Amerikaans homo-icoon zweert homozijn af.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Ik krijg hier een beeld door, dat veel homoseksuele losbandig zijn. Maar verschillen ze veel van de heteroseksuele ??
Fuck met alles.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Plons schreef:Ik krijg hier een beeld door, dat veel homoseksuele losbandig zijn. Maar verschillen ze veel van de heteroseksuele ??
Als ik dit zo hoor denk ik dat inderdaad wel ja, of denk je dat heteroseksuele jongeren als ze uitgaan er zowat allemaal op uit zijn om iemand ter eigen genot in het bed te krijgen. Mijn ervaring is heel anders. Ook met de kinderen die het uitgaansleven echt wel hebben beproeft. Natuurlijk zijn er vast jongens die enkel en alleen hier op uit zijn, maar het is geen regel in de uitgaanswereld van heteroseksuele jongeren. Wellicht omdat de meisjes hier een rem op zetten?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Kitty schreef: Wellicht omdat de meisjes hier een rem op zetten?
Dat lijkt me iid de reden. Want mijn ervaringen is dat jongens veelal aan alleen een ding denken, of het iid zo is weet ik niet (zo komt het over). Daarom zie ik niet zo veel verschil in de hetero of homo.

En het is zeker waar (is vaker hier naar boven gekomen) dat (veel, genoeg ?) mannen een hoger geslachtsdrift hebben als vrouwen. Dus het logisch gevolg is dat als twee mannen bij elkaar komen dat het vrijwel direct feest is :wink: .

Nou vraag ik me alleen af : hoe zit het met de lesbische vrouwen ??
Fuck met alles.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Dat weet ik nog zo net niet, Kitty. Als een jongen kan 'scoren' zal hij het niet nalaten. Alleen zijn in onze cultuur meisjes/vrouwen die one-night stands hebben 'sletten', dus gedragen die zich alsof ze hier bezwaar tegen hebben.

They play coy. Maar mijn ervaring (als je met meisjes spreekt) is dat ze het eigenlijk best prettig vinden om 'no strings attached' met iemand de koffer in te duiken, en net zo over jongens praten als jongens over meisjes (dus in termen van lustobjecten: 'hij is lekker', 'hmmm, met hem zou ik wel eens...').

Het zijn dus vooral (geinternaliseerde) culturele conventies die er een rem op zetten.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Is het belangrijk of menen er graag een losbandig sex leven erop nahouden, staat mij geenszins in de weg. Een kleine aantekening terzijde, als een jongen veel succes heeft is ie tof en een meisje nog steeds een slet, dat vind ik hypocriet.

Maar waarom zou ik iemand veroordelen als hij / zij ijvoorbeeld in het swinger leven begeeft en voor zichzelf de grootste plezier beleeft, of iemand die van SM houd. 't Zijn mijn zaken niet en ik heb er absoluut geen last van.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Atli schreef: Een kleine aantekening terzijde, als een jongen veel succes heeft is ie tof en een meisje nog steeds een slet, dat vind ik hypocriet.
Vind ik ook.
Maar waarom zou ik iemand veroordelen als hij / zij ijvoorbeeld in het swinger leven begeeft en voor zichzelf de grootste plezier beleeft, of iemand die van SM houd.
Weet niet.
't Zijn mijn zaken niet en ik heb er absoluut geen last van.
Ik ook niet.
Is het belangrijk of menen er graag een losbandig sex leven erop nahouden,
Nee, maar je hebt wel iets om over te lullen :wink: .
Fuck met alles.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het is ook wat mij betreft geen enkel probleem, leven en laten leven. Het wordt echter een probleem wanneer het een soort van regel is in een bepaalde groep, en je juist die groep nodig hebt om eventueel een partner te vinden. En als je dan je niet thuis voelt binnen die groep vanwege het gedrag binnen zo'n groep, heb je dus een probleem. En het lijkt zo te zijn dat dit dus meer speelt en duidelijker aanwezig is binnen de homoscene. En dan heb je toch wel pech als je daar andere ideeën over hebt.
Daarbij kan een jongen of meisje in de heterowereld ook prima zich handhaven zonder alleen maar sexgericht te zijn, het is daar dus geen voorwaarde om je binnen de groep thuis te kunnen voelen. Dus die knullen hebben dat vast ook, maar passen zich dan keurig aan het vrouwvolk aan. En het enkele meisje dat er wel voor in is, die krijgt daarvoor dan ook alle kans. Het vreemde is wel, dat menig jongen dit meisje wel het bed in voert, maar er doorgaans niet mee trouwt. Dat is het dus weer puur lustbeleving.

