De opstanding van JC

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
a.r.

Bericht door a.r. »

Tsjok45 schreef:
Bovendien hebben ze dan een eigen hoekje ...
Ze hebben helaas ook allebei hun eigen boekje :? dat voor beiden de volkomen waarheid bevat, dus moeten er scheidsrechters tussen gaan staan, om de boel in de hand houden en te bepalen, wie er een rode kaart krijgt.
Het zou overigens voor het publiek hier wel lollig zijn :lol:

Voorbeeld: In de linkerhoek, dames en heren, de enige echte onvervalste buitengewoon sterke HENOCH en in de rechterhoek ziet U de byzonder gewiekste en coole Ahmad, wie zal deze battle winnen? Scheidsrechters zijn .....ik doe maar een voorstel ....rereformed en theoloog. Op wie zet jij je geld in :lol: ............
Animal
Forum fan

Bericht door Animal »

Ik zet me geld in op rereformed
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

de uiteindelijke uitslag ?
Afbeelding

IF YOU CAN'T BEAT THEM JOIN THEM
" Alloehalleloei "
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
a.r.

Bericht door a.r. »

Hilarisch, pffffff, hehehe, huilend van het lachen. 3e van rechts...is de reincarnatie van Nostradamus als ik het goed heb ? :lol:
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

a.r. schreef:Hilarisch, pffffff, hehehe, huilend van het lachen. 3e van rechts...is de reincarnatie van Nostradamus als ik het goed heb ? :lol:
Nee joh, dat is Pierre Cartner!
Niets is zeker en misschien zelfs dat niet.
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Tjonge jonge die foto, wat een authoriteit straalt die uit. Het intellect druipt er werkelijk vanaf. :lol:
Niets is zeker en misschien zelfs dat niet.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

a.r. schreef:Voorbeeld: In de linkerhoek, dames en heren, de enige echte onvervalste buitengewoon sterke HENOCH en in de rechterhoek ziet U de byzonder gewiekste en coole Ahmad, wie zal deze battle winnen? Scheidsrechters zijn .....ik doe maar een voorstel ....rereformed en theoloog. Op wie zet jij je geld in :lol: ............
Motto: "Wie dit niet volledig en ongeschonden bewaart, zal ongetwijfeld voor eeuwig verloren gaan...Wie derhalve behouden wil worden, moet deze overtuiging hebben." (Geloofsbelijdenis van Athanasius)

Ik verdenkt Henoch ervan op het kritische moment te benen te gaan nemen en naar de hemel te worden gezapt.
En Ahmad zal wel eisen dat ik eerst arabisch moet leren om een goeie scheidsrechter te kunnen zijn.

Ik stel voor dat Theoloog maar voor scheidsrechter gaat spelen. Hij is objectiever, zakelijker, positiever tov religie en minder partijdig.
Ik laat ze het liefst elkaar volledig afmaken.
Born OK the first time
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

doctorwho schreef:
Henoch schreef: Waarom? Omdat Hij zich zodanig aan mensen openbaard!

Dat klinkt misschien wat vaag, maar denk er eens over na.
1. Maar als hij zich aan mensen openbaard die daar vervolgens naar gaan handelen dan ontneem je deze mensen hun vrije wil. Immers als zij god in al zijn glorie en goedheid zien kunnen zij niet anders dan hem dienen.

2. God heeft toch juist mensen voorzien van een vrije wil om een keuze te kunnen maken tussen goed en kwaad.

3. En waarom openbaard hij zich aan de ene persoon wel en aan de andere niet.

4. En nu ik toch bezich ben. Waarop baseer je het exlusiviteitsbeginsel van jouw god boven de duizenden andere goden die in naam bestaan?

5. En moet ik uit eigenbelang voor god buigen om mijn eeuwige ziel in het hiernamaals veilig te stellen? Of voor de zekerheid want je weet maar nooit wat voor rampspoed mij anders overkomt.
1. Dus jij weet dat God bestaat uit louter goedheid en glorie! Dan is dit wel een hele vreemde denkconstructie. Tegenwoordig zijn de mensen echter gek genoeg, dat zij liever het kwade en de duisternis bewust willen dienen. De mens kreeg de kennis over goed en kwaad, dus heeft nu overeenkomstig de verantwoordelijkheid voor het een of het ander te kiezen. Dat is simpel.

2. Juist, dat zeg ik.

3. "Wie zoekt zal vinden, en wie klopt zal opengedaan worden". Er zijn massa's die niet zoeken, dus ook niet vinden; idem die niet kloppen waar niet voor opengedaan wordt of niet geopenbaard.

