die bij de supermarkt staat te schelden immers ook niet (dan denken we: zal wel aan Gilles de La Tourette lijden).
Ik had dat idee zeker, gezien sommige reacties op pagina 1.Kitty schreef:Had jij dan het idee dat ook maar iemand hier hem wel serieus nam?
doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Gelukkig heb ik Fins gestudeerd. Helpt een stuk bij het ontcijferen.highlander schreef:mensen die enig sinds in een hoger wezen gelooft, begin er hier niet ove!!r,:bigeyes:![]()
hIGHLANDER zegt
- Socratoteles
- Diehard
Het ga je goed[i]high[/i]lander schreef:bad trip - kots walg spuug
Het ga je goed Highlander. Veel beterschap toegewenst!highlander schreef:stelletje sukkels "ik spuug op jullie. stelletje bekrompen kortzichtigen cybermongolen............... wil niets meer met dit smerig atheisten zooitje te maken te hebben
Grtz...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
Ook "atheisten" kunnen elkaar soms niet luchten of zien. "Ik zeg ook niet dat je anti-islam gedachten NIET gebaseerd is op buitenlander haat ".Devious schreef:Het ga je goed Highlander. Veel beterschap toegewenst!highlander schreef:stelletje sukkels "ik spuug op jullie. stelletje bekrompen kortzichtigen cybermongolen............... wil niets meer met dit smerig atheisten zooitje te maken te hebben
Grtz...
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Je kunt iets of iemand serieus nemen op verschillende manieren. Gezien de reacties op pagina 1 (6 van de 14 zijn van mij) neem ik highlander inderdaad zeer serieus. Niet (zoals ik al uitlegde) omdat ik me persoonlijk aangesproken voel, maar omdat hij een zeldzaam goede illustratie is van de problematiek van geloof versus ongeloof. Ik heb helemaal geen idee op welke manier highlander gelooft in een Hoger Wezen, en dit doet er voor mij weinig toe. Ook de scheldtaal komt niet op ons forumleden terecht, maar illustreert wel de intense pijn die iemand ervaart. En dit neem ik zeer serieus.Frodo schreef:Ik had dat idee zeker, gezien sommige reacties op pagina 1.Kitty schreef:Had jij dan het idee dat ook maar iemand hier hem wel serieus nam?
doeidoei
Frodo
Het interessante voor mij is de intense problematiek die hier aan vastzit, iets wat ik in mijn eigen leven heb ervaren. Religieus geloof hangt aan zijden draadjes. Ieder religieus mens weet dat zijn religieuze denkbeelden bij het eerste de beste vleugje rationele wind onderuit gaan. Maar een mens houdt krampachtig vast aan de religie omdat het bestaan beangstigend is en de mens wanhopig behoefte heeft aan een houvast, steun, troost. In deze zin heb ik veel begrip voor highlander en zou ik wel willen hem op de één of andere manier van dienst te kunnen zijn.
Vandaar dat een religieus iemand die op zo'n forum als dit opeens met rationele mensen in aanraking komt niets anders ervaart dan negatieve aanvallen. Zijn mooie wereld wordt stukgeslagen en er wordt niets moois voor in de plaats gezet. Slechts voor de kille realiteit gaat de vlag op. Dit kan (zoals in dit geval) op ongekende agressiviteit uitlopen.
Alle religieuze agressiviteit is een gevolg van het instorten van de religieuze werkelijkheid, -het besef dat de religieuze wereld waarin men verkeert slechts een waan is-, gekoppeld aan de onmacht de nieuwe realiteit die zich aandient te omarmen. Men mondt dan uit in verwrongen menszijn dat kan variëren van zich verkrampt en boos terugtrekken en afscheiden en op zijn eigen veilige denkeiland blijven, tot wanhopig nihilisme, anarchisme, zelfs terrorisme. Alle religieuze vervolging van andersdenkenden in vroegere eeuwen illustreert de benauwdheid van de religieuze mens. Aangezien zijn geloof slechts een luchtkasteel is móet het worden ondersteund door een omgeving die het luchtkasteel ook ziet. Maar komt er een stem die de eenvoudige waarheid zegt: "de keizer heeft geen kleren", dan móet zo'n stem monddood gemaakt worden, want iedereen weet diep in zijn hart dat deze stem de waarheid sprak.
Hoe jonger men is, des te moeilijker het is de realiteit te omarmen en des te extremer men reageert.
Heb ik iets gemist de afgelopen weekhighlander schreef: stelletje sukkels "ik spuug op jullie. stelletje bekrompen kortzichtigen cybermongolen
en bij deze vraag ik aan de crew om mijn account op te heffen,want ik wil niets meer met dit smerig atheisten zooitje te maken te hebben
Rereformed heeft even wat opzoekwerk gedaan zag ik in de voorgaande post. Ik laat dus alle post van Highlander maar liggen. Het begin en het einde lijken verdacht veel op elkaar. Via de achterdeur naar buiten. Of via een andere naam weer naar binnen. De wereld zit tenslotte vol met cybermongolen. De auteursrechten van het laatste woord liggen bij dhr. Highlander. Ik zal de betaling zo snel mogelijk verzorgen.nancy schreef:tjeerdo, je bent niet de enige.