Er werd ook een vraag gesteld hoe het is binnen de lesbo wereld. Mijn dochter heeft zich daar een tijd in begeven ook vanwege het kunnen ontmoeten van gelijkgestemden met eventueel van daaruit de mogelijkheid tot een relatie. En ik zag hier dus absoluut niet het scoren en puur seksuele gerichtzijn zoals in de mannelijke homowereld. Daarbij zullen er best lesbo's zijn die ook wel eens een one night stand hebben, maar het is dus zeker niet zo dat de lesbowereld gekleurd wordt door seksuele lust alleen. Maar dat zal dan toch wel weer te maken hebben met het feit dat mannen anders zijn dan vrouwen. Hier is toch op zijn minst sympathie en wat beter leren kennen wat een voorwaarde is voor sex.
Zoonlief had ooit eens een date met een meisje die qua hoofd het aanzien niet waard was (sorry dat ik het zo zeg), toen wij hem vroegen wat zie je nu in dit meisje, zei hij: ach ze is dan wel niet knap, maar ze heeft een goddelijk lijf en daar ging het hem op dat moment om. Het verdient mijns inziens niet de schoonheidsprijs, maar het is kennelijk wel veelal de mannelijke manier van denken. Ik zie een vrouw echter nog niet snel zomaar voor een keer het bed induiken met een vent met een oerlelijke kop, omdat hij een goddelijk lichaam heeft. Er moet voor een vrouw dan toch echt wel iets meer spelen dan dat alleen. 'Dan trek je haar maar even een zak over haar hoofd', is toch echt iets wat alleen een man zou kunnen zeggen. Er zijn altijd mensen die het verschil tussen een man en vrouw wat dit betreft ontkennen, maar er zijn wel degelijk verschillen. Zelfs in gevallen men net zo sexbelust zou zijn werkt het net even anders.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Theoloog

Bericht door Theoloog »

Nou ja, dat is heel vervelend voor meer timide homo's, maar als dat een significante groep betreft, zal die zichzelf op den duur ook organiseren.

Wat betreft kop en lichaam; volgens mij is zowel voor mannen als voor vrouwen het gezicht een onderdeel van wat iemand seksueel aantrekkelijk maakt. En heterovrouwen fantaseren bij mijn weten regelmatig over mannen met een stoere kaaklijn, ontwikkelde biceps, en een sixpack. Kijk maar naar de filmsterren, en zangers (boybands bijvoorbeeld).
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Theoloog schreef:En heterovrouwen fantaseren bij mijn weten regelmatig over mannen met een stoere kaaklijn, ontwikkelde biceps, en een sixpack. Kijk maar naar de filmsterren, en zangers (boybands bijvoorbeeld).
Ja zal best. Maar als het serieuzer wordt blijkt dat toch heel wat onbelangrijker te zijn. Ik zie namelijk heel wat vrouwen met echtgenoten die niet aan bovenstaande typering voldoen. En vaak zijn het de jonge meiden die hierover fantaseren. Dus het lijkt toch een periode te zijn. Dan komen ze er op een gegeven moment achter dat je zomaar verliefd kan worden op een man die deze eigenschappen helemaal niet heeft, maar andere, toch kennelijk veel belangrijkere eigenschappen. En ik heb het idee dat niet zozeer de kaaklijn van de boy in de band belangrijk is, maar meer dat hij bekend is en zo leuk zingt.
De bouwvakker of vuilnisman met dezelfde kaaklijn ligt toch wat minder in de markt. Status schijnt ook wel een behoorlijke aantrekkingskracht te hebben. Dus de iets minder kaaklijn toegeruste kerel met sleutels van een leuke vila en kicke auto en een leuke bankrekening schijnt het toch te winnen van de huisschilder met de sixpack. Ook onbereikbaarheid heeft iets aantrekkelijks.

Maar we dwalen geloof ik nogal van het topic af 8)

Theoloog

Bericht door Theoloog »

A. CNN Reportage over ex-gay therapie

B. Richard Cohen over Richard Cohen

Cohen is best wel slim. Hij zegt niet dat alle homoseksuele mannen anders kunnen zijn, hij zegt alleen dat het zo was voor hemzelf.

