How Islam Deals with Atheist

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

wahlers schreef:
Sebastiaan schreef:
wahlers schreef:p.s. Heb je ook het vermaarde 3,5 uur durende discussie gezien tussen hem en Campbell?
Nee, maar het lijkt me well lachen, waar kan ik het vinden?
Het is zeer lastig terug vinden!
.
ik geloof dat ik het zelf gevonden heb:

Dr Zakir Naik Vs Dr William Cambell Prt4 ( 1 of 6 )
Dr Zakir Naik Vs Dr William Cambell Prt4 ( 2 of 6 )
Dr Zakir Naik Vs Dr William Cambell Prt4 ( 3 of 6 )
Dr Zakir Naik Vs Dr William Cambell Prt4 ( 4 of 6 )
Dr Zakir Naik Vs Dr William Cambell Prt4 ( 5 of 6 )
Dr Zakir Naik Vs Dr William Cambell Prt4 ( 6 of 6 )
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Even ter zijde...
Hier is een filmpje die uitsluitend en alleen bedoeld is voor degene met een mentaal sterk gestel die menselijke gruwelijkheden kunnen aanschouwen zonder er nachtmerries van te krijgen!

neem de waarschuwing aan het begin van de film ter harte!!
http://www.youtube.com/watch?v=vTGoEnoy ... ed&search=

Dit filmpje is nogal eenzijdig hoewel deze gruwelijkheden natuurlijk wel plaatsvinden, en wat nog veel verwerpelijker is, een plaats hebben binnen de sekte van de Islam.
Ik zelf denk er wat genuanceerder over en verwacht niet dat een afschuiving naar deze praktijken serieus ingang zal vinden in de beschaafde, dus niet-islamitsche, wereld.

Maar ik zal de eerste zijn die ook maant tot waakzaamheid!
Ik heb al eens de grenzen op gezocht met een uitdagende demonstratie...en aarzel niet om dit weer te doen indien ik dit noodzakelijk acht!

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er mensen zijn die durven beweren dat dit soort praktijken niets te maken hebben met de Islam, en de Islam als religie (en de Koran en hun geweldige profeet) hiervoor niet verantwoordelijk kan worden gesteld. Dan moet je volgens mij toch een behoorlijk betonnen plaat voor je kop hebben.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Sebastiaan
Bevlogen

wahlers schreef:neem de waarschuwing aan het begin van de film ter harte!!

Dit filmpje is nogal eenzijdig
Nogal? Moslim woorden hier neergezet met slechts een levens doel, zoveel mogelijk gelukkige westerlingen af te slachten, vrouwen , kinden en babies niet gespaart. Vooral de video beelden waar een menselijk slachtoffer als een schaap in de nek geslacht wordt zijn schokwekkend daar kan faces of dead niet aan kan tippen. :twisted:
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 18 mei 2007 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Sebastiaan schreef:
wahlers schreef:neem de waarschuwing aan het begin van de film ter harte!!

Dit filmpje is nogal eenzijdig
Nogal? Moslim woorden hier neergezet met slecht een levens doel, zowell mogelijk westerling aflachten. Vooral de live vedeo beelden waar een mens als een schaaf in de nek gelsacht wordt zijn stuiten waar faces of dead niet aan kan tippen. :twisted:
Uiteraard is het eenzijdig, maar het zijn wél excessen van de Islam.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Kitty schreef:Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er mensen zijn die durven beweren dat dit soort praktijken niets te maken hebben met de Islam, en de Islam als religie (en de Koran en hun geweldige profeet) hiervoor niet verantwoordelijk kan worden gesteld. Dan moet je volgens mij toch een behoorlijk betonnen plaat voor je kop hebben.
Wat dacht je van een uitgelokte Atli? (Zie topic naivisten)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

fbs33 schreef:
Kitty schreef:Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er mensen zijn die durven beweren dat dit soort praktijken niets te maken hebben met de Islam, en de Islam als religie (en de Koran en hun geweldige profeet) hiervoor niet verantwoordelijk kan worden gesteld. Dan moet je volgens mij toch een behoorlijk betonnen plaat voor je kop hebben.
Tja, de naïeven zitten doorgaans niet bij de moslims.