4. Mijn exclusiviteits-godsdienst baseer ik op mijn onderschrift, en meerdere verzen uit de Bijbel.

5. Wat je niet weet kan je ook niet doen. God strekt zich uit naar een mens, met de doorboorde handen/polsen van Jezus, uit reddende, genadevolle en vergevende Liefde. Dat er een oordeel komt over degenen die een goddeloos en godloos leven hebben geleid, dat is een vaststaand feit. Reageer daar op, zoals het jou goedacht; ik sta niet met een knuppel achter je rug, om jou de hemel in te slaan.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Henoch schreef:
Ahmad schreef:wie gelooft er nog in het sprookje van jezus als zoon van god
Ik!
Denk je dat het wat meer waar wordt wanneer je het in koeienletters uitschreeuwt?
Born OK the first time
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Prodigy schreef:Tjonge jonge die foto, wat een authoriteit straalt die uit. Het intellect druipt er werkelijk vanaf. :lol:
Die foto hoor ik niet bij hoor! Daar distantieer ik mij als wedergeboren Christen van.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Rereformed schreef:
Henoch schreef:
Ahmad schreef:wie gelooft er nog in het sprookje van jezus als zoon van god
Ik!
Denk je dat het wat meer waar wordt wanneer je het in koeienletters uitschreeuwt?
Ehhh, nee.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ahmad schreef:Dat is het verschil tussen het Christendom en de Islam. Het Christendom is een ongefundeerd geloof,de Islam is De Waarheid.
Ik heb het begin van de Koran doorgelezen. Stuitte meteen al op een berg kreten:

1. In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle.

Waardevoller zijn de woorden van ieder mens die in zijn eigen naam spreekt en zelf Barmhartig en Genadevol is. Alle afgeleide barmhartigheid en genade is een foefje om te verbergen dat men het niet uit zichzelf kan zijn.

2. Alle lof zij God, de Heer van de ´Alamin (mensheid, djinns en alles dat bestaat).

Heer van de Djinns? Zijn dat kabouters, trollen, engelen, elven of Finse rölli's?
Heer van de mensheid? Dat is eenvoudig een pertinente leugen.

3. De Barmhartige, de Genadevolle.

Dat is een stijlfout, volstrekt onnodige herhaling.

4. Meester van de Dag des Oordeels.

Dit is eenvoudig een waandenkbeeld, uitgedacht door mensen die niet met de aardse realiteit kunnen leven.

5. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp.

Dit kan slechts effect hebben op iemand met het gemoed van een zielige slaaf. Een gezond mens buigt voor niemand en smeekt niemand om iets.

6. Leid ons op het rechte pad,

Mens, ontwikkel jezelf! Geef jezelf een schop onder je kont en doe eens wat aan je kromme paden en sluipweggetjes! Loop niet te jammeren tegen een ingebeelde god.

7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken -

Hoezo gunsten? Alweer een pertinente leugen. Een foefje om mensen te paaien dit geloof aan te nemen.

niet dat van hen, op wie toorn is neergedaald, noch dat der dwalenden.

Hoezo op wie toorn is neergedaald? Ik moet niets van de korangod hebben, en ik heb er nooit last van gehad. Alweer een pertinente leugen.
Dwalenden? Niemand is meer verdwaald dan de persoon die onder de indruk is van iemand die zogenaamd een openbaring heeft gekregen.

Hoe in vredesnaam kan een ontwikkeld modern westers mens de Koran doorworstelen wanneer het in de eerste 7 verzen al finaal door de mand valt? In vers 1 en 3 hebben we 'barmhartig' en 'genadevol', in vers 4 en 7 opeens dag des oordeels en goddelijke toorn. Een gespletenheid van tong die allebei de opvattingen doorstrepen. Wie barmhartig wil zijn moet ophouden met zijn toorn; wie wil vergeven moet ophouden met zijn dag des oordeels. Wie oordelen wil, moet ophouden met woorden als barmhartig en genadevol in zijn mond te nemen. Wie ze allbei wil doen is schizofreen of gewoon oneerlijk.

Ik heb het vaak geprobeerd, maar ben nooit op het eind aangekomen. Op elke bladzijde vind ik het saai, word ik boos en moet ik lachen.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 25 aug 2007 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Ik dacht dat betref. de Islam een ander topic was geopend?

Dit gaat over de opstanding van Jezus Christus, de kern van ons geloof.

H.
a.r.

Bericht door a.r. »

@ Henoch,
de kern van ons geloof.
](*,) JOUW GELOOF
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Dit gaat over de opstanding van Jezus Christus, de kern van ons geloof
Ja en daarna steeg " De Christus " op ten hemel ...
De Ultieme Profeet had minstens nog een vliegend paard om naar de hemel te vliegen , dacht ik ....
In jeruzalem nog wel ( de Al Aksha moskee , is het niet )

Afbeelding
(mooi kunstwerkje trouwens )

Dit is wat de muslim gelooft over jesus -->
http://www.geocities.com/Athens/Parthen ... html#Jezus
Zoals iedere gelovige weet is de Koran en datgene wat er uit is afgeleid " hoge wetenschap .... "

"New born christians " is een soort christelijke sekte uit amriki =
hun " wetenschap" is grotendeels te vinden in de wiki voor amerikaanse conservatieve gelovigen --> http://www.conservapedia.com/Main_Page

JUllie mogen me natuurlijk verbeteren als ik verkeerd ben ... ik weet niet zo veel van oude verhaaltjes in oude woestijntalen en ik heb nog geen " wonderen " of mystieke ervaringen gehad noch heb ik bloemkool-oren of ben ik minder mentaal bedreven geworden van het vele vechten of de klappen rond mijn oren ....

Laat de eerste ronde van deze match maar beginnen
Geen doping of boksijzers gebruiken hé ....
en niet onder of met de gordel slaan ... ook niet als men het niet goed kan zien
Moge de beste winnen
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 24 aug 2007 20:45, 5 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Plaats reactie