Cohen herleidt zijn (vroegere) homoseksualiteit tot vijf factoren:

1. De relatie tot zijn vader werd gekenmerkt door afstandelijkheid.
2. Hij had een nauwe band met zijn moeder.
3. Zijn oudere broer voelde zich gekwetst door zijn vader en gebruikte Cohen daarvoor als uitlaatklep.
4. Hij werd seksueel misbruikt door een vriend van de familie toen hij vijf was (al heb ik gelezen dat hij zich dit in therapie bewust werd, dus het kan ook gaan om een valse ('verdrongen') herinnering.
5. Hij had een zacht en introvert karakter.

Lijkt mij wel een discussie waard.

Hier is alvast een reactie op Cohen.

C. Directeur Alan Chambers van Exodus International wordt hier geïnterviewd op CNN. Als je goed luistert blijkt hij gewoon een homoseksueel die zijn same sex attraction onderdrukt (wat iets anders is dan verdringt in Freudiaanse zin)
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

Cohen herleidt zijn (vroegere) homoseksualiteit tot vijf factoren:

1. De relatie tot zijn vader werd gekenmerkt door afstandelijkheid.
2. Hij had een nauwe band met zijn moeder.
3. Zijn oudere broer voelde zich gekwetst door zijn vader en gebruikte Cohen daarvoor als uitlaatklep.
4. Hij werd seksueel misbruikt door een vriend van de familie toen hij vijf was (al heb ik gelezen dat hij zich dit in therapie bewust werd, dus het kan ook gaan om een valse ('verdrongen') herinnering.
5. Hij had een zacht en introvert karakter.

Lijkt mij wel een discussie waard.
Allemaal heel leuk en aardig, maar er is wetenschappelijk gezien geen bewijs dat homoseksualiteit na de geboorte vormkrijgt; vooralsnog wordt ervan uitgegaan dat hetero- en homoseksualiteit aangeboren is.
Ik begrijp wel dat het voor sommige mensen moeilijk is te accepteren dat het aangeboren voorkeuren betreft (bv. vanuit het idee door een schepper gemaakt te zijn) maar het is waarschijnlijk niet anders. Het rijtje van Cohen is 'achteraf invullen', psychologie van de koude grond.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Er zijn nu zelfs kinderboeken die het idee promoten dat homo-zijn komt door een afstandelijke vader en misbruik.

Herkenbaar voor iemand?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

En welk idee hebben de makers van dit boek over lesbische meiden? Gebrek aan affectie van de moeder? En hoe zit het met pedofillie? Homo worden komt door aanraking met pedofielen? Wat een kortzichtige onzin zeg. Zijn er echt mensen die zoiets voor waar aannemen? Hebben ze trouwens ook een idee hoe de oom pedofiel is geworden? Gebrek aan liefde van zijn broertjes misschien? En als je nu geen liefde ontvangt van je hond, ga je je dan misschien te buiten aan bestialiteit?

appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Theoloog schreef: Herkenbaar voor iemand?
er is nog een bekender verhaal uit vlaams blok hoek

http://www.pedrotytgat.be/homoseksualit ... aDeHeldere
"Wetenschappelijk onderzoek in Nederland heeft aangetoond dat het gemiddeld leeftijdsverschil tussen man en vrouw bij hun eerste huwelijk ongeveer" (sla me dood als ik er enkele maanden neffe zit) "1 jaar is. Bij een tweede huwelijk is de man gemiddeld 9 jaar ouder dan zijn vrouw. Zo worden dus voortdurend jonge vrouwen weggedraineerd van de jonge-mannen-markt naar de oudere-mannen-wereld. Waardoor schaarste ontstaat op eerstvernoemde markt. En wat stellen we vast ?! Simultaan met deze ontwikkeling neemt ook de homoseksualiteit in onze maatschappij toe! Bij gebrek aan vrouwen natuurlijk! Het gaat dus niet om echte homoseksualiteit, maar om een perverse oplossing van een acuut probleem."
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Dat is inderdaad wat ze zeggen: een homo is een moederskindje met een te afstandelijke vader, en een lesbienne heeft omgekeerd een afstandelijke band met haar moeder.

Leanne Payne zit bijvoorbeeld op die lijn.
Plaats reactie