Sebastiaan
Bevlogen

Kitty schreef:
fbs33 schreef:
Tja, de naïeven zitten doorgaans niet bij de moslims.
Moslims zijn het slachtoffer van hun indoctrinatie, welk excuus habben naivisten, geindoctrineerd door ouders/school/media/politiek misschien? :roll:
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Sebastiaan schreef:Moslims zijn het slachtoffer van hun indoctrinatie, welk excuus habben naivisten, geindoctrineerd door ouders/school/media/politiek? :roll:
Is het een excuus dat je begiftigd bent met een verkeerde waarheid? Alleen zal geen religieus geindoctrineerde dit excuus gebruiken, aangezien ze vinden dat ze de waarheid verkondigen, derhalve zien ze geen reden voor een excuus.

Ditzelfde excuus zal een naïeve geest ook niet hanteren omdat die ook overtuigd is van zijn naïeve gelijk. Alleen de toeschouwers kunnen dit als een excuus voor de arme geindoctrineerden bedenken. Met de frase, ze weten niet beter. Zo zal ook de minder naïeve geest door de naïeveling met dezelfde blik worden bekeken. Die zal ook denken ze weten niet beter. Alleen de tijd kan leren, wie er uiteindelijk gelijk krijgt. En ik hoop van harte geen gelijk te krijgen in mijn argwaan tegen de Islam in Nederland. Maar bagataliserend naïef gebral overtuigd me in ieder geval niet.

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Kitty schreef:Uiteraard is het eenzijdig, maar het zijn wél excessen van de Islam.
Het zijn excessen. Hoe kritisch ikzelf ook ben richting de Islam, dit soort filmpjes speelt mij persoonlijk teveel in op de onderbuik.
'What the west needs to know', een film die óók een tijdje op YouTube te zien was, is wél zeer aanbevenswaardig, en is een voorbeeld zoals islamkritiek naar mijn mening hoort te zijn; rationeel en op basis van feiten.
Filmpje dat ik zojuist gezien heb is het tegenovergestelde; er wordt slechts ingespeeld op sentimenten, en er worden een aantal zaken verkeerd neergezet. Hoewel ik de Islam een schadelijk en verwerpelijk bijgeloof vind, ben ik van mening dat kritiek eerlijk moet zijn. Het in koelen bloede doodschieten van minderjarige kinderen is verboden in Islam, maar het wordt in het filmpje gebracht alsof het de normaalste zaak van de wereld is (tenminste zo kwam het op mij over).

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Ja, dat zijn de filmpjes, maar die zocht ik niet!
Ik zocht mijn analyse van hetgeen er gezegd was. Vooral wat er gezegd is door Zakir Naik!
Ik had dit al eens tot op het bot becommentariseerd. Het is deze analyse die ik niet meer terug kan vinden op whyislam.org.
Overigens heeft het er alle schijn van dat inmiddels de helft van mijn entries verwijderd zijn. Wat natuurlijk op zich te begrijpen is, je kunt niet alles voor eeuwig bewaren.

MvG, Wim.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Devious schreef:
Kitty schreef:Uiteraard is het eenzijdig, maar het zijn wél excessen van de Islam.
Het zijn excessen. Hoe kritisch ikzelf ook ben richting de Islam, dit soort filmpjes speelt mij persoonlijk teveel in op de onderbuik.
'What the west needs to know', een film die óók een tijdje op YouTube te zien was, is wél zeer aanbevenswaardig, en is een voorbeeld zoals islamkritiek naar mijn mening hoort te zijn; rationeel en op basis van feiten.
Filmpje dat ik zojuist gezien heb is het tegenovergestelde; er wordt slechts ingespeeld op sentimenten, en er worden een aantal zaken verkeerd neergezet. Hoewel ik de Islam een schadelijk en verwerpelijk bijgeloof vind, ben ik van mening dat kritiek eerlijk moet zijn. Het in koelen bloede doodschieten van minderjarige kinderen is verboden in Islam, maar het wordt in het filmpje gebracht alsof het de normaalste zaak van de wereld is (tenminste zo kwam het op mij over).

