NeenJanC schreef:Vraag: zijn alle atheïsten ook humanisten?
Velen zullen dat wel zijn maar het is geen criterium om atheist te mogen/kunnen zijn.
Moderator: Moderators
Ik ben GEEN wiccanTheoloog schreef:Raven,
1. Wiccans geloven dat de natuur bezield is door een hogere kracht, terwijl daar geen enkel bewijs voor is.
2. Wiccans geloven dat magie werkt, terwijl dat nog nooit proefondervindelijk is aangetoond.
3. Wiccans voeren hun religie terug op vóórchristelijke tijden, terwijl het meeste uitgekookt is door Gerald Gardner.
Humbug en hocus-pocus; meer is het niet.
Wat dacht je van een deurmat?Balzer schreef:Ik denk dat een mooi symbool voor atheisten de afwezigheid van een symbool is.
Ik denk dat we geen symbool nodig hebben. Bij religies gaat het vaak fout, men gaat meer geloven in het symbool dan waar het symbool voor staat, mensen gaan symbolen verdedigen alsof het hun gedachtegoed is - zij realiseren zich niet dat hun gedachtegoed los staat van het symbool en dus materialistisch gezien onaantastbaar is.
Daarnaast kunnen symbolen beginselen zijn van traditionele handelingen (het symbool op een speciale plek in het huis hangen, geknield bidden voor het symbool, etc.) En daar heb ik al helemaal geen zin in.
PS: Ontopic: geen idee.
gewoon even de wikipedia raadplegendoctorwho schreef:raven schreef
Noem eens 3 dingen met betrekking tot skepsis die niet redelijk of wijs zijn?Noem eens 3 dingen met betrekking tot hekserij die niet redelijk of wijs zijn ?
(en kom me niet aan met flauwekulbeweringen van skepsis en dergelijke onzin)
(en kom me niet aan met flauwekulbeweringen van eeuwenoude kennis en dergelijke onzin)
bah !Theoloog schreef:Het enige wat daar valt te lezen is dat degenen achter Stichting Skepsis vooringenomen zijn en niet diepgravend genoeg in hun artikelen.
Ik heb niet kunnen vinden dat skepsis een irrationele levenshouding is.
Ik denk dat jij deze 5 beweringen niet hard kan maken. En ik nodig je dan ook uit om dit met concrete voorbeelden te doen. Dus niet zeggen dat ze geenoog hebben voor eeuwenoude wijsheid en zo dat zijn geenargumenten en ik ben zo wie zo benieuwd waar je dit op stoelt.1 ze staan niet open voor eeuwen oude wijsheid die zich in de echte wereld ( niet in kunstmatige laboratorium omstandigheden ) bewezen heeft.
2. ze gaan geen dialoog aan maar maken zaken belachelijk
3. ze accepteren niet dat mensen andere modellen van de wereld gebruiken dan die zij gewend zijn
4. ze zijn wel kritisch over anderen maar niet over zichzelf
5. ze "ondersteunen" hun mening door zaken die vrijwel iedereen belachelijk of schandalig vind onder te brengen bij de zaken die ze onderuit willen halen. Terwijl ze niks met elkaar te maken hebben.
En daar kom je veel linken tegen en heel veel zwamkezerij van diverse mensen met een psychische stoornis zoals, lijders aan psychosen, narcistische persoonlijkheidsstoornis, pathologisch liegen en er is daar ook nog een manische homeopaat actief, een moslimmulti-reli.Antiscience schreef:bah !Theoloog schreef:Het enige wat daar valt te lezen is dat degenen achter Stichting Skepsis vooringenomen zijn en niet diepgravend genoeg in hun artikelen.
Ik heb niet kunnen vinden dat skepsis een irrationele levenshouding is.de wikipedia is geediteerd.
Stond vol met negatieve kritiek, waar doctorwho zich in het verleden zo over
opgewonden had.
Moment of was dat de wiki over -> de vereniging tegen kwakzalverij ?![]()
Gelukkig valt nog wat te lezen onder deze link
http://p2.forumforfree.com/stichting-sk ... ekerk.html
gelukkig regent het niet zoveel als jij in de-nieuwe-kerk rondsurft.cluny schreef: Op een regenachtige zondag lees ik wel eens wat topics door, maar eigenlijk is dat een beetje goedkoop vermaak.
Gelieve niet te antwoorden op deze rethorische vraag,tournus schreef: Als iets niet Merkbaar en niet Meetbaar is, bestaat het niet.
Ja, er zijn veel fora waar ik actief ben en ooit actief was.Antiscience schreef:Kort quoten a.u.b. ingekort door skeptic.
gelukkig regent het niet zoveel als jij in de-nieuwe-kerk rondsurft.![]()
( Big brother is watching you ! IP XXXXXXX )
Wat vind je van het recente draadje ' Merkbaar en Meetbaar '
van de atheist en skeppiaan ' tournus ' ?
.
Mee eens ,het is er altijd achteraf ingelepeld.cluny schreef:Atheïsme is het ontbreken van het geloof in goden, volgens mij is dat de normale en natuurlijke toestand van de mens, het is onzin om daar een symbool voor te willen hebben.
Het ontbreken van een symbool is het meest veelzeggende symbool.