Om het in één woord samen te vatten: verificatie. Wat betreft de kwaliteitsnormen die in de wetenschap worden gehanteerd; die kun je vast wel ergens nazoeken.reddish schreef:Een interessant idee (waar ik het overigens grondig mee oneens ben).Jutter schreef:Laten ze iedereen die beweert dat er een god is (beweren dat je gelooft dat er een god is, is weer een ander verhaal), maar eens wettelijk verplichten hun grote muil te houden zolang ze het niet aan kunnen tonen.
Zou je het iets verder praktisch kunnen uitwerken? Met name .....
Hoe bepaal je of iets "aangetoond" is?
Ik weet overigens niet wat voor rare wiskundige goocheltrucjes jij kent, maar naar mijn weten resulteert de quantiteit die we met 1 aanduiden, nadat diezelfde kwantiteit er aan toe is gevoegd, in een quantiteit die we met 2 aanduiden.* "1+1 = 2"
Maar voordat we in een pietluttige off-topic discussie belanden,kan ik misschien beter toelichten dat ik een pleidooi probeerde te maken voor een meer consequente behandeling. Of zowel "god is een klootzak" als "god is liefde" zijn geoorloofd, of beide uitspraken zijn even ongeoorloofd. Aangezien dat laatste in wel heel bizarre situaties uit zou monden, denk ik dat godslasterings wetten het beste de prullebak in zouden kunnen.