Grtz..
Devious,

Ik had het zelfde gevoel!
Maar het is wel zo dat, in tegenstelling tot de meest gangbare religies, er geen politieke en door God letterlijk gedicteerde barbaarse woestijnstammen wet is die serieus onderwezen wordt op de meest vooraanstaande Islamitische universiteit en, al dan niet openlijk, gesupporteerd wordt door een substantieel aantal van deze sekte aanhangers. En dat was de reden dat ik het toch liet zien!

Het is natuurlijk wel zo dat ik varianten van dit soort non- informatie al vaker ben tegengekomen.
Maar dan zie je hoe die nietsontziende en bloeddorstige Amerikanen en Israeliërs onschuldigen Moslim kinderdjes vermoorden!

In dat opzicht is het filmpje waarvan ik de link heb geplaatst zeker even verwerpelijk en heeft het dezelfde propaganda waarde en doel als die van de fundamentalistische Moslims.

Echter ik kan me niet ontrekken aan het feit dat zelfs gematigde Moslims zich laten leiden door dit soort wanpraktijken! Tijdens een grootscheeps onderzoek gaven vele Moslims aan dat ze een invoering van de Sharia wetgeving wel zagen zitten! Daarnaast kan ik me niet onttrekken aan de observatie dat veel Moslim jeugd wordt opgevoed met een vals superioriteitsgevoel. Ik kan me ook niet onttrekken aan het feit dat daar waar de Moslims de overhand (=macht) krijgen dit soort praktijken ook daadwerkelijk uitvoeren (geseling, handen afhakken, doodstraf voor het verlaten van het geloof, ongellijke behandeling van Moslim mannen, vrouwen en kaffers (kufrs), enz, enz, ...).

In dit opzicht heeft dit geloof nog geen verkwikkende verlichting meegemaakt. En de Koran, en alles daarom heen, is zo geconstrueerd dat een verlichtingsfase ig-keer moeilijker is dan de Christelijke verlichtingsfase die wij dus al achter de rug hebben.

Het uitstellen van dit verlichtingsproces is onaanvaardbar in de huidige tijden!
Immers, in tegenstelling tot de ongeletterde middeleeuwse nooit reizende, van informatie verstoten, boer kan de moderne mens, in het huidige informatietijdperk, nu niet zeggen "Ich hab es nicht gewust!".

Je zou jezelf eens de vraag moeten stellen waarom de meeste Islamitische de Islamitische versie van de rechten van de mens heeft ondertekend! Een versie die de Sharia specifiek als uitgangsbasis neemt inclusief alle daarmee gepaard gaande ongelijkheden!

Het is dit wat de basis schept voor de potentie van een barbaarse maatschappij!
En dit is al in de praktijk op vele plaatsen gebleken!
Indonesië, Irak, Iran, Tjetjenië, Darfur, Afghanistan, Pakistan, Bangladesh, enz, enz, ...

Overigens heb ik al vele filmpjes gezien van onthoofdingen, ophangingen en stenigingen.
Het grote verschil met het 'westen' is dat deze barbaarsheid officieel door de wetgevende macht werd uitgevoerd.
Waar en wanneer is dit voor het laatst gebeurd in, bijvoorbeeld, Europa!?!

MvG, Wim Ahlers.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Wahlers schreef:Hier is een filmpje die uitsluitend en alleen bedoeld is voor degene met een mentaal sterk gestel die menselijke gruwelijkheden kunnen aanschouwen zonder er nachtmerries van te krijgen!
Dat gaat ook op voor die discussie tussen Campbell en Naik. Ik had dit al eens geprobeerd te kijken. Nu nogmaals een poging gedaan.

