Devious schreef:Kitty schreef:Uiteraard is het eenzijdig, maar het zijn wél excessen van de Islam.
Het zijn
excessen. Hoe kritisch ikzelf ook ben richting de Islam, dit soort filmpjes speelt mij persoonlijk teveel in op de onderbuik.
'What the west needs to know', een film die óók een tijdje op YouTube te zien was, is wél zeer aanbevenswaardig, en is een voorbeeld zoals islamkritiek naar mijn mening hoort te zijn; rationeel en op basis van feiten.
Filmpje dat ik zojuist gezien heb is het tegenovergestelde; er wordt slechts ingespeeld op sentimenten, en er worden een aantal zaken verkeerd neergezet. Hoewel ik de Islam een schadelijk en verwerpelijk bijgeloof vind, ben ik van mening dat kritiek eerlijk moet zijn. Het
in koelen bloede doodschieten van minderjarige kinderen is verboden in Islam, maar het wordt in het filmpje gebracht alsof het de normaalste zaak van de wereld is (tenminste zo kwam het op mij over).
Grtz..
Devious,
Ik had het zelfde gevoel!
Maar het is wel zo dat, in tegenstelling tot de meest gangbare religies, er geen politieke en door God
letterlijk gedicteerde barbaarse woestijnstammen wet is die serieus onderwezen wordt op de meest vooraanstaande Islamitische universiteit en, al dan niet openlijk, gesupporteerd wordt door een substantieel aantal van deze sekte aanhangers. En
dat was de reden dat ik het toch liet zien!
Het is
natuurlijk wel zo dat ik varianten van dit soort non- informatie al vaker ben tegengekomen.
Maar dan zie je hoe die nietsontziende en bloeddorstige
Amerikanen en Israeliërs onschuldigen Moslim kinderdjes vermoorden!
In
dat opzicht is het filmpje waarvan ik de link heb geplaatst zeker even verwerpelijk en heeft het dezelfde propaganda waarde en doel als die van de fundamentalistische Moslims.
Echter ik kan me niet ontrekken aan het feit dat zelfs gematigde Moslims zich laten leiden door dit soort wanpraktijken! Tijdens een grootscheeps onderzoek gaven vele Moslims aan dat ze een invoering van de Sharia wetgeving wel zagen zitten! Daarnaast kan ik me niet onttrekken aan de observatie dat veel Moslim jeugd wordt opgevoed met een vals superioriteitsgevoel. Ik kan me ook niet onttrekken aan het feit dat daar waar de Moslims de overhand (=macht) krijgen dit soort praktijken ook daadwerkelijk uitvoeren (geseling, handen afhakken, doodstraf voor het verlaten van het geloof, ongellijke behandeling van Moslim mannen, vrouwen en kaffers (kufrs), enz, enz, ...).
In
dit opzicht heeft dit geloof nog geen verkwikkende verlichting meegemaakt. En de Koran, en alles daarom heen, is zo geconstrueerd dat een verlichtingsfase ig-keer moeilijker is dan de Christelijke verlichtingsfase die wij dus al achter de rug hebben.
Het uitstellen van dit verlichtingsproces is onaanvaardbar in de huidige tijden!
Immers, in tegenstelling tot de ongeletterde middeleeuwse nooit reizende, van informatie verstoten, boer kan de moderne mens, in het huidige informatietijdperk, nu niet zeggen "Ich hab es nicht gewust!".
Je zou jezelf eens de vraag moeten stellen waarom de meeste Islamitische de Islamitische versie van de rechten van de mens heeft ondertekend! Een versie die de Sharia specifiek als uitgangsbasis neemt inclusief alle daarmee gepaard gaande ongelijkheden!
Het is
dit wat de basis schept voor de potentie van een barbaarse maatschappij!
En
dit is al in de praktijk op vele plaatsen gebleken!
Indonesië, Irak, Iran, Tjetjenië, Darfur, Afghanistan, Pakistan, Bangladesh, enz, enz, ...
Overigens heb ik al vele filmpjes gezien van onthoofdingen, ophangingen en stenigingen.
Het grote verschil met het 'westen' is dat deze barbaarsheid
officieel door de wetgevende macht werd uitgevoerd.
Waar en wanneer is dit voor het laatst gebeurd in, bijvoorbeeld, Europa!?!
MvG, Wim Ahlers.