Veel plezier verder highlander
- collegavanerik
- Superposter
Mijn moeder is overleden aan kanker, twee nichtjes zijn omgekomen in het verkeer, twee collega's zijn overleden aan aids. ik heb twee gehandicapte kinderen, een vader met depressie, en ik heb ooit ontslag gekregen.highlander schreef:computer nerds die dag en nacht achter de pc zitten en nog moeten opgroeien en nog geen ene kloot hebben meegemaakt in hun leven,(geen winst,verlies,dood,verloren ledematen,kanker,vreselijk ongeluk,ouderschap,uitzichtloosheid,depressies,ergens heeeeeel veel moeite voor moeten doen,barmhartig zijn en zo kan ik nog uren door gaan)en hier zitten te praten alsof ze zelf hun eigen god zijn,
stelletje sukkels "ik spuug op jullie. stelletje bekrompen kortzichtigen cybermongolen
en bij deze vraag ik aan de crew om mijn account op te heffen,want ik wil niets meer met dit smerig atheisten zooitje te maken te hebben
![]()
![]()
en toch ben ik atheist gebleven.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
-
highlander
nog een laatste woord van highlander
ik was laatst ontzettend boos omdat sommige mensen hier gewoon geen respect voor anderen kunnen op brengen,en de manier waar op je soms antwoord krijgt als je een normale vraag stelt,is echt grof.en het gaat er echt niet om of je wel of niet in een hoger wezen gelooft.ik kan dat prima hebben,geloof me.maar gelovige mensen worden hier echt onredelijk hard uitgedaagd om hun geloof hier te verantwoorden.wie gelooft heeft ook echt de antwoorden niet.geloven doe je met je hart en gevoel en niet met redenatie,maar dat zal door een hoop mensen als domme fantasie worden gezien
ik kan niet bewijzen of er een god bestaat,en een atheist kan ook niet bewijzen dat hij niet bestaat.en wat maakt het uit we zullen toch samen moeten leven,en uit eindelijk eindigen we allemaal het zelfde,hoe iemand de tijd invult moet hij zelf weten.toch!!!
vind het trouwens wel grappig dat zoveel mensen zich aangesproken voelde.vooral het verhaal hier boven."mens!ik ken je niet eens heb je nog nooit gezien op het forum,jij was wel de laatse op wie ik doelde. de rede dat ik dit forum uitkoos was de naam van het forum,ik vind het gewoon leuk om te filosoferen over allerlei maffe onderwerpen,maar die reactie,s was ik echt niet gewend.ik zit nooit op forums..maar inderdaad ik ben zulke kritiek niet gewend want ik ben er van overtuigd dat als we gewoon in een kamer zouden zitten dit soort gesprekken heel anders zouden lopen. en nu zijn het woorden op een scherm van mensen waarvan je niet weet wie ze zijn,wat ze doen hoe ze eruit zien,enzvoort
oke neem nu op een normale manier afscheid,zonder boosheid,trek het je niet te veel aan,we zijn allemaal maar mensen,de ene dag is beter dan de andere dag
ps cybermongolen vond ik toch wel wat hebben,niet dan
met vriendelijke groet Highlander
ik was laatst ontzettend boos omdat sommige mensen hier gewoon geen respect voor anderen kunnen op brengen,en de manier waar op je soms antwoord krijgt als je een normale vraag stelt,is echt grof.en het gaat er echt niet om of je wel of niet in een hoger wezen gelooft.ik kan dat prima hebben,geloof me.maar gelovige mensen worden hier echt onredelijk hard uitgedaagd om hun geloof hier te verantwoorden.wie gelooft heeft ook echt de antwoorden niet.geloven doe je met je hart en gevoel en niet met redenatie,maar dat zal door een hoop mensen als domme fantasie worden gezien
ik kan niet bewijzen of er een god bestaat,en een atheist kan ook niet bewijzen dat hij niet bestaat.en wat maakt het uit we zullen toch samen moeten leven,en uit eindelijk eindigen we allemaal het zelfde,hoe iemand de tijd invult moet hij zelf weten.toch!!!
vind het trouwens wel grappig dat zoveel mensen zich aangesproken voelde.vooral het verhaal hier boven."mens!ik ken je niet eens heb je nog nooit gezien op het forum,jij was wel de laatse op wie ik doelde. de rede dat ik dit forum uitkoos was de naam van het forum,ik vind het gewoon leuk om te filosoferen over allerlei maffe onderwerpen,maar die reactie,s was ik echt niet gewend.ik zit nooit op forums..maar inderdaad ik ben zulke kritiek niet gewend want ik ben er van overtuigd dat als we gewoon in een kamer zouden zitten dit soort gesprekken heel anders zouden lopen. en nu zijn het woorden op een scherm van mensen waarvan je niet weet wie ze zijn,wat ze doen hoe ze eruit zien,enzvoort
oke neem nu op een normale manier afscheid,zonder boosheid,trek het je niet te veel aan,we zijn allemaal maar mensen,de ene dag is beter dan de andere dag
ps cybermongolen vond ik toch wel wat hebben,niet dan
met vriendelijke groet Highlander