Vrager: "Meneer Campbell, in de bijbel staat, bij de zondvloed van Noach, dat het water de gehele aarde overdekte, inclusief de toppen van de hoogste bergen. En dat het water tien cubits bereikte. Maar de hoogste berg is hoger dan tien cubits."

Campbell: "Volgens mij is daar bedoeld: tien cubits boven de hoogste berg."

Gruwelijk.
Maar zo heeft het Westen ook zijn eigen excessen: denk maar aan de honderdduizenden kinderen die gestorven zijn door de sancties tegen Irak. De honderdduizenden die gestorven zijn als gevolg van de inval in Irak. De verwoesting van Libanon. De onderdrukking van de Palestijnen. De bombardementen op Laos en Cambodja. De Korea-oorlog; de Vietnam-oorlog.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Theoloog schreef:
Wahlers schreef:Hier is een filmpje die uitsluitend en alleen bedoeld is voor degene met een mentaal sterk gestel die menselijke gruwelijkheden kunnen aanschouwen zonder er nachtmerries van te krijgen!
Dat gaat ook op voor die discussie tussen Campbell en Naik. Ik had dit al eens geprobeerd te kijken. Nu nogmaals een poging gedaan.

Vrager: "Meneer Campbell, in de bijbel staat, bij de zondvloed van Noach, dat het water de gehele aarde overdekte, inclusief de toppen van de hoogste bergen. En dat het water tien cubits bereikte. Maar de hoogste berg is hoger dan tien cubits."

Campbell: "Volgens mij is daar bedoeld: tien cubits boven de hoogste berg."

Gruwelijk.
Maar zo heeft het Westen ook zijn eigen excessen: denk maar aan de honderdduizenden kinderen die gestorven zijn door de sancties tegen Irak. De honderdduizenden die gestorven zijn als gevolg van de inval in Irak. De verwoesting van Libanon. De onderdrukking van de Palestijnen. De bombardementen op Laos en Cambodja. De Korea-oorlog; de Vietnam-oorlog.
Het geciteerde incident tussen Campbell en Naik is lachwekkend maar verder onschuldig.

En je zit er naast wat betreft die honderduizenden kinderen die gestorven zouden zijn als gevolg van de sancties. Het westen heeft nooit voedsel of medicijnen tegengehouden. Dit deed de dictator.

Libanon was een geliefd land voor 1975! Beiroet werd wel het Parijs van het oosten genoemd! Het westen heeft geen rol gespeeld in de problemen in Libanon! Hoe denk jij dat het eigenlijk zit?

Palestina is ook nooit ons probleem geweest, en Israel had iedereen op dat kleine lapje grond onder de voet kunnen lopen. Maar dit hebben ze nooit gedaan!
Israel was wel uitermate enthousiast toen Sadat de vredeshand aanreikte en heeft toen zonder morren de bezette Sinaï ontruimd! Ik kan het weten! Ik was daar! Ik ben overigens ook in de Gazastrook geweest...op de fiets!
Overigens is Sadat door zijn eigen mensen vermoord! Ze zijn namelijk niet uit op vrede!

Laos, Cambodja, Vietnam, Korea was een machtstrijd tussen het communisme en Amerika! Dit was een vuile oorlog over de hoofden van deze mensen heen. Inmiddels heeft Amerika weer banden met deze landen en komt de enige onderdrukking nog uit het vredelievend Noord Korea.

Geen enkel argument die jij opvoert is in de verste verte ook maar een argument om wat voor exces dan ook maar te vergoedelijken.
Het het wordt langzamerhand een wat oude saaie krasse hangende plaat om maar weer te blijven herhalen dat deze sekte wreedheden onze schuld is. Ik ben dit soort argumenten langzamerhand kotsbeu! Bovendien zijn de meeste excessen die jij opnoemde onze excessen niet...met uitzondering van Vietnam en omstreken! Maar zelfs dit zou je een uit de hand gelopen militaire operatie kunnen noemen. Terwijl de Moslim fundamentalisten geen enkel excuus hebben dan uitsluitend hun religieuze haat tegen andersdenkenden.

MvG, Wim Ahlers.
Plaats reactie